Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2004, 22:54
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default v6 in mk1

Wat ik in het verleden veel hoorde is dat de meeste v6jes in een mk1 afbranden vanwege te weinig koeling

is dat zo ?
en is een v6 niet te groot om zo erin te bouwen ???

zag toevallig vandaag op marktplaats een mk1 te koop staan met een v6 blok erin
zag er allemaal normaal uit maar past toch niet zomaar ?
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2004, 23:04
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,488
Default

dat over het afbranden is GROTE ONZIN

Het is niet te groot om erin te bouwen, maar t rijd voor geen ene @#$%^&*

Het past er idd niet zomaar in, een een hele bak werk

Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2004, 23:07
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed


Niet onmogelijk maar erg lastig!
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2004, 23:11
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,488
Default

wil je ERG dan wel even met CAPS aangeven
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2004, 23:12
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,488
Default

in een golf 2 met g60 body is het al een hele klus
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2004, 23:38
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Als je hard rechtuit wil is het het ombouwen waard
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2004, 10:14
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,046
Default

Tis ontzettend veel werk. Maar men zegt dat als je echt alles overbouwd in de golf 1 dat je ook nog wel een beetje fatsoenlijk bochten kunt nemen. Maar op kenteken zal je denk ik niet meer lukken. Het lukt al bijna niet meer met een golf 2 laat staan met een golf 1.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-12-2004, 21:43
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6

Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.

Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie )

Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-12-2004, 22:30
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

(halve) rolkooi er in zetten? is ook weer beter voor de stijfheid, liever een hele, accu achterin zetten ruitensproeier achterin etc, alles wat niet per ze voorin hoeft.. maar of t de moeite is?
Reply With Quote
  #10  
Old 20-12-2004, 22:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,393
Default

Die jongens van MIVW hadden toch ook een MK1 met een vr6 blok in een aanhanger staan op hun meeting?? was dat niet eentje op throttle boddies??

stond laatst (paar maand gelee) nog eentje te koop op marktplaats
Reply With Quote
  #11  
Old 20-12-2004, 22:34
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Ik hoorde dat een 1.8T maar iets van 50 kg. scheelt met een VR6 blok?(incl de andere bij-bouw-brut?) Weet niet of het waar is, maar rijden die dan ook zo beroerd?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #12  
Old 20-12-2004, 22:37
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf
Reply With Quote
  #13  
Old 20-12-2004, 22:40
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6

Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.

Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie )

Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.


je kunt ook een aantal dingetjes achterin plaatsen, accu, reservoir voor ruitensproeier... en euhmz... dan houdt het ook al snel op denk ik.. Maar oke, tis wel dubbel, voor ben je het kwijt, achter wat meer druk...



trouwens, die van MIVW, is die van Ron Huizer toch? Met de motor uit die groene golf II? Wil hij hem wel op kenteken hebben dan? of circuit/sprints?

Heb er toen even in gekeken, remmerij enzo ook compleet ander systeem meende ik te zien. En die motor is wel erg indrukwekkend, alleen al om te zien.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #14  
Old 20-12-2004, 22:42
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf


Ik vind 50kg haast niks eigenlijk, kijk eens wat een bijrijder extra weegt, en een volle of lege tank bezine... reserve-wiel achterin of niet... al dat soort dingetjes... Merk je volgens mij niet als je op de openbare weg rijdt... Ik zou het iig niet merken denk ik.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #15  
Old 20-12-2004, 22:51
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Het grote punt is dat de VR6 voorover ligt dus hij drukt zijn gewicht over de vooras en daarom rijd het vrij slecht.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #16  
Old 20-12-2004, 23:11
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

die golf 1 van Ron huyzer is al VR6 op kenteken
Reply With Quote
  #17  
Old 20-12-2004, 23:30
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

en heeft superdikke remmen en schroefset, heeft zelf een uitlaatsysteem gebouwd en om de motorsteunen niet te vergeten was al een hele klus.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #18  
Old 21-12-2004, 00:48
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,046
Default

Kan zo'n motortje dat wel trekken van de ruitenwisservloeistof? Kun je ook meteen je koelvloeistof vat achterin gooien. Staat ook wel stoer. Maar idd of het helpt.....
Wat moet je eigenlijk veranderen aan de motorsteunen?
Reply With Quote
  #19  
Old 21-12-2004, 00:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,393
Default

hmmmm veranderen van de motorsteunen...

Wat ik dacht:

1.8 motorblok uit golf 1 en 2 is hetzelfde toch? dus past ook.....
dus motorsteunen zijn dan gelijk......

vr6 motor past ook zo in een golf 2 alleen moet je volgens mij wat ruimte maken aan de distributiekant......

ik dénk dat je ook niets dus hoeft te veranderen aan de motorsteunen van een golf 1.......

correct me if I`m wrong, maar zo leek mij het...
Reply With Quote
  #20  
Old 21-12-2004, 01:00
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

achterste baksteun moest ie bouwen geloof ik, dat ik zo ff gezien had toen ik zijn ruiten kwam brengen.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum