Durk
22-02-2010, 16:05
Na enige topics te volgen van slecht lopende PL's heb ik mijn probleem nog steeds niet gevonden. Vandaar dat ik nu zelf maar een topic open.
Hij loopt al enige tijd niet zoals het hoord.
Wanneer de motor enige tijd uit is geweest en ik de motor start begint de motor de stotteren. Als ik dan gas geef hoor ik knallen in mijn luchtfilterbak.
Heeft de motor even gelopen houd hij op met bokken en loopt hij weer normaal. Niet duizend punten maar een leek zou niet horen dat hij verkeerd loopt. Hij stinkt ook erg, er komt een hele scherpe geur uit de uitlaat (wat duidt op een te rijk mengsel volgens mij) Het co is wel goed.
Ik heb al veel vervangen:
Lambda sonde
Ander spinnekop.
Nieuwe o-ringen injectors.
Klopsensor.
Halgever.
Gasklephuis met nul en vol last sensoren.
Stappenmotor.
Bezinepomp onder auto.
Inlaatpakking.
Bougies.
Maar nu ben deze week tot een hele vreemde ontdekking gekomen.
Wanneer de motor slecht loop en ik de kachel op het voorraam zet (knop helemaal naar rechts) Loopt hij beter dan wanneer ik de kachelknop op de cockpit stand zet. (derde van rechts.)
Het zou dus goed kunnen dat er ergens een vacuumlek aanwezig is.
Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken??
Of herkent iemand dit probleem en weet hier de oplossing van?
Ik hoor het graag!!!
Hij loopt al enige tijd niet zoals het hoord.
Wanneer de motor enige tijd uit is geweest en ik de motor start begint de motor de stotteren. Als ik dan gas geef hoor ik knallen in mijn luchtfilterbak.
Heeft de motor even gelopen houd hij op met bokken en loopt hij weer normaal. Niet duizend punten maar een leek zou niet horen dat hij verkeerd loopt. Hij stinkt ook erg, er komt een hele scherpe geur uit de uitlaat (wat duidt op een te rijk mengsel volgens mij) Het co is wel goed.
Ik heb al veel vervangen:
Lambda sonde
Ander spinnekop.
Nieuwe o-ringen injectors.
Klopsensor.
Halgever.
Gasklephuis met nul en vol last sensoren.
Stappenmotor.
Bezinepomp onder auto.
Inlaatpakking.
Bougies.
Maar nu ben deze week tot een hele vreemde ontdekking gekomen.
Wanneer de motor slecht loop en ik de kachel op het voorraam zet (knop helemaal naar rechts) Loopt hij beter dan wanneer ik de kachelknop op de cockpit stand zet. (derde van rechts.)
Het zou dus goed kunnen dat er ergens een vacuumlek aanwezig is.
Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken??
Of herkent iemand dit probleem en weet hier de oplossing van?
Ik hoor het graag!!!