Bart888
22-04-2010, 20:56
Ik heb sinds kort een probleem aan mijn wagen.
Het is een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 120.000KM gelopen.
Ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar op een of ander moment heeft hij kuren.
Hij houdt in vlak na het schakelen en heeft vermogen verlies. Ook loopt hij niet meer lekker stationair.
Ik ben er al mee naar de garage geweest en na een onderzoek vertelde ze dat de distributie riem een tandje versprongen kan zijn.
Of dat de nokkenas regelaar/sensor niet goed functioneert. Het gaat in ieder geval een dure grap worden :( . Hij heeft schijnbaar ook geen goede verbranding en verbruikt ineens veel meer.
Soms hoor ik ook een plof na het schakelen. Ik denk dat er dan onverbrande brandstof in de uitlaat is dat dan ontbrand.
Heeft iemand hier iemand ervaring mee gehad en hoe is het opgelost?
Alvast bedankt voor de reacties.
Het is een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 120.000KM gelopen.
Ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar op een of ander moment heeft hij kuren.
Hij houdt in vlak na het schakelen en heeft vermogen verlies. Ook loopt hij niet meer lekker stationair.
Ik ben er al mee naar de garage geweest en na een onderzoek vertelde ze dat de distributie riem een tandje versprongen kan zijn.
Of dat de nokkenas regelaar/sensor niet goed functioneert. Het gaat in ieder geval een dure grap worden :( . Hij heeft schijnbaar ook geen goede verbranding en verbruikt ineens veel meer.
Soms hoor ik ook een plof na het schakelen. Ik denk dat er dan onverbrande brandstof in de uitlaat is dat dan ontbrand.
Heeft iemand hier iemand ervaring mee gehad en hoe is het opgelost?
Alvast bedankt voor de reacties.