View Full Version : v6 in mk1
Wat ik in het verleden veel hoorde is dat de meeste v6jes in een mk1 afbranden vanwege te weinig koeling
is dat zo ?
en is een v6 niet te groot om zo erin te bouwen ???
zag toevallig vandaag op marktplaats een mk1 te koop staan met een v6 blok erin
zag er allemaal normaal uit maar past toch niet zomaar ?
Black Devil
19-12-2004, 23:04
dat over het afbranden is GROTE ONZIN
Het is niet te groot om erin te bouwen, maar t rijd voor geen ene @#$%^&*
Het past er idd niet zomaar in, een een hele bak werk
Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed
Jurgen Santana
19-12-2004, 23:07
Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed
Niet onmogelijk maar erg lastig!
Black Devil
19-12-2004, 23:11
wil je ERG dan wel even met CAPS aangeven ;)
Black Devil
19-12-2004, 23:12
in een golf 2 met g60 body is het al een hele klus
Als je hard rechtuit wil is het het ombouwen waard :)
steven16v
20-12-2004, 10:14
Tis ontzettend veel werk. Maar men zegt dat als je echt alles overbouwd in de golf 1 dat je ook nog wel een beetje fatsoenlijk bochten kunt nemen. Maar op kenteken zal je denk ik niet meer lukken. Het lukt al bijna niet meer met een golf 2 laat staan met een golf 1.
Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6 ;)
Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.
Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie :rolleyes: )
Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.
MauSeR35
20-12-2004, 22:30
(halve) rolkooi er in zetten? is ook weer beter voor de stijfheid, liever een hele, accu achterin zetten ruitensproeier achterin etc, alles wat niet per ze voorin hoeft.. maar of t de moeite is?
Die jongens van MIVW hadden toch ook een MK1 met een vr6 blok in een aanhanger staan op hun meeting?? was dat niet eentje op throttle boddies??
stond laatst (paar maand gelee) nog eentje te koop op marktplaats
Ik hoorde dat een 1.8T maar iets van 50 kg. scheelt met een VR6 blok?(incl de andere bij-bouw-brut?) Weet niet of het waar is, maar rijden die dan ook zo beroerd?
MauSeR35
20-12-2004, 22:37
50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf
Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6 ;)
Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.
Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie :rolleyes: )
Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.
je kunt ook een aantal dingetjes achterin plaatsen, accu, reservoir voor ruitensproeier... en euhmz... dan houdt het ook al snel op denk ik.. Maar oke, tis wel dubbel, voor ben je het kwijt, achter wat meer druk...
trouwens, die van MIVW, is die van Ron Huizer toch? Met de motor uit die groene golf II? Wil hij hem wel op kenteken hebben dan? of circuit/sprints?
Heb er toen even in gekeken, remmerij enzo ook compleet ander systeem meende ik te zien. En die motor is wel erg indrukwekkend, alleen al om te zien.
50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf
Ik vind 50kg haast niks eigenlijk, kijk eens wat een bijrijder extra weegt, en een volle of lege tank bezine... reserve-wiel achterin of niet... al dat soort dingetjes... Merk je volgens mij niet als je op de openbare weg rijdt... Ik zou het iig niet merken denk ik.
Het grote punt is dat de VR6 voorover ligt dus hij drukt zijn gewicht over de vooras en daarom rijd het vrij slecht.
die golf 1 van Ron huyzer is al VR6 op kenteken ;)
en heeft superdikke remmen en schroefset, heeft zelf een uitlaatsysteem gebouwd en om de motorsteunen niet te vergeten was al een hele klus.
steven16v
21-12-2004, 00:48
Kan zo'n motortje dat wel trekken van de ruitenwisservloeistof? Kun je ook meteen je koelvloeistof vat achterin gooien. Staat ook wel stoer. Maar idd of het helpt.....
Wat moet je eigenlijk veranderen aan de motorsteunen?
hmmmm veranderen van de motorsteunen...
Wat ik dacht:
1.8 motorblok uit golf 1 en 2 is hetzelfde toch? dus past ook.....
dus motorsteunen zijn dan gelijk......
vr6 motor past ook zo in een golf 2 alleen moet je volgens mij wat ruimte maken aan de distributiekant......
ik dénk dat je ook niets dus hoeft te veranderen aan de motorsteunen van een golf 1.......
correct me if I`m wrong, maar zo leek mij het...
achterste baksteun moest ie bouwen geloof ik, dat ik zo ff gezien had toen ik zijn ruiten kwam brengen.
Kan zo'n motortje dat wel trekken van de ruitenwisservloeistof? Kun je ook meteen je koelvloeistof vat achterin gooien. Staat ook wel stoer. Maar idd of het helpt.....
of een radiateur kopen waar het koevloeistof vat al in zit.... :cool:
steven16v
21-12-2004, 09:41
Ik denk niet dat je de motorsteunen van een golf 1 kunt gebruiken bij de inbouw van een vr6 motor. Je moet dezelfde steunen gebruiken die dus in de golf 2 en 3 zitten. Aangezien een vr6 motor geen 1800 is. Dus kun je ook niet die motorsteuenen van een 1800 motor gebruiken.
En qua dat koelvloeistof vat... Je hebt dan nog alle koelvloeistof voorin zitten. Dus zit je nog met hetzelfde gewicht. Maar dat zal wel geen donder uitmaken.
Kan iemand hier ff een foto posten van de mk1 van Ron Huyzer ? Ik dacht dat die gozer zo'n grijze caddy had ??
Grtz............. LRR
http://www.vw-speed.nl/mivw15082004/images/DSC04239.JPG
Johan Fire and Ice
21-12-2004, 18:25
Kan iemand hier ff een foto posten van de mk1 van Ron Huyzer ? Ik dacht dat die gozer zo'n grijze caddy had ??
Grtz............. LRR
heeft ie ook
maar daarvoor had ie een golf 1
ehh johan je bedoelt een 2er vr6 de caddy heeft ie nog steeds trouwens.
Johan Fire and Ice
22-12-2004, 09:43
bedoel ik ook ja
en de caddy zie ik nog wel eens rijden
iemand daar ook foto`s van? van die caddy?
is dat zo`n oude caddy? (golf 1 model)
en wat voor moois ligt daar in dan??
OakgreenVR6
22-12-2004, 10:45
Nice! En mooie trailer ook! Van hem, of van z'n vader('s bedrijf), of ...?
Jurgen Santana
22-12-2004, 11:13
Nice! En mooie trailer ook! Van hem, of van z'n vader('s bedrijf), of ...?
Die trailer is van een ander MIVW lid. Die heeft een T4 en is een Golf 1 zonder dak aan het herbouwen. En die word aardig gek :D
een golf 1 zonder dak? hier in grunn noemen ze dat een cabrio ;)
of ist wel een normale waar et dak vanaf is?
die van emiel kooistra had eerst ook geen dak meer..maar nu wel :D
OakgreenVR6
22-12-2004, 11:34
Die trailer is van een ander MIVW lid. Die heeft een T4 en is een Golf 1 zonder dak aan het herbouwen. En die word aardig gek :D
De T4 van die lange, blonde, 'stevige' kerel ? Hoe heet ie :confused: ...Chiel?
Ron polo1f
22-12-2004, 11:49
Kan zo'n motortje dat wel trekken van de ruitenwisservloeistof?
kan makkelijk, alleen effe een terugslagklepje achter het pompje plaatsen.
De T4 van die lange, blonde, 'stevige' kerel ? Hoe heet ie :confused: ...Chiel?
ja Chiel, trailer is bijpassend bij z'n bus...
en Ron noemen ze al "BigRon" overal.. benieuwd wat ze over Chiel zouden zeggen,.. :p
btw. hier is een VR6 "in action"
http://www.iwishiwereanoscarmayerwiener.com/rabbitron.wmv
polopower
22-12-2004, 15:52
Coole golf... de kleur de striping, alleen de ABS moet overboord :p
heel cool karretje! best wel een sleeper! waarom moet de ABS overboord dan?? vink wel tof!
helaas geen geluid op deze computer --> werk
sorry, maar ik vind et niks... kleur is niet mijn smaak, velgen ook niet, motor.. naja... wel cool opzich. geluid valt me tegen, maar zal wel door het filmpje komen... VR6 kan zown mooi gelijk hebben!
Volkswagenaar
23-12-2004, 16:44
Velgen zijn ook niet mijn smaak, kleur wel.
Leuk voor rechtuit
steven16v
23-12-2004, 20:47
Toch wel vaag, achter wel geboorde schijven maar voor niet. Maar vind het wel vet cool zo'n vr6 in een einser!!!
btw. hier is een VR6 "in action"
http://www.iwishiwereanoscarmayerwiener.com/rabbitron.wmv
best link, met je motorkap alleen op windslot rijden :eek: :eek: :eek:
Zat later wel dicht Marc. ;)
iemand daar ook foto`s van? van die caddy?
is dat zo`n oude caddy? (golf 1 model)
en wat voor moois ligt daar in dan??
deze???
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10153&mode=normal
steven16v
29-12-2004, 12:49
Heeft iemand nog meer info of foto's over een type 1 vr6? Is altijd mooi om te zien :)
op mobile.de staat er een te koop voor een prikje
http://www.mobile.de/SIDjXlXHH9jG6SpE9VXc.pV8g-t-vaN%E3DexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublic%81l-t-vAUCaCiCoMkMoPESeTUZikWkmrD~BCDA1G2005-05B14FMottenADE25200DGolfE11000CCarG2006-05E97786C109D3000G1983-01J1104272257A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A4%81%7D-t-vCaMkMoPORDSmThVb_X_Y_x_yetpoprrdsO~BSRA6D1100E25200DgolfC147D1985DGOLFKG%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5HinPublicA2A0A0A0A1C111H10000000D1970A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=2&id=11111111150789599&
gaaf ding!!
krijg je deze nou wel op kenteken bij` t rdw?
steven16v
29-12-2004, 13:36
Das helemaal nie duur. ALs de golf maar in duitsland TUV gekeurd is, dan moet het volgens mij geen probleem zijn bij de RDW.
gaaf ding!!
krijg je deze nou wel op kenteken bij` t rdw?
nee
"Motor muss noch eingetragen werden,"
steven16v
29-12-2004, 14:39
Dan kun je het wel schudden. Of de auto daar in Duitsland laten keuren. En dan weer importeren. Maar dat is wel een grote gok. Straks wordt de auto in Duitsland om wat voor een reden dan ook niet goed gekeurd. Dan zit je wel met een auto van 3800 euro's waar je niks aan hebt. Jah, in onderdelen verkopen.
zal ook wel de reden van verkoop zijn... dat ie niet op kenteken kan in Duitsland.
Daarentegen krijg je in Engeland de meest rare combinaties op kenteken.. dus ff rondje Europa... :D
steven16v
29-12-2004, 15:55
Dat klopt wel. Maar om toch je golf 1 vr6 helemaal van Duitsland naar Engeland heen te brengen is ook wel een beetje overdreven. En denk dat het dan nog wel moeilijk wordt. Denk niet dat het zo makkelijk is om zo maar ff je auto naar Engeland heen te brengen en zeggen van: Wil graag dat mijn auto gekeurd wordt zodat ik hem weer in kan voeren naar Nederland.
komt dan op Engels kenteken. Maar weet idd niet precies hoe het overbrengen naar Nederland dan weer gaat. Maar dit wordt veel gedaan bij Kit-cars, mijn oom is nu met zijn 3e kit-car bezig. 1e was gewoon op basis van een Rover 114 GTI. Die daarna heeft ie vanaf niks helemaal zelf gebouwd, hele chasis en frame en alles. Hier heeft ie een jaar lang mee op het circuit geraced. net onder de 450 kilo is deze, en heeft een 130 pk Honda Fireblade blok.(trekt tot 11.000 toeren geloof ik :D) Deze wil ie komend jaar op kenteken hebben, op een Engels kenteken.(Maar weet niet precies hoe dat werkt) Momenteel is hij bezig met een nog lichtere te bouwen, alles wat hem in de vorige niet zinde veranderd ie aan deze, en hier komt een suzuki ZR o.i.d. op, weet de naam niet precies... Deze heeft rond de 175 pk standaard. Auto moet totaal onder de 400 kilo blijven. :D
Maar zulke projecten gaan meestal via Engeland op kenteken. Of ze gaan niet op kenteken en zijn alleen voor op het circuit.
Zal hem binnenkort eens vragen hoe dat precies in zijn werk gaat.
steven16v
29-12-2004, 16:27
Dat klink leuk 400 kilo bij 175 pk. Maar je moet idd wel contacten in Engeland hebben om zoiets op kenteken te krijgen. Je kunt niet zomaar met een golfje naar een 1 of ander keuringstation kan gaan. Maar ben benieuwd hoe je oom dat doet.
ja hoor kan wel, als je je huiswerk maar doet. gewoon een afspraak maken met de engelse RDW. daar op kenteken laten zetten. en dan terug importeren. wij hebben het vorig jaar allemaal uitgezocht voor de kitcars van school. ik zal een kijken of ik die papieren nog boven water kan krijgen.
deze???
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10153&mode=normal
Yep dit is de Caddy van Ron, deze Caddy heeft nu ook een nieuw hartje gekregen,een 130pk TDI .
Yep dit is de Caddy van Ron, deze Caddy heeft nu ook een nieuw hartje gekregen,een 130pk TDI .
mooie auto is dat...net ding.
hoe staat het met de golf 1 dan? is ie al wat verder ermee?
mooie auto is dat...net ding.
hoe staat het met de golf 1 dan? is ie al wat verder ermee?
Heb er weinig over gehoord ,ben zelf druk ,maar het laatste wat ik hoorde was dat hij aardig opschoot en hij klaar moet zijn voor Woerterseeeeee
als het goed is, dan is Emiel met de cabrio bezig waar mijn ouwe chromen spiegeltjes op komen! :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.