Log in

View Full Version : Golf 4 1.8 20V houd in na schakelen en vermogen verlies

Bart888
22-04-2010, 20:56
Ik heb sinds kort een probleem aan mijn wagen.
Het is een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 120.000KM gelopen.
Ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar op een of ander moment heeft hij kuren.
Hij houdt in vlak na het schakelen en heeft vermogen verlies. Ook loopt hij niet meer lekker stationair.
Ik ben er al mee naar de garage geweest en na een onderzoek vertelde ze dat de distributie riem een tandje versprongen kan zijn.
Of dat de nokkenas regelaar/sensor niet goed functioneert. Het gaat in ieder geval een dure grap worden :( . Hij heeft schijnbaar ook geen goede verbranding en verbruikt ineens veel meer.
Soms hoor ik ook een plof na het schakelen. Ik denk dat er dan onverbrande brandstof in de uitlaat is dat dan ontbrand.

Heeft iemand hier iemand ervaring mee gehad en hoe is het opgelost?

Alvast bedankt voor de reacties.

Ron mk1
22-04-2010, 21:00
Waarom niet eers even checken of laten checken wat je garage zegt?

Klinkt erg waarschijnlijk wat hun voorstellen.

Kan ook een bobine zijn die overslaat. Gaan vaak stuk bij deze motoren.

Just-B
23-04-2010, 18:00
Kijk ook je bougiekabels eens na..
Die willen ook wel eens problemen zorgen.

Bart888
23-04-2010, 22:06
Ik heb nog eens alle vacuüm slangen nagekeken. de bougiekabels bekeken.
Ook in het donker met draaiende moter met plantenspuit gesproeid maar geen vonken of breuk. Wel hoor ik als ik boven de moter hang en gas geef met de kabel een zuigend geluid bij de moter. net als bij een openlucht filter. Ik heb dit ook bij de garage gezegd en daar zijden ze dat het normaal is en ze hebben ook geen lek gevonden om zeker te zijn. Hij rijd nu als een 1.4 motor.

Ik ga er toch maar eens langs een andere garage en kijken wat hun zeggen.

Dus. word vervolgd

Bart888
24-04-2010, 22:10
Ik heb hem vandaag uit laten lezen bij een andere garage. En er zijn geen motorische storingen gevonden. Alleen airback passagier kant had storing. Voor de rest was alles in orde. Dat zuig geluid was normaal. Het kunnen de bougies zijn of LMM of een lek in het inlaat spruitstuk of pakking daarvan zijden ze.

Bart888
04-05-2010, 21:13
Ik ben vandaag weer bij dezelfde garage geweest. We hebben de bougies vervangen. Hij reed al iets beter. Daarna de LMM meter vervangen. En het probleem was helemaal opgelost :thumbup: . Dit heeft me enorm veel geld bespaart als ik hem bij de eerste garage had na laten kijken. Dan hadden ze nog niks gevonden waarschijnlijk. Kan ik deze zomer toch nog met vakantie :D