View Full Version : Project golf1 Inari Silber 2.0 16v Digi1--->TFSI
Dokter D
10-09-2013, 19:19
Haha waar heb je anders ook een oven voor :d
Ziet er goed uit hoor!
Waar heb je de wrinkel lak vandaan?
Johan1982MK1
10-09-2013, 19:57
Haha waar heb je anders ook een oven voor :d
Ziet er goed uit hoor!
Waar heb je de wrinkel lak vandaan?
:D
Zijn wel telefoon fotos en mijn foon maakt niet van die super plaatjes.. maar ach, we kunnen ongeveer zien hoe het geworden is :thumbup:
@ Douwe,
De wrinkle paint heb ik hier besteld en was binnen 2 dagen in huis:
http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/product-categorie/krimplak/?gclid=CIi__-3AwbkCFcFV3godOnoAxg
Dokter D
10-09-2013, 20:05
Thnx!
Zondag ook naar Assen?
Johan1982MK1
10-09-2013, 20:07
Thnx!
Zondag ook naar Assen?
Als ik deze week mn middendemper binnenkrijg van jeroen (bolku) dan ben ik aanwezig :D :thumbup:
Jij?
Dokter D
10-09-2013, 20:10
Zeker!
We vertrekken rond 11:00 in colone (3 auto's :d ) uit dr88
Johan1982MK1
10-09-2013, 20:11
Zeker!
We vertrekken rond 11:00 in colone (2 auto's :d ) uit dr88
Is dat zo?
Jij met evert?
Dokter D
10-09-2013, 20:13
Ja, Evert Egbert en de buurman van Egbert.
Caddy, jetta1 en nog een jetta 1
Johan1982MK1
10-09-2013, 20:14
ideale tijd 11uur :D
Dokter D
10-09-2013, 20:15
Verzamelen @ mac A7!!
Johan1982MK1
10-09-2013, 20:18
Verzamelen @ mac A7!!
Ik laat je wel weten of het lukt met de demper.
Ook moet er nog proefgereden worden met de golf :D
Dokter D
10-09-2013, 20:21
Met zonder demper wil ie ook wel!
Johan1982MK1
10-09-2013, 20:37
Met zonder demper wil ie ook wel!
Weet ik Douwe,
Alleen zijn er tegenwoordig ook bij de leukere en betere evenementen controles te verwachten waarbij ze je DB meten in de uitlaat.
En ik ben geen ruige snelle rijder maar ik ga de problemen nu ook weer niet opzoeken dus eerst dempen en dan rijden :D
En die DB kunnen je flink knaken gaan kosten en ze kunnen zelfs je kentekenbewijs innemen.
(en ook met een diesel( :D ) kun je de db's overschrijden, laatst nog gehoord bij vvt)
Dokter D
10-09-2013, 21:07
:thumbup:
Johan1982MK1
11-09-2013, 08:01
en zomaar ff een foto tussendoor.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/Golf1inarisilber.jpg
ErikvanBilsen
11-09-2013, 17:10
Ziet er super uit zo.
Blijft toch mooi om ze op originele velgen te zien.
Johan1982MK1
11-09-2013, 18:18
Ziet er super uit zo.
Blijft toch mooi om ze op originele velgen te zien.
Thanks :thumbup:
ik wil nog wel eens wat anders maar weet niet goed wat.
Ik vond die OZ die jij altijd had ook mooi.
Zowieso moet er 15" onder, dit kost voorbanden met de huidige motor voorin :D
ErikvanBilsen
12-09-2013, 16:54
Haha dat ligt ook aan je rechtervoet :D
OZ Turbo, vind het ook een leuke velg die je niet te vaak ziet.
Behalve op Edition 38, daar waren wel een set of 10.
Dokter D
12-09-2013, 17:09
Dan zit er maar 1 ding op: ori blok er weer in!
Johan1982MK1
12-09-2013, 17:44
Haha dat ligt ook aan je rechtervoet :D
OZ Turbo, vind het ook een leuke velg die je niet te vaak ziet.
Behalve op Edition 38, daar waren wel een set of 10.
Tis moeilijk vandaag de dag iets leuks te kopen voor niet al te veel geld wat je niet overal ziet :D
Johan1982MK1
12-09-2013, 17:55
Dan zit er maar 1 ding op: ori blok er weer in!
Nee dat moet maar niet. Gewoon beheerst met t pedaal omgaan en sparen voor een leuke set wielen.
Deze setup zo op digifant voldoet mij supergoed. Tik en lopen en vermogen en mogelijkheden genoeg.
Hey Johan, al ervaring opgedaan met het catch tankje? Heb er een zelfde op zitten (1 aansluiting en een filtertje bovenop) maar deze zier er niet heel geweldig meer uit.. Wil m misschien aanpassen met een 2e aansluiting bovenin (deze moet dan naar de inlaat?). Was benieuwd naar je ervaringen :)
Johan1982MK1
29-10-2013, 11:17
Werkt goed bij mij.
Ik heb laatst de koppakking vv want hij was lekgeslagen (zo'n soort kartonnen pakking zat er tussen) en de olie werd grijs en met de oude koppakking dampte hij nogal uit de carterventilatie dus ik was bang dat ik er nog een aansluiting op moest maken richting het klepdeksel.
Maar nu met de nieuwe pakking ertussen komt er nagenoeg niets uit. ik zou evt. het filtertje rechtstreeks op het onderblok kunnen zetten maar het zit netjes nu zo met t catch tankje.
Als hij heel veel dampt zou je evt. een 2e slang naar de inlaat kunnen maken of een aansluiting naar je klepdeksel zodat het kan circuleren.
Hm dan zal ik ook eens gaan denken aan een nieuwe pakking, of idd een retour, want de mijne dampt ook best wel.. Bij warme motor puft hij stoom bij elk tikje gas geven. Binnenkort eerst mn olie verversen en dan eens kijken of hij nog zoveel dampt.
Johan1982MK1
29-10-2013, 16:26
Hm dan zal ik ook eens gaan denken aan een nieuwe pakking, of idd een retour, want de mijne dampt ook best wel.. Bij warme motor puft hij stoom bij elk tikje gas geven. Binnenkort eerst mn olie verversen en dan eens kijken of hij nog zoveel dampt.
Kan best zijn dat je onderblok iets meer doorlaat.
Bij die van mij zaten de zuigers er nog heel strak in, maar de 16v's staan er in het algemeen om bekend dat ze vooral bij hogere toerentallen wat meer onderdruk kunnen opbouwen.
Hij staat er netjes bij hoor ;)
Waar heb je nu uit eindelijk de catchtank gemonteerd Johan ?
Ik heb bij die van mij er ook een tussendemper onder gedaan :thumbup:
Johan1982MK1
30-10-2013, 18:38
Hij staat er netjes bij hoor ;)
Waar heb je nu uit eindelijk de catchtank gemonteerd Johan ?
Ik heb bij die van mij er ook een tussendemper onder gedaan :thumbup:
Ik zal zo ff een foto waar je de catchtank kan zien uploaden peter.
Een tussendemper is een verademing. Ik kreeg her en der de suggestie dat t mee zou vallen bij een 16v maar was veel te lawaaierig. Nu heb ik een tussendemper gemonteerd en heb ik op mn werk een ronde schijf laten laseren met perforatie patroon. Mooi stil nu. Heb het idee dat hij onderin beter trekt omdat de motor nu meer tegendruk heeft.
:thumbup: ik heb die van mij vandaag van plek veranderd zit nu op de schokbreker chassis stuk.
Had hem eerst lager maar de kans dat hij dan zo vol staat is dan wel groot.
Zeker als het punt onder de kleppendeksel punt zat ;)
Dat is voor mij ook de rede wil geen herry bak je mag hem best horen maar niet te :D
Johan1982MK1
30-10-2013, 18:49
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/2013-01-2015.56.21-1.jpg
zo zit t nu bij mij.
Belangrijkste verschil is dat de slang van de carterventilatie bij mij uit t onderblok komt en bij jou op het klepdeksel zit. Ik kon m hier mooi kwijt.
Idd en die van me onderblok heb ik er nu ook op zitten samen met de kleppendeksel.
Ik heb twee aansluiting op mijn catchtank ;)
Deze zeiden van de auto was idd geen optie voor mij ivm de lange weg vanaf de kleppendeksel.
Wel netjes zo :thumbup:
Johan1982MK1
30-10-2013, 18:57
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/2012-11-2215.48.12.jpg
ik heb toen ff een paar tekeningetjes gemaakt en de onderdelen op mn werk uit aluminium gesneden.
swallowtail1975
30-10-2013, 19:56
Mooi werk Johan, ziet er goed uit allemaal!
Johan1982MK1
30-10-2013, 20:03
Dankjewel :thumbup:
Wel handig als je idd alle materialen heb om zo iets zelf te maken :thumbup:
Johan1982MK1
31-10-2013, 10:22
Dankje Marten ;) :thumbup:
VwJarnoGT
12-12-2013, 18:20
Via de vraag waarop letten bij aanschaf 3b hier terecht gekomen via je signature. Ik moet zeggen, heul vet mk1tje en goed bezig zeg. Top! :thumbup:
Johan1982MK1
12-12-2013, 21:37
Via de vraag waarop letten bij aanschaf 3b hier terecht gekomen via je signature. Ik moet zeggen, heul vet mk1tje en goed bezig zeg. Top! :thumbup:
Dankjewel :thumbup:
Auto staat inmiddels weer in winterstalling.
Er zitten nog wel enkele updates aan te komen mbt het motorblok, maar daarover later meer.
Ook gaat hij binnenkort naar lammert om goed uit te lijnen en moet er een rauw wiellager vv worden.
Wat ik nog wel zoek is een carter ontluchtingsfilter. Die autostyle dingen scheurt het rubber steeds van en een k&n voor krap aan 40,- is me ook net wat tè.
Dus als iemand tips heeft waar ik voor max. 25,- zon filtertje kan kopen, graag!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/2012-12-1414.14.41-1.jpg
Ik heb er nog wel 1 liggen maak morgen wel even een foto mag je zo hebben ;)
Johan1982MK1
12-12-2013, 21:47
Ik heb er nog wel 1 liggen maak morgen wel even een foto mag je zo hebben ;)
Tooop! :thumbup:
Laat maar even weten hoe en wat. :D :cool:
vind het zelf wel een beetje stinken. Ga bij mij een slang monteren tot in me spatscherm. Bij jou worden de dampen gelijk opgezogen door je luchtfilter :D .
Mooie wagen heb je, met een leuk blokje. Blijf er altijd een zwak voor houden die hoog toerige 16 klappers :thumbup:
Johan1982MK1
12-12-2013, 22:24
Dankjewel :thumbup:
Die stank had ik in het begin niet en later wel. Hij zoog het idd zo t luchtfilter in:D
Ik had de koppakking lek en die heb ik
vv en nu komt er geen rook meer uit ook niet bij hogere toeren terwijl de 16v daar wel bekend om staat.
De zuigers zaten er ook nog heel strak in, dat zal wss ook helpen tegen veel carterdruk :D
Johan1982MK1
08-02-2014, 14:16
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140208_135523.JPG
Zo, gestaag gaan we verder met het aanpakken van de kleine dingetjes die me nog niet helemaal naar mn zin zijn.
Pakketje biesheuvel en paar andere delen zijn binnen. :thumbup:
De inlaatbuis was van rvs. Deze heb toen ff inelkaar gezet om de boel lopend te krijgen. Deze wordt nu vv voor een aluminium exemplaar. Of hij gepolijst blijft weet ik nog niet..
Alle filters in green besteld.
De inlaatbuis moet ingekort worden en aangepast, co pot adaptertje moet erin gelast worden en komt uit zicht.
Wachten is nog op een aangepaste schrick inlaatnokkenas en co pot adapter moet nog binnenkomen.
Voor het nieuwe seizoen zal alles gemonteerd worden :thumbup:
Johan1982MK1
21-02-2014, 21:20
Aluminium co pot. Adapter ook binnen.
Zal zo nog ff foto posten hoe het er ongeveer komt uit te zien.
Morgen erin lassen mooi uit zicht :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140221_204650.JPG
Johan1982MK1
21-02-2014, 21:31
Ff foto van proefopstelling:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140221_204858.JPG
Johan1982MK1
22-02-2014, 18:43
Vandaag co pot. Adapter erin gelast.
Eerst gaatje gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140222_154411.jpg
Daarna afgetekend en gehecht en afgelast.
Viel me niet tegen. Ik had verwacht dat de gepolijste buis een wax achtig laagje had maar dat viel mee. Wou zonder probleem met wat toevoeg materiaal aanelkaar.
Alleen ff oppoetsen nog om de las heen :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140222_173030.jpg
Netjes gedaan Johan :thumbup:
Johan1982MK1
22-02-2014, 19:08
Bedankt mannen :thumbup:
Was wel ff spannend. Moest in 1x goed :D
Aluminium is soms raar spul.
Mooi gelast hoor, dat heb je vakergedaan :)
Johan1982MK1
22-02-2014, 19:46
Mooi gelast hoor, dat heb je vakergedaan :)
:D dat klopt Ron.
Enkele jaren geleden deed ik het regelmatig. Ook steigers wel gedaan en velgen e.d. maar ook rvs 304/316L Duplex, enz..
Tegenwoordig zit ik op de tekenkamer bij een groot rvs bedrijf maar het is heel handig dat ik t kan. En soms mis ik het ook wel. Ook het walswerk en verspanen. Heb je wat meer eer van je werk dan dat ik dat nu heb :thumbup:
Ben een fan van mensen die mooi met metalen kunnen werken.
Enige laswerkzaamheden die ik doe is op het werk aan een uitlaat of roestschade .
Dat is meer bakken en braden...
Wil toch eens een cursus gaan volgen en ook met een draai en freesbank leren werken .
Johan1982MK1
22-02-2014, 21:03
Als je goed met een mig/mag overweg kan is tig ook best snel te leren. Alleen het aluminiumlassen is lastiger. Dit moet laag en je moet snel bewegen zegmaar. Ook het merk van het toevoegmateriaal is belangrijk evenals dat t goed schoon moet zijn.
Verspanen blijft ook leuk. Ik ken echter alleen wat basisvaardigheden en misschien iets meer. De tijd is ook anders tegenwoordig. Gaat Met 3d tekeningen en complete .step files.
ewcaddymk1
22-02-2014, 22:16
Nice Johan :thumbup:
ziet er allemaal erg goed uit man :thumbup:
Dokter D
23-02-2014, 11:17
Mooi werk Johan! Ik heb ook ooit een paar TIG diploma's gehaald.
Nu las ik weinig meer maar dan verleer je het ook snel.
Johan1982MK1
23-02-2014, 22:15
Bedankt mannen :) :thumbup:
@Douwe,
Bijhouden is wel het mooiste. Maar dat lukt niet altyd. Voordat ik de las gelegd heb heb ik ff een stukje proef gedaan om de smaak weer ff te pakken te krijgen.
Hier zie je ook nog ff hoe t er van bovenop uit ziet.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140222_173047.jpg
Johan1982MK1
25-02-2014, 21:45
Er zijn weer een paar klaar :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140225_213653.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140225_213300.jpg
Johan1982MK1
07-05-2014, 21:34
Golf maandag voor de apk geweest en goedgekeurd. 1 wiellager lv vervangen die was hoorbaar. Kunnen we weer 2 jaar vooruit :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20140414-WA0000.jpg
Dokter D
07-05-2014, 21:40
Goed nieuws Johan.
Al een leuke set wielen gevonden?
Johan1982MK1
07-05-2014, 21:45
nee nog niet.
ik heb wel wat zitten neuzen.
Setje OZ superturismos in zwart leek me ook wel wat.. beetje racey uiterlijk. maar nog geen concrete knopen doorgehakt.
Ombouwen naar 5x100 heb ik ook wel eens aan zitten denken. is er ook wat andere keuze. :D
Dokter D
07-05-2014, 22:20
Is dit niks?
Jou auto past een oldskool velg erg goed bij naar mijn mening.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126282
Johan1982MK1
07-05-2014, 22:24
Ja heb ik ook wel eens voorbij zien komen. best een leuk wiel. :thumbup:
Ik heb dit setje ook nog liggen Douwe:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/2012-10-1911.51.17-1.jpg
Zelf vind ik 16" staal in piano zwart ook niet verkeerd, of een setje g60 staal.
Dokter D
07-05-2014, 22:27
Die zouden ook erg gaaf staan!
Welke steek is dat?
Voordeel van de Rial's is dat ze helemaal opgemaakt zijn en nieuwe bandjes hebben.
Johan1982MK1
07-05-2014, 22:29
Die zouden ook erg gaaf staan!
Welke steek is dat?
Voordeel van de Rial's is dat ze helemaal opgemaakt zijn en nieuwe bandjes hebben.
Klopt. die bbs-en moeten nog opgemaakt.
steek is 4x100 bmw.
Maar het zal tzt wel zoiets gaan worden denk ik.
Ik zag vorig jaar op de mk1 meet in Assen een rode 1 gti met 16" staal in pianolak zwart en mooi laag, leek super vond ik. keuzes.. :rolleyes:
Dokter D
07-05-2014, 22:34
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125675
Johan1982MK1
07-05-2014, 22:35
Dit setje heb ik ook gezien maar is 14" http://link.marktplaats.nl/a1006204135
er zit ook een remugrade aan te komen en waar ik aan zit te denken daar heb ik minimaal een 15" wiel voor nodig.
Hey johan, we gaan niet op staal of ik schop je onder je hol!
keuzes genoeg en staal hoort daar niet bij, moet ik je nou alles nog leren? ;)
20harmen20
08-05-2014, 17:35
Mooie set wielen nemen die bij je auto past Johan. Set RM'en in originele maten niks?
gooigolf
08-05-2014, 17:45
iedereen rijd bijna op rm.s
zijn genoeg andere soorten die perfekt passen ..4x 100 is keuze genoeg .
ma netjes johan ...liekut erop
Dokter D
08-05-2014, 19:05
Dat vind ik ook het nadeel van BBS RM/RS, het zijn echt super velgen maar 3/4 van de scene rijdt erop...
Johan1982MK1
08-05-2014, 20:48
Hey johan, we gaan niet op staal of ik schop je onder je hol!
keuzes genoeg en staal hoort daar niet bij, moet ik je nou alles nog leren? ;)
:D
Johan1982MK1
08-05-2014, 20:54
iedereen rijd bijna op rm.s
zijn genoeg andere soorten die perfekt passen ..4x 100 is keuze genoeg .
ma netjes johan ...liekut erop
Bedankt gooi. En de rest mannen :thumbup:
Nadeel is dat je ze veel ziet, maar blijf t wel mooi vinden. Sommige sets staan zulke hoge prijzen op, daar kan ik wel wat anders moois voor kopen. Vraag blijft alleen wát.... :eek:
De staaltjes rijden ook goed dus heb genoeg tyd om na te denken over een wiel :D
wel een echte sleeper op de stalen velgjes :D
Johan1982MK1
08-05-2014, 21:04
wel een echte sleeper op de stalen velgjes :D
Die opmerking en gekke gezichten heb ik wel vaker gehad ja. :D
Ziet er weer goed uit Johan :thumbup: En fijn dattie weer 2 jaar vooruit kan! Qua wieltjes is er idd genoeg keus, wat te denken van 16" staal? ;) Maar t is nu wel mooi een wolf in schaapskleren :D
is misschien ook niet echt origineel..maar what about Ats Cup..in 15 inch..met gewoon 195-50-15 erop?
geeft ook een klassiek tijdloos uiterlijk..en een heel stuk makkelijker schoon te houden..
Ik zeg iets in de trend van OZ racing in zwart... lekker racy...
20harmen20
11-05-2014, 22:02
Remupgrade? 5x100 onderstel kopen Johan?! :D
Johan1982MK1
11-05-2014, 22:19
Type3 naven heb ik niet zoveel aan harmen :D
Harmen hier ook al... mei sien VR6 blokje ;)
20harmen20
12-05-2014, 17:34
Ik zit overal.. G60 dan Johan, heb ik gereviceerd liggen (voorzijde dan)
Johan1982MK1
11-06-2014, 17:10
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20140611_173316.jpg
Iemand een idee of de diameter van de buisjes op de fuelrail van een 20vt motor waar de injectoren in komen gelijk is aan die van wen G60 motor?
Johan1982MK1
23-06-2014, 20:31
1e helft voetbal was toch ruk, de mk 1 maar ff uitgelaten :thumbup:
MYcLwLi8EuE
Doe je goed Johan hij klinkt lekker hoor !!!!
Dokter D
23-06-2014, 22:38
Lekker hoor!
gooigolf
24-06-2014, 15:10
klinkt idd lekker ruig toppie :thumbup:
Cabby1990
15-07-2014, 18:59
Lekker brullen doet ie wel :) :thumbup:
Johan1982MK1
02-08-2015, 12:59
Zo, het is hier ff stil geweest, maar niet stil gezeten :D
Aan de auto een paar kleine veranderingen aangebracht.
Niet ingrijpend omdat ik op het moment mijn sleutel ruimte kwijt ben (gesloopt) en hier komt een nieuwe garage aan huis voor terug met ruimte voor 2 auto's. :thumbup:
Carter ventilatie netjes aangesloten en beetje opgeruimd onder de kap:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0018.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0014.jpg
Gereviseerd onderblok gekocht voor project volgend jaar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0015.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0016.jpg
gooigolf
02-08-2015, 19:48
:thumbup: :thumbup: :thumbup: ;) Zo, het is hier ff stil geweest, maar niet stil gezeten :D
Aan de auto een paar kleine veranderingen aangebracht.
Niet ingrijpend omdat ik op het moment mijn sleutel ruimte kwijt ben (gesloopt) en hier komt een nieuwe garage aan huis voor terug met ruimte voor 2 auto's. :thumbup:
Carter ventilatie netjes aangesloten en beetje opgeruimd onder de kap:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0018.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0014.jpg
Gereviseerd onderblok gekocht voor project volgend jaar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0015.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0016.jpg
Johan1982MK1
03-08-2015, 14:10
bedankt nog voor de tip gooi :D ;) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedrading nog wat opgeruimd...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0017.jpg
Ander achterklep logo gemonteerd, zat bij aanschaf al een andere achterklep op in de goede kleur, maar het originele logo was er niet meer bij.
nu weer netjes :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0012.jpg
HOk al klaar maatje? ik wil vant winter even V10 in de cabrio doppen bij jou :D :D
gooigolf
03-08-2015, 21:21
:thumbup: :thumbup: :D
bedankt nog voor de tip gooi :D ;) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedrading nog wat opgeruimd...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0017.jpg
Ander achterklep logo gemonteerd, zat bij aanschaf al een andere achterklep op in de goede kleur, maar het originele logo was er niet meer bij.
nu weer netjes :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20150802-WA0012.jpg
Johan1982MK1
27-01-2016, 14:41
Zo, erg lang niets gepost hier.
dit ivm bouw van nieuwe garage van 8x6x5m (lxbxh)
wordt mooi en kan straks lekker weer bij huis sleutelen :D
wel nog een spucknapf stuur gekocht;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20160121_203320.jpg
Vraagje heb jij met het aansluiten van de Kabelboom problemen gehad dat hij noet vonkte?
De mijne wilt niet lopen omdat hij niet vonkt
Johan1982MK1
27-01-2016, 15:30
heb ik in het begin wel gehad ja.
Oke
Hoe heb je dat opgelost?
Johan1982MK1
27-01-2016, 15:38
tijdens het starten geen stroom op de ecu. wel stroom met het op contact zetten, maar daarna viel de spanning weg.
ik had geen vonk en geen inspuiting, dus toen wist ik waar ik zoeken moest.
Aha
Mijn krijgt wel stroom met starten
Maar geen vonk en inspuiting
Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken
Johan1982MK1
27-01-2016, 16:45
Jij hebt abf motor zie ik net. Ik heb een 9a uit een Passat met injectie systeem van een g60 motor. Dus de bedrading verschilt wat.
Al eens een andere ECU geprobeerd? En hoe oud is de motor? Ivm startblokkering.
En als je er helemaal niet uit komt moet je gooi golf of Stefan (pewivwteam) ff een pb doen. Die maken kant en kkare kabelbomen.
gooigolf
29-01-2016, 20:14
een abf moet op een draad spanning krijgen tijdens starten ,
komt bij startmotor op .
heb je die goed .
Johan1982MK1
29-01-2016, 23:29
Nieuwe onderdelen binnen voor het stuur.
Oud:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20160125_181655.jpg
Nieuw:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG_20160125_175522.jpg
Mooi kreas jer... en vant zomer even motorswapje Johan?
V10 in de mk1 drukken?
Johan1982MK1
08-04-2016, 21:41
Van de week ff creatief geweest.
Onderdeel van spucknapf stuur na getekend en uitgesneden in RVS 1.4948 materiaal ivm de geleiding. Een stuk sterker en duurzamer dan in messing, want daar breken die nokjes altijd zomaar van af.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20160408-WA0022.jpg
Van dit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20160408-WA0023.jpg
Naar dit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20160408-WA0024.jpg
Nu nog testen met het stuur erop :D
Als het goed werkt volgen er meer en komen ze te koop.
Goed bezig Johan :thumbup:
riendert
26-11-2017, 11:15
Mooi topic! Ik overweeg om mijn 16v kr te voorzien van digifant, de enige reden is dat het dan mooi clean word onder de kap. Ik begrijp dat het het injectie systeem is van een g60. Wat is hier allemaal voor nodig, ik kan mij voorstellen de injectoren, injectorrail, computer, lamda sensor. Maar wat nog meer?
Johan1982MK1
27-11-2017, 10:55
zo ff uit mn hoofd ( is ook alweer even geleden voor mij :D ) heb je nog nodig; een (externe) brandstofdruk regelaar, een goede chip (op maat) een gasklep huis met een nul en vollast schakelaar van een PL of 9a 16v motor, en inderdaad een complete motorkabelboom met alle sensoren van de G60 motor.
verder moet je zelf wat uitvinden voor de carterontluchting en de luchtfilterbak en je moet een plekje zoeken waar de CO pot. meter in kan. daar kan je op ebay wel van die aluminium adaptertjes voor kopen.
Johan1982MK1
27-11-2017, 11:11
de originele injectorrail van de G60 motor kan je trouwens niet gebruiken, je moet 1 kopen speciaal voor ombouw 16V of je moet zelf 1 maken.
op Bolku.nl kon je ze destijds wel kopen.
riendert
30-11-2017, 18:22
Bedankt voor de toelichting, ik ga het Eems uitdenken voor mezelf.
vwjohnny
30-11-2017, 18:33
@johan1982mk1 met een inlaatspruitstuk van een abf met rail zou dat ook niet gaan?
Zat ik me zo even te bedenken :)
Verder geen ervaring mee maar dacht ik zo
riendert
02-12-2017, 18:14
Een abf inbouwen is sowieso wel wat makkelijker / voordeliger in vergelijking tot deze ombouw denk ik 😅
Johan1982MK1
03-12-2017, 01:51
Nu wel idd :D
G60 spullen worden duur / slecht aan te komen.
20vt is tegenwoordig ook betaal baar en makkelijk in te bouwen.
Johan1982MK1
03-12-2017, 01:52
@johan1982mk1 met een inlaatspruitstuk van een abf met rail zou dat ook niet gaan?
Zat ik me zo even te bedenken :)
Verder geen ervaring mee maar dacht ik zo
Kan denk ik wel, zit je alleen met de gasklep
Een abf is traploos regelbaar, een g60 moet nul en vollast
Johan1982MK1
16-12-2018, 23:52
Zo, een hele tijd niks gepost maar er is wel het 1 en ander gebeurd.
De 16v motor is verkocht en naar een nieuwe eigenaar.
Motorruimte kaal en bezig netjes te maken voor de nieuwe swap.
Tussendoor nog een r32 en een 20vt in een dichte en cabrio golf1 gebouwd.
Hier wat fotos van de vorderingen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/h9/6/9A0F0DEB-9609-4BED-AD6B-32283A3FAE92.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/ED1AD04E-DFE5-41A8-8E47-94B3E31E8297.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/9A0F0DEB-9609-4BED-AD6B-32283A3FAE92.jpeg
De 16v eruit;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/3159FF45-856B-4B8D-9FCD-14EB6AACDF74.jpeg
R32 en 20vt;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/8B30B43B-ED4C-4CD2-B30E-77439901D99A.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/AAE27F58-E01F-4219-B35C-810F2ADC4A2B.jpeg
Pewi Vwteam
17-12-2018, 22:24
Goed bezig Johan 😁 ook al had ik het uiteraard al gezien😁
CaddyMK1-86
18-12-2018, 10:16
mooie sleeper
Johan1982MK1
18-12-2018, 17:52
Klopt Stefan :D maar dacht zal hier ook ff updaten 😬
Bedankt mannen👍🏼👍🏼
volkswein-rider
18-12-2018, 21:18
ziet er netjes uit :thumbup:
Johan1982MK1
19-12-2018, 17:34
ziet er netjes uit :thumbup:
Dankjewel 👍🏼
Motorruim leeg, wat spullen opruimen en kijken of ik een knappe motor kan vinden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/C169ECEE-A83D-411A-B1B0-00ADEA2BF0D5.jpeg
volkswein-rider
20-12-2018, 20:41
Een knappe motor vinden gaat vast lukken.
Succes met de opbouw
Johan1982MK1
14-07-2019, 20:43
Zo, sinds lange tijd weer even een update..
Eindelijk via Stefan een motor gevonden met een complete auto nog erom heen. Een Audi A3 S-Line met een TFSI. Ideaal, want nu heb ik alles mooi compleet.
Motor/kabelboom/pompmodule/etc. en de rest gaat in delen weg.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/59CACF9A-798D-4EF2-A0CB-07845D1A3206.jpeg
Tussendoor nog een doelloos maar leuk project gemaakt, kan mooi mee naar de meetings haha :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/EE37B214-CF71-472A-8E29-C17A1FC6B7BC.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/7E589331-D445-4089-BDD6-DB837ED1FB0D.jpeg
Hahaha...LOL !
Hou ons op de hoogte Johan..
Meteen nieuwe zuigerveren enzo of is dat bij deze motor niet aan de orde?
Mooi project!
Dat 2e project heb ik hier ook al 5 jaar op de plank staan :redface:
Afmaken... :rolleyes:
Gaaf man! :cool:
Johan1982MK1
15-07-2019, 22:24
Meteen nieuwe zuigerveren enzo of is dat bij deze motor niet aan de orde?
Mooi project!
Dat 2e project heb ik hier ook al 5 jaar op de plank staan :redface:
Afmaken... :rolleyes:
Gaaf man! :cool:
Ik hou jullie wel op de hoogte heren😬
Een paar voetsteunen moet ik nog maken en dan kan ik proefrijden op het kratje👍🏼
Watvoor motorblok heb jij gebruikt voor je bierkrat als ik vragen mag?
En wbt de tfsi is dit 1 van de allerlaatste motoren met nog een distributieriem. Zou goed moeten zijn, heb er mee gereden en loopt goed, kan er toch niet inkijken dus we gaan t zien👍🏼✌🏼
Heb nog wel getwijfeld om een BAM te kopen maar die zijn meestal ook goed gebruikt en al vaak gedaan. Dit lijkt me gewoon leuk om te bouwen en deze heeft weinig km erop staan, boekjes etc erbij en er zit nog genoeg aan de A3 waar mijn project alleen maar goedkoper van wordt.
Ik heb eerst de botsauto afgemaakt, https://youtu.be/aHk-9HeW6zM
Ik wil in de Villacher krat ook een electromotor bouwen, kom wel weer wat tegen ;)
Teveel hobbies :D dat herken je vast niet ;)
Johan1982MK1
17-07-2019, 15:24
Ik heb eerst de botsauto afgemaakt, https://youtu.be/aHk-9HeW6zM
Ik wil in de Villacher krat ook een electromotor bouwen, kom wel weer wat tegen ;)
Teveel hobbies :D dat herken je vast niet ;)
:lmao: :lmao: :lmao: geniaal die botsauto!
Voordeel van een elektromotor is dat je m kan verzekeren als scootmobiel.
Ik heb een kettingzaag motorblok gebruikt, dan kan dat helaas weer niet :D
Zo ziet ie eruit zonder krat, ik moet alleen m nog aflassen en spuiten..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-3975.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-3976.JPG
Manuel010
17-11-2019, 14:38
Whaha lache! Knappe projecten daar allemaal staan!
Gr Manuel
Johan1982MK1
18-11-2019, 11:37
Whaha lache! Knappe projecten daar allemaal staan!
Gr Manuel
Dankjewel :) :thumbup:
Binnenkort een nieuwe update :thumbup:
Roy16VG60
23-11-2019, 10:17
Ik ga je ook volgen :thumbup:
Johan1982MK1
24-11-2019, 13:11
Met m’n 5 gti is het zelfs met goede banden al zoeken naar tractie met hard wegrijden, vooral met nat wegdek. Zal met een auto van 800kg niet beter zijn :D
Bouw je er ook DSG in?
Nee helaas geen dsg. Wel fantastisch, alleen is een dsg bak ook behoorlijk zwaar ivm gewicht op de vooras. Verder zit je dan nog met je aandrijfassen die je op maat moet maken en motorsteunen die aan beide zijden goed uitgelijnd op de golf 4/5 etc manier op de koker moeten komen. Teller en snelheids signalen die je nodig bent enz enz. Niet dat ik het niet zou kunnen maar het moet ook leuk blijven. Bij een golf 2 had ik het denk ik wel gedaan maar meer omdat deze een subframe heeft en daardoor ook een stuk steviger is. Ik pak een 5 bak van een tdi, een boutset in het diff en goede koppeling erin. Kijken hoe dat gaat.
Johan1982MK1
16-12-2019, 17:36
Zo, weer even een kleine update tussendoor.
Ik ben al wel een beetje verder, maar nu eerst dit maar even..
Heb de motor en bak uitgebouwd en ondanks de lage km stand toch voor de zekerheid even wat dingetjes opfrissen..
Motor eruit en direct in de bok gezet;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6643.JPG
Wat spullen demonteren en kijken hoe eea uitkomt met de motorsteun;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6721.JPG
Ik denk dat ik de originele steunen aan het casco laat zitten, een paar goede steunen kopen en daar mee ga rijden.
Met een 5 bak van een tdi kan ik aan de bakzijde ook het originele ophangpunt weer gebruiken.
Bedoeling is ook om de oliepomp met balansas module eruit te halen omdat die wel stuklopen of de spaninrichting stukloopt en je dat slepende geluid krijgt wat ook de 2.0tdi motoren wel hadden met kans op minder of geen oliedruk en een kapot blok tot gevolg.
Dat wordt dan wel een heel dure aangelegenheid, dus zekere voor het onzekere.
Module eruit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6722.JPG
Omdat ik nu toch de boel open heb en er makkelijk bij kan, ga ik ook direct de keerringen en de drijfstanglagers vervangen voor nieuw spul.
Had misschien ook niet gehoeven, maar ook gewoon voor de zekerheid want heel duur zijn ze niet. (de rekboutjes dan weer wel :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6727.JPG
Alvast een andere pomp gescoord, zien of we die erin kunnen puzzelen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/8e5af8a5-2c46-477d-924a-08662f95d512.JPG
Verder heb ik een nieuwe koppeling en drukgroep besteld die tot zo'n 500nm kan verwerken en alvast een vast vliegwiel aangeschaft.
Een bak heb ik ook al, maar deze moet nog uitelkaar voor wat kleine aanpassingen zoals oa. een boutset en misschien een nieuw synchromesh of een lager.
Roy16VG60
16-12-2019, 18:30
Lekker bezig Johan!
Als je met een tfsi bezig gaat, denk dan inderdaad ook aan de oliepomp. Mijn ervaring is niet dat deze vaak stuk gaat maar dat hij verstopt raakt met troep van de spanner van de nokkenasketting... deze moet vroeg of laat dan ook een keer vervangen worden.
Daarnaast is het nooit weg de inlaatpoorten te walnootstralen.
Leuk weer een update gezien te hebben :thumbup:
frank 4 fingers
16-12-2019, 23:18
zo golfje gti rijd al heerlijk koppel begint laag al en gaat als een raket
dat rijd straks echt super met zo laag gewicht
ik vind alleen sleutelen aan zo motor een ramp om iets simpels te kunnen vervangen moet je soms veel te veel weg halen om er bij te kunnen
een 1.8t is in mijn ogen een top motor die mits goed behandeld onverwoestbaar is
onverwoestbaar is een tfsi helaas niet
maar goed zoals jij het aanpakt ga je er heel wat plezier aan beleven
Johan1982MK1
17-12-2019, 09:32
zo golfje gti rijd al heerlijk koppel begint laag al en gaat als een raket
dat rijd straks echt super met zo laag gewicht
ik vind alleen sleutelen aan zo motor een ramp om iets simpels te kunnen vervangen moet je soms veel te veel weg halen om er bij te kunnen
een 1.8t is in mijn ogen een top motor die mits goed behandeld onverwoestbaar is
onverwoestbaar is een tfsi helaas niet
maar goed zoals jij het aanpakt ga je er heel wat plezier aan beleven
Het sleutelen aan een tfsi is eerst misschien lastig maar ook wel weer gewenning hoor.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Toen ik voor het eerst een 1.2 tdi moest aanpakken schrok ik mij ook een ongeluk :D maar dat is inmiddels ook wel weer wat gezakt.
Wbt de tfsi, is dit wel de latere versie (2008 motor) en die heb ik nog niet vaak stuk gezien.
En vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die met een bak vermogen rondrijden maar van warmrijden/beurten/goede olie nooit gehoord hebben, als t maar hard gaat en de muziek luid kan :cool:
De 1.8t is gewoon een super motor inderdaad, maar 1 met weinig km en dan een APX of een BAM is bijna net zo duur als een BWA en al veel gedaan in golf1/2 en ook die heb ik wel gezien met kapotte drijfstanglagers.
Het onderblok van een tfsi is haast gelijk aan die van een 1.8t en met de oliepomp modificatie, nieuwe lagers, goede olie erin en de motor enigzins normaal behandelen moet dat gewoon lang goed kunnen gaan hoop ik :)
Johan1982MK1
12-01-2020, 12:58
Weer even een update tussendoor, heb in de Kerstvakantie weer wat onderdelen verzameld en wat kunnen doen.
Ik heb inmiddels alle rekbouten binnen, nu alleen nog de knoop doorhakken welke lagerschalen ik ga gebruiken.
Via Stefan een oliepomp van een kapotte BLS motor kunnen bemachtigen om eea te passen voor het inbouwen.
Hieronder zie je het verschil in aluminium deksel van een tfsi en een tdi/1.8t;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7120.JPG
Ik ga die van de tdi gebruiken, ivm anders de motorsteun aan de distributiezijde er niet op past.
Schoongemaakt en nieuwe keerring erin;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/D2B5EC74-4FC7-4A02-81B4-A362828821CF.JPG
(op crocs, jajaa.. :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/D0C561CC-1967-4A24-A49F-CCA8BB1A0B76.JPG
Om de oliepomp modificatie naar het oude model te doen moesten er nog wat aanpassingen gedaan worden;
Gat bijgeboord om de spanner te kunnen plaatsen. (met dank aan Stefan die een malletje voor mij gemaakt heeft van een onderblok waar dit gat wel in zit) En er moet in het onderblok ook nog een helicoil of een draadbus M10 naar M7 in geplaatst worden op de plek waar de 3e bout van het oud model oliepomp vast komt. (alles is M7x1,0 trouwens :D)
(bij de tfsi is dit een open kanaal waar continue druk op staat om de hydro spanner en ketting voor de oliepomp/balansas module op spanning te houden)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7103.JPG
Spanner geplaatst, wordt nog een nieuwe opgezet, maar eerst alles passen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7108.JPG
Nieuwe krukastandwiel (en nog wat kleine spulletjes) besteld want het tandwieltje van een tfsi heeft een fijnere vertanding en de ketting van het oude model past hier niet op;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7118.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7121.JPG
Zo komt het uiteindelijk uit te zien;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7147.JPG
Hier kan je ook mooi het verschil in ketting zien van de tdi/1.8t oliepompen;
Eerste modellen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6873.JPG
Latere modellen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6872.JPG
Volgende stap is de lagerschalen er nog in, oliepomp + spullen monteren en dan onderkant motor weer dicht bouwen.
Daarna is de bovenzijde en de versnellingsbak aan de beurt...
Roy16VG60
12-01-2020, 13:55
Goed bezig, je pakt het grondig aan :thumbup:
Ik wist wel van het balansmodule probleem bij sommige tdi’s maar bij de TFSI heb ik er nog nooit van gehoord. Wel dat de aanzuigmond verstopt gaat zitten met stukjes kettingspanner van de nokkenasketting.
Johan1982MK1
12-01-2020, 15:00
Goed bezig, je pakt het grondig aan :thumbup:
Ik wist wel van het balansmodule probleem bij sommige tdi’s maar bij de TFSI heb ik er nog nooit van gehoord. Wel dat de aanzuigmond verstopt gaat zitten met stukjes kettingspanner van de nokkenasketting.
Dankjewel!
Dat klopt ook wat jij zegt hoor Roy met die brokkelende stukjes. (Dat wist ik eerst ook niet) Ik was gister bij een bedrijf bij mij in de buurt en die verkoopt ook revisiemotoren aan dealers en die doen precies hetzelfde. De module zitten ook meerdere geleiders en kunstof span inrichtingen op die ook kunnen brokkelen. Samen met wat koolafzetting kan die zeef dus inderdaad snel verstopt raken.
Voor degene die het handig vindt, onderdeel nummer van het krukas tandwiel is trouwens 06A 105 209 (kan zijn dat er in bepaalde systemen nog een A of B achter moet)
Roy16VG60
12-01-2020, 16:06
Dankjewel!
Dat klopt ook wat jij zegt hoor Roy met die brokkelende stukjes. (Dat wist ik eerst ook niet) Ik was gister bij een bedrijf bij mij in de buurt en die verkoopt ook revisiemotoren aan dealers en die doen precies hetzelfde. De module zitten ook meerdere geleiders en kunstof span inrichtingen op die ook kunnen brokkelen. Samen met wat koolafzetting kan die zeef dus inderdaad snel verstopt raken.
Voor degene die het handig vindt, onderdeel nummer van het krukas tandwiel is trouwens 06A 105 209 (kan zijn dat er in bepaalde systemen nog een A of B achter moet)
Ja, die koolstof afzetting in die direct ingespoten motoren is echt drama. Vroeger koekte alleen een diesel dicht door de EGR :screwy:
Je krijgt het alleen fatsoenlijk weg door te (walnootschil)stralen...
Johan1982MK1
14-01-2020, 13:48
Hieronder nog even een foto van zo'n kettingspanner van een balansas module.
Slijtage valt opzich ook mee.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7158_433141.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7160_247735.JPG
Ook een drijfstang lager eruit gehaald omdat ik ze wou vervangen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7161.JPG
(Dat ruwe op het verbindingsvlak van de lagerkap/drijfstang hoort trouwens zo.
De lagerkap van de drijfstang wordt tijdens de fabricage eraf gebroken zodat hij perfect rond is.
Veel nieuwe motoren hebben dit, sommige oudere ook wel, oa BMW gebruikt het ook.)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7162.JPG
Nu twijfel ik dus omdat ze nog zo mooi zijn om er nieuw in te gaan zetten of dat ik ze weer terug ga plaatsen en de boel weer in elkaar schroeven..
Wat zouden jullie doen? :confused:
Roy16VG60
14-01-2020, 15:46
Een setje lagers is tientjeswerk. Daar zou ik niet over twijfelen ;)
Roy16VG60
14-01-2020, 16:01
En uiteraard nieuwe (ARP) boutjes :)
Johan1982MK1
14-01-2020, 16:30
En uiteraard nieuwe (ARP) boutjes :)
Ja klopt die boutjes heb ik al. Ook heb ik van een bekende motorbouwer gehoord dat ze daar eigenlijk altyd glyco pakken.
Volgens hun schijnt het bovenste schaaltje van een tfsi standaard een sputterlager te zijn.
Roy16VG60
14-01-2020, 16:37
Klopt! Ik gebruik ook altijd Glyco!
Johan1982MK1
31-01-2020, 21:06
Zo, afgelopen week s'avonds zo nu en dan lekker aan de motor kunnen werken. :)
Ik heb inmiddels de lagerschalen met de nieuwe rekbouten erin, de oliepomp zit erin en de carterpan weer erop gezet.
Voor de distributie kant had ik het alu deksel welke achter het distributie rondsel zit van een tdi gepakt, alleen blijkt dit niet te passen. Hij past er wel op, maar als ik dan de distrubutie kap wil monteren komt deze veel verder naar buiten te staan dan de originele die bij de motor hoort. Ik heb het originele deksel aangepast en nu past alles goed.
Drijfstangen weer vast;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7213.JPG
De oliepomp op zijn plek:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7216.JPG
Onder ben ik nu klaar.
Ik ga nu nog de klepdeksel pakking vernieuwen en de nokkenas spanner en het zuigertje voor de HD pomp pak ik ook direct mee.
Ook heb ik zo'n PCV delete kitje besteld. Kost niet veel en ik heb nu toch alles los.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7250.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7252.JPG
De motor was boven wat zweterig en de oorzaak is de pakking in het klepdeksel. Deze was her en der behoorlijk hard en ingedroogd.
De zuiger/plunjer van de HD pomp;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7273.JPG
Optijd erbij, gelukkig geen slijtage aan de nokkenas :jacks:
Ook nog het nokkenas carter deksel? gedemonteerd om bij de nokkenasspanner te kunnen komen.
Spanner is nog niet poreus of gaan brokkelen, maar als je m in duwt dan komt hij niet goed meer omhoog. Ik hoorde elke keer als ik de motor met de hand in de rondte deed zo nu en dan een tik en dat kwam dus hier weg.
Als hij tegen het tuimelen aan zat dan wipte de inlaat as net ff en tikje verder door en ik ben erachter dat het komt omdat er niet genoeg spanning op de nokkenasketting staat.
Een nieuwe is onderweg, samen met de zuiger/plunjer en een nieuwe pakking voor het deksel;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7270.JPG
Ik hoop dat ik morgen de resterende delen binnen krijg zodat ik hem weer dicht kan bouwen.
Dan kan de motor uit de bok, nog even wachten tot de bak er is en dan kijken of ik hem een keer kan passen in de auto.
Johan1982MK1
09-02-2020, 21:37
Lekker bezig Johan !!
Dankjewel!!
Zal deze week weer even een paar nieuwe updates plaatsen :thumbup:
Johan1982MK1
10-02-2020, 17:14
Heb inmiddels wat nieuwe onderdelen binnengehad :thumbup:
Er stond eea in backorder dus uiteindelijk voor wat ontbrekend spul naar TSI parts bij mij in de buurt gegaan en super geholpen daar :thumbup: :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7358.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7400.JPG
Nieuwe taster voor de HD pomp:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7399.JPG
Ik had nog best redelijk moeite om de bout van de nokkenassteller los te krijgen.
Het gereedschap kan maar een klein stukje de bout in zegmaar waardoor het gereedschap snel kantelt of wegglijdt.
Uiteindelijk toch losgekregen en dus ook een nieuwe bout meegenomen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7364.JPG
En hier het hele oude setje eraf:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7362.JPG
Nieuwe koppeling, deze gebruiken ze bij VVT ook een boel voor in de snellere 1.9 TDI's;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7385.JPG
Aankomende week in de avonduren proberen alles weer in te bouwen en dicht te maken..
De bak heb ik nog steeds niet terug helaas :D ik hoop wel dat deze binnenkort klaar is want begint nu wel te kriebelen om m even te passen :D
Roy16VG60
10-02-2020, 17:19
Mooi spul weer!! Het lijkt wel Sinterklaas bij jou :)
Johan1982MK1
10-02-2020, 22:07
Mooi spul weer!! Het lijkt wel Sinterklaas bij jou :)
Was het maar zo’n feest haha :D
Zijn maar kleine dingen maar je hebt ze wel echt nodig :)
Johan1982MK1
11-02-2020, 22:43
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over hoe en wat met het brandstofsysteem straks als de motor erin zit.
Op dit moment zit er een bosch pomp onder de auto en een opvoerpomp van een cabrio in de tank, werkt verder prima.
Nu heb ik de pomp van de Audi er van het weekend uitgepakt en als je die helemaal demonteert dan blijft er maar een klein pompje over vergelijkbaar met die er nu in de tank van de golf zit.
Ik ben dus even aan het vogelen geweest en de pomp van de audi pas gemaakt op de opvoerpomp van de mk1.
Weet nog niet of hij in de tank past (is een klein beetje langer) maar volgensmij moet dit lukken.
Dat zou betekenen dat de bosch pomp weg kan (scheelt een boel lawaai denk ik) en ik hou dan wat extra ruimte over voor het 3-weg filter die er onder moet ivm dat een tfsi (en R32 BUB/tsi etc. trouwens ook) maar 1 aanvoerleiding naar voren toe heeft en de retour in het filtertje zit.
Pomp van de Audi;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7404.JPG
Gedemonteerd;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7408.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7407.JPG
En pomp van de audi op de behuizing van de golf 1 opvoerpomp;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7409.JPG
Eerst nog wat draden omsolderen etc. en dan ga ik hem binnenkort proberen. Laat wel even weten of het goed past en voor evt. belangstellenden die willen weten hoe en wat kan ik zo even een paar foto's uploaden wat er veranderd moet worden. :thumbup:
Nu eerst een ijskoud biertje uit de koeling pakken :) :thumbup:
Roy16VG60
12-02-2020, 06:52
Ja, ik moet ook naar zo’n 3 weg filter met ingebouwde drukregelaar. Ik heb bij Koskamp zo’n Bosch filter mee laten komen een tijd terug maar daar staat niet op welke aansluiting wat is. Weet jij dat al?
Johan1982MK1
12-02-2020, 09:48
Ja, ik moet ook naar zo’n 3 weg filter met ingebouwde drukregelaar. Ik heb bij Koskamp zo’n Bosch filter mee laten komen een tijd terug maar daar staat niet op welke aansluiting wat is. Weet jij dat al?
Ja weet ik wel. Vlgs mij staat het er bij mij wel op, maar zal vanavond hier wel even een foto uploaden.
Ik denk dat ik die harde slangen van die snelklik koppelingen af ga afhalen en dan proberen daar weer 8mm benzine slangen op te zetten.
Christiaan
12-02-2020, 10:35
Mooi spul weer!! Het lijkt wel Sinterklaas bij jou :)
Het is alleen zo jammer dat je meestal zelf voor sinterklaas moet spelen :D
Maar lekker bezig Johan!
Johan1982MK1
12-02-2020, 10:56
Het is alleen zo jammer dat je meestal zelf voor sinterklaas moet spelen :D
Haha :) ja dat is jammer :D
Maar lekker bezig Johan!
Dankjewel! Ik ben nog niet zover als jou maar probeer lekker door te gaan, Plan is eigenlijk deze zomer nog rijden en een paar meetings pakken.
Johan1982MK1
12-02-2020, 19:48
@Roy, hier nog de beloofde foto's mbt aansluiten 3 weg filter. Bij mijn filter staat het er ook op, maar hierbij toch nog even;
Output naar motor/brandstofrail:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7425.JPG
Op onderstaande foto is zwart de aanvoer vanuit de tank en blauw is de retour naar de tank. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7426.JPG
Roy16VG60
12-02-2020, 20:10
Nice! Bedankt! Staat er bij mij dus niet op :)
Johan1982MK1
12-02-2020, 21:06
Nice! Bedankt! Staat er bij mij dus niet op :)
Geen probleem.
Normaal is het ook niet erg, dan zie je zo hoe het zit :D
Johan1982MK1
14-02-2020, 21:57
Vandaag het casco de deur uit gedaan..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-6283.JPG
Alles wat ik nodig had is eraf gehaald en eindelijk weer wat meer ruimte nu.
Morgen de bezem er ff goed door en de troep wat opruimen en dan kan de golf naar binnen :thumbup: :thumbup:
En weg is de donor......... :(
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7475.JPG
Roy16VG60
15-02-2020, 09:16
Geen probleem.
Normaal is het ook niet erg, dan zie je zo hoe het zit :D
Klopt. Ik bouw het nu echter om van een 2 leidingen systeem naar een systeem met alleen een aanvoerleiding op druk net als jij. En dan zijn bovenstaande plaatjes wel waardevol :thumbup:
Dus nogmaals dank!
Johan1982MK1
28-02-2020, 22:57
Hallo, even weer een update met de werkzaamheden tot nu toe..
Eerst vorige week de golf 1 weer thuis in de garage gezet;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7504.JPG
Motorkabelboom er vast uitgehaald om deze straks met de tfsi boom te koppelen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7511.JPG
Verder zou ik een boutset in het differentieel van de bak laten zetten maar om een lang verhaal kort te maken, het contact met deze partij liep wat stroef en moeizaam waardoor ik heb besloten zelf de handen uit de mouwen te gaan steken.
Ik had gehoopt wat extra tijd te besparen op deze manier, maar dat wordt hem helaas dus niet.
Zelf vind ik een versnellingsbak een dom 'dood' ding om aan te werken, maar het is even niet anders :D
Hier op de werkbank gezet:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7538.JPG
Begonnen met het demonteren van de schakelklok en de bak flenzen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7540.JPG
Flenzen en kapje van de 5e versnelling los:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7543.JPG
Nog een paar foto's;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7546.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7549.JPG
Tandwielen met een poulietrekker van de assen gehaald.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7560.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7562.JPG
En het bakhuis eraf:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7563.JPG
Tandwiel casette eruit:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7565.JPG
En de "boosdoener"
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7568.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7569.JPG
Alle tandwielen etc gecontroleerd en bak ziet er verder goed uit van binnen.
Ik heb deze zo los aangeschaft, geen km stand bekend.
Maar komt van een tdi dus die zal wel aardig zijn best hebben gedaan in de jaren.
Toch 1 lager kunnen vinden die niet meer helemaal OK was en deze moet vervangen worden (op de foto kan je het denk ik net zien wat er aan de hand is).
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7571.JPG
Iemand hier die veel van deze bakken af weet toevallig?
Ik heb nl. het lager eruit maar de code is zeer slecht leesbaar.
ik denk dat er op de rand staat: 45410 maar er staat ook nog iets voor en dat kan ik niet meer lezen.
Als iemand weet welk lager het is scheelt dat weer wat uitzoekwerk haha :thumbup:
Dit was m eerst weer even :thumbup: :thumbup:
Roy16VG60
29-02-2020, 10:23
Staat het niet op de rand van het lager of van de schaal?
Ik zal straks even kijken wat ik nog aan documentatie heb van deze bakken. Er staat me ook iets bij dat je het lager op spanning moet brengen met shims met behulp van een meetklok.
RobertVoorst
29-02-2020, 10:58
Ik heb gisteren de hele documentatie van 02A (en 02J) samengesteld voor mijn eigen bak! Stuur je email even via pb dan stuur ik m op :)
Johan1982MK1
29-02-2020, 11:18
Staat het niet op de rand van het lager of van de schaal?
Ik zal straks even kijken wat ik nog aan documentatie heb van deze bakken. Er staat me ook iets bij dat je het lager op spanning moet brengen met shims met behulp van een meetklok.
Klopt, shim zit onder de schaal van het lager. Met inelkaar zetten ga ik er even mee naar een kennis die de juiste spullen heeft.
Schijnt ook dat de witte pasta bij de dealer weg het beste is om de bak weer mee af te dichten.
Johan1982MK1
29-02-2020, 11:18
Ik heb gisteren de hele documentatie van 02A (en 02J) samengesteld voor mijn eigen bak! Stuur je email even via pb dan stuur ik m op :)
Dat zou heel handig zijn!
Ik stuur je een pb Robert!
RobertVoorst
29-02-2020, 12:01
Dat zou heel handig zijn!
Ik stuur je een pb Robert!
Je zou m moeten hebben! :thumbup:
Johan1982MK1
29-02-2020, 13:08
Klopt! Hij is binnen, thanks!!
Johan1982MK1
03-03-2020, 19:39
Inmiddels weer een stukje verder..
Van de geklonken staafjes de koppen eraf geboord en met de pers eruit geduwd.
Slaan met een moker oid wil ook wel maar dit gaat beter zonder de boel te beschadigen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7581.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7578.JPG
Ook een nieuw lager besteld omdat er 1 niet fris meer was en direct gemonteerd;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7576.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7574.JPG
Bouten bij Schaap & Bron gehaald en boel tips gehad van de afdeling revisie en zoals gewoonlijk weer super-supergoed geholpen daar :thumbup: :thumbup:
Ook nog van die stalen verbindingsplaatjes meegekregen, die zitten normaal niet bij zo'n setje met ARP boutjes.
Gemonteerd:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7594.JPG
Bak weer deels inelkaar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7595.JPG
Nu alleen nog her en der goed schoonmaken.
De boutjes om de bak weer mee inelkaar te zetten heb ik ff schoongemaakt en bij de verzinkerij achtergelaten om ze elektrolytisch te laten verzinken.
De bak wordt 2K zwart gespoten en dat lijkt straks netjes ipv zo weer inelkaar zetten met de oude bouten.
Daarnaast kwam ik erachter dat er onder aan het bakhuis 1 oortje af geknapt was. Eerder nooit gezien maar met het omkeren en schoonmaken viel het mij op.
Ik heb de plaat die tussen de bak en de motor komt even als mal gebruikt. Nu kan deze straks ook vast aan het carter van de BWA motor. Opzich geen must, maar wel mooi dat het toch vast kan.
Schijnt dat een mk3 bak wel de gaten aan de onderzijde wel op de juiste plaats heeft en het bakhuis van een mk4 niet. Maar dit heb ik me laten vertellen, dus weet niet of het ook echt zo is. Ik heb er nooit echt op gelet en op moment even geen vergelijkingsmateriaal liggen :)
In ieder geval wil zo'n 02A wel goed lassen, die nieuwere (vooral 6) bakken van golf 5/6/7 zit veel magnesium in en dat wil echt helemaal niet maar dit wil super.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7587.JPG
Oortje er weer aan:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-7589.JPG
Nu wachten op de verzinkerij en dan de bak weer inelkaar zetten... :thumbup:
Iemand nog tips welke vloeibare pakking te gebruiken om de bak dicht te maken? Dat witte spul van de dealer? Of iemand goede ervaring met een andere soort?
Dan hoor ik het graag! :thumbup:
BeetleGrandDad
03-03-2020, 20:33
NETJES !!!!
Sinaasboom
05-03-2020, 11:13
Lekker bezig Johan!
riendert
05-03-2020, 15:59
Gaaf, lekker bezig!
Johan1982MK1
05-03-2020, 22:53
Bedankt heren!!
Vanavond ook weer even aan de gang geweest, zal in het weekend even een paar nieuwe updates posten!
Pewi Vwteam
08-03-2020, 12:12
Het is weekend johan😁😁
Johan1982MK1
08-03-2020, 12:23
Het is weekend johan😁😁
Klopt Stefan, alleen is mn mobiel stukgegaan dus kan even geen foto,s maken en uploaden :D
Ook even niet bereikbaar dus... :eek:
Maandag weer hoop ik :D :thumbup:
Pewi Vwteam
08-03-2020, 22:22
Had je al app gestuurd daarom 1 vinkje🤣🤣 adapters passen 100 procent nu😁
Johan1982MK1
09-03-2020, 08:44
Had je al app gestuurd daarom 1 vinkje🤣🤣 adapters passen 100 procent nu😁
Ok, mooi dat ze nu passen ;) :thumbup: :thumbup:
Zal zien of ik alle contacten over kan zetten, telefoon wil ook niet meer aan..
Je hoort zsm van mij :)
Johan1982MK1
16-03-2020, 17:16
Zo, ik ben weer 'online' :thumbup:
Nieuwe telefoon geregeld en alles werkt weer.
Vandaag een appje gehad van de verzinkerij dat de boutjes klaar zijn.
Die ga ik morgen gelijk ophalen.
De 2 bakhelften staan inmiddels in de lak, alleen nog een paar nieuwe keerringen erin zetten en dan kan hij weer inelkaar.
Paar plaatjes;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200313_183111.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/IMG-20200316-WA0004.jpg
Nu twijfel ik nog zoals eerder aangegeven of ik die witte pakking bij de dealer zal gebruiken, maar omdat mijn bak zwart is zou ik het liefst een donkere of grijs/zwarte kleur gebruiken.
Ik hoor namelijk veel dat ze juist wel die van de dealer gebruiken maar misschien is er iemand van hier die wel goede ervaring heeft met andere pakking? Dan hoor ik het graag :)
Zou balen zijn als het gaat lekken met ander spul want dan moet alles weer uitelkaar :eek:
Roy16VG60
16-03-2020, 17:38
Ziet er top uit Johan!
Komt er een vloeibare pakking tussen of een papieren pakking?
Johan1982MK1
16-03-2020, 18:14
Ziet er top uit Johan!
Komt er een vloeibare pakking tussen of een papieren pakking?
Bedankt Roy!
Er zat vloeibaar tussen dus ik dacht dat maar weer gebruiken? Weet ook niet of er een papieren versie is? Ik heb nog een tube van Victor reinz (antraciet) daar heb ik het carter mee gedaan en dat zou goed spul moeten zijn. Een carter kan je wel wat makkelijker opnieuw doen als het gaat lekken dan 2 bakhelften :)
Roy16VG60
16-03-2020, 19:29
Met Victor Reinz kun je bijna niet fout gaan. Die leveren ook de beste aftermarket pakkingsets...
Het vervelende aan versnellingsbak olie is ook dat het zo dun is. Het kruipt overal tussendoor...
Bak ziet er weer strak uit. Gaat mooi lijken straks met die verzinkte bouten.
Ik heb mijn bakhelften aan elkaar gekit met deze kit:
https://www.automotive-line.nl/bl-1229-vloeibare-pakking-200ml-zwart.html
Rij er nu 2.5 jaar mee en bak is nog kurkdroog
Johan1982MK1
16-03-2020, 21:01
Bak ziet er weer strak uit. Gaat mooi lijken straks met die verzinkte bouten.
Ik heb mijn bakhelften aan elkaar gekit met deze kit:
https://www.automotive-line.nl/bl-1229-vloeibare-pakking-200ml-zwart.html
Rij er nu 2.5 jaar mee en bak is nog kurkdroog
Thanks! Ja lijkt denk ik ook mooi met de boutjes erin straks :thumbup:
Kijk, die info kan ik wat mee :thumbup:
Ivm de kleur van de bak zat ik dus ook aan zoiets wat jij hebt gebruikt te denken. Wit blijf je zien straks en bijspuiten zal niet gaan met siliconen pakking..
En na 2,5jaar gebruik nog steeds dicht dat moet goed zijn :D
Sinaasboom
16-03-2020, 21:03
Netjes netjes ziet er goed uit Johan! Heb afgelopen zomer ook een bak open gehad heb daar ook vloeibare pakking voor gebruikt (Dirko).
Johan1982MK1
16-03-2020, 22:43
Netjes netjes ziet er goed uit Johan! Heb afgelopen zomer ook een bak open gehad heb daar ook vloeibare pakking voor gebruikt (Dirko).
Dankjewel!
En bedankt voor je reactie! Nu weet ik dat er ook met ander pakking materiaal de bak keurig dichtgemaakt kan worden :thumbup:
En na 2,5jaar gebruik nog steeds dicht dat moet goed zijn :D
Ik heb deze hoeveelheid kit gebruikt:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1584433952863_original.jpg
RobertVoorst
17-03-2020, 09:38
Ik heb deze hoeveelheid kit gebruikt:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1584433952863_original.jpg
Ik moet hier binnenkort ook aan geloven, handige info zo! Heb je de kit eerst nog iets laten uitharden alvorens de andere bakhelft erop te plaatsen? Of gewoon direct na het aanbrengen de andere erop?
Johan1982MK1
17-03-2020, 09:47
Ik heb deze hoeveelheid kit gebruikt:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/FB_IMG_1584433952863_original.jpg
Mooi zat zo inderdaad :thumbup: :thumbup: Met de andere bakhelft erop drukt t wel samen.
Het moet ook wel met vloeibare pakking bedenk ik me net want als er een (dikkere) papieren pakking tussen komt dan zit je waarschijnlijk met een te ruime lagerspeling.
Johan1982MK1
17-03-2020, 09:53
Ik heb vanmorgen voor werktijd de boutjes nog wel even opgehaald :) :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200317_081557.jpg
Nu ik dit zo zie heb ik straks nog wel wat spulletjes die er heen kunnen :tongue:
Johan1982MK1
18-03-2020, 14:19
Bak zit weer inelkaar en is mooi geworden!
Hier en daar nog wel wat schoonheidsfoutjes van dichtbij in de lak enzo, maar de bedoeling is straks ook dat ik m ga gebruiken dus hij zal toch wel vies worden en meer beschadigen als er aan gewerkt wordt :D
plaatje bij het praatje...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200317_213647.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200317_213729.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200317_213942.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200317_214016.jpg
RobertVoorst
18-03-2020, 14:28
Netjes Johan! Alleen de plek van de startmotor, hoort deze niet blank te zijn ivm het feit dat de startmotor de massa over het contact met de bak krijgt?
Johan1982MK1
18-03-2020, 14:37
Netjes Johan! Alleen de plek van de startmotor, hoort deze niet blank te zijn ivm het feit dat de startmotor de massa over het contact met de bak krijgt?
Ja klopt helemaal hoor, dat moet inderdaad nog even kaal gemaakt worden :thumbup:
En er is als het goed is ook nog een massapunt op de bak vanaf het casco, daar moet de verf er ook nog af.
Ik ga vanavond verder met het vliegwiel en de koppeling op de motor monteren, ik moet nog een baksteun binnen krijgen en dan zou ik de motor erin kunnen hangen :)
Johan1982MK1
18-03-2020, 18:09
Uitlaatflens nog wat aangepast, daar zal ik binnenkort nog even een nieuwe voor laten snijden op mijn werk.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200318_170722_978731.jpg
The Skinnmeister
19-03-2020, 19:14
Netjes!!
Johan1982MK1
20-03-2020, 11:15
Netjes!!
Dankjewel!
Johan1982MK1
24-03-2020, 17:11
Afgelopen weekend lekker bezig geweest omdat we verder toch niet heel veel konden/mochten doen heb ik zondag de koppeling en de bak erachter gezet en de motor in de auto gehangen.
Gister nog een "nieuw" model schakelmechanisme+schakelklok kunnen bemachtigen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200323_215220.jpg
En zo ziet het eruit met de kap erop:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200322_174852.jpg
En hier kan je zien hoeveel ruimte ik niet heb :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200322_183740.jpg
Heb het beugeltje voor de vacuumklep achter bij de turbo wat aangepast en op de andere zijde gemonteerd, anders kwam deze tegen het casco aan.
Nu kan ik eerst verder met wat kabels en slangen aansluiten, ik moet nog een "dogbone" maken voor onder bij de bak, dan nog kijken wat ik aan de voorzijde ga doen qua steun, de downpipe moet nog gemaakt worden, ik moet nog kijken wat voor IC en Radiateur ik ga gebruiken, gaspedaal moet er nog in, kabelschakeling nog, ben eerst nog wel even zoet zegmaar.. :eek:
Roy16VG60
24-03-2020, 17:18
Goed bezig! Ziet er erg strak uit met die tfsi erin! Complimenten :thumbup:
Sinaasboom
24-03-2020, 17:30
Hoeveel ruimte ik niet heb haha, goed gevuld inderdaad! Ligt er mooi in Johan top!
Johan1982MK1
24-03-2020, 17:34
Bedankt heren!
Johan1982MK1
24-03-2020, 17:37
Hoeveel ruimte ik niet heb haha, goed gevuld inderdaad! Ligt er mooi in Johan top!
Dankje!
Opzich valt het mee hoor hoveel ruimte ik verder heb.
Het onderblok is qua afmetingen gelijk aan bijv. een 1.8t en scheelt niet veel met mijn oude 16v.
Het komt meer door alle randapparatuur welke in en om de motor/turbo zit wat soms iets uitsteekt, waardoor je zomaar ergens tegenaan zit.
Maar zoals het nu zit kan ik er alle kanten nog wel mee op :thumbup:
The Skinnmeister
25-03-2020, 08:45
Ligt er netjes in :thumbup:
netjes, motor ligt erin alsof deze standaard vanuit de fabriek is geleverd.
Christiaan
25-03-2020, 14:21
Netjes hoor!
riendert
26-03-2020, 11:49
Top Johan, gaat lekker zo!
Johan1982MK1
26-03-2020, 12:45
Bedankt mannen!
Opzich gaat het prima ja, motor erin hangen is makkelijk maar daarna komen nog wel een aantal tijdrovende klusjes ben ik bang :D
Johan1982MK1
26-03-2020, 12:47
Geen idee hoe jullie dat doen maar ik laat het casco altijd over de motor zakken.
soms haal ik de wielen rondom er nog af zodat de auto lager kan zakken, maar in dit geval was dat niet nodig. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200322_123535.jpg
Roy16VG60
26-03-2020, 14:22
Geen idee hoe jullie dat doen maar ik laat het casco altijd over de motor zakken.
soms haal ik de wielen rondom er nog af zodat de auto lager kan zakken, maar in dit geval was dat niet nodig. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200322_123535.jpg
Dat doe ik ook altijd bij een Golf 1. Dat werkt echt het best. Bij alle nieuwere generaties kan het hele front eraf dus is het niet meer nodig :)
volkswein-rider
27-03-2020, 17:29
Goed bezig!
Ziet er netjes uit zo
Johan1982MK1
30-03-2020, 13:17
Nog even een paar foto's van hoe het er uit ziet.
Het is nog even spannend of de motorplaat met luchtfilter erop kan blijven zitten omdat ik maar een klein beetje speling tot de motorkap heb. Kan er net een vinger tussen krijgen.
Maar ik hoor veel geluiden over dat de warmte ontwikkeling onder de beschermkap behoorlijk is en dat bij meer vermogen eigenlijk altijd voor een CAI wordt gekozenbij een tsi/tfsi ipv de originele luchtfilter + kap.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200327_211358.jpg
Ligt er mooi in, maar gaat echt net :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200327_223943.jpg
Roy16VG60
30-03-2020, 13:21
Nog even een paar foto's van hoe het er uit ziet.
Het is nog even spannend of de motorplaat met luchtfilter erop kan blijven zitten omdat ik maar een klein beetje speling tot de motorkap heb. Kan er net een vinger tussen krijgen.
Maar ik hoor veel geluiden over dat de warmte ontwikkeling onder de beschermkap behoorlijk is en dat bij meer vermogen eigenlijk altijd voor een CAI wordt gekozenbij een tsi/tfsi ipv de originele luchtfilter + kap.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200327_211358.jpg
Ligt er mooi in, maar gaat echt net :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200327_223943.jpg
Buiten de warmte geeft een cai een leuk geluid. Ik heb zelf de CTS Turbo intake op mijn 5 gti waar ik heel blij mee ben.
Van Limburg
30-03-2020, 14:16
vind zo'n beschermkap altijd leuker. Lekker origineel :D
Johan1982MK1
30-03-2020, 14:30
Buiten de warmte geeft een cai een leuk geluid. Ik heb zelf de CTS Turbo intake op mijn 5 gti waar ik heel blij mee ben.
Ik zal m binnenkort eerst aan de loop helpen en tzt denk ik ook voor een CAI gaan ivm koude lucht. Al vind ik t wel netjes staan zo met die kap erop :)
Johan1982MK1
30-03-2020, 14:32
vind zo'n beschermkap altijd leuker. Lekker origineel :D
Ja, persoonlijk vind ik het voor het oog ook wel mooi. Maar aan de andere kant ook wel weer ruig met een losse buis en filter.
Kap komt hoop ik niet te vaak open te staan. :redface:
Marco R29
30-03-2020, 14:33
Met kap erop idd erg gaaf!
Jeff4motion
23-08-2020, 14:01
Super gaaf ziet er allemaal heel netjes uit 👌🏻
Johan1982MK1
23-08-2020, 20:46
Bedankt!
Ik ben intussen al lekker opgeschoten.
De kabelboom is klaar en zit in de auto, ecu is startblokkeringsvrij gemaakt en motor loopt inmiddels ook :D
Downpipe is inelkaar gehecht en moet alleen nog afgelast worden. Als ik binnenkort een keer tijd over heb zal ik het topic even een update geven :)
Turbo is ook een plezier voor in te rijden, en vooral in golf 1 zal het waarschijnlijk ook wel een heel belevenis zijn :)
Ziet er knap uit...! :thumbup:
Johan1982MK1
24-08-2020, 15:36
Turbo is ook een plezier voor in te rijden, en vooral in golf 1 zal het waarschijnlijk ook wel een heel belevenis zijn :)
Ziet er knap uit...! :thumbup:
Standaard heeft deze motor 147kw en 280nm koppel vanaf zo'n 1700 toeren. Dat loopt wel goed ja.
Johan1982MK1
26-08-2020, 16:30
Weer even een update..
Motor loopt! filmpje volgt nog.:thumbup:
Kabelboom erin, pas gemaakt op de oude zekeringkast.
Alles zegmaar buitenom ivm dat de oude kast geen mogelijk heeft om dmv een relais een pomp aan te sturen.
Met een ce 1 kast had me dat in ieder geval een ecu en een pomprelais gescheeld, maar goed..
Pompmodule mooi bij de zekeringskast ipv bij de tankvlotter, want daar heb ik niet zoveel ruimte. Niet dat ik verder wel zat ruimte heb voor wat dan ook, maar goed :D Het is passen en meten:thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200704_205445.jpg
En na wat fatsoeneren ziet het er zo uit;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200705_211340.jpg
Verder ben ik begonnen met de aluminium omloop buis vanaf de turbo naar de IC aan te passen. Echt alles moet veranderd worden anders past het er niet in :D
en een begin met de downpipe gemaakt.
3inch pijp wordt het, flexibel deel;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200822_110759.jpg
Passen, meten, hechten;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200822_121509.jpg
Nu nog aflassen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200822_164240.jpg
Sinaasboom
26-08-2020, 17:01
Lekker bezig Johan!!
Roy16VG60
26-08-2020, 17:17
Lekker Johan! Goed bezig!
Jetta_Mk1_SLR
28-08-2020, 12:10
Ziet er weer gelikt uit !
Vraagje, ik heb een externe brandstofpomp die ik graag wil aansturen met de CE1 kast.
Kon het niet echt duidelijk krijgen voor mezelf, had de lijsten al van A2 resource gehaald. hoe heb jij dit nu gedaan ?
Groeten
Johan1982MK1
28-08-2020, 12:45
Ziet er weer gelikt uit !
Vraagje, ik heb een externe brandstofpomp die ik graag wil aansturen met de CE1 kast.
Kon het niet echt duidelijk krijgen voor mezelf, had de lijsten al van A2 resource gehaald. hoe heb jij dit nu gedaan ?
Groeten
Als ik een ce1 kast had dan had ik dit denk ik ook gedaan. Bij mij kan dit niet omdat de oude kast geen plaats heeft voor een pomprelais (met 2 van die grote aansluitingen) Ik heb het dus buiten de zekeringkast om gedaan.
In jou geval moet je dan idd de schema's erbij pakken en kijken op welke plek in de kast het pomprelais moet komen en welke draden het relais schakelen. Oude injectiemotoren zoals K-jetronic bijvoorbeeld zat meestal geschakeld via de dynamo. Zodra de motor rond gaat stuurt het relais aan en draait de pomp. En zodra de motor uit gaat stopt de pomp dus ook.
Op deze manier zou je het ook met een relais buiten de kast om kunnen doen.
De + naar de pomp is trouwens meestal een rood/gele draad..
Weet niet wat je van plan bent?
Johan1982MK1
31-08-2020, 09:31
Afgelopen weekend de downpipe afgelast en daarna weer even passen en zit mooi.
Ook even gestart en loopt heel mooi stil tov de 16v die er eerst in zat met dezelfde uitlaat:)
gelast;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200828_233528.jpg
tijdens lassen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200828_210216.jpg
Was even een werkje, maar hangt er mooi onder nu;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200822_200545.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20200822_200535.jpg
RobertVoorst
31-08-2020, 09:41
Top werk Johan, ziet er schitterend uit! Ik neem aan dat de downpipe van RVS is? Zou je deze dan niet beter met een 'backing purge' van argon kunnen lassen?
Johan1982MK1
31-08-2020, 10:24
Top werk Johan, ziet er schitterend uit! Ik neem aan dat de downpipe van RVS is? Zou je deze dan niet beter met een 'backing purge' van argon kunnen lassen?
Dankjewel :)
Wel aan gedacht hoor om van binnen te formeren, maar hadden simpelweg geen extra gas om toe te voegen. Nog wel aan gedacht om de fles van het mig/mag apparaat te gebruiken, maar toch zo gelast.
Het zorgt er misschien wel voor dat de doorstroming van de uitlaatgassen mooier is (voor zover merkbaar) en minder kans op corrosie, maar het is een uitlaat en geen onderdeel voor een schip die continue in zoutwater ligt, of voor de voedingsindustrie waar etenswaren etc. door heen moet.
Buis is mooi dichtgevloeid zonder 'bloemkolen' erop.
Mijn 2.0 16v ook precies zo gedaan en die zag er na 8 jaar (met isolatieband erop) en goed gebruiken nog steeds perfect uit.
RobertVoorst
31-08-2020, 12:11
Dankjewel :)
Wel aan gedacht hoor om van binnen te formeren, maar hadden simpelweg geen extra gas om toe te voegen. Nog wel aan gedacht om de fles van het mig/mag apparaat te gebruiken, maar toch zo gelast.
Het zorgt er misschien wel voor dat de doorstroming van de uitlaatgassen mooier is (voor zover merkbaar) en minder kans op corrosie, maar het is een uitlaat en geen onderdeel voor een schip die continue in zoutwater ligt, of voor de voedingsindustrie waar etenswaren etc. door heen moet.
Buis is mooi dichtgevloeid zonder 'bloemkolen' erop.
Mijn 2.0 16v ook precies zo gedaan en die zag er na 8 jaar (met isolatieband erop) en goed gebruiken nog steeds perfect uit.
Inderdaad vanuit het oogpunt van corrosie gezien voornamelijk, zal toch wel lekker heet worden daar naast die slak :D Desalniettemin verwacht ik inderdaad ook geen problemen met roest en dergelijke, helemaal als je er al 1 hebt lopen !
Johan1982MK1
31-08-2020, 12:46
Ja, het wordt warm, ook onder de kap ben ik bang :D
Ik twijfel daarom ook nog steeds of ik met in moet gaan wrappen ivm dat flexibele deel wat daar zit.. Ff over denken nog wat ik er mee ga doen.
RobertVoorst
31-08-2020, 12:55
Ja, het wordt warm, ook onder de kap ben ik bang :D
Ik twijfel daarom ook nog steeds of ik met in moet gaan wrappen ivm dat flexibele deel wat daar zit.. Ff over denken nog wat ik er mee ga doen.
Als je het 'echt' goed wilt doen, zou ik eens naar ceramic coating gaan kijken, ben je ook meteen van de eventuele corrosievorming af!
Johan1982MK1
31-08-2020, 13:20
Ja maar zit je dan nog steeds niet met dat flexibele deel? Bij mijn 16v zat die in het horizontale deel vd uitlaat onder de auto, maar nu moest hij wel in de downpipe.
Geen idee hoe dat zit met coaten en flexibele delen.
RobertVoorst
31-08-2020, 14:45
Ja maar zit je dan nog steeds niet met dat flexibele deel? Bij mijn 16v zat die in het horizontale deel vd uitlaat onder de auto, maar nu moest hij wel in de downpipe.
Geen idee hoe dat zit met coaten en flexibele delen.
Flexibele deel is inderdaad niet te coaten helaas, zie: https://www.oakos.com/GS-UPPIPE-CC.htm
Toch scheelt het qua warmte-overdragend oppervlak wel significant als enkel het flexibele deel niet gecoat is.
Johan1982MK1
31-08-2020, 15:15
Ik zie het ja.. maar het zal idd sws veel hitte schelen.
En wat denk jij qua wrappen? zou dat wat blijven zitten op een flexibel deel?
En anders ook in 2 delen wrappen misschien..
Johan1982MK1
31-08-2020, 15:29
En hier trouwens nog een filmpje van het starten, 1e keer met uitlaat compleet eronder.
3CiQ9wrr78k
RobertVoorst
31-08-2020, 15:54
Ik zie het ja.. maar het zal idd sws veel hitte schelen.
En wat denk jij qua wrappen? zou dat wat blijven zitten op een flexibel deel?
En anders ook in 2 delen wrappen misschien..
Als je ziet hoeveel een Flex koppeling echt 'beweegt' tijdens het rijden valt dat eigenlijk reuze mee. Ik denk dat het prima te wrappen is, zolang je hem maar niet té strak pakt! Die stukken wrap glijden echt niet van elkaar af ;)
Eventueel een turbo blanket nog een idee?
Johan1982MK1
01-09-2020, 15:24
Als je ziet hoeveel een Flex koppeling echt 'beweegt' tijdens het rijden valt dat eigenlijk reuze mee. Ik denk dat het prima te wrappen is, zolang je hem maar niet té strak pakt! Die stukken wrap glijden echt niet van elkaar af ;)
Eventueel een turbo blanket nog een idee?
Turbo blanket idd nog wel een goed idee ja, en misschien maak ik zelf nog in de bend module op mn werk een plaat / schild die de warmte nog wat kan weren.
Jetta_Mk1_SLR
03-09-2020, 15:06
Als ik een ce1 kast had dan had ik dit denk ik ook gedaan. Bij mij kan dit niet omdat de oude kast geen plaats heeft voor een pomprelais (met 2 van die grote aansluitingen) Ik heb het dus buiten de zekeringkast om gedaan.
In jou geval moet je dan idd de schema's erbij pakken en kijken op welke plek in de kast het pomprelais moet komen en welke draden het relais schakelen. Oude injectiemotoren zoals K-jetronic bijvoorbeeld zat meestal geschakeld via de dynamo. Zodra de motor rond gaat stuurt het relais aan en draait de pomp. En zodra de motor uit gaat stopt de pomp dus ook.
Op deze manier zou je het ook met een relais buiten de kast om kunnen doen.
De + naar de pomp is trouwens meestal een rood/gele draad..
Weet niet wat je van plan bent?
Ik ben op moment bezig een K-jetronic in een Jetta mk1 te bouwen waar een 1.5JB in lag. Ik had gelezen dat ze inderdaad het D+ signaal gebruiken als een soort veiligheid zodat de pomp niet doordraait als de auto uitgevallen is.
Ik heb nu een universele pomp die ik wil aansturen met de originele aansturing van de pomp. ik spit even verder, bedankt in ieder geval voor je reply :thumbup:
Groetnis !
Johan1982MK1
18-10-2020, 13:06
Vandaag niets bijzonders te doen dus even met de koppeling aan de slag om die hydraulisch te maken.
Oud stuk uit een golf1 erbij, kan ik t hele spul op maat maken en dan zo in mn eigen auto zetten.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20201018_125547.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20201018_123225.jpg
The Skinnmeister
19-10-2020, 10:05
Nice :thumbup:
Johan1982MK1
05-11-2020, 22:18
Ff een sfeerplaatje......
Een 1e testrit komt steeds dichterbij... :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20201104_191413.jpg
VeeDubber
06-11-2020, 08:15
Mooie setup zo met al dat zwart!
The Skinnmeister
06-11-2020, 10:04
Heel mooi!!
Johan1982MK1
06-11-2020, 20:45
Bedankt mannen! :)
Vind het zelf ook mooi icm zwart. Dit was bij de 16v ook al zo, maar bij dit blok kan t eigenlijk ook niet anders.
Dit weekend proberen of ik de koppeling werkend kan krijgen;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20201106_200508.jpg
Johan1982MK1
12-11-2020, 17:33
Gister nog tegen een klein probleem aangelopen met monteren van de dynamosteun. De tfsi steun met multiriem spanner komt echt 1 of 2mm vrij van de kokerbalk en dat is me te weinig. Even kijken of we hier een andere oplossing voor kunnen vinden.
Plaatje bij praatje;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/Screenshot_20201112-172834_Gallery.jpg
Johan1982MK1
12-11-2020, 22:28
Spul van een 1.8t geregeld. Dynamo steun wisselen en de bijbehorende spanner van de 20vt monteren. Pak je zo weer 1-1,5cm mee.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/9/6/20201112_214729.jpg
greenmk116v
12-11-2020, 23:01
:thumbup: :thumbup:
super project om te volgen!
tot in elk detail.
Bluepower
13-11-2020, 09:48
Wel goed checken dat de riem goed in-lijn staat! anders vreet de rand van de dynamo poelie je riem op, of loopt ie er af!
Johan1982MK1
13-11-2020, 11:23
Wel goed checken dat de riem goed in-lijn staat! anders vreet de rand van de dynamo poelie je riem op, of loopt ie er af!
Ik ga het sws nog wel checken ja.
Heb een contact in UK via FB die heeft het ook zo omdat hij gebruik maakt van stuurbekrachtiging en een mk4 bracket helemaal onderaan een beugel heeft om een pomp op te zetten.
Een 2.0 tsi of tfsi heeft die extra beugel niet. En hij kwam er toen achter dat de spanner ook een stuk verder van de balk af zit dan die van de TFSI. Dus het zou goed moeten komen zo.
VeeDubber
13-11-2020, 12:10
Laten we eerlijk zijn, dit zijn toch wel de details die de kwaliteit van een project bepalen. Mooie oplossing zo :thumbup:
vagg freak
13-11-2020, 18:37
Wat een mooi project
Super als je die kennis hebt.
Zomaar even een oplossing uit de mouw schudden :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.