Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-02-2010, 16:05
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default Slecht lopende 16v PL

Na enige topics te volgen van slecht lopende PL's heb ik mijn probleem nog steeds niet gevonden. Vandaar dat ik nu zelf maar een topic open.

Hij loopt al enige tijd niet zoals het hoord.
Wanneer de motor enige tijd uit is geweest en ik de motor start begint de motor de stotteren. Als ik dan gas geef hoor ik knallen in mijn luchtfilterbak.
Heeft de motor even gelopen houd hij op met bokken en loopt hij weer normaal. Niet duizend punten maar een leek zou niet horen dat hij verkeerd loopt. Hij stinkt ook erg, er komt een hele scherpe geur uit de uitlaat (wat duidt op een te rijk mengsel volgens mij) Het co is wel goed.

Ik heb al veel vervangen:
Lambda sonde
Ander spinnekop.
Nieuwe o-ringen injectors.
Klopsensor.
Halgever.
Gasklephuis met nul en vol last sensoren.
Stappenmotor.
Bezinepomp onder auto.
Inlaatpakking.
Bougies.

Maar nu ben deze week tot een hele vreemde ontdekking gekomen.

Wanneer de motor slecht loop en ik de kachel op het voorraam zet (knop helemaal naar rechts) Loopt hij beter dan wanneer ik de kachelknop op de cockpit stand zet. (derde van rechts.)

Het zou dus goed kunnen dat er ergens een vacuumlek aanwezig is.
Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken??

Of herkent iemand dit probleem en weet hier de oplossing van?

Ik hoor het graag!!!

Last edited by Durk : 01-03-2010 at 10:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2010, 12:46
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

nobody??
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2010, 18:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kachel is met kabels
Zit er bij de bediening niet een draad klem
Is de katalisator nog ok
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2010, 19:48
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

kachel is toch niet alleen met kabels..?? Volgens mij ook met facuum, dat hoor je wel wanneer je van stand wisseld.

De kat is niks mis mee volgens mij, hij is wel leeg trouwens.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2010, 23:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Met airco zit op vacuum
Bruine temp sensor
Zit onder de ontsteking in de kop
Reply With Quote
  #6  
Old 25-02-2010, 13:25
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

Ik heb idd orginele airco.

En wat bedoel je met die sensor, een grote kans dat die stuk is? Kun je deze ook doormeten??
Reply With Quote
  #7  
Old 25-02-2010, 21:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Weet daar helaas geen waarden van
Is een sensor /schakelaar die het eea met de koudstart regeld
Zit in het koelwatersysteem
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2010, 14:12
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

Kan niemand mij verder helpen!?!?!
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2010, 14:17
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Luchtmassameter? Ontsteking wel op tijd? Al een andere ontsteking/verdeler geprobeerd?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #10  
Old 08-04-2010, 15:45
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

Jep, heb er ook een andere ontsteking op gehad en heb hem met een flitser op tijd gezet... Luchmassameter bedoel je de grote klep onder de spinnen kop mee?? Hier heb ik ook een andere op gehad..
Reply With Quote
  #11  
Old 08-04-2010, 15:53
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Dat ding zit tussen je luchtfilter en je luchtinlaat, dus ik denk het wel inderdaad.

Kijk eens wat ie doet als je de olievuldop eraf draait tijdens stationair lopen, gaat ie dan nog slechter lopen of gebeurt er niets..?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum