Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2010, 20:56
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default Golf 4 1.8 20V houd in na schakelen en vermogen verlies

Ik heb sinds kort een probleem aan mijn wagen.
Het is een Golf 4 benzine 1.8 20V Highline uit 1998 120.000KM gelopen.
Ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar op een of ander moment heeft hij kuren.
Hij houdt in vlak na het schakelen en heeft vermogen verlies. Ook loopt hij niet meer lekker stationair.
Ik ben er al mee naar de garage geweest en na een onderzoek vertelde ze dat de distributie riem een tandje versprongen kan zijn.
Of dat de nokkenas regelaar/sensor niet goed functioneert. Het gaat in ieder geval een dure grap worden . Hij heeft schijnbaar ook geen goede verbranding en verbruikt ineens veel meer.
Soms hoor ik ook een plof na het schakelen. Ik denk dat er dan onverbrande brandstof in de uitlaat is dat dan ontbrand.

Heeft iemand hier iemand ervaring mee gehad en hoe is het opgelost?

Alvast bedankt voor de reacties.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2010, 21:00
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Waarom niet eers even checken of laten checken wat je garage zegt?

Klinkt erg waarschijnlijk wat hun voorstellen.

Kan ook een bobine zijn die overslaat. Gaan vaak stuk bij deze motoren.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2010, 18:00
Just-B Just-B is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 54
Default

Kijk ook je bougiekabels eens na..
Die willen ook wel eens problemen zorgen.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2010, 22:06
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default

Ik heb nog eens alle vacuüm slangen nagekeken. de bougiekabels bekeken.
Ook in het donker met draaiende moter met plantenspuit gesproeid maar geen vonken of breuk. Wel hoor ik als ik boven de moter hang en gas geef met de kabel een zuigend geluid bij de moter. net als bij een openlucht filter. Ik heb dit ook bij de garage gezegd en daar zijden ze dat het normaal is en ze hebben ook geen lek gevonden om zeker te zijn. Hij rijd nu als een 1.4 motor.

Ik ga er toch maar eens langs een andere garage en kijken wat hun zeggen.

Dus. word vervolgd
Reply With Quote
  #5  
Old 24-04-2010, 22:10
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default

Ik heb hem vandaag uit laten lezen bij een andere garage. En er zijn geen motorische storingen gevonden. Alleen airback passagier kant had storing. Voor de rest was alles in orde. Dat zuig geluid was normaal. Het kunnen de bougies zijn of LMM of een lek in het inlaat spruitstuk of pakking daarvan zijden ze.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-05-2010, 21:13
Bart888's Avatar
Bart888 Bart888 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 62
Default

Ik ben vandaag weer bij dezelfde garage geweest. We hebben de bougies vervangen. Hij reed al iets beter. Daarna de LMM meter vervangen. En het probleem was helemaal opgelost . Dit heeft me enorm veel geld bespaart als ik hem bij de eerste garage had na laten kijken. Dan hadden ze nog niks gevonden waarschijnlijk. Kan ik deze zomer toch nog met vakantie
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum