View Full Version : De restauratie van mijn 75'er Swallowtail.
Waar woon je ergens dan?
Oja en wat is er in Wapenveld te doen?
hoi daar zijn we weer apeldoorn is mijn woonplaats :thumbup:
nogmaals super jou mk1
wapenveld is piratenfestijn wel leuk denk ik
maar niet altijd de juiste artiesten :screwy: :spankit:
Daar heb ik ook aan zitten denken.
Misschien dat ik dat nog wel ga doen moet er nog even over nadenken.
Je kunt wel aan de gang blijven met bepaalde dingen maar de vaart moet er ook een beetje in blijven :)
Het ging me er eigenlijk meer om of het normaal of niet normaal was.
En het blijkt dat het normaal is dus kan ik me er nog niet zo heel erg druk over maken.
Toch een goede oplossing van jou waar ik zelf ook al aan heb zitten denken.
:thumbup:
toen der tijd heb ik me ene achterscherm iets verder uitgeklopt dan het andere.
1 van de wielen liep aan en de ander niet, heb ik de ene wat breder gemaakt als de andere zag je niet maar het was wel zo.
bij jou is dit geen optie want hij is al klaar en hij wordt vrij origineel wat dat betreft.
hoi daar zijn we weer apeldoorn is mijn woonplaats :thumbup:
nogmaals super jou mk1
wapenveld is piratenfestijn wel leuk denk ik
maar niet altijd de juiste artiesten :screwy: :spankit:
Idd daar word niet de echte piratenmuziek gedraaid.
Je zou echt hier eens in de buurt moeten komen nu op dit moment zitten er wel 6 op die de goede muziek draaien. :thumbup:
Maar nu even terug naar de auto.
Ik heb vandaag de lagers in de fusee's geperst.
En hij staat eindelijk op de wielen, en lekker extreem laag.
Kan de hydraulische krik bijna niet onder de koker krijgen :shake:
Ook de rest zoals de aandrijfassen en de baksteun bevestigd.
Toch maar even 1 fotootje gemaakt dus bij deze:
http://www1.picturepush.com/photo/a/4035109/640/4035109.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4035109)
Morgen weer een hele dag verder dus wie weet nog een update!
Idd daar word niet de echte piratenmuziek gedraaid.
Je zou echt hier eens in de buurt moeten komen nu op dit moment zitten er wel 6 op die de goede muziek draaien. :thumbup:
zo nu en dan ben ik wel eens daar in almelo
zal me broertje is vragen of die x mee gaat met ze Tweety :) gele mk1 het twenteland in
ben benieuwd hoe die van jou worden gaat maar ik denk dat ik dara niet aan twijfelen hoef :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
groet
zo nu en dan ben ik wel eens daar in almelo
zal me broertje is vragen of die x mee gaat met ze Tweety :) gele mk1 het twenteland in
ben benieuwd hoe die van jou worden gaat maar ik denk dat ik dara niet aan twijfelen hoef :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
groet
Als je in de buurt bent ben je welkom, altijd leuk om mensen te spreken met de zelfde interesse ;)
Tiefleger
20-08-2010, 22:29
Net even je hele topic doorgelezen, wauw man echt netjes. Altijd leuk zo'n project hier in de buurt te hebben, want dan zie ik je misschien hier in de buurt eens rijden. Ik denk dat ik toch ook maar eens moet gaan beginnen met mijn restauratie project, als ik dit zo zie. Zeer netjes allemaal. :thumbup: :thumbup:
Wat een gaaf project, echt een soort van jongensdroom!
Je hebt er goed tempo inzitten, ontzettend veel plezier toegewenst met het opbouwen en het rijden straks!
Groetjes van Jeroen
arnout99cc
21-08-2010, 09:34
Je gaat er inderdaad heel snel doorheen. Succes ermee! Echt vet
Net even je hele topic doorgelezen, wauw man echt netjes. Altijd leuk zo'n project hier in de buurt te hebben, want dan zie ik je misschien hier in de buurt eens rijden. Ik denk dat ik toch ook maar eens moet gaan beginnen met mijn restauratie project, als ik dit zo zie. Zeer netjes allemaal. :thumbup: :thumbup:
Als jij zo dicht bij woont moet je gewoon een keer langs komen.
Kun je me misschien ook eens je gti van 77 laten zien.
Want dat is toch ook wel iets heel speciaals of niet dan?
En voor de andere reacties geld: bedankt er zaten leuke bij! :thumbup:
Als je in de buurt bent ben je welkom, altijd leuk om mensen te spreken met de zelfde interesse ;)
dat is goed we spreken keer wat af kunnen we de vw`s bekijken met piraatje op de achtgrond aan
Verder ga zo door gaat echt mooi diep respect :thumbup:
Tiefleger
21-08-2010, 22:58
Nou aan de GTI is nog weinig te zien, die staat nog helemaal gestript in een hal in Delden, maar je mag altijd wel even komen natuurlijk. En ik zelf woon in Haaksbergen.
Ik ben al een tijd niet meer actief bezig, maar volg de dingen nog allemaal op de voet en dit project springt er echt uit! Super hoe je hier mee aan de slag bent.... Volgens mij ben je bezig met de auto in een hal in Aadorp of ik moet helemaal mis zitten! ( Kom zelf ook uit Almelo! ) :redface: :thumbup:
Ik ben al een tijd niet meer actief bezig, maar volg de dingen nog allemaal op de voet en dit project springt er echt uit! Super hoe je hier mee aan de slag bent.... Volgens mij ben je bezig met de auto in een hal in Aadorp of ik moet helemaal mis zitten! ( Kom zelf ook uit Almelo! ) :redface: :thumbup:
Bedankt voor je compliment.
De auto staat niet in Aadorp, maar in Vroomshoop aan de zaak van mijn vader.
Ben trouwens nog op zoek naar een garage in Almelo die ik kan huren.
Dat heen en weer gejakker ben ik een beetje klaar mee.
Ik kan nu ook alleen maar op zaterdag met de auto werken.
En dat schiet niet zo op, dus vandaar dat ik ook nog op zoek ben.
Kan hem ook wel thuis neer zetten maar heb hier allemaal flipperkasten staan in mijn schuur.
Misschien dat ik mijn flipperkasten maar eens moet inklappen en opbergen dan zet ik de auto wel thuis neer :)
Bedankt voor je compliment.
De auto staat niet in Aadorp, maar in Vroomshoop aan de zaak van mijn vader.
Ben trouwens nog op zoek naar een garage in Almelo die ik kan huren.
Dat heen en weer gejakker ben ik een beetje klaar mee.
Ik kan nu ook alleen maar op zaterdag met de auto werken.
En dat schiet niet zo op, dus vandaar dat ik ook nog op zoek ben.
Kan hem ook wel thuis neer zetten maar heb hier allemaal flipperkasten staan in mijn schuur.
Misschien dat ik mijn flipperkasten maar eens moet inklappen en opbergen dan zet ik de auto wel thuis neer :)
Dan zat ik helemaal mis dat blijkt wel! :redface:
Oh het valt tenminste mee van Almelo naar Vroomshoop!
Haha ja als je hem hier weer in Almelo hebt staan is het wel makkelijker, je kunt er elk moment van de dag mee bezig! :tongue:
Zou ik een keertje mogen komen kijken? Ik heb zelf 2 keer een golf 1 gehad eerst een 1983 er met 1100 motor en later een 1983 gti ori hollander en deze zijn toen verkocht en heb besloten een nieuwere auto te kopen i.v.m met mijn werk, maar het blijft nog steeds kriebelen als ik je zo bezig zie met een golf 1! :D
Joy_Goessens
23-08-2010, 11:19
Je bent goed bezig man! Mssn moet je een spacer draaien van xmm voor het wiel wat te veel naar binnenstaat en die monteren dan ziet t der iigv iets mooier uit.
(alleen ff met APK eraf halen).
gr Joy
Dan zat ik helemaal mis dat blijkt wel! :redface:
Oh het valt tenminste mee van Almelo naar Vroomshoop!
Haha ja als je hem hier weer in Almelo hebt staan is het wel makkelijker, je kunt er elk moment van de dag mee bezig! :tongue:
Zou ik een keertje mogen komen kijken? Ik heb zelf 2 keer een golf 1 gehad eerst een 1983 er met 1100 motor en later een 1983 gti ori hollander en deze zijn toen verkocht en heb besloten een nieuwere auto te kopen i.v.m met mijn werk, maar het blijft nog steeds kriebelen als ik je zo bezig zie met een golf 1! :D
Je moet ook een nieuwere auto er bij hebben, en dan de golf als hobby hebben :tongue:
Je bent welkom om mijn auto te bezichtigen.
Stuur me maar een PM als je op een zaterdag wil komen, dan hou ik er rekening mee.
Waarschijnlijk dat ik hem over 3 a 4 weken naar Almelo verhuis.
Zodat ik hem hier thuis in mijn eigen schuur kan afbouwen.
Ik heb er dan elke dag wel een paar uurtjes tijd voor dus gaat het dan ook een stuk sneller. :thumbup:
Je bent goed bezig man! Mssn moet je een spacer draaien van xmm voor het wiel wat te veel naar binnenstaat en die monteren dan ziet t der iigv iets mooier uit.
(alleen ff met APK eraf halen).
gr Joy
Goed idee Joy ik ga hier zeker nog over nadenken.
Je moet ook een nieuwere auto er bij hebben, en dan de golf als hobby hebben :tongue:
Je bent welkom om mijn auto te bezichtigen.
Stuur me maar een PM als je op een zaterdag wil komen, dan hou ik er rekening mee.
Waarschijnlijk dat ik hem over 3 a 4 weken naar Almelo verhuis.
Zodat ik hem hier thuis in mijn eigen schuur kan afbouwen.
Ik heb er dan elke dag wel een paar uurtjes tijd voor dus gaat het dan ook een stuk sneller. :thumbup:
Ja dat had ik toen ook moeten doen, maar ja had toen de golf 1 al weggedaan!
Maar je komt wel weer een keertje 1 voor terug! Deze nieuwere auto is wat minder luidruchtig dan de golf 1 hahha :tongue:
Ja denk dat ik niet aankomende zaterdag maar volgende week zaterdag wel ff langs kom! Maar ik pb je nog wel ff.... in ieder geval alvast bedankt dat ik langs mag komen! :thumbup:
Mk1driver
23-08-2010, 13:34
Superprojekt dit, goed bezig!
jeroenmk1
23-08-2010, 19:14
ik weet dat het je al heeeel vaak verteld is, maar ik kan het je niet ontnemen echt super mooi project goed aan gepakt geen gelummel netjes snel en degelijk met mn nadruk op de kabelboom echt super hoe je het voor elkaar krijgt ga zo door en ik zal hem heus wel ergens een keer kunnen bewonderen :thumbup:
Ik hoop die vette bak ergens te kunnen zien op een meeting!.
Ga zo door, en veel plezier er van.
Ik volg dit op de voet.
Mensen ik voel me gevleid :redface:
Echter zelf zie ik het niet als een meesterwerk hoor.
Ik doe gewoon mijn best en dat is alles wat ik kan.
Maar het is wel heel mooi om zulke reacties te krijgen.
Ik zal proberen snel weer wat foto's te laten zien.
Aankomende zaterdag begin ik denk ik met de remleidingen.
Dokter D
24-08-2010, 16:36
De km teller word echter ook een probleem gezien hij met een kabel word aangedreven en ik die nergens kwijt kan op de mk 4 techniek.
Rechts achter op de bak (bovenop) zit of een sensor of een plug, deze kan er uit en je kunt zo de kabel monteren.
Rechts achter op de bak (bovenop) zit of een sensor of een plug, deze kan er uit en je kunt zo de kabel monteren.
Dat klopt ja, ik ben er inmiddels achter, de kabel past er ook zo op.
Ik hoop alleen dat de km teller straks ook de juiste snelheid aangeeft.
Omdat het digitale snelheidsignaal niet het zelfde hoeft te zijn als het analoge.
knedel16vweber
25-08-2010, 05:15
zow, even niet meer hier geweest maar wat een hoop werk verzet zeg :wow:
succes met de weder opbouw, maar dat zit wel goed! :thumbup:
groet frank
The Clauw
26-08-2010, 15:52
Ja tis dan geen swallowtail maar ik zie hier op marktplaats een golf met precies dezelfde kleur en precies dezelfde rode achterklep :D
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/368621023-volkswagen-golf-1-1980-let-op-in-prijs-verlaagd.html?return=eJw1jt1ugzAMRt%2BlElxCfrq2BEXVeJMIaIkIxMJG61bt3Wdr7U38HX8nSoLT7hmdatEZe3YHHMPWT%2B1EBK6u5wzjWi1hmwlSCITVmup%2FpYIJro%2FkdTmgp1zYz8J2sPNUHJLm0PDRDfFVwbsiDj%2BRscPbgAyiAb3qRbx1X8Yt9mI%2FGI3SjTFC30xHyyA0fzHdc7oV5kOUi9zPIA%2FqMt75awC7VyVu5GEvCWWTkfo8jP7UKHtof%2F8A%2F01Ltg%3D%3D&fta=eNolkcuO2zAMRf9FQLMmJVkPCtl1068I9HJq1DMWYmfGbZB%2FL2XvDi8vRYqMZOm1kiPxfMy3rzivIqyEypPY5yteynrdFgrtSRBmJI%2BhTBy2Hm70b2phHQsXhLax9NHo8%2FlRH1MO804S0EsZ5r%2BkFYMMf77pvszjj55wEJY2EV6mO7dp7XmFy%2FrYru152dauLOuWl1KvxoPqM2kSLd6rCFzEoSIxlWNY6SwJHIoqkIYdhwpZZ7ujgaHoPLIyupqNZ8heuRFOyJEVg6n40TFIHW3pnqRQGS5X6FyRR2pQYz3eGWqC7qnoi8w7aqkddLNB9NUOHYoCGXuLWAF6VTLJ664kPRjZuxvrbS0d%2BCWNDLaU5PrwgHm0lSE6o3w6zMlWe3iqzf4EOXQPxwhwfBBswgPSUHrTnI1L3BQS2pTseVQS29JiWW9z%2Fbxvv%2FsqgRN864%2B43%2Fp2eaHlWK8kEb9FiIT0mkhre%2BKR%2BPVTnAdgWYT3%2B3R%2FdTfQ6%2F3%2BD88wrkI%3D&fta_ind=30&fs=1#photo&thumb_click=1
Succes met je project en ziet er goed uit !!!
Ja tis dan geen swallowtail maar ik zie hier op marktplaats een golf met precies dezelfde kleur en precies dezelfde rode achterklep :D
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/368621023-volkswagen-golf-1-1980-let-op-in-prijs-verlaagd.html?return=eJw1jt1ugzAMRt%2BlElxCfrq2BEXVeJMIaIkIxMJG61bt3Wdr7U38HX8nSoLT7hmdatEZe3YHHMPWT%2B1EBK6u5wzjWi1hmwlSCITVmup%2FpYIJro%2FkdTmgp1zYz8J2sPNUHJLm0PDRDfFVwbsiDj%2BRscPbgAyiAb3qRbx1X8Yt9mI%2FGI3SjTFC30xHyyA0fzHdc7oV5kOUi9zPIA%2FqMt75awC7VyVu5GEvCWWTkfo8jP7UKHtof%2F8A%2F01Ltg%3D%3D&fta=eNolkcuO2zAMRf9FQLMmJVkPCtl1068I9HJq1DMWYmfGbZB%2FL2XvDi8vRYqMZOm1kiPxfMy3rzivIqyEypPY5yteynrdFgrtSRBmJI%2BhTBy2Hm70b2phHQsXhLax9NHo8%2FlRH1MO804S0EsZ5r%2BkFYMMf77pvszjj55wEJY2EV6mO7dp7XmFy%2FrYru152dauLOuWl1KvxoPqM2kSLd6rCFzEoSIxlWNY6SwJHIoqkIYdhwpZZ7ujgaHoPLIyupqNZ8heuRFOyJEVg6n40TFIHW3pnqRQGS5X6FyRR2pQYz3eGWqC7qnoi8w7aqkddLNB9NUOHYoCGXuLWAF6VTLJ664kPRjZuxvrbS0d%2BCWNDLaU5PrwgHm0lSE6o3w6zMlWe3iqzf4EOXQPxwhwfBBswgPSUHrTnI1L3BQS2pTseVQS29JiWW9z%2Fbxvv%2FsqgRN864%2B43%2Fp2eaHlWK8kEb9FiIT0mkhre%2BKR%2BPVTnAdgWYT3%2B3R%2FdTfQ6%2F3%2BD88wrkI%3D&fta_ind=30&fs=1#photo&thumb_click=1
Succes met je project en ziet er goed uit !!!
:) HaHa lijkt er wel op mis alleen de blauwe deuren nog :tongue:
GOLFMEISTER
28-08-2010, 11:29
je hebt de pas er goed in :thumbup:
mooi project, is een mooie uitdaging zo'n TDI in een mk1 echt gaaf
succes
Hey bprijs vraagje?
Misschien is het al een x voorbijgekomen maar waarom heb je gekozen on de golf IV motorsteunen te gebruiken??
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de pedalen en rembekrachtiger setup.
nog nieuwe pics
erg mooie kleu :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: r trwnss
Hey bprijs vraagje?
Misschien is het al een x voorbijgekomen maar waarom heb je gekozen on de golf IV motorsteunen te gebruiken??
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de pedalen en rembekrachtiger setup.
Naar mijn weten bestaan er geen motorsteunen om een golf 4 tdi motor met versnellingsbak ik een golf 1 te lepelen.
Ik heb hier wel enig onderzoek naar gedaan maar kwam niet heel veel verder.
Toen heb ik besloten om de golf 4 motorsteunen weer te gebruiken.
Nu weet ik ook zeker dat de motor de juiste steunen heeft omdat die er gewoonweg bij horen.
Het was een beetje bakken en braden maar het is gelukt :thumbup:
De rem setup heeft ook veel tijd gekost, maar ik moest er perse die rembekrachtiger in hebben.
Ik weet omdat ik zelf 6 jaar geleden ook golf 4 tdi heb gehad, dat de remmen van een golf 4 wel in orde zijn.
En dat heeft ook mede te maken met de grote rembekrachtiger die er in zit.
Ik moest zoals eerder hier te zien een heel stuk uit de parafaan halen, maar daar krijg je ook wat voor terug.
:D
Helaas nog even geen foto's.
Ik ben wel druk geweest om de radiator voor de motor en de airco radiator te passen.
Ik moest hiervoor een motor radiator van een golf 3 gaan gebruiken.
Dit ivm de beperkte ruimte, ik kan de intercooler ook niet plaatsen.
Ik moet hier dus ook nog iets voor verzinnen.
Ik krijg als het goed is deze week, 10 meter nieuwe remleiding binnen en die moet ook nog gemonteerd worden.
Ik ga zaterdag foto's maken en zal ze dan posten.
vwclubparkstad0
01-09-2010, 21:51
net dit topic eens helemaal doorgelezen. maar dik respect voor al het werk en super gedaan met die pedalenbox :thumbup: veel succes verder met dit projekt ik ga het verder volgen :thumbup:
Super project dit :thumbup:
Pewi Vwteam
02-09-2010, 17:46
motorsteunen voor een tdi in mk1 zijn gewoon leverbaar, ik maak ze onderandere ook.
maar dit is ook zekers net zo mooi!
intercooler van een sprinter, en een radiateur van het oude type cupra 2liter 16v.
intercooler past precies, en dan past precies de radiateur er nog bij voor, de hoogte is precies goed en breder past er ook niet in, enkel je aansluitingen van de intercooler is nog bij te komen.
Dokter D
02-09-2010, 17:54
Naar mijn weten bestaan er geen motorsteunen om een golf 4 tdi motor met versnellingsbak ik een golf 1 te lepelen.
:D
Deze zijn er zeker, ik ga ze zelf ook gebruiken.
De steunen komen op de normale golf 1 punten.
Zal eens kijken of ik een foto'tje kan uppen.
motorsteunen voor een tdi in mk1 zijn gewoon leverbaar, ik maak ze onderandere ook.
maar dit is ook zekers net zo mooi!
intercooler van een sprinter, en een radiateur van het oude type cupra 2liter 16v.
intercooler past precies, en dan past precies de radiateur er nog bij voor, de hoogte is precies goed en breder past er ook niet in, enkel je aansluitingen van de intercooler is nog bij te komen.
En waar moet ik de airco radiator dan laten :shake:
Ik zit namelijk daar ook nog mee en die slokt ook aardig wat ruimte op.
Heb al diverse dingen overdacht maar het word moeilijk.
Ik zou graag de foto's even bekijken.
Heb ook wel steunen gezien die een 1.8 20vt blokje op zijn plaats zetten in een golf 1.
Deze waren bijna 200 euro, dit vind ik toch wel een beetje veel geld voor een paar stukkies ijzer :screwy:
Bij deze een paar zielige foto's :shake:
Heb niet zo heel veel foto's gemaakt omdat ik een hele dag bezig ben geweest om de remleiding te monteren.
Heb hier ook een vraag over hoe kan het eigenlijk dat mijn flexibele remleiding bij de voorwielen te kort is?
Deze is origineel maar toch is ie te kort, want als ik het stuur helemaal omgooi staat ie op spanning en dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Allereerst een foto van de dingen die ik heb besteld:
Remleidingen ,anti dreun platen, en isolatie voor aan het schutbord.
http://www1.picturepush.com/photo/a/4125504/640/4125504.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4125504)
Hier zie je rechts op de foto de nieuwe remleiding door de auto lopen.
De foto is een beetje overbelicht door de halogeenlamp die van achter stond.
http://www5.picturepush.com/photo/a/4125623/640/4125623.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4125623)
Hier de remleidingen waar ze bij elkaar komen in het motor ruim.
http://www5.picturepush.com/photo/a/4125558/640/4125558.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4125558)
Heb helaas niet meer foto's gemaakt ook niet waar de leidingen bij de fusee's komen.
Het zijn nu even dingen die er voor zorgen dat je een hele dag bezig bent terwijl je bijna geen verschil ziet met toen je s'morgens begon.
Wel heeft Martijn mijn buurman de anti dreun platen aan het schut
bord gemonteerd.
Vandaag was Rene alias Tiefleger ook bij me om het geheel te aanschouwen.
Was even leuk om met je te praten Rene, en misschien een mooie deal met je gesloten ;)
Heb daardoor de laatste foto's ook niet meer kunnen maken.
Als je de hele tijd leuke gesprekken hebt vergeet je de tijd en dan heb je dat he :rolleyes:
Rene leuk dat je er was :thumbup:
ErikvanBilsen
04-09-2010, 19:22
Goed bezig,
Alleen snap ik niet waarom je de remleiding binnendoor hebt gelegt.
Orgineel zat deze namelijk aan de onderkant van de auto.
Erik.
Tiefleger
04-09-2010, 19:32
Inderdaad, leuk je gesproken te hebben, en het is altijd mooi eens zo'n project in het echt te zien. Kerel 2 woorden, vakwerk en respect.
Goed bezig,
Alleen snap ik niet waarom je de remleiding binnendoor hebt gelegt.
Orgineel zat deze namelijk aan de onderkant van de auto.
Erik.
Dan ken je blijkbaar de swallowtail niet want daar hoort ie toch echt binnen door de auto :)
wij hebben een 79 er en daar loop die ook binnen door ????
Inderdaad, leuk je gesproken te hebben, en het is altijd mooi eens zo'n project in het echt te zien. Kerel 2 woorden, vakwerk en respect.
Thanx voor het compliment.
Bedenk me nu ineens dat ik niet eens wat koffie heb gezet :redface:
Mocht de ruil door gaan kom dan een keer bij me thuis in Almelo dan maak ik het goed!
wij hebben een 79 er en daar loop die ook binnen door ????
Naar mijn weten hoort het alleen maar bij de swallowtail.
ErikvanBilsen
04-09-2010, 20:45
Dan ken je blijkbaar de swallowtail niet want daar hoort ie toch echt binnen door de auto :)
Oh dat wist ik weer niet,
Weer wat geleerd.
Bij mijn '80er loopt het onderdoor,
DennieMeisters '79er (modeljaar 80) ook onderdoor
Thijs. '79er loopt het ook onderdoor.
Dus had het eigenlijk nog nooit binnendoor gezien, maarja hoe vaak zie je een swallow?
Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar zal wel goed komen.
Erik
Oh dat wist ik weer niet,
Weer wat geleerd.
Bij mijn '80er loopt het onderdoor,
DennieMeisters '79er (modeljaar 80) ook onderdoor
Thijs. '79er loopt het ook onderdoor.
Dus had het eigenlijk nog nooit binnendoor gezien, maarja hoe vaak zie je een swallow?
Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar zal wel goed komen.
Erik
Ik weet ook niet alles hoor, als je alles zou weten dan krijg je vanzelf een cone head :D
mhmm oke nou ja er onder of binnen door
bij ons gaat die binnen door ...... al dan niet orgineel misschien wel mindr slijtage gevoelig
groet uit apeldoorn
Audilimburg
04-09-2010, 20:53
Bij mijn 77-er lopen de remleiding ook binnen door de auto, dus zeker niet alleen bij de swallow.
Tiefleger
04-09-2010, 21:01
jep, mijn 77'gti ook.
bjuriaan
06-09-2010, 22:44
pff hele topic door gelezen...
super bezig, en allemaal in rap tempo zeg. Laat die foto's maar komen, altijd mooi om te zien.
DennieMeister
07-09-2010, 07:18
mhmm oke nou ja er onder of binnen door
bij ons gaat die binnen door ...... al dan niet orgineel misschien wel mindr slijtage gevoelig
groet uit apeldoorn
Is inderdaad misschien niet eens zo'n gek idee om ze binnendoor te leggen.
arnout99cc
07-09-2010, 13:38
Die remleidingen liggen er netjes in! Bij mij liggen ze ook binnendoor inderdaad (ook 77'er). Verder lekker bezig ben benieuwd naar de andere foto's waar je het over had. Volgens mij staan die flexibele leidingen bij mij ook wel een beetje onder spanning als je het stuur helemaal omgooit.
Even een vraagje voor iedereen:
Ben afgelopen weekend met de remleidingen bezig geweest.
Maar stuit toch op een probleem.
De flexibele leiding van de carrosserie naar de remklauwen aan de voorkant is volgens mij te kort.
Ik vind hem toch aardig strak staan als ik het stuur helemaal om gooi.
Als ik de leiding vast aan de schroefset monteer is dat het geval.
Ik doel dan op die vork aan de schroefset waar je het rubber die om de leiding zit in schuift.
Laat ik hem gewoon los hangen dan gaat het redelijk maar ja dan hangt ie los, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik heb al bij de lokale automaterialen zaak gevraagd of hun iets wisten.
Ze zeiden me dat ze allemaal de zelfde lengte hebben dus hebben jullie misschien een oplossing voor mij?
Het is gewoon een originele leiding dus weet even niet hoe dit kan!
Audilimburg
13-09-2010, 19:45
Zijn de klauwen nog origineel of heb je klauwen van een andere wagen gebruikt, waardoor de aansluitingen op een ander plaats zitten?
Die slangetjes moeten wel in die vork zitten voor de keuring. Hebben ze mijn auto een keer op afgekeurd.
komt dat mis door dat jij golf 4 remklauwen heb gebruik of heb ik dat mis
Oke even antwoord op jullie vragen.
Ik heb fusee's gemonteerd van een MK1 GTI dus met originele klauwen.
Omdat er trommelrem op heeft gezeten zou het misschien kunnen dat de plek waar de slang word aangesloten op de carrosserie op een iets andere plek zit.
Ik heb hier geen voorbeeld van maar het lijkt me dat ze gewoon op de zelfde plek zitten dan de latere mk1's.
Iemand een foto van de plek waar de slang aan de carrosserie word bevestigd?
arnout99cc
14-09-2010, 10:06
zo zit ie bij mijn 77er. Hier is de slang uit de poot zelf gehaald omdat ik ermee bezig was. Je ziet wel waar hij moet komen. Heb je hier wat aan?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/8/1/6/SAM_0463small_original.jpg
zo zit ie bij mijn 77er. Hier is de slang uit de poot zelf gehaald omdat ik ermee bezig was. Je ziet wel waar hij moet komen. Heb je hier wat aan?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/8/1/6/SAM_0463small_original.jpg
Jazeker dat ik hier iets aan heb.
Het zit op de exact de zelfde plek als die van mij.
Dus nu loop ik weer vast op die leiding.
Ik wil zaterdag de remmen klaar hebben dus hoop ik nog op een oplossing.
Ik wil zaterdag de boel ontluchten maar als ik later weer die leiding moet demonteren krijg ik extra werk dus dat wil ik ook niet.
Zal zelf nog eens op internet zoeken misschien vind ik nog wel een oplossing.
Bedankt voor de foto :thumbup:
Zie hier een foto van hoe het bij mij zit.
De poot staat dus nu helemaal uit geveerd.
Maar als ik hem dan dus op zijn buik leg dan komt ie nog strakker te staan.
http://www2.picturepush.com/photo/a/4185300/640/4185300.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4185300)
het zit hem in de remklauw denk ik
Pewi Vwteam
14-09-2010, 20:57
mmm ze zijn inderdaad aan de korte kant, idee om een setje langere te halen, setje remslangen van een golf3 gti moet wel gaan passen denk ik.
mmm ze zijn inderdaad aan de korte kant, idee om een setje langere te halen, setje remslangen van een golf3 gti moet wel gaan passen denk ik.
Ik denk niet dat ie gaat passen want ik moet aan de ene kant uitwendige schroefdraad hebben.
En aan de andere kant inwendige schroefdraad.
Ik heb gezocht bij een online auto onderdelen bedrijf en kwam op deze pagina:
http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_list_specificatie.php?&art=SL%203587&artoms=Remslang,%20Voor%20Li/Re%20gelijk
Hier zie je op de afbeelding aan de ene kant geen schroefdraad en dan past ie niet.
Deze is van een golf 3 2.0 16v gti.
De lokale auto materialen zaak hier zei me ook dat van een golf 3 langer was maar niet ging passen.
Of er moet hier iemand zijn die het tegendeel kan bewijzen?
Pewi Vwteam
15-09-2010, 17:26
ik kan het verkeerd hebben, maar bij de gti of vr6 zijn de remslangen 1 kant inwendig en de andere kant uitwendig dat weet ik zeker! ik heb namelijk ooit eens een golf2 omgebouwd naar vr6, en daar heb ik toen gti of vr6 remmery op gemonteerd en ik weet zeker dat de kant aan de klauw uitwendig was. heb toen setje remslangen bij de brezan opgehaald, er zijn wel degelijk meerdere types in.
ene kant zit schroefdraad in de andere kant zit het er op ?? zo te zien
Zal zaterdag voordat ik ga ontluchten eens met de leiding naar de sloop toe gaan.
Eens een vergelijk maken en dan maar eens kijken naar een nieuwe.
Ik hou jullie op de hoogte zaterdag weer een nieuwe dag.
Heb de hele dag dan hulp dus zal beslist wat verder komen.
je kan ook gewoon gelijk een setje RVS remleidingen halen.
die kun je "custom" laten maken voor rond de 80 euri per set.
kost dus geen drol en je kan zelf aangeven hoe lang je ze wil en welke aansluitngen eraan moeten zitten (mannelijk of vrouwelijk bijv.) ook kan je zelf een kleur kiezen voor de kunststof laag die eroverheen komt.of transparant natuurlijk.
misschien is dat wat voor je?
goodridge (http://www.rstrade.nl/GUI/general/CustomPageView.aspx?pid=18)
als het goed is kan de Brezan bij jou in de buurt ze wel bestellen.
je kan ook gewoon gelijk een setje RVS remleidingen halen.
die kun je "custom" laten maken voor rond de 80 euri per set.
kost dus geen drol en je kan zelf aangeven hoe lang je ze wil en welke aansluitngen eraan moeten zitten (mannelijk of vrouwelijk bijv.) ook kan je zelf een kleur kiezen voor de kunststof laag die eroverheen komt.of transparant natuurlijk.
misschien is dat wat voor je?
goodridge (http://www.rstrade.nl/GUI/general/CustomPageView.aspx?pid=18)
als het goed is kan de Brezan bij jou in de buurt ze wel bestellen.
Op zich geen slecht idee maar wil nu eens verder.
De remmen zorgen nu al 3 weken voor vertraging.
Dus wil het dit weekend toch voor elkaar hebben.
Als ik die remleidingen bestel heb ik het zaterdag niet meer in huis.
Dus ik ga denk ik toch maar op zoek naar wat anders ook al kost het me het me wat meer.
Toch bedankt dat je voor me meedacht :thumbup:
Pewi Vwteam
16-09-2010, 20:33
ik weet niet hoe behulpzaam ze zijn bij de brezan in almelo?! maar haal je oude leiding er af en ga er heen dan hebben ze vast wel een vervanger voor je die langer is!
golf3 weet bijna wel zeker ben namelijk net nog aan het zoeken geweest op het net.
kan zo alleen niet zien of de schroefdraad goed is aan klauw zijde. als ik met zulke problemen naar zwolle of raalte ga word ik altijd goed geholpen. of ze laten me zelf zoeken in het magazijn.
arnout99cc
16-09-2010, 23:04
Hier in soest heb ik er ook goeie ervaringen mee. Het hele remsysteem heeft mij ook relatief gezien veel tijd gekost. Misschien helpt dat om het leed wat te verzachten... ;)
Succes in ieder geval!
In Almelo zijn ze heel behulpzaam!!
Pewi Vwteam
18-09-2010, 22:32
en gelukt?
En vandaag heb ik het voor elkaar gekregen.
Idd een golf 3 remleiding is langer en die past dus wel.
Vandaag samen met mijn buurman/goede vriend goed een half uur bezig geweest met de rem ontluchten.
En de remmen werken super, je kunt wel merken dat er een dikke rembekrachtiger achter zit.
De koppeling was echter iets meer werk het pedaal werd niet ver genoeg ingedrukt.
Ik moest de slag iets verlengen door de cilinder achter het pedaal iets op te vullen.
En na zo'n 2 uur kloten hadden we het voor elkaar.
Nog verder gegaan met de uitlaat en die is ook bijna klaar.
Volgende week ga ik naar een American day met autoblubbering waar mijn zusje ook aan mee gaat doen.
En dan laten mijn buurman en ik ons eens lekker vol lopen :D
Na de vele weekenden werken ook eens een weekend ontspanning :thumbup:
Het weekend daarna maak ik de uitlaat nog af en neem ik hem mee naar mijn huis.
Hier word ie als het goed is in een wat sneller tempo af gemaakt.
Pewi Vwteam
19-09-2010, 12:24
kijk mooi dat het gelukt is! ik wist het bijna zeker dat de golf3 remslangen moesten passen. succes verder.
Dokter D
20-09-2010, 19:41
Het heeft even geduurd, foto van mijn broertje geleent, hij heeft deze steunen in een caddy 1 met een 100pk pompverstuiver (AXR).
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21832&page=1&pp=20
Hierbij de foto van de steunen (je ziet 2 setjes):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LXL6WX4.jpg
Het heeft even geduurd, foto van mijn broertje geleent, hij heeft deze steunen in een caddy 1 met een 100pk pompverstuiver (AXR).
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21832&page=1&pp=20
Hierbij de foto van de steunen (je ziet 2 setjes):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LXL6WX4.jpg
Zijn de motor steunen van een AXR het zelfde dan als van een AGR?
Want dan had het idd gekunt!
Pewi Vwteam
22-09-2010, 20:38
jep motor steunen zijn het zelfde!
Mooi om te weten want misschien als die agr wat ik nu heb niet hard genoeg wil werken, er in de toekomst misschien nog wel een ALR of ASZ in komt :D
ronaroot
24-09-2010, 07:13
of ASZ in komt :D
ASZ is de shit !! :D
JettaGTI-16v
26-09-2010, 10:12
Zo dit is echt mooi om te zien hoe jij dit allemaal aanpakt:D
Ik heb zelf ook een Golf 1 1.6 diesel en daar heb ik ook een TDI (1Z) 90 pk ingehangen maar dan van een Golf 3. En hij is 2 weken terug naar rdw geweest om het op kenteken te laten zetten. Als ik jou was zou ik dat ook doen, heeft toch weer wat meer waarde vind ik.
En het rijdt geweldig een tdi in golf 1.
Ik hou dit project in de gaten.
suc6
Zo dit is echt mooi om te zien hoe jij dit allemaal aanpakt:D
Ik heb zelf ook een Golf 1 1.6 diesel en daar heb ik ook een TDI (1Z) 90 pk ingehangen maar dan van een Golf 3. En hij is 2 weken terug naar rdw geweest om het op kenteken te laten zetten. Als ik jou was zou ik dat ook doen, heeft toch weer wat meer waarde vind ik.
En het rijdt geweldig een tdi in golf 1.
Ik hou dit project in de gaten.
suc6
Hey bedankt voor je berichtje.
Is die van jou ook nog een beetje snel dan, en heb je een linkje met wat foto's?
Eindelijk is het dan zover ik heb de auto bij huis staan.
Nu kan het afbouwen beginnen en kan ik als ik wil er dagelijks mee aan het werk gaan. :)
Voor de mensen die me allemaal een berichtje hebben gestuurd om een keer te komen kijken, jullie zijn welkom.
Eerder was het wat moeilijker omdat ik maar 1 dag per week aan de auto kon werken maar dat is nu gelukkig anders.
Hier nog even twee foto's van hoe ie er nu bij staat:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4311727/640/4311727.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4311727)
http://www4.picturepush.com/photo/a/4311752/640/4311752.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4311752)
Deze foto's zijn eens niet met mijn telefoon gemaakt dus nu is de werkelijke
kleur ook iets beter te zien.
Zoals je kunt zien de uitlaat is eindelijk gemonteerd en de achterklep logo's zitten er inmiddels ook op.
echt een stoer ding:thumbup:
vind je het niet een beetje zonde om um dagelijks te gebruiken?;)
Geweldig, deze is echt gaaf!
Je woont ook in de buurt.
Die garage is wel erg chique man :thumbup: :thumbup:
Edition-Blue
06-10-2010, 21:35
Super mk1! ga zo door!
mk1diesel
06-10-2010, 21:36
wordt al super
ronaroot
06-10-2010, 21:39
Dat is nog eens een gave sleutelruimte :wow:
Blok ligt er netjes in, ik ben benieuwd naar het eindresultaat :thumbup:
ik ben jaloers... :tongue:
dit is een super project ga zo door en graag veel pikas :thumbup:
en respect voor de aanpak.
gr pieter.
wauw, dat lijkt me meer een atelier dan een garage :D
maar ziet er goed uit de golf zo!
Jongens bedankt voor jullie reacties.
Het is idd een beetje een te luxe plek om met een auto te werken.
Maar was het heen en weer gereis een beetje zat.
En de winter komt er aan, en de plek waar mijn auto eerst stond is niet verwarmd.
Dus ik heb ook geen zin om de hele winter in zo'n koud hok te zitten.
Hier heb ik normaal mijn flipperkasten staan maar heb die ingeklapt en opgeruimd.
De vloer heb ik bedenkt met allemaal mdf platen zodat ik mijn mooie vloer niet beschadig.
@De Pul: Ik ga de auto in de winter alleen op zonnige dagen gebruiken, en in de zomer.
Het is niet de bedoeling om met nat weer te rijden.
Hij gaat in de winter gewoon in mijn verwarmde schuur. :thumbup:
GolfMania
06-10-2010, 23:39
DAMN :wow: die ziet er goed uit :thumbup:
en die sleutelruimte is idd super! ik hoor al een flipperfeestje volgend jaar :P :D
Geweldig man. Petje af ;)
Mooi hoor hey! :thumbup:
Geweldig gezicht ook zo met dat "moderne" blok erin! :D
marcel #2
08-10-2010, 14:55
Goed bezig !
Het kleurtje springt er lekker uit dat mag ik wel lijden
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat ik maandag wat nieuwe foto's heb want ga zaterdag nog even
de rotzooi in de hal waar ie eerder stond opruimen.
Zondag is nog wel de planning een aantal uren met de auto aan het werk te gaan.
Tiefleger
08-10-2010, 19:14
Is dat andere ding nog door gegaan??
wildeknak
08-10-2010, 19:31
Eindelijk is het dan zover ik heb de auto bij huis staan.
Nu kan het afbouwen beginnen en kan ik als ik wil er dagelijks mee aan het werk gaan. :)
Voor de mensen die me allemaal een berichtje hebben gestuurd om een keer te komen kijken, jullie zijn welkom.
Eerder was het wat moeilijker omdat ik maar 1 dag per week aan de auto kon werken maar dat is nu gelukkig anders.
Jah.. Robert meld zich aan!! hahah..
Zien, zien, zien, zien, zien..!!
GolfMania
09-10-2010, 10:33
heb je de logo's op de achterklep verwisseld, of hoort dat op de oude eentjes??
The_Rabbit
09-10-2010, 11:54
heb je de logo's op de achterklep verwisseld, of hoort dat op de oude eentjes??
Dit is zo op de oude 1'tjes. :thumbup:
Is dat andere ding nog door gegaan??
Nee het bleek een 77er te zijn en toch nog niet te koop :(
Helaas dus niet nog een swallow er bij.
We houden het internet in de gaten, en de oren open.
Er moet toch nog een keer 1tje bij komen.
Als je in de buurt bent Rene kom dan een keer bij me thuis even een bakkie halen.
Groeten
Tiefleger
09-10-2010, 19:17
Nee het bleek een 77er te zijn en toch nog niet te koop :(
Helaas dus niet nog een swallow er bij.
We houden het internet in de gaten, en de oren open.
Er moet toch nog een keer 1tje bij komen.
Als je in de buurt bent Rene kom dan een keer bij me thuis even een bakkie halen.
Groeten
Oja je was ook nog met dat bezig. Ik bedoelde eigenlijk die 20vt.
Oja je was ook nog met dat bezig. Ik bedoelde eigenlijk die 20vt.
Oja dat ook nog ja, nou ik weet het nog niet zo goed.
Ik zit nog steeds even met ruimte.
Aan de zaak gaat mijn pa bezig om een brug te bouwen voor de auto's.
Dus kan daar die 20vt voorlopig ook niet kwijt.
Dus eerlijk gezegd kan ik hem nu even niet gebruiken.
Misschien veranderd er nog wat de komende dagen dus je weet maar nooit.
JettaGTI-16v
09-10-2010, 19:49
Hey bedankt voor je berichtje.
Is die van jou ook nog een beetje snel dan, en heb je een linkje met wat foto's?
Heey, Ja hij gaat wel lekker vooruit hoor:P Hij komt aardig met het verkeer mee. En turbo fluit ook aardig door kompleet rvs uitlaat systeem. Duz ik heb wel regelmatig nekkendraaiers :D
Nee heb geen linkje met fotos. Ze staan allemaal op mn mob.
Gr.
Audilimburg
10-10-2010, 22:02
Het begint hier ook alweer aardig op te schieten :thumbup: . Wordt echt een mooie auto zo. Ik zou ook nog wel eens een keer een Golfje willen ombouwen naar een TDI, maar eerst maar eens mijn andere projecten afronden :rolleyes: .
Ben erg benieuwd om deze een keer live te mogen aanschouwen.
Bij deze een kleine update, ik ben bezig geweest met de schutbord isolatie.
En heb toch na lang kloten met het golf 1 kachelhuis het golf 4 kachelhuis moeten plaatsen.
Ik heb toch eens goed moeten passen en meten en heb uiteindelijk het kachelhuis kunnen monteren.
Hij valt wel een klein beetje groot uit maar ben er van overtuigd als het dashboard straks klaar is dat het zeker acceptabel is.
De beenruimte voor de bijrijder is een klein beetje minder geworden maar ik zit daar toch niet :D
Het moest wel zo want ik wil de volledige functionaliteit van de clima straks hebben.
Ook heb ik de kabelboom al in de auto gelegd, dit neemt nog wel een beetje tijd in om allemaal te fatsoeneren.
Hier de foto van de kachel met schutbord isolatie er achter.
Ik heb de isolatie bij accoustiekwinkel gekocht, tevens daarachter ook extra antidreun platen geplaatst van fibraflex extreme.
http://www1.picturepush.com/photo/a/4347214/640/4347214.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4347214)
Hier een deel van de kabelboom al in de parafan:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4347243/640/4347243.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4347243)
De bedrading eerst nog los in de auto:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4347255/640/4347255.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4347255)
En hier het resultaat van vanavond, er is nog veel werk aan de kabelboom morgen ga ik weer verder:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4347275/640/4347275.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4347275)
Pewi Vwteam
12-10-2010, 21:57
goed bezig! 3 rolletjes stoftape bij de brezan ophalen, en wikkelen maar. pfff als ik er aan terug denk.
goed bezig! 3 rolletjes stoftape bij de brezan ophalen, en wikkelen maar. pfff als ik er aan terug denk.
Idd die tape moet ik morgen nog even gaan halen. :thumbup:
is zon krimp kous niet een makkelijker idee?
is zon krimp kous niet een makkelijker idee?
Hoe wil je de stekkers er dan doorheen krijgen :screwy:
ze hebben bij de automaterialen zaak hier een krimpkous die niet ''gesloten'' is die wikkel je er dus omheen ( 2 slagen) dan verwarmen en dan is die dicht.
(had het iets duidelijker kunnen uitleggen)
Joy_Goessens
13-10-2010, 14:40
ah dat, dat is vulkaniserende Tape, werkt goed moet je wel echt strak aantrekken. en hoeft niet verwarmd te worden omdat de 2 lagen thermisch met elkaar reageren. :wow:
dat is het woord wat ik zocht, je moet het inderdaad strak aantrekken maar is wel sterk en het ziet er heel netjes uit.
Joy_Goessens
13-10-2010, 14:43
uhhuh, ziet erna als 1 geheel uit (mits netjes strak getrokken) aan te raden met 2 man te doen. Alleen is wel lastig.
ronaroot
13-10-2010, 19:10
Ik vindt het nadeel van die vulkaniserende tape dat het zo stug wordt en je de kabels dus niet netjes in een hoek kan leggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar "stof" tape (die origineel bij vw ook om de kabels zit)
Makkelijk te verwerken en er zijn geen 2 man voor nodig :thumbup:
Vandaag heb ik bij brezan tape gekocht maar de stof tape konden ze me niet aan helpen.
Ik heb wel andere brede tape meegenomen, dit is wat gladder en kon ik prima er omheen wikkelen.
Het was wel proppen om alle kabels een beetje op de plek te krijgen vooral bij de zekering kast.
Morgen de foto's!!!
Pewi Vwteam
13-10-2010, 22:06
geen stoftape bij de brezan? ik heb vorige week nog 2 rollen opgehaald als het zakje er nog om heen zit met info zal ik het hier ff neer zette. is bijna het zelfde als orgineel vw.
JettaGTI-16v
14-10-2010, 18:05
Ik heb mn TDItje er ook mee gedaan. Je kan het ook bij Wurth halen kost geen drol:D En het werkt super handig. En het is nog mooi ook vind ik dan. Alsof het orgineel is.
Ja het is idd beetje proppen he bij de zekeringkast, was blij dat ie op zn plek zat. ;)
Ben benieuwd blijf mooi projeckt
Best kloten dat ze me niet aan die tape konden helpen.
Ik heb nu de gladde tape al gebruikt.
Oke het lijkt misschien iets minder mooi, maar het zit toch achter het Dashboard dus zie je er niets van.
Als het een zicht deel was dan had ik wel wat anders gekocht.
Maar je wilt ook een beetje de vaart er in houden en niet om een rolletje tape lopen te klooien.
Hier een foto'tje van het resultaat, het is nog niet helemaal klaar maar je moet straks het eindresultaat even zien.
http://www2.picturepush.com/photo/a/4359245/640/4359245.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4359245)
GolfMania
14-10-2010, 21:40
een schrale troost.. het ziet er wel een stuk overzichtelijker uit :)
Pewi Vwteam
14-10-2010, 21:45
achter daschbord maakt mij nooit zo heel veel uit als er maar tape om heen zit. onder de kap moet het natuurlijk wel netjes en strak uitzien
Ik zie mn oude bumpertjes terug :D
Heb bewondering voor je goede werkzaamheden!
Nog effies doorploeteren en we zijn weer een mooie swallow rijker. :cool:
Iedereen nog bedankt voor de reacties:
Ik heb zojuist even de kabelboom van zekeringskast naar achter gesoldeerd.
Zie hier de nog van elkaar gescheiden draden:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4366835/640/4366835.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4366835)
Na een tijdje solderen had ik het volgende resultaat:
En there was light :thumbup:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4366847/640/4366847.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4366847)
Echter nu loop ik even tegen een probleem aan.
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met de stuurkolom.
Zie hier de stuurstang gemonteerd:
http://www1.picturepush.com/photo/a/4366854/640/4366854.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4366854)
Nu heb ik dat aluminium blok waar het contactslot in zit er op geschoven, maar nu rammelt de stuurstang in het lager :confused:
Vergeet ik er iets op te doen of hoe zit dat?
Heeft iemand een tekening voor mij want het is te lang geleden dat ik dit gedemonteerd heb en kom er even niet uit!
Hier de foto van het aluminium blok met de stuurstang door het lager.
Als je goed kijkt zie je dat de stuurstang niet strak is opgesloten in het lager:
http://www3.picturepush.com/photo/a/4366866/640/4366866.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4366866)
Wie o wie kan me hier me helpen :rolleyes:
breadfan83
16-10-2010, 13:59
Kan je met die stuurkolom helaas niet helpen, maar ik las ergens dat je van die isolatietape nodig had. Als je daar nog steeds naar op zoek bent kan ik je wel helpen.
Heb een tijdje geleden zelf ook van die rolletjes hier bij de plaatselijke auto"speciaalzaak" gekocht. Super spul, en niet te duur. D'r waren twee soorten van, een heel flexibele dunne stoffen tape en een dikkere variant om extra bescherming te bieden voor kabelbomen die bijvoorbeeld langs scherpere stukken metaal afgaan.
Er hoort een zwarte plastic bus om die buis heen,zodat je die speling niet heb.
@Breadfan: Ik ben nog wel wat van die tape nodig, maar nog niet op korte termijn.
Ik moet de kabelboom bij de motor nog intapen maar dat duurt nog even.
Omdat ik nog niet precies weet waar de draden uitkomen wacht ik daar nog even mee.
Ik ga hier in de buurt nog op zoek naar een rolletje want er zijn nog meer auto onderdelen zaken hier in Almelo.
Ik kom er toch nog in de buurt, maar mochten ze het niet hebben kom ik er nog even op terug, alvast bedankt voor je aanbod.
@Chris: Bedankt voor je hulp, ik moet dus een bus hebben.
Waar kan ik die ergens bestellen?
Anders moet ik er bij mij op mijn werk eens een laten maken.
Want alles op kunststof gebied kunnen we bijna wel maken.
Ben tegen nog een probleem aan gelopen.
De knipperlichten werken ineens niet meer.
Beetje raar want toen de kabelboom uit de auto was had ik dit perfect aan het werken.
De alarmlichten werken wel maar als ik de hendel van de knipperlichten gebruik gebeurt er niets :(
Dit word een hels karwei om dit uit te zoeken.
Hoop dat elsawin me het antwoord geeft.
Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, houd er wel rekening mee dat het een MK4 kabelboom is.
Het klik gedeelte zit niet in een relais op de zekeringskast maar in de alarmlichtschakelaar, die wel werkt!
De draden van de hendel naar de alarmlichtschakelaar heb ik al doorgemeten en die zijn in orde.
Alle zekeringen heb ik ook gecontroleerd.
Pewi Vwteam
16-10-2010, 18:02
eerst het zwarte busje waar chris het over heeft endan een plasticbusje om de stuurstang te schuiven en dan het contact slotdaar weer over heen, kleine wit plastic busje met opstaanderand. dan zit je stuurstang strak in je contactslot lager. mmmm vreemd,alarmlicht schakelaar zeker weten goed? en geen relais in je relaiskast van je golf4 gedeelte? normaal bij een mk1 werkt ie gewoon via de schakelaar en bij een mk4 via een relais in je relais kast.
eerst het zwarte busje waar chris het over heeft endan een plasticbusje om de stuurstang te schuiven en dan het contact slotdaar weer over heen, kleine wit plastic busje met opstaanderand. dan zit je stuurstang strak in je contactslot lager. mmmm vreemd,alarmlicht schakelaar zeker weten goed? en geen relais in je relaiskast van je golf4 gedeelte? normaal bij een mk1 werkt ie gewoon via de schakelaar en bij een mk4 via een relais in je relais kast.
Inmiddels opgelost, heb het storingsprogramma van elsawin gebruikt alles doorgemeten en niets gevonden.
Volgens elsawin de schakelaar kapot.
Voor de zekerheid mijn zusje eens gebeld, want zij heeft een mk4.
Schakelaar daar geprobeerd en inderdaad hij is kadoek.
Dus bij deze ben ik op zoek naar een alarmlichtschakelaar van een MK4.
Oja en uiteraard zoek ik zo'n plastic bus voor in de stuurstang!
Pewi Vwteam
16-10-2010, 19:38
alarm licht schakelaar heb ik nog wel heb stuk of 4 golfjes 4 gesloopt dus die heb ik wel liggen. en zo plastic busje misschien ook nog wel heb vast nog wel een stuurstang van een mk1 waar dit op zit. ga morge of maandag ff voor je kijke.
alarm licht schakelaar heb ik nog wel heb stuk of 4 golfjes 4 gesloopt dus die heb ik wel liggen. en zo plastic busje misschien ook nog wel heb vast nog wel een stuurstang van een mk1 waar dit op zit. ga morge of maandag ff voor je kijke.
Ik heb al geboden op een schakelaar op ebay, als ik een beetje mazzel heb, heb ik hem morgen avond voor 13 euro inclusief verzenden. :)
Dat plastic busje is in ieder geval alvast welkom.
Kom nog even terug op de schakelaar!
siepgti1978
17-10-2010, 08:59
Geweldig Project man :thumbup:
Ben echt benieuwd naar eind resultaat.
Gr Siep
Geweldig Project man :thumbup:
Ben echt benieuwd naar eind resultaat.
Gr Siep
Bedankt ;)
Even een algemene vraag.
Ik wil twee van die spal ventilatoren gaan bestellen.
1 voor de motor radiator en 1 voor de airco radiator.
Nu zit ik alleen met dat de originele stekker 3 aansluitingen heeft.
Maar aan die spal ventilatoren zitten maar twee aansluitingen.
Is 1 draad voor een toerental signaal of zo :confused:
Kan ik 1 draad gewoon laten vervallen, heeft iemand een idee?
Sjeesbeest
17-10-2010, 14:41
je heb 1 massa en de andere 2 zijn voor de 2 snelheden.
in je orginele mk4 ventilator zit een weerstand die de ventilator op lage snelheid laat draaien. (die is voor de airco)
je heb 1 massa en de andere 2 zijn voor de 2 snelheden.
in je orginele mk4 ventilator zit een weerstand die de ventilator op lage snelheid laat draaien. (die is voor de airco)
Zou ik die twee draden voor verschillende snelheden niet met elkaar kunnen verbinden?
Ben bang dat het niet kan maar ik moet van die kleine ventilatoren hebben anders kom ik niet weg wegens ruimte gebrek.
Alleen langzaam of alleen snel is ook niet de oplossing lijkt me.
Zit die weerstand dan ook in die andere ventilator?
Want die heeft ook 3 draden!
Pewi Vwteam
17-10-2010, 15:09
je heb een 1e trap en een 2e trap langzaam en sneldraaiend. andere is massa.
Sjeesbeest
17-10-2010, 19:10
je kunt ze aan elkaar verbinden maar heeft geen zin (kortsluiting zul je niet krijgen, ik weet dit omdat bij mijn vrouw d'r 6n2 de dubbele functie was doorgebrandt en alles functioneerde nog behalve de langzame trap)
Het beste kun je dan 2 ventilatoren plaatsen, 1 met langzame toeren en 1 snellere.
Als je airco namelijk aanspringt dan draait ALTIJD je ventilator langzaam wordt je
motortemp te hoog dan komt de 2e trap erbij en valt de langzame trap ffkes af.
Ik meende ergens in je topic gelezen te hebben dat je orginele mk4 airco gaat gebruiken.
@Pewi: ff lezen, was al gemeld :)
je kunt ze aan elkaar verbinden maar heeft geen zin (kortsluiting zul je niet krijgen, ik weet dit omdat bij mijn vrouw d'r 6n2 de dubbele functie was doorgebrandt en alles functioneerde nog behalve de langzame trap)
Het beste kun je dan 2 ventilatoren plaatsen, 1 met langzame toeren en 1 snellere.
Als je airco namelijk aanspringt dan draait ALTIJD je ventilator langzaam wordt je
motortemp te hoog dan komt de 2e trap erbij en valt de langzame trap ffkes af.
Ik meende ergens in je topic gelezen te hebben dat je orginele mk4 airco gaat gebruiken.
@Pewi: ff lezen, was al gemeld :)
Het probleem is dat ik geen ruimte heb voor twee meer ventilatoren.
Anders had ik de originele ventilatoren wel weer gebruikt.
Ik moet wel donders veel geluk hebben dat de originele ventilatoren gaan passen.
In ieder geval niet als ik ze niet van de plastic kap verwijder waar ze origineel op zitten.
Als ik nu de ene plus draad van de kabelboom met een weerstand aansluit op de ventilator plus draad en de andere gewoon direct op de zelfde draad aansluit ben ik er dan niet?
Ik heb het dan nu weer over de spal ventilator met 2 aansluitingen.
Sjeesbeest
18-10-2010, 04:55
Je heb speciale warmte weerstanden die de functie van lager toerental kan overnemen. Firma Hek in enschede kan die wel bestellen.
Je heb speciale warmte weerstanden die de functie van lager toerental kan overnemen. Firma Hek in enschede kan die wel bestellen.
Kun je dit nog iets meer toelichten?
Hoe moet die weerstand aangesloten worden dan?
Sjeesbeest
18-10-2010, 21:30
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/18/1287421248-060.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3141807.html)
als je de gehele kabelboom heb overgezet van een mk4 dan heb je bij je linkerkoplamp
dus ook de sturing hangen van je koeling daar komen dus die 3 draden uit.
De langzame toeren worden uitgeschakeld als je ventilator harder gaat draaien, dit regeld dat apparaat bij je linkerkoplamp.
Ik heb de ventilator van mijn vrouw d'r polo ook een paar maand zo laten draaien en werkte prima.......... totdat de gehele ventilator kapot was :)
Hey bedankt je bevestigd nu mijn vraag want dat was precies zo als ik er over dacht.
Zie mijn vraag hierboven.
Nu alleen nog even uitzoeken welke weerstand ik moet gaan gebruiken.
Sjeesbeest
19-10-2010, 05:43
Hey bedankt je bevestigd nu mijn vraag want dat was precies zo als ik er over dacht.
Zie mijn vraag hierboven.
Nu alleen nog even uitzoeken welke weerstand ik moet gaan gebruiken.
Je heb een vermogensweerstand nodig, niet 1 gebruiken van een golf 1 kachelmotor.......... die wordt ook te heet :rolleyes: er zit een speciaal koellichaam bij op.
Je heb een vermogensweerstand nodig, niet 1 gebruiken van een golf 1 kachelmotor.......... die wordt ook te heet :rolleyes: er zit een speciaal koellichaam bij op.
Oke dan ga ik dat doen, nu moet ik alleen even berekenen welke waarde van weerstand ik ga gebruiken.
Ik weet dat vermogen is spanning x stroom maar wat ik moet berekenen :screwy: .
De motor is 80 watt en hij zou dan eigenlijk op 7 volt moeten draaien.
Ik heb de originele motor aangesloten op mijn voeding en op beide pinnen laten draaien.
En idd op de ene pin draait de motor harder dan op de andere.
Ik ben er achter gekomen dat de motor op de pin van het harde draaien op 7 volt spanning even hard draait, dan als ik 12 volt op de pin zet van het langzaam draaien.
De motor moet dus op 7 volt draaien na de weerstand.
Wie kan me zeggen welke weerstand ik dan moet hebben :confused:
Sjeesbeest
20-10-2010, 20:22
weet je heel zeker dat die ventilator maar 80W is? Die van de Polo was al 120W !
Je weerstand komt in serie dus je stroom wordt gedeeld door 2 weerstanden, de "kachelweerstand" en de weerstand van je ventilator zelf.
als de ventilator op 7 volt moet draaien dan kom je op een weerstand van:
R=U/I= 7/6.67A= 1,05 Ohm (die 6,67Ampere heb ik dus van I=P/U = 80W/12V)
let er wel op dat je laadspanning al een dikke 14V is.
Kijk even op je type plaatje wat voor interne weerstand je ventilator is, of anders ff meten.
weet je heel zeker dat die ventilator maar 80W is? Die van de Polo was al 120W !
Je weerstand komt in serie dus je stroom wordt gedeeld door 2 weerstanden, de "kachelweerstand" en de weerstand van je ventilator zelf.
als de ventilator op 7 volt moet draaien dan kom je op een weerstand van:
R=U/I= 7/6.67A= 1,05 Ohm (die 6,67Ampere heb ik dus van I=P/U = 80W/12V)
let er wel op dat je laadspanning al een dikke 14V is.
Kijk even op je type plaatje wat voor interne weerstand je ventilator is, of anders ff meten.
Het is zeker weten een 80 watt ventilator.
Ik wil deze gaan kopen op ebay.co.uk en het staat er duidelijk bij.
Ik heb de originele ventilatoren alle twee doorgemeten.
Als ik de grote ventilator doormeet krijg ik de volgende waarden.
Met de meter op 200Ω dan meet ik op de snelle stand 0.9 en op de langzame stand 1.6.
Bij de airco ventilator meet ik op de snelle stand 0.8 en op de snelle 1.8.
Dus dan zou ik een weerstand van 1.22Ω nodig zijn als ik uit ga van 14 volt?
Sjeesbeest
21-10-2010, 06:28
aangezien je dus de weerstandwaarde van de snelle stand 0,9 Ohm is en de langzamestand is 1,6 Ohm dan is dus de interne bijgezette weerstand 1,6-0,9=0,7 Ohm
en dan volgens de E12 weerstand reeks kom je uit op 0,82 Ohm
zo zou het dan volgens mij moeten zijn, want de weertand die in serie staat slurpt een deel van je spanning weg.
aangezien je dus de weerstandwaarde van de snelle stand 0,9 Ohm is en de langzamestand is 1,6 Ohm dan is dus de interne bijgezette weerstand 1,6-0,9=0,7 Ohm
en dan volgens de E12 weerstand reeks kom je uit op 0,82 Ohm
zo zou het dan volgens mij moeten zijn, want de weertand die in serie staat slurpt een deel van je spanning weg.
Ik snap die beredenering van die E12 weerstand reeks even niet?
Het is toch nu zo:
80watt delen door 14 volt maakt 5.71 ampere.
7 volt delen door 5.71 = 1.22ohm.
Of gaat die beredenering nu niet meer op.
Sjeesbeest
21-10-2010, 23:56
je heb toch de 2 weerstanden gemeten van je ventilator? Daaraan kun je dus berekenen wat de ingebouwde weerstand is. Ik wist niet dat je een orginele ventilator had :)
die E12 reeks is een weerstandsreeks die standaard is.
je heb toch de 2 weerstanden gemeten van je ventilator? Daaraan kun je dus berekenen wat de ingebouwde weerstand is. Ik wist niet dat je een orginele ventilator had :)
die E12 reeks is een weerstandsreeks die standaard is.
Ik heb inderdaad gemeten van de originele ventilator.
Die 80 watt ventilator is de ventilator die ik zou gaan bestellen.
Hiervoor moet ik dus de weerstand weten om hem op ongeveer 7volt te laten draaien.
Dus welke raad je me nu aan dan?
mooie auto, en goed project!
die zie ik vast nog wel een keer live in almelo!
mooie auto, en goed project!
die zie ik vast nog wel een keer live in almelo!
Dat zal zeker, maar je bent ook welkom om hem nu al te aanschouwen hoor!
Groet
Hier weer een kleine update.
Omdat ik zoveel kleine dingen moet doen zie je bijna geen vooruitgang.
Het zijn juist de kleine dingen die heel veel tijd vergen.
Ik heb het motor stuur apparaat gemonteerd op een kunststof plaat die ik op mijn werk even heb gefreesd.
Aan de onderkant hiervan zit een kamer gefreesd zodat ie mooi over de opstaande rand komt te zitten waar normaal het aanzuig gedeelte van de mk1 kachel zit.
Hier het stuur apparaat op de kunststof plaat gemonteerd:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4417547/640/4417547.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417547)
Hier zit ie tijdelijk gemonteerd in de parafaan:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4417553/640/4417553.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417553)
Hier heb ik al een gedeelte van de kabelboom in de parafaan gefatsoeneerd.
Heb hier al hele stukken in gesoldeerd en uit gehaald.
http://www1.picturepush.com/photo/a/4417604/640/4417604.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417604)
Het gedeelte wat normaal bij de radiator zit kan er nu bij lange na niet komen.
Ik heb dus zo'n beetje alle kabels naar de radiator en koelventilatoren verlengd.
hier zie je een aantal draden die al verlengd zijn, uiteraard gesoldeerd met krimpkous:
http://www3.picturepush.com/photo/a/4417606/640/4417606.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417606)
Hier de kabels die net nog naast de auto lagen vlak bij de radiator.
Hier moeten ze weer gesoldeerd worden aan het ventilator regelapparaat.
http://www2.picturepush.com/photo/a/4417615/640/4417615.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417615)
Dat regelapparaat heb ik gemonteerd door eerst een beugeltje te maken die er boven op ligt.
http://www5.picturepush.com/photo/a/4417643/640/4417643.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417643)
Hier zit ie gemonteerd net naast het binnenscherm met rood omcirkeld!
http://www3.picturepush.com/photo/a/4417686/640/4417686.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4417686)
Dit was het weer even voor voorlopig, doe mijn best om volgende week weer wat te laten zien. :thumbup:
je maakt het wel netjes,mooi om te volgen:thumbup:
Nog maals wat geweldig werk......
systreme
31-10-2010, 13:26
Super Projekt om te Volgen, :thumbup: zit elke dag te kijken of der vorderingen zijn.
Je word der wel Nieuwsgierig van zeg :d
Er zit super veel werk in,maar je maakt het geweldig :thumbup:
mooi al die kleine details :thumbup: al die kleine dingetjes maken het een super mooi geheel.
Mensen nog bedankt voor de positieve reacties.
Afgelopen week ook nog twee mede forummers op bezoek gehad en dat was heel gezellig :thumbup:
Even een kleine update met wat foto's.
De isolatie bevestigd voor boven de hemel bekleding en gelijmd met bisonkit.
Ik kan je vertellen toen ik klaar was stonden mijn ogen zo :eek:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4480555/640/4480555.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4480555)
En nu eindelijk de bekabeling onder de motorkap zo goed als klaar.
Heb een kunststof blokje bij mij op mijn werk gefreesd.
Die heb ik weer op de motorsteun gemaakt door 2 x m6 schroefdraad in de steun te maken.
Daarop heb ik weer het + verdeelblok wat normaal op de accu zit op gemonteerd.
Het kunststof dient eigenlijk als anti geleider.
http://www4.picturepush.com/photo/a/4480572/640/4480572.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4480572)
Voor het stuurhuis heb ik op mijn werk een busje laten draaien zodat ie niet meer in het lager rammelt.
http://www4.picturepush.com/photo/a/4480587/640/4480587.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4480587)
En als laatste de bekleding die onder de zijruiten binnen in de auto zit ook gelijmd vind dit net iets mooier dan geen bekleding daar.
Wou even vermelden dat die bekleding origineel is maar de deurkaarten waren eerst groen.
Deze heb ik met vinylspray gespoten en moet zelf zeggen het resultaat is verbluffend.
http://www4.picturepush.com/photo/a/4480602/640/4480602.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4480602)
Plannen voor de komende tijd zijn op mijn werk allerlei blokken frezen zodat de mk4 kachel aangesloten kan worden op het mk1 dashboard.
Verder met de tacho en ik verwacht binnenkort ook de spalventilatoren uit het buitenland, zodat ik die ook kan inbouwen.
ronaroot
07-11-2010, 17:34
Top bezig :thumbup:
Helaas is het te ver, anders was ik ook graag eens komen buurten :rolleyes:
jeroenmk1
07-11-2010, 17:38
goed bezig man :thumbup: en indd die lijm heb ik laatst ook gebruikt en ja je moet goed ventileren :wow: verder mooi hoe je ook de nadruk legt op afwerking :thumbup:
Audilimburg
07-11-2010, 18:05
Netjes man die panelen wat je zelf gespoten hebt. Ziet er uit als of het nooit anders is geweest.
Ik zie dat jij ook die Vibraflex van Merford gebruikt. Die heb ik gebruikt om de vloer te dempen.
@ronaroot:Je komt hem nog wel een keer tegen op een meeting :tongue:
@JeroenMK1: Bedankt voor je compliment.
@Audilimburg: Vibraflex extreme heb ik gekocht voor het schut bord.
En de gewone Vibraflex voor de deuren en andere panelen.
Heb jij nog verschil kunnen merken?
Audilimburg
07-11-2010, 19:24
Ik kan voorlopig nog geen mening vormen over die Vibraflex, want mijn Golf staat voorlopig nog wel even in de garage. Het is in ieder geval erg makkelijk te verwerken, maar wel erg zwaar. Klein doosje wat jij daar ook hebt liggen weegt al snel 5kg.
Jel Golf 2 GTI
07-11-2010, 19:26
netjes bezig hoor :thumbup:
Mooi project .. goed bezig :thumbup:
Net effe heel je project doorgelezen , echt super mooi , zeer mooi werk , respect.
blijf het zeker volgen, succes
Thanx allemaal, zal jullie weer op de hoogte houden :thumbup:
crazychrisje
08-11-2010, 12:56
Zeker een heel mooi project.
complimenten ziet er allemaal erg netjes uit!
Blijf hem volgen helemaal toppie dit!
CAR-POOL
09-11-2010, 01:31
Super!
Die kleur is echt super! En netjes gedaan de restrauratie! :thumbup: ondanks dat je nog niet helemaal klaar bent.
Was ik maar zover :O
Alleen het is wel jammer dat je een TDI blokje in een swallowtal hebt gelegd , maarja aan de ene kant heeft ook wel weer wat ,
er zijn ook niet veel die dat hebben.
Succes!
Vandaag heb ik iets gefreesd zodat het aanzuig gedeelte van mijn kachel word aangesloten op het gat bij de parafaan.
Op de foto het freesprogramma die ik geprogrammeerd heb met Mastercam.
http://www2.picturepush.com/photo/a/4518345/640/4518345.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518345)
Hier het cnc bewerkingscenter in aktie
http://www4.picturepush.com/photo/a/4518352/640/4518352.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518352)
Hier het blok zo goed als klaar:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4518355/640/4518355.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518355)
De verbindingspijp er op gemonteerd:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4518370/640/4518370.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518370)
Hier moet het blok komen en de kachel met het gat verbinden:
http://www1.picturepush.com/photo/a/4518374/640/4518374.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518374)
En tenslotte gemonteerd en al en het past perfect, sorry voor de overbelichte foto:
http://www3.picturepush.com/photo/a/4518381/640/4518381.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4518381)
Ik kon niet iets beters bedenken om het kachelhuis met dat gat te verbinden dus leek me dit wel de beste oplossing.
De buis word in de parafaan doorgetrokken naar voor in de auto om zo genoeg frisse lucht aanvoer te krijgen.
Sjeesbeest
13-11-2010, 22:06
super werk !!
Tiefleger
13-11-2010, 22:16
Ik ben benieuwd naar de reacties als je op een meeting je motorkap open hebt staan.
breadfan83
13-11-2010, 22:24
Dit is nou gaaf, als mensen zelf iets maken!
Super! :thumbup:
Mensen bedankt, en Rene wanneer kom je je dashboard ophalen?
Ik heb hem vorige week meegenomen naar Almelo! :)
Tiefleger
14-11-2010, 12:04
Mensen bedankt, en Rene wanneer kom je je dashboard ophalen?
Ik heb hem vorige week meegenomen naar Almelo! :)
Ik heb het nogal druk met van alles en nog wat. Ik heb misschien nog wel wat voor je blauwe golf waar je misschien iets mee kunt.
PB me maar even met je aanbod.
De auto is helemaal origineel dus alle authentieke dingen zitten er nog aan.
Of je moet origineel reparatie plaatwerk hebben.
Het enigste wat ik daar in mis is een originele autoradio :)
Ik zoek ook nog steeds een tietenteller met toerenteller ;)
golf1bart
14-11-2010, 15:35
:thumbup: echt een mooi project one of a kind! :thumbup:
Mooi project hoor :thumbup: erg interessant om dit topic door te lezen :wow:
Resultaat mag er nu al zeker zijn respect !
Tiefleger
14-11-2010, 22:05
Hier staat het in. :D :D
Hallo Rene hij is perfect met het chroomwerk, de bumpers en de sierstrippen zijn allemaal in orde.
Ook de deurhendels zijn nog perfect, alleen de bestuurdersspiegel zit een deukje in.
Aha daar had ik nog niet aan gedacht :D
Aha daar had ik nog niet aan gedacht :D
een tieten teller met 10 pins werdt hier laast aangeboden dat weet ik zeker want de heer de naam in kwestie weet ik niet
moest een 14 pins hebben
ik denk dat jij voor je swallow een 10 pins nodig heb
deze man heb of had er een 10 pins
Dus, te ruil aangeboden een 10 polige tacho voor een 14 polige
Naam van hem is MICE van het forrum hier
Ik heb inmiddels de goeie gevonden, de 10-polige is te koop inderdaad ;)
Ik heb met Tiefleger een deal gemaakt om een MK1 dashboard te ruilen voor iets wat hij had.
Ik heb een Mk1 dashboard over dus vandaar.
We doelden eigenlijk op die spiegel omdat in die van mij een deukje zit, en hij dus waarschijnlijk zo'n spiegel heeft.
Ik denk dat jullie mij verkeerd hebben begrepen.
Ik wil inderdaad nog een keer een Tietenteller hebben maar ben hem niet zo dringend nodig!
Ik had hem wel willen ruilen voor dat Dashboard van mij, dus vandaar.
Ik wist verder ook niet zo snel iets wat hij had om te ruilen met mijn Dashboard dus vandaar die tietenteller.
Tiefleger
18-11-2010, 00:20
Vanavond weer even op bezoek geweest, en het was gezellig.
Kom snel weer een keer weer. :D :D :D . Hyper Hyper :D :D
Vanavond weer even op bezoek geweest, en het was gezellig.
Kom snel weer een keer weer. :D :D :D . Hyper Hyper :D :D
Haha het was zeker gezellig en dat moeten we snel weer doen :thumbup:
Even een nieuwe update.
Gisteren en vandaag bezig geweest om steunen te maken/frezen voor de radiatoren.
Zie hier de onderdelen die ik gefreesd heb:
http://www4.picturepush.com/photo/a/4563517/640/4563517.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4563517)
En hier met de rode pijl aangegeven waar ze bevestigd zitten:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4563483/640/4563483.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4563483)
Hier van de andere kant gezien:
http://www3.picturepush.com/photo/a/4563526/640/4563526.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4563526)
De radiator voor de koeling van de motor moet nog bevestigd worden met de twee hoeksteuntjes te zien op de eerste foto.
Maar dat komt later nog want had best veel werk afgelopen weekend met het buigen en passen van de airco leidingen.
Ik heb die radiator al wel even op zijn uiteindelijke plek gelegd en er is weinig ruimte over :screwy:
http://www2.picturepush.com/photo/a/4563535/640/4563535.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4563535)
In close up is goed te zien dat het aluminium huis waar het oliefilter op geschroefd word niet zo heel ver van de radiator af komt:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4563558/640/4563558.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4563558)
Deze week waarschijnlijk meer ;)
als de motor nu maar niet te extreem kantelt ivm je ruimte
gaat de goede kant op zo he
Audilimburg
21-11-2010, 21:59
Altijd mooi als je dit soort dingen zelf kunt maken.
Kon het niet laten om even mijn nieuwe aanwinsten te laten zien.
Moest er even 1 van monteren dus bij deze het resultaat, ik ben tevreden :thumbup:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4585108/640/4585108.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4585108)
http://www2.picturepush.com/photo/a/4585140/640/4585140.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4585140)
Oja ik heb nog een opknap setje BBS RM velgen 15 inch.
Ik wou die eerst onder deze auto gaan doen maar heb toch besloten omdat ik nu ook de blauwe 74er heb daar een nieuw opgemaakt BBS RS'en met parelmoer hart onder te steken.
Heb de tijd er niet voor om die velgen op te knappen.
Dus bij deze een opknap setje BBS Rm velgen voor 300 euro.
Tiefleger
25-11-2010, 20:52
Zier er goed uit. :thumbup: :thumbup:
Zier er goed uit. :thumbup: :thumbup:
Thanx :thumbup:
Sjeesbeest
25-11-2010, 21:07
oe....... die staan er mooi onder !!
Dikke respect voor dit project!
Echt mooi om te zien hoe je alles aanpakt :thumbup:
guusvandevenne
25-11-2010, 21:25
volgens mij mag je dit automotive porn noemen !
Pewi Vwteam
25-11-2010, 21:53
@ b prijs ik heb nog een 10polige tietentellerliggen met toerenteller, omdat ik je niet kon helpen aan de stuurpen bus mag je deze wel voor niks hebben, ik weet alleen niet of ie nog goed is of wat dan ook ik heb hem ook ooit eens gekregen. mijn loods klein half uurtje van almelo af. gr stefan
GOLFMEISTER
25-11-2010, 21:56
:screwy: heel erg dik ben echt benieuwd naar het eindresultaat
dit wordt echt een topper :thumbup:
Heel erg mooi!
Het is wel duidelijk dat jij goede smaak hebt ...
Iedereen bedankt voor de positieve reactie's, daar doe je het ook voor.
Begin het zelf ook steeds mooier te vinden en kan ook niet wachten tot het af is.
Ga morgen want dan heb ik de hele dag vrij en het weekend weer druk bezig.
Dus hoop dat ik aan het eind van het weekend nog wat kan laten zien.
@Pewi Vwteam: dat is heel aardig van je daar kan ik vast wel wat mee.
Mijn 74er LS heeft namelijk geen toerenteller maar een tijdklok.
Dus hij zou daar ook mooi in kunnen.
Ik stuur je even een PM voor de gegevens.
Zit nog even met een dilemma:
De velgen moeten nog voorzien worden van nieuwe banden.
Er zitten nu nog versleten 195-45-15 banden op.
Maar nu komt de auto wel erg laag en wil de olie pan ook niet naar de kl..ten rijden.
Nu zat ik te denken aan 165-50-15, dit lijkt mooi maar maakt voor de hoogte volgens mij ook niet zo heel veel uit omdat ze dan zo getrokken worden.
Maar ik heb ook al banden gezien die waren 175-55-15 op deze velgen.
Een klein beetje getrokken zijn ze dan maar wel weer iets hoger en dat lijkt me weer minder mooi staan.
Wou graag even jullie meningen horen?
ik zou de smart bandjes niet nemen en de 165-50 ook niet gezien lichte auto, koppel.
de 195-45 15 is een mooie maat voor deze auto en zou zeker mijn voorkeur hebben.
wat richard zegt,heb zelf eens met een gechipte mk3 tdi op 165ers gereden en das geen doen.helemaal niet als het niet 100procent droog is.
edit,vergeet helemaal te regeren op de wielen,staat er errug goed bij :thumbup: :thumbup:
Oke de 195-45-15 maar daar ligt mijn auto nu net het laagst op.
Had hem liever net iets hoger gehad, de 165ers worden het dan in ieder geval niet.
Maar hier zie je de 175er's op de zelfde velg als wat ik heb:
http://www.tyrestretch.com/7_175_55_R15/
Maar moet je dan met of zonder velgbeschermer, want de banden die ik heb gevonden hebben geen velgbescherming.
ronaroot
25-11-2010, 22:59
Top velgen, en super onder een mk1 :thumbup:
Ik herken je probleem, je wilt geen plattere band want dan kom je met je carter te laag.
Maar je wilt ook geen hogere band want dat staat weer minder mooi.
Ik ben zelf van 15-ers afgestapt omdat ik er niet uit kom :wow: en ga dus voor minimaal 1 inch groter :rolleyes:
In jouw geval is de 195 45 15 toch het beste :rolleyes: .
175 is maar 1cm breder als 165 he,dus je creeert niet echt veel meer contactvlak op die manier.ik zou gewoon gaan voor 195/45,als er geen banden zijn die iets hoger zijn met vergelijkbare breedte.
Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan 195-50-15 om toch iets meer hoogte te krijgen :(
@Ronaroot: 16inch is wel een goed idee, maar heb deze velgen net :rolleyes:
Misschien dan toch maar eens op de blauwe gooien en 16inch RS'en op de gele.
Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan 195-50-15 om toch iets meer hoogte te krijgen :(
is 185/45 geen optie?wel alleen als nankang te krijgen,maargoed wel iets hoger :rolleyes: ;)
is 185/45 geen optie?wel alleen als nankang te krijgen,maargoed wel iets hoger :rolleyes: ;)
185 45 is toch niet hoger dan 195 45?
Die zijn toch alleen maar smaller.
Het mooiste zou zijn 185-50-15 door het kleine beetje getrokken zijn lijken ze iets minder hoog.
Maar ja die kun je weer niet krijgen!
Je hebt wel 185-55-15 maar die zijn wel erg hoog volgens mij, maar wel beter voor mijn carterpan :D
185 45 is toch niet hoger dan 195 45?
Die zijn toch alleen maar smaller.
Het mooiste zou zijn 185-50-15 door het kleine beetje getrokken zijn lijken ze iets minder hoog.
Maar ja die kun je weer niet krijgen!
Je hebt wel 185-55-15 maar die zijn wel erg hoog volgens mij, maar wel beter voor mijn carterpan :D
185/45 is iets hoger dan 195/45.
195/50 is lager dan 185/55 en staat ook veel beter.met zo'n dikke band moet je niet gaan stretchen dat staat als een dildo op een appeltaart.
185/45 is iets hoger dan 195/45.
nee gerben
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
ik gebruikte dat zelfde omreken ding,had alleen de maten omgedraaid haha,my bad....
en gewoon stug typen zonder dat de fout doordringt:D
ik zeg even een bakkie koffie
ivovandenhove
26-11-2010, 13:43
Kon het niet laten om even mijn nieuwe aanwinsten te laten zien.
Moest er even 1 van monteren dus bij deze het resultaat, ik ben tevreden :thumbup:
http://www5.picturepush.com/photo/a/4585108/640/4585108.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4585108)
http://www2.picturepush.com/photo/a/4585140/640/4585140.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4585140)
Oja ik heb nog een opknap setje BBS RM velgen 15 inch.
Ik wou die eerst onder deze auto gaan doen maar heb toch besloten omdat ik nu ook de blauwe 74er heb daar een nieuw opgemaakt BBS RS'en met parelmoer hart onder te steken.
Heb de tijd er niet voor om die velgen op te knappen.
Dus bij deze een opknap setje BBS Rm velgen voor 300 euro.
Staat super, deze velgen onder de auto!
GOLFMEISTER
26-11-2010, 22:55
Ik zou er mooi 165-50-15 potenzas omheen draaien ziet er super dik uit op 7j
Ik zou er mooi 165-50-15 potenzas omheen draaien ziet er super dik uit op 7j
Maar ja zoals anderen al zeggen dan heb je totaal geen grip met het koppel wat ik straks heb.
De motor word straks tot ongeveer 130pk onder handen genomen.
Ik weet niet wat voor een koppel dat met zich mee brengt maar is dat niet veel te veel voor die smalle banden?
Ik had er zelf al mijn twijfels over maar nu anderen het ook al zeggen word mijn twijfel weg genomen.
Kwa looks zou ik het direct doen :rolleyes:
Zit trouwens met nog een probleem, ik kan maar niet bedenken waar ik de intercooler moet gaan plaatsen.
Ik heb nagenoeg geen ruimte om er 1 te plaatsen.
Ik heb achter de motor nog ruimte maar ja dan warmt de uitlaat en de turbo de intercooler op en dat lijkt me ook niet echt handig.
Ik zou naast het motorblok boven op de motorsteun aan de bijrijder zijde een intercooler van 40x12cm die is dus niet echt groot.
Hij zal wel volstaan maar waar vind je zo'n intercooler?
Ik zie dat deze persoon een aantal kleinere maten intercoolers aanbiedt. Exacte maten staan er niet bij, daarvoor zou je ff contact met hem moeten opnemen.
http://www.tweedehands.nl/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/mercedes-benz/pk-nm-uit-uw-mercedes-c-62486677.html
Ik heb nog wel een intercooler voor je liggen in ongeveer die maten.
lijkt op dit model
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://i830.photobucket.com/albums/zz225/777cd/Kit/AudiA4S42008IntercoolerD0938.jpg&imgrefurl=http://forums.tdiclub.com/showthread.php%3Fp%3D3087285&usg=__BOyHMejAvZ34Z_724PIXfzDixGg=&h=768&w=1024&sz=123&hl=nl&start=122&zoom=1&tbnid=Yzsr7mz32oH_oM:&tbnh=147&tbnw=222&prev=/images%3Fq%3Dintercooler%2Baudi%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1440%26bih%3D785%26tbs%3Disch:10,3314&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=793&vpy=321&dur=3517&hovh=194&hovw=259&tx=170&ty=84&ei=AEPwTIbUJY35sgaD45CjCw&oei=pULwTJ6KNoaytAaPh_34CQ&esq=12&page=6&ndsp=24&ved=1t:429,r:9,s:122&biw=1440&bih=785
hij is helemaal nieuw, komt rechtstreeks van audi in Duitsland, maat van me werkt daar als ingenieur en doet niets anders als intercoolers ontwerpen.
Als je interesse hebt, stuur me een pb, dan zal ik de maat voor je nakijken.
Joy_Goessens
27-11-2010, 11:56
oh nice die velgen, ben aant denken om ook turbo's te halen in de zomer.
ps zijn dat die vd link?
gr Joy
Mensen bedankt voor de ideeen maar zelfs de 40x12 gaat nog niet passen.
Ik heb hier een aantal foto's zodat jullie een idee hebben.
Allereerst links van de motor.
http://www4.picturepush.com/photo/a/4593197/640/4593197.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4593197)
Hier de rechterkant maar dit is niet de ideale plek omdat hier te veel leidingen zitten en ik dan helemaal om de motor heen moet om de boel aan te sluiten.
http://www3.picturepush.com/photo/a/4593211/640/4593211.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4593211)
En hier de onderkant maar door de airco ben ik zoveel plek kwijt dus hier kan ik hem ook niet plaatsen.
http://www3.picturepush.com/photo/a/4593216/640/4593216.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4593216)
Hier even om te laten zien welke ruimte ik heb, de intercooler die er ligt is ongeveer 35x12x6.5cm.
http://www1.picturepush.com/photo/a/4593219/640/4593219.jpg (http://nl.picturepush.com/public/4593219)
Ik weet het even niet meer ben vanaf vanmorgen al bezig en nog niet iets opgeschoten :mad:
Dit is tot nu toe het grootste struikelblok wat ik heb.
Nu zie ik wel water intercoolers maar ja die moeten weer een radiator hebben om hem te koelen en daar heb ik dus weer geen ruimte voor :screwy:
Jammer dat je die Ic's nodig bent anders had ik hem helemaal weg gelaten.
De enigste plek waar ik nog een beetje ruimte heb is achter de motor maar hier word de ic lekker opgewarmd door de turbo en de flexibele uitlaat.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
@Joy Goessens: dit zijn inderdaad de velgen van de link die je me stuurde :thumbup:
Sjeesbeest
27-11-2010, 17:14
past ie niet voor de radiator?
ronaroot
27-11-2010, 18:04
past ie niet voor de radiator?
Precies daar dacht ik ook meteen aan, dus in het front.
Daar heb ik de mijne namelijk ook zitten, ik weet alleen niet of daar bij een mk1 net zo veel ruimte is als bij een mk2 :rolleyes:
Pewi Vwteam
27-11-2010, 18:22
als je nu een watergekoelde ic pakt? klein en heel compact. je kan ook wel zonder intercooler rijden hoor das geen probleem enkel gaat je vermogen wel achteruit.
Was het maar zo dat gaat niet passen.
Dan komt de radiateur voor de motor tegen de oliefilterbehuizing aan.
Wat is eigenlijk de kleinste intercooler die op de markt te krijgen is?
Voor de wijsneuzen onder ons ik bedoel wel voor een auto :D
Pewi Vwteam
27-11-2010, 19:00
1 laten maken? op maat. dan kun je hem maken zoals je zelf het beste uitkom, inzwolle zit een turk die doet niks anders als radiateuren maken en intercoolers voor weinig geld.
Pewi Vwteam
27-11-2010, 19:01
of je ruitensproeier tank verplaatsen dan heb je heel wat meer ruimte.
Je mag me het adres van die turk wel even sturen per PM.
En je hebt inderdaad meer ruimte als je de ruitensproeier tank weg haalt.
Maar volgens mij is het niet echt de plek voor een intercooler :(
Ik denk dat ik dan te weinig opbrengst heb.
Ik heb naast de radiateur nog een plekje die ongeveer 8cm breed is en 25cm hoog.
Ik zou dan ook nog haaks om naar achteren kunnen gaan ook ongeveer 25 cm.
Ik zou dan dus een ic moeten hebben in L vorm met beide zeiden een lengte van 25cm.
En dan vierkant 8x8cm.
Pewi Vwteam
27-11-2010, 20:39
een ic van een golf 2 gtd dan? zo schuin boven je versnellingsbak?!
een ic van een golf 2 gtd dan? zo schuin boven je versnellingsbak?!
Die heb ik ook eens eerder gezien ja, maar is het dan niet dat ie veel warme lucht krijgt van de airco en motor radiator?
Want de lucht die hij dan krijgt gaat eerst langs 2 andere radiatoren!
Heb de foto's van die intercooler nog eens goed bekeken op internet en zie misschien toch wel opties.
Als een golf 2 gtd intercooler past op mijn project koop ik hem graag van iemand over.
Echter ik heb nu al 4 intercoolers gekocht waarvan ik dacht dat ze pasten maar helaas toch niet.
Dus wil hem eerst passen voordat ik hem koop.
DUS WIE HEEFT EEN GTD INTERCOOLER OM TE PROBEREN EN EVENTUEEL TE KOPEN. :rolleyes:
Ik zou der een op maat Laten maken !! ben je er meteen klaar mee
Ik zou der een op maat Laten maken !! ben je er meteen klaar mee
Waar kan ik die ergens laten maken dan want dat kan een uitkomst zijn.
Wat een super wagen is het toch. Je zou zo zeggen dat het blok er altijd orgineel in heeft gezeten.
Wat een super wagen is het toch. Je zou zo zeggen dat het blok er altijd orgineel in heeft gezeten.
Thanx voor het compliment :D
carbreaker de autosloper
02-12-2010, 19:48
hij is super sjiek,deze machine ,,,,kijk morgen wel ff denk eentje van een 99 accord td is lange dunne van helemaal alu een smalle ook 8 bij 8 zal niet veel schelen,,,rendement zal wel minder zijn...
Het oude type Bmw 525 tds heeft ook een lange smalle ic
karretje
02-12-2010, 20:26
Deze kan je wellicht helpenm en heb je ook puik spulletje...net als de rest van je wagen!
http://www.hartgers-radiateuren.nl/
karretje
02-12-2010, 20:29
Mischien is het een idee om er een te plaatsen in een van je voorschermen ben je hem mooi kwijt en zal je m, aan kunnen sturen met koelfannen o.i.d! :)
@ Karretje dat idee heb ik zelf ook al aan gedacht.
Al kwam dat niet direct bij me op.
Maar dan moet ik in mijn binnenscherm gaan slijpen en dat zie ik niet zitten.
Ik heb wat meer ruimte kunnen creeeren door dat aluminium filter van de airco iets te verplaatsen.
Ik heb nu dus ruimte voor een intercooler van maximaal 30x25x5cm.
Hij kan misschien nog in plaats van 5, 6cm dik zijn maar dat is echt de max.
Ik heb op marktplaats al een advertentie geplaatst zie hier de ad:
http://link.marktplaats.nl/401420687
Heb hier een tekeningetje gemaakt om te laten zien hoe ie er ongeveer dan uit moet zijn.
De aansluitingen moeten aan de kant zitten op de tekening.
Dus als iemand me hier aan kan helpen hou ik me aanbevolen.
heb vandaag dit project even in het echt mogen bewonderen en ik kan zeggen het ziet er nog beter uit dan op de fotos :thumbup:
en Branko nog bedankt voor de goede zorgen en vond het leuk om een swallow in deze staat te zien nog suc6 met de laatste lootjes. ;)
gr pieter.
karretje
06-12-2010, 17:58
Je had het eigenlijk eerdeer moeten doen...zeker als je wist dat je een airco wilde toepassen.
Dan kon je nette ronde gaten maken en afwerken met thules.
Maar er moet wel uit te komen zijn! :rolleyes:
heb vandaag dit project even in het echt mogen bewonderen en ik kan zeggen het ziet er nog beter uit dan op de fotos :thumbup:
en Branko nog bedankt voor de goede zorgen en vond het leuk om een swallow in deze staat te zien nog suc6 met de laatste lootjes. ;)
gr pieter.
Hey Pieter het was leuk je gesproken te hebben.
Bedankt voor het compliment en ik kom nog een keer bij je
om Jou project eens te bekijken!
Ps: stuur me die scan nog even ;)
Nog even een algemene vraag hier, zag ooit eens op ebay dacht ik een bepaalde sticker.
Dit was een sticker voor op de achter ruit, waar op stond een bepaald bouwjaar met daar achter de tekst Das Original!
Je zag ze vooral op mk1's van de eerste bouwjaren.
Iemand een idee waar ik die kan vinden want ik kan ze niet weer vinden!
http://cgi.ebay.nl/Golf-1-Aufkleber-DAS-ORIGINAL-Retro-GTI-Yougtimer-Cult-/280455879684
Komt bij deze shop weg:
http://www.speed-tech.de/store/online-shop.html?page=shop.browse&category_id=24
http://cgi.ebay.nl/Golf-1-Aufkleber-DAS-ORIGINAL-Retro-GTI-Yougtimer-Cult-/280455879684
Komt bij deze shop weg:
http://www.speed-tech.de/store/online-shop.html?page=shop.browse&category_id=24
Hey super bedankt die zocht ik, ga er meteen twee bestellen. :thumbup:
Beetlefreak
09-12-2010, 00:22
Heb de foto's van die intercooler nog eens goed bekeken op internet en zie misschien toch wel opties.
Als een golf 2 gtd intercooler past op mijn project koop ik hem graag van iemand over.
Echter ik heb nu al 4 intercoolers gekocht waarvan ik dacht dat ze pasten maar helaas toch niet.
Dus wil hem eerst passen voordat ik hem koop.
DUS WIE HEEFT EEN GTD INTERCOOLER OM TE PROBEREN EN EVENTUEEL TE KOPEN. :rolleyes:
Zoals Siep het gedaan heeft geen optie? Dus voor de radiator:
(das wel Golf 2 btw)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WPFPHMHX.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.