Log in

View Full Version : een aagepaste uitlaat nokkenas als inlaatnokkenas ???


sytze81
07-03-2010, 12:13
hallo iedereen

even een vraagje ik las iets dat je een uitlaat nokkenas van een kr blok
aan kan passen en dan als inlaatnokkenas kan gebruiken , en dat dat veel werd gedaan in de zogenaamde racerij.

nu kan ik zo'n nokkenas kopen voor in mijn pl blok maar wat zou het effect zijn en hoeveel graden nokkenas is vergelijkbaar?
de auto wordt gewoon op de weg gebruikt en zoals ik had begrepen is een 300 graden as daar net iets te scherp voor

groeten sytze

golf mkII 16v
07-03-2010, 17:11
Welkom
Heb het ook in mijn 16v KR
Als de motor koud is is het even behelpen
Als de motor warm is ook in de lage toeren
Maar op toeren is het goed te doen

sytze81
07-03-2010, 22:44
ok , dus het kan wel das wel grappig.

maar is het iets voor een daily driver??

en qua vermogen zit er nog wat winst in ?

golf mkII 16v
08-03-2010, 18:59
Heb het in combinatie met een 4-2-1 uitlaat
Is merkbaar in de hogere toeren
Als je er aan gewend bent gaat het best

bivw 16vg60
08-03-2010, 19:22
ok , dus het kan wel das wel grappig.

maar is het iets voor een daily driver??

en qua vermogen zit er nog wat winst in ?

heb volgens mij ook nog zoon nokkenas liggen 50euro is hij voor jou :thumbup:

sytze81
08-03-2010, 23:29
ok... ja zo'n uitlaatspruitstuk heb ik er idd ook op zitten ,
en er aan wennen komt ook wel goed , er stond op marktplaats ook zo'n nokkenas te koop met nog een in en uitlaat as van een kr , altijd handig mocht het niet bevallen.

bivw 16vg60 , waar woon je ivm het ophalen van de nokkenas, stuur anders maar ff een PM

golf mkII 16v
09-03-2010, 18:44
Als je het doet gebruik dan wel je eigen kettingwiel[van de inlaat nokkenas]

knedel16vweber
09-03-2010, 18:49
ik heb het ook ! werkt prima.
maar inderdaad als ie koud is loopt ie moeizaam stationair.
maar dat heb je ook als je er een merk in zou leggen!
nog een filmpje van vroeger in de 16vweber:
http://www.youtube.com/watch?v=PqalUrmlTcM

sytze81
09-03-2010, 22:43
ja dat stationair lopen heeft ook wel zijn charmes,
maar waarom mijn eigen kettingwiel gebruiken ???

knedel16vweber
10-03-2010, 05:47
ja dat stationair lopen heeft ook wel zijn charmes,
maar waarom mijn eigen kettingwiel gebruiken ???
je ketting slijt op een bepaalde manier in op je tandwiellen.
als je de andere zou gebruiken zou de ketting sneller slijten/kapot gaan...
maar eerlijk is eerlijk ik heb dat ook niet gedaan :redface:

sytze81
10-03-2010, 12:28
haha foei ,
heb vanmorgen weer ff een rondje wezen toeren ( heb namelijk mijn pl blok in een cabrio mk1 hangen ) maar ik krijg toch het idee dat t blok niet meer helemaal standaard is op een spagetti na , reed namelijk tot de 200km/u gelijk op met een audi A3 1.8 turbo :) of is dat redelijk vergelijkbaar ?????

sytze81
10-03-2010, 12:30
ik heb het blok namelijk zo los gekocht incl. kabelboom en bak.
dus heb geen idee wat er precies onder de motorkap hangt

knedel16vweber
10-03-2010, 16:48
haha foei ,
heb vanmorgen weer ff een rondje wezen toeren ( heb namelijk mijn pl blok in een cabrio mk1 hangen ) maar ik krijg toch het idee dat t blok niet meer helemaal standaard is op een spagetti na , reed namelijk tot de 200km/u gelijk op met een audi A3 1.8 turbo :) of is dat redelijk vergelijkbaar ?????
1.8t kan een 150pk uitvoering zijn hè ;)
a3 weegt ? 1200kg?
golf 1 met 16v ? kleine 1000kg?
:thumbup:

sytze81
10-03-2010, 21:09
ja golf 1 cabrio , met het dak er af en 3 man erin.
maakt ook niet uit , vilgende x wil ik er omheen dus zullen er toch een paar andere nokkenassen in moeten, ben er alleen nog niet over uit hoe of wat