View Full Version : De restauratie van mijn 75'er Swallowtail.
Sjeesbeest
20-04-2011, 17:24
Dan komt de TS helaas bij Huiskes Kokkeler terecht, deze zijn niet klant vriendelijk en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zo ben ik al maanden bezig om
roestschade via de stealer vergoed te krijgen....... vw geeft 12 jaar garantie op roest van binnenuit....... maar de stealer weet van niets...
ontopic:..... al iets verder met het probleempie?
Hallo
Ik heb ook een tdi motor in mijn mk1 had in het begin presies het zelfde probleem gewoon stilstaan loopt hij prima en ook wel hoger in toeren maar als je ging rijden hield hij een norm in en kwam hij niet hoger dan 2000 toeren
Ook weken gezocht uitgelezen maar kwam niks uit
Bij mij bleek het een brandstof probleem
De retoer hoor gekneepen te zijn zo dat er een bepaalde druk op het brandstof systeem en verstijfers staat
Ik hoop dat je er wat mee kunt
Gr sjinkie
Waarschijnlijk is het probleem al opgelost.
Toen ik afgelopen zaterdag bij de spuiter was had ik de motorkap open staan.
Ik zag toen toevallig dat de slang van de intercooler was los geschoten :redface:
Ik heb hem er nog niet op gedaan maar ga als ik hem aankomende zaterdag op ga halen direct weer vast zetten.
Het heeft dus alle waarschijnlijkheid dat dat het probleem is.
Ik kom er uiteraard nog even op terug.
Huiskes Kokkeler is ook niet mijn Favoriet met uitzondering van die persoon van het magazijn.
Die wil nog wel eens met je meedenken maar de rest! :screwy:
Ga er dus niet heen om mijn problemen op te laten lossen.
Vandaag weer goede dingen gedaan, maar ook weer problemen tegen gekomen.
Vanmorgen met een heel heel goede maat van me (bedankt Raymond ;) ) de airco gevacumeerd bij het bedrijf waar hij werkt.
Daarna uiteraard ook afgevuld en hij was goed dicht.
http://www3.picturepush.com/photo/a/5518266/640/5518266.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5518266)
http://www2.picturepush.com/photo/a/5518270/640/5518270.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5518270)
Daarna hebben we de clima getest en zie hier het resultaat :D
http://www2.picturepush.com/photo/a/5518280/640/5518280.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5518280)
Maar ja het zou bijna te mooi zijn, ik heb toch altijd dat nooit iets in 1 keer goed lukt.
Na zo'n 10 km hield hij er mee op en werd het langzaam weer warmer :mad:
Nu heb ik het idee dat er toch niets niet helemaal in de haak is met de magneet koppeling op de pomp.
Wat ik zag was dat het binnenste gedeelte van de poelie niet continue meedraait.
Hij schuurt dan ook behoorlijk, ik wou vandaag de koppeling demonteren, maar kreeg het binnenwerk er voor geen mogelijkheid uit.
Ben er op een gegeven moment mee gestopt want ik had er even geen zin meer in.
Als ik de auto een poosje niet gebruik dan werkt hij gewoon weer voor een poosje.
Uitlezen met vagcom heeft ook niet veel uit gehaald.
Ik zag dat 1 klep niet goed werkte maar dat doen die kleppen altijd.
Hij werkt wel gewoon visueel dus dat zal het niet zijn.
Ook kreeg ik een melding van de buitentemperatuur sensor die defect was.
Maar later was die melding weer weg.
Even een vraagje voor iedereen op het clima display staan twee temperaturen.
De rechtse is van de ingestelde temperatuur maar die linkse is die nu voor de buitentemperatuur?
Want die werkt wel gewoon bij mij.
Ook gaf de clima, want de foutcodes van de clima kun je met de clima zelf uitlezen, aan dat hij geen snelheidsignaal had wist niet dat je dat daar ook op kon aflezen.
Het zijn nu dus nog kleine kinderziektes die er uit gehaald moeten worden.
Hij rijdt verder goed en is ook best snel moet ik zeggen voor een 90pk.
he, ik heb jou toch gezien in zenderen? ziet er goed uit allemaal hoor!
mooi dat het allemaal gelukt is met de keuring en zo..
groeten hj
Christiaan
24-04-2011, 22:03
Linker is idd van de buitentemp.
Christiaan bedankt nog dat maakt weer een hoop duidelijk.
En Hajee we kwamen elkaar idd tegen, altijd mooi dat vw classic liefhebbers elkaar dan even groeten :thumbup:
Mijn vriendin die zat naast me die vond dat ook al zo leuk.
Ze vond je bus ook al zo mooi met die gordijntjes ;)
tuurlijk! en he, ik heb ook een zwak voor golfjes 1 hoor!!
(nog altijd spijt dat ik mn swallowtailtje verkocht heb..)
zie hem vast nog wel een keer van dichtbij!
groeten hj
Nog even een vraagje en ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Het probleem is nog de snelheid die mijn auto aan geeft.
Bij 120 km op de teller rij ik in het echt 104 km per uur.
Nu maak ik een berekening 120/104=1.15384
Het tandwiel wat in de versnellingsbak zit, die mijn teller aandrijft heeft 13 tanden.
Als ik nu 13 tanden maal 1.15384 ga berekenen kom ik op precies 15 uit.
Klopt het als ik op zoek ga (of ik maak er zelf 1) naar een tandwiel met 15 tanden dat ik dan wel de juiste snelheid zou krijgen.
Ik vraag dit met name aan mensen die een beetje goed met wiskunde zijn, of veel van versnellingsbakken afweten ;)
ik weet het niet maar zo heb je niet snel bekeuringen he.......
MauSeR35
25-04-2011, 21:14
Ik zou ook even kijken naar de afwijkingen bij andere snelheden, het is namelijk niet altijd procentueel. (Bij sommige auto's is de afwijking niet overal evenveel, zeg maar bij de ene is het bij 50 teller 48 echt en bij 100 96 echt en bij de ander 50 teller 48 en bij 100 teller 98 echt.)
was al een tijdje geleden dat ik hier gekeken had, eigenlijk alleen de eerste aantal pagina's
net even alles doorgebladerd en gedaan super maar dan ook echt een super project! :thumbup:
Je afwijking kan ook in je teller zitten, er zijn verschillende types "wokkel"wieltjes met verschillende vertanding om dit verschil te compenseren.
Je afwijking kan ook in je teller zitten, er zijn verschillende types "wokkel"wieltjes met verschillende vertanding om dit verschil te compenseren.
Daar zeg je me wat Mice, maar is het niet zo dat dat wormwieltje de kmstand
aandrijft?
Volgens mij werkt dat niet op de snelheidsmeter of ik moet het heel erg mis hebben.
Ik heb trouwens wel wat anders gevonden en zit er serieus aan te denken dit in te gaan bouwen.
Ook al zou ik er dan vrachtwagen wielen onder doen dan geeft ie nog de juiste snelheid aan ;)
http://www.speedhut.com/custom_gauge_description-gauge_type-Speedometer_GPS-auto_number-824.htm
MauSeR35
27-04-2011, 21:42
wel geinig maar als je op een plaats rijd met slechte gps dekking (dal tussen bergen, tunnels etc) dan heb je volgens mij geen signaal, hoe los je dat op dan?
hoelang heeft het nodig om signaal te zoeken? Of blijft het signaal tussen satellieten bestaan door constant plus te geven?
@ Mauser: Hoe vaak rij je in de bergen in Nederland ;)
Oke laat ie het een paar keer per jaar niet optimaal doen.
Das altijd nog beter dan wat ik nu heb, continue te hoge snelheid
op je klok is ook niet fijn.
@ Roy Mk1: Volgens de site moet het een enorm geavanceerd ding zijn,
want je hebt al met 3 seconden verbinding met de satellieten.
Hij word gevoed door de schakel plus in je auto.
Maar wellicht dat constante plus ook geen probleem is.
Er zit trouwens levenslange garantie op, en das ook niet voor niets
lijkt me.
Het moet dan ook wel een goed apparaat zijn.
Er is ook een filmpje van op Youtube en daar werkt ie prima en snel.
Ga je deze neem ik aan in je tittetacho fabriceren ?
Als het goed is drijft dat wieltje ook de naald aan, maar ik heb al een tijdje geen klok meer open gehad dus ik weet het niet precies meer.
Die gps klok is wel gaaf trouwens, ook prijzig :D
Daar zeg je me wat Mice, maar is het niet zo dat dat wormwieltje de kmstand
aandrijft?
Volgens mij werkt dat niet op de snelheidsmeter of ik moet het heel erg mis hebben.
Ik heb trouwens wel wat anders gevonden en zit er serieus aan te denken dit in te gaan bouwen.
Ook al zou ik er dan vrachtwagen wielen onder doen dan geeft ie nog de juiste snelheid aan ;)
http://www.speedhut.com/custom_gauge_description-gauge_type-Speedometer_GPS-auto_number-824.htm
staande golf
28-04-2011, 15:40
Werkt zo'n teller niet met een veer en een magneet? dus tussen de naald en de tellerkabel een ''magneet kopppeling'' De magneet aan de tellerkabel neemt de magneet van de naald mee, en werkt tegen een spiraal veer in. Op deze manier beweegt je naald mooi soepel. Nadeel is dat als de veer slapper wordt, je afwijkingen gaat krijgen. Ik weet nog van mijn brommer (Yamaha FS1) dat et op deze manier werkte, die teller heb ik ook wel eens ''bijgesteld'' door de veer los te halen, en iets op te spannen.
@Gizmo: Hey je kent me toch, uiteraard word deze dan in mijn titten teller gefabriceerd ;)
@Mice: volgens mijn heeft staande golf gelijk dat het met een magneet werkt.
Dus dan heb je niets aan het worm wieltje veranderen.
En om zo'n veer te spannen luistert ook heel nauw.
Mij lijkt zo'n gps kmteller toch wel een goed alternatief.
staande golf
28-04-2011, 20:26
ja dat luistert inderdaad aardig nou ;) . Ik zit me net te bedenken, het moet wel met een dergelijk systeem werken, anders zou je teller bij een 'vaste' overbrengen kapot draaien als de auto bijvoorbeeld achteruit word gedrukt in de versnelling ;)
Tiefleger
10-05-2011, 22:57
En nu snel weer een update Branko. :thumbup: :thumbup:
Hey René, hoe snel wil je hem hebben ;)
Nog bedankt voor de gastvrijheid gister avond :thumbup:
Oke maar even een kleine update.
Heb niet zo heel veel gedaan de laatste tijd.
Dit omdat ik ook druk bezig ben voor een nieuwe
auto voor mijn vriendin.
Heb mijn oog op zo'n nieuwe polo laten vallen en hoop
dat dit wat gaat worden.
En omdat zij mijn swallow nu mee neemt dagelijks :eek:
moet er wel een beetje vaart achter gezet worden.
Heb gisteren van René (tiefleger) een mooie bak kunnen
scoren om mijn dashboard af te maken.
Er moest aardig gezaagd worden om het een beetje pas
te krijgen.
http://www1.picturepush.com/photo/a/5636784/640/5636784.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5636784)
Na een anderhalf uur aan het passen en meten te zijn geweest moet
het er ongeveer zo uit gaan zien.
Het gat waar je het kachelhuis nu nog ziet moet nog afgedekt worden.
Weet nog niet hoe maar denk met een stuk kunststof die ik ga maken
en dan bekleden met kunst leder.
http://www2.picturepush.com/photo/a/5636820/640/5636820.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5636820)
Heb vorige week ook een bronzen achter ruit geplaatst met natuurlijk
een mooie sticker er op :thumbup:
De zelfde als op mijn 74er maar dan met 75 er op!
http://www3.picturepush.com/photo/a/5636841/640/5636841.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5636841)
Afgelopen zaterdag is mijn auto ook getaxeerd en het viel me gelukkig niet tegen:
http://www5.picturepush.com/photo/a/5636868/640/5636868.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5636868)
Plannen voor de komende tijd, rvs uitlaat, en een ander setje 16inch velgen.
Want mijn auto ligt toch iets te laag op de straat. :rolleyes:
Gerrit-Tdi
11-05-2011, 21:00
Nette swallowtail heb je . Volgens mij heb ik je vorige week maandagavond 2 mei gespot in zenderen met je golf ik reed in een grijze vw passat 3bg
golf1gti83
11-05-2011, 21:14
niet slecht, maar jou auto is ook super geworden :thumbup:
heb ik al meer over gehoord ..Pander
wat kost dat taxeren? ik ga volgende week naar de rdw
om in te voeren
en daarna apk en dan taxeren laten. :)
ErikvanBilsen
11-05-2011, 21:39
Sow geen verkeerde taxatie zo te zien.
Nu veel veilige km met de auto maken.
@ Gerrit TDI: kan kloppen ik liet mijn vriendin voor het eerst proefrijden zodat ze naar haar werk toe kon rijden :D
@Golf1Gti83: Normaal kost taxeren ongeveer 110 euro.
Maar ik had dit toevallig op marktplaats gevonden, dat er een taxatie dag
was bij aircooled in Deventer.
Het taxeren was toen voor een spotprijs omdat er dan heel veel mensen
op af komen.
Ik was daardoor maar 55 euro kwijt voor de taxatie.
Toch nog een meevaller na al de kosten die ik gemaakt heb met de auto ;)
lekker gevoel denk ik,zo'n [verzekerings]waarde;)
echt een mooi ding geworden:thumbup:
Tiefleger
11-05-2011, 21:52
Graag gedaan Branko, volgende keer weer bij jou in het café. :D :D
golf1gti83
12-05-2011, 07:26
is de auto nu verder helemaal klaar?
ik ben maandag nog de hele dag bezig geweest met kleine dingen
(binnenverlichting brande niet, achteruitrijlampen brande niet, kachel wou niet uit enz.)
groetjes peter
vooruit branden dat dat ding afgelopen zaterdag deed :eek:
1.1 was er niets bij, stond ik nog bij het eerste stoplicht van de drie, zat branko al fijn op de snelweg.
tot binnenkort
taxatie kost normaal rond de 100 euro, heb 3 jaar terug 115 betaald voor iemand die uit het westen moest komen overwaaien.
vond het fijn dat wij afgelopen zaterdag drie auto's tegelijk konden peilen.
@ De Pul: Idd fijn gevoel dat ie in ieder geval goed verzekerd is.
@ René: Tot snel in de kroeg ja :thumbup:
@ Golf1Gti83: Nog niet helemaal klaar maar wel rijdbaar.
Daarom is ie ook al vast getaxeerd, het zou je maar gebeuren
dat je hem in de poeier rijd!
@Golfr32: Hey Richard was idd leuk om met zijn drieen naar Deventer te rijden.
Snel is ie met vlagen, ga binnenkort met je broer eens een rijdende log maken.
Want hij heeft af en toe wel eens kuren dat ie net iets anders reageert dan
normaal.
sponzenbroekske
12-05-2011, 11:55
En hoeveel heb je ongeveer uitgegeven aan het project, als je het niet wilt zeggen ook goed ;). want een taxatie van 18000 euro wil zeggen ook een redelijke kostenstaat... :)
Exact weet ik het niet meer maar ben voor een tijdje geleden al gestopt met tellen.
Ik had toen al tienduizend euro uitgegeven.
Maar als ik een schatting mag maken ongeveer 13000 euro :rolleyes:
Ik had zelf verwacht met 8000 euro wel klaar te zijn maar het werd helaas wat duurder :cool:
Maar als je dan eenmaal bezig bent wil je het ook zo goed mogelijk hebben.
Jullie weten allemaal dat het die kleine rot dingetjes zijn die het zo duur maken.
En het erge is ik moet nog andere velgen, rvs uitlaat en een achterbank die opnieuw bekleed gaat worden hebben.
Achterbank bekleden kost ook weer 475 euro :eek:
Maar hoeveel je er ook aan uit geeft er is altijd wel iets te vinden wat je niet aanstaat.
Vooral omdat je hem helemaal zelf opbouwt zijn er gewoon kleine dingen
die je ziet en beter hadden gekund.
Maar ja dat is achteraf en omdat ik al zoveel uit heb gegeven moet het
ook maar een keer goed zijn.
Probleem is ook altijd met het spuiten ik heb verscheidene auto's laten spuiten bij verschillende bedrijven maar je vind altijd wat.
Het zijn maar hele kleine dingen maar toch. :redface:
En daarbij het is een auto van 36 jaar oud dus daar mag ook wel iets aan
mankeren.
volg t topic al n tijdje, erg mooie auto geworden :thumbup: :thumbup:
die sticker, is die ergens te bestellen ?
EDIT: zie ze ook op marktplaats staan
richard.b
15-05-2011, 20:32
Allereerst een heel groot compliment voor je werk, ik volg je al een tijdje maar ik heb mij pas aangemeld op dit forum. Wat betreft je teller, ik denk dat je helemaal gelijk hebt ik weet alleen niet of je de ruimte in de bak hebt voor een groter tandwiel. Ik denk dat het "probleem" in de omtrek van de banden ligt. Deze zou ongeveer 1750mm moeten zijn (195/50 15 / 185/60 14 of 175/70 13). Het is heel makkelijk om te meten een krijtje op de ondekant van de band en op staat, rollen tot het streepje rond is en weer meten.
Allereerst een heel groot compliment voor je werk, ik volg je al een tijdje maar ik heb mij pas aangemeld op dit forum. Wat betreft je teller, ik denk dat je helemaal gelijk hebt ik weet alleen niet of je de ruimte in de bak hebt voor een groter tandwiel. Ik denk dat het "probleem" in de omtrek van de banden ligt. Deze zou ongeveer 1750mm moeten zijn (195/50 15 / 185/60 14 of 175/70 13). Het is heel makkelijk om te meten een krijtje op de ondekant van de band en op staat, rollen tot het streepje rond is en weer meten.
Bedankt voor je meedenken Richard,
Het heeft idd met de banden omtrek te maken.
Er is op internet ook een handige tool te vinden waarbij
je het kunt uitrekenen ;)
Ik heb ook besloten om mijn velgen te verkopen.
Er komen straks 16 inch velgen onder met banden die 50 hoog zijn.
Dan moet als het goed is de afwijking als stukken minder zijn :thumbup:
Mocht het dan toch nog niet goed zijn schaf ik mijn zo'n analoge gps kmteller aan.
heb vanochtend alle even zitten lezen (kwam ogen te kort) Jezus wat een werk, respect !!
had zelf een golf 4 op het oog, 6 bak 96kw 130PK en deze in te bouwen in me Golf diesel 1982, maar zie dat het wel ongelovenlijk veel werk is om de "zooi" in te bouwen, vooral het electra gedeelte .................. ;)
wat is jou het meeste tegen gevallen tot nu toe ?
groet Serge
heb vanochtend alle even zitten lezen (kwam ogen te kort) Jezus wat een werk, respect !!
had zelf een golf 4 op het oog, 6 bak 96kw 130PK en deze in te bouwen in me Golf diesel 1982, maar zie dat het wel ongelovenlijk veel werk is om de "zooi" in te bouwen, vooral het electra gedeelte .................. ;)
wat is jou het meeste tegen gevallen tot nu toe ?
groet Serge
Wat mij het meest is tegen gevallen is (je raad het nooit) de ruitenwisser hendel werkend krijgen op de golf 4 kabel boom.
Daar heb ik toch wel heel veel werk mee gehad.
De motor er met de bijbehorende bak inbouwen is niet zomaar even gedaan.
Heb daar ook veel werk mee gehad maar het is mij niet tegengevallen.
Ben zelf erg technisch aangelegd (al zeg ik het zelf ;) )maar als je dat niet bent zou ik er niet aan beginnen om eerlijk te zijn.
Heb de aandrijfassen ook zelf moeten maken, niet moeilijk als je het juiste gereedschap hebt!
Ik heb al een aantal mensen gesproken die het niet aangedurfd hadden.
Ik denk dat je voor je zelf moet bepalen of je het er voor over hebt om er zo lang mee bezig te zijn, en of je het voor elkaar krijgt.
Succes :thumbup:
Bij deze nog een update.
Vandaag heb ik eindelijk mijn droomvelgen gevonden.
Het zijn BBS RS'en in 16inch 7.5 en 8j breed.
Ze zijn hoogglans verdicht bij stroeve motorsport en ze
hebben vergulde boutjes.
Heb ze vanavond al even gepast.
En er moet nog een kleinigheid aangepast worden aan de
achterkant.
De velg steekt iets verder naar buiten dan de bedoeling is.
Maar ik ga de gaten 5x100 zelf op mijn werk in de remtrommel boren.
Dan kan de adapter die hem bijna 1.5 cm breder maakt er tussen uit.
De eerste foto's zijn met mijn telefoon gemaakt dus niet zo heel helder.
http://www2.picturepush.com/photo/a/5729270/640/5729270.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5729270)
http://www5.picturepush.com/photo/a/5729283/640/5729283.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5729283)
http://www3.picturepush.com/photo/a/5729306/640/5729306.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5729306)
http://www3.picturepush.com/photo/a/5729321/640/5729321.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5729321)
Nu nog wachten op de banden en dan kunnen de velgen er eindelijk op :thumbup:
Zal dan nog wel een paar foto'tjes schieten.
Ja, veel mooier zal je het niet kunnen maken denk ik dan met deze RS'en!!
Gaat wel een goeie auto worden voor de Show & Shines !!!
Wat voor bandenmaat ga je monteren? 195/40-16" voor en achter een tikje breder of ook 195?
Potverdikkeme wat dik. Blijft toch de ultieme velg. Dikker kun je jou auto bijna niet meer maken!
Wat voor bandenmaat ga je monteren? 195/40-16" voor en achter een tikje breder of ook 195?
Weet het nog niet want ik wil hem iets hoger hebben dan nu.
Want anders jaag ik mijn hele bodem aan gort met al die drempels hier :screwy:
Zit te denken aan de voorkant 165/50/16 en achter 195/50/16
Of 195/50/16 voor en 205/50/16 achter, maar ben bang dat het dan meer op ballonnen gaan lijken!
CustomCarAlloy
25-05-2011, 21:36
Een project wat zo waanzinnig aangepakt is, verdient ook de dikste velgen. Gefeliciteerd met het eindresultaat. Ik hoop je auto snel op een meeting te kunnen bewonderen!
Thanx iedereen, iemand nog een idee welke bandjes ik het beste kan nemen.
Ik wou morgen gaan bestellen.
Ik wil het liefst banden die 50 hoog zijn.
Want dan kom ik een stukje verder van de grond af.
Maar ze moeten ook wel een beetje getrokken zijn.
En banden met velgrandbeschermer maken hem dan net iets sportiever.
Gewoon 195-40-16 voor en achter...is heus niet zo plat hoor. Hoger en breder worden echt ballonbanden.
Met 195/40-16" klopt je teller in ieder geval. Ik moet zeggen dat 165/50-16" voor wel weer erg smal word...
super nette velgen!! en de centercaps zoals het hoort (honinggraad).
Nou naar lang wikken en wegen heb ik besloten om de motor aankomend winter er weer uit te halen. :screwy:
Ik wil hem toch graag sneller hebben en nu kan ik de huidige motor wel tunen maar als ik kijk wat dat kost ga ik liever voor het volgende:
http://www1.picturepush.com/photo/a/5755479/640/5755479.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5755479)
Dus aankomend winter moet er een ARL motor in komen met 6 bak.
Weet nog niet hoe ik het ga doen maar daar heb ik nu alle tijd voor om over na te denken.
Dus als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een AGR TDI motor? die van mij mag in de verkoop!
Deze motor heeft aantoonbaar nog geen 130dkm gelopen en is compleet met dynamo, vrijgeprogrameerde computer, en bak.
Zit net een nieuwe distributie riem op en is sindsdien nog geen 3000km mee gereden.
Wellicht ook nog met aircopomp maar dat hangt af wat ik weer koop.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een complete schade auto met zo'n motor er in.
Mag wel total loss zijn maar de motor moet wel heel zijn!
Tiefleger
29-05-2011, 18:39
Dan zou ik deze motor mooi in die blauwe gooien.
Nou naar lang wikken en wegen heb ik besloten om de motor aankomend winter er weer uit te halen. :screwy:
Als je je verveelt. Ik heb hier in huis nog werk zat! :screwy:
Pewi Vwteam
29-05-2011, 18:45
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=498296&from=o
@Tiefleger: Die blauwe blijft origineel :thumbup:
@Rob077: Dat zal vast niet werk zijn wat ik leuk vind ;)
@Pewivwteam: Dank je maar die heeft me echt te veel gelopen.
Ik had deze zelf ook al gezien maar wil geen ding met meer dan
2 ton op de klok.
Ding is ook nog eens gechipt en dat zegt ook wat over de persoon
die er in heeft gereden!
Moet trouwens nog wel even met jou praten over de ombouw volgens
mij heb jij nog wel wat nuttige info voor me.
Die maat van jou was toch ook zo handig met diesel motoren.
Ik wil namelijk wel weten wat ik kan bewaren en wat ik moet over
bouwen.
Denk met name aan de kabelboom!
Pewi Vwteam
29-05-2011, 19:01
Volkswagen Golf IV GTI TDI
Tanke Autohandel GmbH
Tel.: +49 (0)5924-9010
E-Mail: teileservice@tanke.de
Interne Fahrzeugnummer 3925
Baujahr 02.2004
KM: 98149 KM
KW: 110 KW
Farbe: schwarz metallic
Türen: 2
Motorart: Diesel
Getriebeart: Schaltgetriebe
Klimaanlage
ABS, Wegfahrsperre, Zentralverriegelung, elektrische Fensterheber, Heckschaden, Motor OK, Getriebe OK, Fahrzeug zur Ersatzteilgewinnung
Daar bij tanke moet ik onderdelen van een demontage auto kopen.
Daar rekenen ze voor een motor zo 900 euro een bak 350 en tel dan de rest wat je nodig bent maar eens allemaal op.
Zit ik zo over de 2000 euro want een computer kost ook zo 300 euro.
Daarom kan ik beter een complete auto kopen.
Branko, ik neem aan dat je er lang genoeg over nagedacht hebt. Maar is een 130pk motor niet interessanter?
Die hebben af fabriek vaak zo'n 135pk. En een kleinere turbo als de 150pk uitvoering. Hierdoor komt deze sneller op toeren. Algemeen word dan ook gestelt dat de 130pk motor een motor is die lekkerder rijd als de 150pk uitvoering.
Gewoon even ter overweging ;)
Pewi Vwteam
29-05-2011, 22:31
ik had gewoon deze agr er in laten zitten, 200+pk haalbaar, jongens hier rijden er ook gewoon mee.
Ruben bedankt voor de tip, ik moet ook zeggen dat een ASZ motor met 130pk een stuk makkelijker te vinden is.
Deze zijn namelijk ook veel in de ibiza gepropt.
De arl motor kom je alleen in de toledo tegen maar ja die kom je bijna niet tegen.
Ik had ook al een beetje rond gekeken naar 130pk tdi motoren.
Hey Stefan oke 200 pk uit een AGR mogelijk maar moet je eens kijken wat je dan nog allemaal moet veranderen.
Als ik 150 pk wil hebben met de huidige motor wat zou ik dan allemaal moeten
veranderen?
Ik neem aan Turbo, verstuivers, chip op maat, misschien koppeling maar het kan goed gaan.
Wat nog meer en wat gaat dat kosten heb jij een idee?
Welke turbo moet ik nemen en kan er zonder veel aanpassingen zo op?
Dokter D
30-05-2011, 19:16
De arl en de asz zijn in de basis gelijk, de enige verschillen zijn:
Turbo
Software
Intercooler
Verstuivers
De asz is met een goede chip op maat veilig te tunen tot 180pk
De arl is met eeg goede chip op maat goed voor 200pk
Met een goede chip bedoel ik er een van de welbekende tuners als JD, VVT Vagtechniek enz en dus geen zgn tuners die een bestandje uit Duitsland over flashen.
Dokter D
30-05-2011, 19:21
Ik neem aan Turbo, verstuivers, chip op maat, misschien koppeling maar het kan goed gaan.
Wat nog meer en wat gaat dat kosten heb jij een idee?
Welke turbo moet ik nemen en kan er zonder veel aanpassingen zo op?
Bij deze setup moet je sowieso de koppeling mee nemen, deze houdt het echt niet.
Ook moet je er nog een fmic (FrontMountedInterCooler) bij rekenen.
Zelf zou ik voor de arl/asz optie gaan, al zijn er genoeg mensen die met een goed getunde agr rondrijden.
ronaroot
30-05-2011, 20:03
potverdorie, ben ik even een weekje in Oostenrijk is hier een enorm dikke update en ook nog flinke nieuwe plannen :thumbup:
Die velgen zullen het helemaal afmaken, top !
Maar waarom een arl ? denk je dat een asz niet voldoet ?
Die zijn denk ik een stuk makkelijker te vinden.
Pewi Vwteam
30-05-2011, 21:30
mijn agr had toen der tijd na een nieuwe verstuivers, chip op maat vvt chip,egr afgedopt en kat er onder weg 145pk.
mijn ene maat rijd met een t5 174 pk turbo chip op maat jb auto service verstuivers golf5 inlaatspruitstuk grote intercooler 235pk.
mijn andere maat rijd met mijn oude golf 4 agr nu met mk5 inlaat, egr dicht, turbo van 2 1 gemaakt uitlaatkant 130 pompverstuiver turbine zijde volvo 2.5l moet nog gechipt worden zal ook zo rond de 200pk uitkomen.
opties zat daar is een ander blok echt niet voor nodig :thumbup:
Beetje moeilijk weet het ook niet meer.
Het kriebelt wel om er een andere motor in te bouwen.
Maar ja dan moeten de plannen voor de blauwe ook weer op de lange baan.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit.
Nu zie je maar weer de één zegt dit en de ander weer dat.
Stefan heb jij toevallig nog een setje verstuivers liggen.
Je hebt al zo veel gesloopt volgens mij ;)
sponzenbroekske
31-05-2011, 08:52
Ik zou er ook geen andere motor in liggen, deze zit er juist in, kans dat je dan iets beschadigd met hem eruit te halen is ook groot en dat zou zonde zijn! :)
Dokter D
31-05-2011, 11:00
Beetje moeilijk weet het ook niet meer.
Nu zie je maar weer de één zegt dit en de ander weer dat.
Wanneer je het zelf nog niet weet dan zou ik deze zomer mooi doorrijden met dit torretje.
Je hebt dan de hele zomer om te genieten van de golf en je kunt rustig informatie inwinnen over de verschillende opties en ook rustig op zoek gaan naar een andere motor en/of een tuner welke jou wensen waar kan maken.
Wanneer dan de winter aanbreekt kom je goed beslagen ten ijs en kun je volop aan het sleutelen/modificeren.
Iedere keer als ik in dit topic kijk blijf ik me weer verbazen over de snelheid waarmee alles gaat en hoe goed alles overwogen en netjes in elkaar steekt. Klasse!
De banden op je RS'en zou ik rondom 195/40/16 pakken. Die zullen netjes staan, een klein beetje getrokken, maar niet te veel. 40 hoog is ook nog wel netjes.
Lijkt mij ook de meest betrouwbare/praktische optie aangezien je zegt dat je de golf "veel" wilt gaan gebruiken.
Op mijn cabrio heb ik 175/50/15 rondom op 7,5 en 8J. Voor foto's hiervan kijk even op vwmovement.nl. Dit geeft ook een klein beetje een beeld hoe 165/50/16 op jou wielen zou staan. 165/50/15 liep bij mij trouwens steeds leeg, stond toch te veel getrokken op de 8J velg.
deze is af voor mijn gevoel.!!!!
Ik ging lekker op mijn gemak de blauwe ze verdiende aandacht geven...
maar je eigen mening (gevoel) moet je volgen
ik zou het zonde van het geld vinden deze is al zoooooo mooi en compleet.
Hmm misschien toch maar eerst chippen dan :rolleyes:
@M1974: bedankt voor je leuke commentaar, maar geloof me hij is nog ver weg van perfectie.
Dat was ook niet echt mijn insteek, ik wil gewoon een leuke betrouwbare auto.
Er zijn echt nog wel wat dingen die nog beter kunnen.
Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over het motor ruim.
Er zit daar nog een kit rand die ik toch liever weg had gehad.
Ook moet ik nog eens kijken waarom de carrosserie aan het torderen is.
Ik merk namelijk wel dat de deur iets in het rubber trekt als ik bijvoorbeeld schuin een drempel op rijdt.
Er is aan de bestuurders zijde een nieuwe dorpel in gezet (niet door mij) en heb vermoeden dat het daar wat mee te maken heeft.
Ze hebben me ook al gezegd dat dat normaal is bij deze auto maar ik heb mijn twijfels.
Pewi Vwteam
31-05-2011, 21:35
hey branko zal ik is ff een paar leuke setupjes aan je voor stellen, met verschillende vermogens en kosten uiteraard. dan kun je er eens rustig over denken wat je wilt.
zal morge mijn maat ff bellen wat er mogelijk is hij is de diesel specialist.
Had mijn Golfje MK4 1.9 TDI AGR laten chippen door JD naar 120pk/265Nm....denk als je dat in een MK1 hebt voor dagelijks, dat je `n hele fijne auto hebt :)
Pewi Vwteam
31-05-2011, 21:38
doe er een setje verstuivers bij en je hebt 145pk.
Ik hoor graag van je Stefan!
Groet Branko
Chriskee.
31-05-2011, 23:10
Dat torderen van de carrosserie wat jij hebt, heb ik in mijn Golf 2 ook, als ik bij ons bijvoorbeeld, door de goot de weg op rijd. Denk dat dat puur komt door het verlagen met een stugge schroefset, gezien mijn Golf nog geen schade of iets dergelijks gehad heeft.
sponzenbroekske
01-06-2011, 00:25
Dat torderen van de carrosserie wat jij hebt, heb ik in mijn Golf 2 ook, als ik bij ons bijvoorbeeld, door de goot de weg op rijd. Denk dat dat puur komt door het verlagen met een stugge schroefset, gezien mijn Golf nog geen schade of iets dergelijks gehad heeft.
misschien helpen (stuggere) stabilisatorstangen wel, eventueel polybussen ipv rubberen
knarfmk1
01-06-2011, 07:14
Heb op mijn daily voor een veerpootbrug boven en onder, maar hij tordeert nog steeds aardig als je een drempel oid schuin oprijdt. Golf 1 kas is gewoon niet zo stijf.
sponzenbroekske
01-06-2011, 07:59
Heb op mijn daily voor een veerpootbrug boven en onder, maar hij tordeert nog steeds aardig als je een drempel oid schuin oprijdt. Golf 1 kas is gewoon niet zo stijf.
Is mij nog niet opgevallen, cabrio is wel verstevigd maar dit is dan ook zeker nodig.
Wij hadden een goed jaar geleden een audi 80 cabrio en die had dat ook heel erg, je kreeg de deur soms niet open als je op een drempel stond xD
Dus mss is het niet echt iets om je zorgen over te maken.
MauSeR35
01-06-2011, 15:27
Volgens mij torderen die oude bakkies allemaal een stuk meer dan een modernere auto. Mijn golf 2 had het ook en daar was nog nooit aan gelast of iets dergelijks. Mijn golf 3 met rotte dorpel notabene is een stuk stijver, goed te zien bij bepaalde opritjes oprijden en dan het optillen van een achterwieltje ;) verder ook te merken bij het opkrikken ed.
Poly bussen gaan het slappere van je carrosserie volgens mij ook alleen maar uitvergroten omdat de koets dan meer krachten te verwerken krijgt omdat die (resulterende vervormingen) dan niet meer door de rubbers opgenomen worden. Je rijd waarschijnlijk al met veel stuggere vering dan dat in de tijd van het ontwerp van de golf 1 mogelijk werd gehouden.
En die RSen zijn idd verdomd mooie wieltjes onder die golf!
staande golf
01-06-2011, 17:24
ik zou er eerst een poos in sturen, de blauwe ondertussen aanpakken, en dan eens weer kijken ;) .
Torderen ligt niet aan je dorpels, als de auto tordeert vervormt die immers over de breedtde,! Het is is volgens mij niet zo dat je dorpels dan ''rond'' gaan staan :)
Torderen is vrij normaal voor een MKI..als ik met mijn blauwe-menie golfje snel een rotonde pakte waar een hobbel in zat, ging m`n rechter deur open :D
Heb op mijn daily voor een veerpootbrug boven en onder, maar hij tordeert nog steeds aardig als je een drempel oid schuin oprijdt. Golf 1 kas is gewoon niet zo stijf.
golf 2 bijv. ook niet hoor,is vrij normaal allemaal.gooi er een schroefset onder en het is een wokkel.
Torderen is vrij normaal voor een MKI..als ik met mijn blauwe-menie golfje snel een rotonde pakte waar een hobbel in zat, ging m`n rechter deur open :D
:D :D :thumbup:
super, je nieuwe velgen!!
GolfMania
01-06-2011, 20:35
:goodpost:
die velgen staan echt prachtig onder je gele eentje :thumbup:
Nou bedankt voor de reacties, ik begon al te denken dat ik een slechte carrosserie had :D
Ben in ieder geval dus niet de enigste.
Die blauwe doet het namelijk niet, tenminste niet dat ik merk.
Deze heeft wel een vaste verlagingsset.
Maar alle bussen zijn nog origineel.
En wat de velgen betreft volgende week maak ik wat foto's.
Heb vandaag de banden gekregen en op de velg laten leggen.
Maar het is nog niet naar mijn zin.
Dus heb ik weer nieuwe banden gekocht voor de voorste velgen.
De banden van voor gaan op de achterste en de achterste banden die er weer af komen gaan weer in de verkoop. :screwy:
Ter uitleg: ik wou perse wat hogere banden maar ook niet te ballon banden.
Dus voor de voorkant besteld op 7.5J 195-45-16
En voor de achterkant besteld op 8J 205-45-16
Had op Tyrestretch.com gekeken en het leek goed.
En nu is het geval dat achter redelijk getrokken is, maar aan de voorkant :eek: ziet er naar mijn smaak niet uit.
Dus heb ik nu voor de voorkant besteld 165-45-16 en leg op de achterkant die 195 banden die momenteel nog voor op liggen.
Als iemand interesse heeft in mijn 205/45/16 moet ie maar een pm'etje sturen.
Het zijn dus twee banden die nieuw zijn en mogen voor een scherpe prijs weg.
Zijn trouwens NS2 banden.
Martijn1300
01-06-2011, 21:34
golf 2 bijv. ook niet hoor,is vrij normaal allemaal.gooi er een schroefset onder en het is een wokkel.
Heb hier een golfje 2 staan en die is zo stijf als het maar kan met een schroefset :screwy:
berg1000
08-06-2011, 19:31
Mooie restauratie oud en nieuw bij mekaar.
Goed bezig !!
Ik had je straks aan de telefoon over het achterpaneel.
Ben er nog over aan het twijfelen, zal er nog eens goed over nadenken. :screwy:
@Patrick: Je denkt er maar eens over na het is ook geen klein bedrag waar je over praat, en je moet er ook een goed gevoel bij hebben.
Bij deze ook maar de update met de velgen.
Ik ben zo goed als tevreden, ik moet alleen nog wel een beetje wennen
aan 8J op een golf 1.
Vind het zelf nog iets te lomp uit vallen maar goed.
Ik heb ook al reacties gehad dat ze het enorm vet vonden.
Smaken verschillen maar ik moet er dus nog aan wennen.
Aan de achterkant moeten de wielranden nog iets gerold worden zodat ie nog iets lager kan.
De voorkant kan nog iets lager maar heb ik bewust niet gedaan omdat ik nu iets beter over de drempels kan (welkom in drempel stad Almelo :screwy:
Al met al wel een verbetering vergeleken met de Ronal Turbo's, al waren die ook wel naar mijn zin.
Nu genoeg geluld hier de foto's:
http://www1.picturepush.com/photo/a/5840464/640/5840464.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5840464)
http://www4.picturepush.com/photo/a/5840587/640/5840587.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5840587)
http://www2.picturepush.com/photo/a/5840600/640/5840600.jpg (http://nl.picturepush.com/public/5840600)
guusvandevenne
08-06-2011, 20:18
Wat een waanzinnige fijne auto is dat geworden zeg!
Heerlijke auto, maar ik vind die velgen echt te groot...tevens is de combi BBS en marinogelb al zoooo vaak gebruikt...ik kan er niet warm van worden, sorry.
golf1gti83
08-06-2011, 21:45
in 1 woord .....prachtig :eek:
Ik zou er geen boodschappen mee durven doen bij de jumbo. :shake:
Branko!
Nog bedankt voor de remklauwen!
En betreft de auto, echt heel netjes is hij, in het echt mooier als op de foto's. Wat betreft de wielen, idd ff de randjes omleggen en iets omlaag en je zit gebeiteld ;)
Tiefleger
08-06-2011, 22:09
Brankoooooooooooooo, :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heel eerlijk vond ik de turbo's mooier staan eigenlijk :redface:
Niet dat de bbs'en niet dik zijn, maar vind de combi niet zo.
Iedereen bedankt voor het commentaar.
Dat sommigen het niet zo vinden dat kan.
Zelf ben ik er tevreden mee, smaken verschillen nu eenmaal.
Dit is zo ongeveer hoe ik de auto voor ogen had voordat ik hem kocht.
Misschien met een nog wat plattere band maar het is voor zo'n 8 maanden in het jaar mijn daily.
En dan wil ik wel een beetje comfort hebben en niet zo'n stuiter bak.
En nu moet ik zeggen dat ie super fijn rijdt en niet stuiter hard is.
Ik heb hem nu eenmaal ook niet voor de show maar voor de fun. :thumbup:
staande golf
09-06-2011, 08:37
Ik vind ze ook stukken mooier dan die Ronal velgen ;) Laag zat zo toch? Vind het zo wel een mooie hoogte, en bovendien kun je er zo ook nog een beetje normaal mee rijden :D
Joy_Goessens
09-06-2011, 09:48
hij is echt mooi geworden.... niceeee
GolfMania
10-06-2011, 09:45
nice nice nice :D
maar wat heb je daar voor banden maten op liggen??
GOLFMEISTER
10-06-2011, 10:16
Tis echt een super 1 geworden :thumbup:
op naar de volgende :D
Bedankt iedereen voor de reacties:
Om de vraag van golfmania te beantwoorden.
Op de voorkant zit 165/45/16 en achter op zijn ze 195 breed.
@ Golfmeister inderdaad op naar de volgende ;)
Wimpel91
10-06-2011, 11:33
Wat een project en wat een Golf!!!!!! :thumbup:
Wel zonde dat je em als daily gebruikt trouwens, maar ja het blijft een auto die gemaakt is voor vervoer :tongue:
Dat hij de swallow als daily gebruikt vind ik juist tof...elke dag genieten van je auto :) ipv alleen naar een meeting toe...op een aanhanger ;)
Maartenmk1
10-06-2011, 15:26
Waar was een auto ook alweer goed voor? O ja, kilometers maken! Mee eens René.
Golf1Fan
10-06-2011, 23:26
Echt een gave Swallowtail en die blauwe ook zeker :thumbup:
Pewi Vwteam
13-06-2011, 10:25
@ branko je hebt pb.
Audi1981
13-06-2011, 14:15
Net in één ruk 56 pagina's zitten lezen; MY GOD wat een mooi project! :thumbup::thumbup::thumbup:
Dank je Audi1981 :thumbup: en Pewi je PB is beantwoord :D
Ik heb je vandaag nog gespot in beckum.
Je reed net met je golf het terrein af bij als een gek in de drek.
Ik kwam toen net het terrein op.
Damm wat is die wagen mooi geworden zeg.
Ik heb je vandaag nog gespot in beckum.
Je reed net met je golf het terrein af bij als een gek in de drek.
Ik kwam toen net het terrein op.
Damm wat is die wagen mooi geworden zeg.
Klopt ja ik was daar gisteren :D
Mijn zusje doet altijd mee aan autoblubbering.
En je hebt vast dan ook wel mijn vader zijn
kameraad gezien met dat groene monster wat
heeft gewonnen.
Was wel lachen want BNN was de hele dag bij ons
met Geraldine Kemper :thumbup:
steven16v
17-06-2011, 08:57
Klopt ja ik was daar gisteren :D
Mijn zusje doet altijd mee aan autoblubbering.
En je hebt vast dan ook wel mijn vader zijn
kameraad gezien met dat groene monster wat
heeft gewonnen.
Was wel lachen want BNN was de hele dag bij ons
met Geraldine Kemper :thumbup:
Ja ik heb jou ook gezien toen. Je reed richting Hengelo. Kwam net van de parkeerplaats en af en kon nog net zien dat het een swallowtail was. Hij is zeker mooi geworden en had hem graag van dichtbij gezien.
Dat groene monster is van Westerhaar toch? Hij doet elk jaar mee. Kameraad heeft volgens mij nog wel eens wat gedaan aan die motor. Kameraad werkt bij Motorenrevisie Meijerink.
Klopt ja ik was daar gisteren :D
Mijn zusje doet altijd mee aan autoblubbering.
En je hebt vast dan ook wel mijn vader zijn
kameraad gezien met dat groene monster wat
heeft gewonnen.
Was wel lachen want BNN was de hele dag bij ons
met Geraldine Kemper :thumbup:
Ja die beste man ging weer als een dolle de door waterbak heen.
Alleen was het jammer dat hij op het laatst nog een x ging met die meid er bij in.
Zij stond in de auto en toen ging hij over het harde gedeelte tussen de 2 banen.
Vond dat heel erg tegen vallen want ze werd groots aangekondigt en werd rond gereden met de bedoeling kijk mij eens ik ga met dit monster in een x over de baan.
En dan op het laatste moment wordt ze dan over het harde gedeelte gereden.
Wees dan een toffe meid en zeg ik wil door de waterbak.
Probleem Probleem!!!!
Vandaag naar het zuiden des lands geweest in de warmte :rolleyes:
Moest van Almelo naar Moerkapelle dus was al met al zo'n 360km.
Ben gelukkig weer thuis maar had toch wel wat problemen onderweg.
De auto wou op een gegeven moment niet harder dan 130 :screwy:
En de clima hielt het af en toe ook voor gezien.
Nu ben ik bang dat mijn auto toch iets te weinig koeling heeft vooral met die
tropische temperaturen.
Als ik de auto een klein poosje rij en hij is nog niet helemaal op bedrijfstemperatuur dan trekt ie ook veel harder.
Maar toch denk ik dat er meer problemen zijn.
Oke de waterkoeler is van een golf 3 1.4 volgens mij.
Die is een beetje klein maar toch blijft mijn temperatuurmeter altijd netjes op 90 graden.
Hij komt nog niet op 93 graden dus dat lijkt me toch prima.
Wat ik wel heb is dat regelmatig vandaag de aanjager is aangegaan.
Ook heb ik nog geen extra brandstofpomp geplaatst.
Zou dat het probleem zijn of is het toch iets met koeling want het lijkt wel een noodloop.
Heeft iemand nog een tip?
Het zal vast iets kleins zijn maar wat?
Ik ga ook niet zo'n heel ingrijpende dingen meer doen want ik ga hoogstwaarschijnlijk een ASZ motor plaatsen.
Het ligt een beetje aan of ik nog 1500 euro terug krijg van de belastingsdienst want ik moest onverwachts 1500 euro meer betalen
voor de nieuwe Polo Bluemotion die ik heb ingevoerd :mad:
En omdat ik misschien nog een keer verhuizen ga wil ik niet te veel meer investeren ;)
MauSeR35
28-06-2011, 17:01
Hoe groot is je IC in verhouding tot de originele? En heeft deze motor ook een brandstof koeler of niet?
Hoe groot is je IC in verhouding tot de originele? En heeft deze motor ook een brandstof koeler of niet?
De intercooler is nagenoeg net zo groot als het origineel.
Hij komt van een Opel astra 1.7dti.
Ik ben er nu denk ik ook wel achter.
Ik heb het met een beetje tegen zin ook eens geprobeerd met een koude
motor.
Ook dan trekt ie niet helemaal door boven de 3000 toeren.
Hij stottert en hapert dan net zo.
Dus wat ik denk is toch een extra brandstof pomp plaatsen.
Ik ga dit aankomend weekend proberen en laat het dan nog even weten.
Mocht het dan nog niet lukken zit ik aan de pomp timing te denken.
En een brandstof koeler heeft er nooit bij gezeten. :)
wat een geweldige auto !
heel mooi :thumbup:
die auto is gewoon af! vandaag bewonderd in hengelo :D stond naast je met de audi;)
Same here, ook net ff bekeken, zag er goed uit :D Alleen vond de uitlaat iets te ;)
Net 56 pagina’s gelezen heel mooi golf geworden, ik rij bijna elke dag langs deze golf of blauwe als ik naar werk ga. Tegenover groene taxi.
Ik rij zelf zwarte golf1 cabrio en ben ik gek van golf mk1, ik moet een keertje stopen om hem van dichterbij te zien.
Gr Ahmet
@ GBGolf2: Bedankt voor het compliment, was er zelf nog wel een beetje onzeker over om hem mee te nemen, omdat ie nog niet helemaal af is :rolleyes:
@ Kaj-A: Ik ben het helemaal met je eens betreft de uitlaat.
Ik moet nog steeds een RVS uitlaat bestellen.
Maar heb momenteel een ander project dat even voor gaat.
Maar hoe dan ook het gebeurt op een niet al te lange termijn.
@ Ahmet: Klopt ja dat is het bedrijf waar ik werk, tegen over de groene Taxi.
Beetje afwisseling he, dan weer de blauwe dan weer de gele ;)
Heb nu de nachtdienst dus denk niet dat je hem afgelopen weken hebt gezien.
@ GBGolf2: Bedankt voor het compliment, was er zelf nog wel een beetje onzeker over om hem mee te nemen, omdat ie nog niet helemaal af is :rolleyes:
@ Kaj-A: Ik ben het helemaal met je eens betreft de uitlaat.
Ik moet nog steeds een RVS uitlaat bestellen.
Maar heb momenteel een ander project dat even voor gaat.
Maar hoe dan ook het gebeurt op een niet al te lange termijn.
@ Ahmet: Klopt ja dat is het bedrijf waar ik werk, tegen over de groene Taxi.
Beetje afwisseling he, dan weer de blauwe dan weer de gele ;)
Heb nu de nachtdienst dus denk niet dat je hem afgelopen weken hebt gezien.
Heb ik hem vanmorgen gezien 5:30 ik heb ochtend dienst, werk zelf bij |ETNL(URENCO)
Jaja mijn swallow heeft zijn tv debuut gemaakt :D
Op de vorige pagina van deze thread hebben we het over autoblubbering.
Hier in de volgende link zie je mijn swallowtail en ook mijn zusje met de blauwe overall en ook nog mijn vader.
Zij doen daar met zijn allen autoblubbering, het was een super dag daar :thumbup:
Oja ik ben die met dat blauwe t-shirt aan die op de achtergrond aan het bellen is.
Beginnen bij 9 minuten en 27 seconden
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1106051-geraldine-in-hengelo
berg1000
05-07-2011, 21:17
Jaja mijn swallow heeft zijn tv debuut gemaakt :D
Op de vorige pagina van deze thread hebben we het over autoblubbering.
Hier in de volgende link zie je mijn swallowtail en ook mijn zusje met de blauwe overall en ook nog mijn vader.
Zij doen daar met zijn allen autoblubbering, het was een super dag daar :thumbup:
Oja ik ben die met dat blauwe t-shirt aan die op de achtergrond aan het bellen is.
Beginnen bij 9 minuten en 27 seconden
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1106051-geraldine-in-hengelo
Leuk filmpje !! Ziet er wel heftig uit dat groene monster!!
Vanavond heb ik de sallow opgehaald, wat rijdt dat toch lekker relax :D
Zal van de week ff wat foto's erop zetten.
GTI-EDITION230
06-07-2011, 18:15
heb je zwallow zondag ook even goed bekeken ga nu alles even doorlezen! wat een super gaaf ding is dit toch! succes met de afwerking .
gr
obimaster
25-08-2011, 17:09
hallo
ik weet niet of je probleem al opgelost is, maar ik weet wel dat een tdi AGR standaart een brandstofkoeler heeft
dikke auto, zal wel gaan als de brandweer en wat een werk heb je er al inzitten :thumbup:
grtjs
KennyJetta
25-08-2011, 20:08
1 woord, Machtig! ga zo door :D
Zal dit weekend eens wat nieuwe foto's maken.
Heb een andere einddemper gemonteerd dus dat is wel even een foto waard.
Ik ben geen brandstofkoeler tegen gekomen toen ik de golf 4 heb gedemonteerd.
Wat ik morgen ga doen is een extra opvoerpomp plaatsen.
Wat ik wel merk is als de motor koud is dat hij een stuk levendiger is dan als ie warm is.
Misschien klopt het verhaal van de brandstofkoeler dan toch wel.
Zodra de brandstofpomp warm word dat hij de brandstof langzamerhand op warmt.
Ik ga nog even op onderzoek uit want hij moet gewoon goed rijden.
Ben verder super tevreden maar het is gewoon nog even een dagje werk om de puntjes op de i te zetten.
Nog geen foto's helaas mijn laptop leest ineens niet meer de memory kaart van mijn camera :screwy:
Wel vandaag wat gedaan, heb de luchtmassameter mod even doorgevoerd.
Heb een diode geplaatst, omdat de EGR toch is afgedopt heeft de Luchtmassameter toch geen functie meer.
Tot mijn verbazing toen ik de diode heb geplaatst ging mijn auto ineens als een raket :eek:
De luchtmassameter was dus overleden, dus geen slecht trekkende auto meer na de mod.
Het is wel zo als ik vol gas geef dan heeft ie het eerste stuk volle trekkracht dan bij 2000 toeren word het minder en boven de 3000 dan gaat ie weer als een raket.
Maar denk dat het met een brandstof te kort heeft te maken.
Volgende week plaats ik dan echt de brandstof pomp omdat de eerste al helaas was overleden.
Ik denk dat vanaf volgende week hij echt perfect loopt en dan is ie nog helemaal niet gechipt ;)
Tiefleger
26-08-2011, 21:09
Goed om te horen Branko. :thumbup: :thumbup:
Deze week heb ik de resten mag je wel zeggen (want hij is niet meer te redden) gekocht van een 74'er swallowtail.
Deze auto was dusdanig in slechte staat dat er gewoon een donor moet worden bij gevonden.
Alle plaatwerk is niet meer bruikbaar en het interieur moet opgeknapt worden.
Nu wil ik in de toekomst nog een keer iets gaan bouwen en omdat het kenteken van 74'is vond ik dit wel gaaf.
Als het niet wat word kan ik alles als nog wel inleveren bij de RDW.
Ik hou in de toekomst dus ook mijn ogen open om een swallowtail er bij te vinden.
De plannen voor de toekomst weet ik nog niet zeker maar of iets met een 2.0tfsi of een 2.0TDI 170pk.
En dan het liefst met een DSG bak maar dat weet ik nog niet zeker.
Het is dan de bedoeling om deze voor me zelf te houden.
Hier de foto's van de auto, misschien kennen jullie hem wel want hij heeft recent nog op marktplaats gestaan.
http://www5.picturepush.com/photo/a/6410038/640/6410038.png (http://nl.picturepush.com/public/6410038)
http://www2.picturepush.com/photo/a/6410065/640/6410065.png (http://nl.picturepush.com/public/6410065)
Hij is echter nu wel al compleet gedemonteerd en alles wat nog bruikbaar en swallowtail eigen is heb ik nu thuis, de rest is weg gebracht :(
Hier nog twee foto tjes van het interieur wat ik thuis heb liggen.
Deze breng ik nog weg om te laten restaureren.
Wel leuk want dit is het zelfde als wat in mijn blauwe zit alleen dan met bruin, mijn blauwe heeft het met zwart.
http://www1.picturepush.com/photo/a/6410309/640/6410309.jpg (http://nl.picturepush.com/public/6410309)
http://www3.picturepush.com/photo/a/6410336/640/6410336.jpg (http://nl.picturepush.com/public/6410336)
Deurkaarten zijn ook nog origineel maar moeten ook gerestaureerd worden want het karton wat er achter zat heeft een lange tijd nat geweest en is hierdoor krom getrokken.
Had nog goede kartonnen deurkaart platen hier liggen dus deze worden mooi weer gebruikt.
ArjanVR&turbo
27-08-2011, 19:23
oja ff chassis nummer en kontje in een 76 of 77er lassen, ja dat is wel slim! (not)
wat is het probleem dan?hij wil zover ik het begrijp het nummer in andere swallow zetten?
kan ze zelfs hier op het forum aanwijzen die hetzelfde kunstje ook hebben gedaan,en waar het veel meer opvalt;)
Tiefleger
27-08-2011, 19:48
Ik denk dat hij bedoelt, als hij een Duitse swallow vind en daar dan het nederlandse kenteken in gaat zetten.
(weet het haast wel zeker)
ArjanVR&turbo
27-08-2011, 20:00
ken ook een verhaal dat het met het omkeuren van andere motor (bv tfsi) bij de rdw voor de dag kwam. En die auto is nooit meer terug gekomen, het is gewoon voor de wet verboden mag alleen met een fabrieks nieuwe carrosserie, maar die zijn er helaas niet meer ;)
Het is gewoon omkatten ook al zijn beide koetsen eerlijk.
Je zal toch wat moeten om hem weer compleet te krijgen.
Ik kan ook gewoon het kenteken weg brengen naar de RDW.
Oja of gewoon makkelijk gaan doen en een 83'er kopen voor 500 euro en daar het kenteken op zetten :shake:
Ik ga in ieder geval moeite doen om er weer een 74'er carrosserie bij te krijgen.
En de originele onderdelen die er nog bij zijn weer gebruiken.
Ik ga niets met gestolen auto's of wat dan ook doen ik probeer gewoon weer iets compleet te krijgen.
En daarbij kijk naar mijn eigen 75 er project wat is daar nog origineel aan.
Alleen de carrosserie en de achterbank de rest is allemaal vervangen en niet meer origineel van toen.
Daarom zeg ik ook als ik er niet iets passend bij kan kopen gaat het kenteken als nog weg.
Hoeveel 74er kentekens zijn er nog origineel Nederlands nog geen 15 denk ik.
sja.....tegen de kerk pissen mag ook niet.zag hier ooit eens een project langs komen die omgebouwd werd naar 6cilinder,na de ombouw was het ook ineens een originele nl-er.
nog nooit iemand over gehoord;)
sja.....tegen de kerk pissen mag ook niet.zag hier ooit eens een project langs komen die omgebouwd werd naar 6cilinder,na de ombouw was het ook ineens een originele nl-er.
nog nooit iemand over gehoord;)
Ik kan ze ook wel opnoemen daar druipt de originaliteit van af. :D
Ik maak er wel weer een originele swallowtail van.
Mijn vader zijn kameraad handelt in amerikanen je wil niet weten hoe vaak
dat ze daar met nummers gaan rotzooien.
Ik heb wat dat betreft niets te verbergen, en wat een ander er van vind kan
me ook geen flikker interesseren.
Het word toch iets voor me zelf :)
ArjanVR&turbo
27-08-2011, 20:21
ieder moet het ook voor zich weten, ik heb er altijd apart gevoel bij.
En zou het niet zo open en bloot doen, maar suc6 met het zoeken naar een harde koets. En wie weet komt het na heel veel uurtjes weer op de weg.
wat dat betreft zijn ze in de opelwereld ook een stuk makkelijker,daar word gewoon op opelforum gepost dat ze een deawoo nexia omgekat hebben naar kadett gsi,simpelweg om een verzinkte carroserie als basis te hebben.foto's alles erbij,niks aan de hand hahahahaha.
Internet maakt toch dat je tegenwoordig niets meer kunt zonder op te vallen.
De fora's staan vol met foto's en informatie over auto's.
Kan er over twee jaar bijvoorbeeld aan beginnen en niets laten zien.
Tegen die tijd dat ie klaar is is er altijd iemand die zegt van hey was het niet zo dat..........
Dus waarom niet gewoon zeggen wat het plan is. :rolleyes:
Het word tenslotte ook geen 83er met een 74er kenteken.
Johan1982MK1
27-08-2011, 20:55
Ik vind het wel super dat zo'n kenteken blijft bestaan, hetzij in een andere carroserie.
Wat ik ook jammer vind bij het invoeren van een auto dat je niet meer een kenteken van die tijd erbij kan krijgen. Wordt door de rdw toch niets meer mee gedaan.
Mits je een eerlijke auto gebruikt benadeel je er in mijn ogen niemand mee.
Feit is dat het verboden blijft... maar ja er worden ergere dingen dingen uitgespookt.
Als je t doet doe het in stilte zou ik zeggen en zorg er voor dat het goed gebeurd. :thumbup:
Er rijden heel veel rond die zo zijn gedaan..
Even wat anders, wie heeft er nog een diesel opvoerpomp voor mij.
Hij moet tussen de brandstofleiding geplaatst worden dus geen 1 die in de tank moet.
Iemand toevallig nog een goed pompje liggen het liefst met een 6mm aansluiting.
Pewi Vwteam
27-08-2011, 21:56
gewoon netjes lassen branko, wat niet weet, wat niet deerd.
Heb jij niet zo'n opvoerpompje voor me Stefan?
Pewi Vwteam
27-08-2011, 23:19
moet ik ff kijke, hoeveel bar moet ie kunne?
moet ik ff kijke, hoeveel bar moet ie kunne?
Ik zou het niet weten, wat is normaal voor een TDI?
Volgens mij hoeft het niet erorm veel te zijn.
Mijn auto loopt namelijk nu ook niet verkeerd,
Maar heb het idee dat het dode punt dat ik nu heb komt door een klein beetje brandstof druk te kort.
Hij moet passen op 6 mm brandstofleiding die origineel onder de mk1 zit.
Bij deze maar weer een kleine update.
Heb voor een tijdje geleden een kniebalk gekocht van een 79er cabrio.
Deze past onder het oude dashboard met tietenteller.
Met veel moeite een kniebalk kunnen vinden van een 79er.
De meesten zijn altijd van het latere type en deze passen niet mooi.
Nu had ik er eindelijk 1 gevonden maar deze had bruin leder.
Ik heb deze dus door een autobekleder opnieuw laten bekleden.
Het heeft nu de zelfde kleur als mijn stoelen dus het maakt een mooi geheel nu.
Nu valt het kachelhuis ook niet meer op en dat staat me wel aan.
Genoeg geluld hier een foto (de flitser geeft wel een beetje een vertekend beeld):
http://www5.picturepush.com/photo/a/6659423/640/6659423.jpg (http://nl.picturepush.com/public/6659423)
En heb ook een originele grille met de zeldzame hoekstukjes van een 74er swallowtail gescoord, kost wat maar dan heb je ook wat ;)
http://www1.picturepush.com/photo/a/6659469/640/6659469.jpg (http://nl.picturepush.com/public/6659469)
Verder nog niet veel gedaan, heb wel de oorzaak van het inhouden.
De pomptiming is nu officieel niet goed, vorige week naar JS Tuning geweest en daar is ie uitgelezen.
Ik wacht nog even op mijn eigen vagcom en dan ga ik dat aanpassen met wellicht nog een chip op maat.
berg1000
30-09-2011, 06:31
Nu zie ik wie er ook druk met die grill bezig was!!!! haha
Je hebt wss net iets eerder gereageerd als ik.
Was het geld de moeite waard?
1 van de doppen is klaar ga deze vanavond ophalen.
Als hij mooi is geworden laat ik ze allemaal even doen voor je.
Je hoort het nog wel.
Wat betreft de grille hij is voor mij de moeite waard.
De lijstjes zijn nog mooi en niet verroest.
En over de grille liever te duur dan niet te koop is het niet :)
Heb er nog geen bestemming voor maar hij hangt ook wel mooi
aan de muur :D
Ben benieuwd naar de wieldoppen als je wat foto's of meer info hebt dan mag je me wel mailen.
Groet Branko
Bruine interieur delen zijn juist moeilijk te vinden normaal. Ik blijf de auto echt helemaal top vinden!
Wat betreft de grille hij is voor mij de moeite waard.
De lijstjes zijn nog mooi en niet verroest.
En over de grille liever te duur dan niet te koop is het niet :)
Heb er nog geen bestemming voor maar hij hangt ook wel mooi
aan de muur :D
Ben benieuwd naar de wieldoppen als je wat foto's of meer info hebt dan mag je me wel mailen.
Groet Branko
eventueel terug te koop? ;)
Doe een serieus bod en wellicht heb je geluk.
golfcabriolet
02-10-2011, 18:17
deze heb ik ook nog wel liggen NIEUWE L + R
http://img718.imageshack.us/img718/8427/grilhoek74.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/718/grilhoek74.jpg/)
Doe een serieus bod en wellicht heb je geluk.
pm me anders even, geen idee wat ik daarvoor moet bieden en ik vind niet direct iets op het net om te vergelijken
pm me anders even, geen idee wat ik daarvoor moet bieden en ik vind niet direct iets op het net om te vergelijken
Daarom is het ook wat een gek er voor wil geven.
Ik noem geen prijzen als je hem wil doe jij maar een bod.
ik zal er eens over nadenken.
Ik heb nog een vraag maar dat zal ik via pm doen.
gerwin88
02-01-2012, 12:32
Wat zie ik???
Je auto op marktplaats?!
Jammer man..
Maar met zo'n prijsklasse weet je iig wel (bijna) zeker dat hij weer naar een liefhebber gaat.
// ik zou btw op marktplaats ff de optie 'toon op kaart' uitzetten...
je weet maar nooit tegenwoordig
evilnyntje
07-01-2012, 10:01
Ik had hem nog wat aandacht gegeven op facebook: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=157269647704488&set=a.145214215576698.28913.117624285002358&type=3&theater
Thanx voor de reclame, ik hoop dat het helpt :thumbup:
Joy_Goessens
09-01-2012, 12:05
Als ik het geld en de plaats had..... was je hem nu kwijt geweest :)
Als ik het geld en de plaats had..... was je hem nu kwijt geweest :)
Je bent niet de enige hoor, want het crisis weet je nog :rolleyes:
Toch al wel wat serieuze reacties gehad en ook iemand die nog komt kijken.
Had hem anders al verkocht aan iemand die hem samen met zijn zwager wou kopen in mijn oude woonplaats.
Maar die zwager wou mee doen aan oldtimer toer tochten dus moest de originele motor er van hem in zitten.
Hij vond hem wel gruwelijk mooi, maar ja wat koop ik daar voor.
We wachten gewoon even af nu kan ik er nog mooi naar kijken :D
Dit zijn zeker leuke projecten ,
ben zelf ook bezig met het restaureren van golf 1 uit 1983 met een vr6 blokje.
veel succes er mee
gerwin88
08-06-2012, 23:25
hm hij staat al weer te koop zie ik:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/567558273-golf-1-1975-swallowtail-1-9-tdi.html?return=eJwljdEKgzAMRf9F0EdtdROplOH%2BpNg6i9WGJrKxsX9fnE%2F3nOSSGCXVxyvRo5LdRWXoTBrnfiYCVVVLBLeVq0kLQTCGsNxCdVZKmOH2CloWFjXFvBny5m79mYE43x4YcbLIIhnhmAqGlRfDtq8u%2BZF1ebI%2BYpjy%2BloL6x268McYLHlucSficbouAHYtCkL%2BCxFpjNbpTrZt1n9%2FBhhAUQ%3D%3D&df=1&fta=eNotkF1u4zAMhO8iYPNMypKlUMgVeoWAFqXUqFMbkdMaW%2FTuK2nz9oE%2FM4NhcvRTyJN6PpbrFy9FhUIIhtSxXPAk5bKvFGSmsOz0d95CyVIPwrYThPtGn897eswxfHzTbV3yHw0yp5KWCusi%2B1y3YS0z6dO2PS9w2ktV3dayx1XSxeM4NsNqt%2FEtqTBX6UIDqVl6Ej0CKY1iYRJ%2FaGQzGj92sNGmCmIMeDwwSbZipE60Tz5P%2F%2BGM7tAwDMwO2hfGaOyBWVtB69o7cDLDCzR2MCbbCjGnSVyHaP3UwbHtIDalcxMcMU4tT%2BTMsb1HP7nMDVwEWyeQJzek5u6ZNbbMxoE9x9cxmH6Mgn0ywuCbqbcmclce0KXeEtZe9nVjKdclfd7299YX1MWZ1J2Pa6uwtiY0tOZI8bcKby%2F8UoEJ6Of39x%2BbLpZT&fta_ind=5&fs=1&thumb_click=1#photoGallery
en nog in prijs gestegen ook?!
staande golf
09-06-2012, 10:44
Tja de verkoper wil natuurlijk ook nog wat kunnen zakken in prijs ;)
Golf1Fan
09-06-2012, 16:57
hm hij staat al weer te koop zie ik:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/567558273-golf-1-1975-swallowtail-1-9-tdi.html?return=eJwljdEKgzAMRf9F0EdtdROplOH%2BpNg6i9WGJrKxsX9fnE%2F3nOSSGCXVxyvRo5LdRWXoTBrnfiYCVVVLBLeVq0kLQTCGsNxCdVZKmOH2CloWFjXFvBny5m79mYE43x4YcbLIIhnhmAqGlRfDtq8u%2BZF1ebI%2BYpjy%2BloL6x268McYLHlucSficbouAHYtCkL%2BCxFpjNbpTrZt1n9%2FBhhAUQ%3D%3D&df=1&fta=eNotkF1u4zAMhO8iYPNMypKlUMgVeoWAFqXUqFMbkdMaW%2FTuK2nz9oE%2FM4NhcvRTyJN6PpbrFy9FhUIIhtSxXPAk5bKvFGSmsOz0d95CyVIPwrYThPtGn897eswxfHzTbV3yHw0yp5KWCusi%2B1y3YS0z6dO2PS9w2ktV3dayx1XSxeM4NsNqt%2FEtqTBX6UIDqVl6Ej0CKY1iYRJ%2FaGQzGj92sNGmCmIMeDwwSbZipE60Tz5P%2F%2BGM7tAwDMwO2hfGaOyBWVtB69o7cDLDCzR2MCbbCjGnSVyHaP3UwbHtIDalcxMcMU4tT%2BTMsb1HP7nMDVwEWyeQJzek5u6ZNbbMxoE9x9cxmH6Mgn0ywuCbqbcmclce0KXeEtZe9nVjKdclfd7299YX1MWZ1J2Pa6uwtiY0tOZI8bcKby%2F8UoEJ6Of39x%2BbLpZT&fta_ind=5&fs=1&thumb_click=1#photoGallery
en nog in prijs gestegen ook?!
Volgens mij is de verkoper PeterZ.
Die noemt zich op MP 'Mark'
gerwin88
10-06-2012, 11:49
Tja de verkoper wil natuurlijk ook nog wat kunnen zakken in prijs ;)
Ja oke, maar toen hij de vorige keer te koop stond was het wel voor een aardig stuk minder als ik het me goed herinner?
Dus vraagprijs is volgens mij al wel een stuk hoger...
Tiefleger
10-06-2012, 11:54
Hij stond eerst voor rond de €9500 te koop en de prijs is toen gezakt in overleg met de koper door er wat chrome werk af te halen. Maar voor hoeveel hij uiteindelijk verkocht is weet ik niet, maar dat maakt toch ook niet uit.
Iemand heeft 12000 geboden, nep of echt?
Tiefleger
10-06-2012, 20:59
Wil je daar serieus een antwoord op hebben?
Hij staat al vanaf 18 juni j.l. te koop op mobile.de.
Bij:Van Ruiten Trucks
Noordeide 144
2371 CX Roelofarendsveen, Niederlande.
Voor 8950 euro.
Voor de liefhebbers.
Groeten,
Erik
gerwin88
14-08-2012, 23:41
Hij staat al vanaf 18 juni j.l. te koop op mobile.de.
Bij:Van Ruiten Trucks
Noordeide 144
2371 CX Roelofarendsveen, Niederlande.
Voor 8950 euro.
Voor de liefhebbers.
Groeten,
Erik
hm.. geen liefhebbers, maar alleen mensen die er geld aan willen verdienen lijkt het??
Beetje jammer, dit is dan al de 2e na Branko die heb te koop heeft..
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1875865&languageid=2
Wel grappig dat ze in de advertentie naar deze topic verwijzen.
gerwin88
20-10-2012, 00:09
En nu is-ie weer verkocht?
Hoewel hij (nog) niet is overgeschreven...
marceltheonly1
20-12-2012, 22:37
Hallo ik weet meer over deze auto.
Toevallig kocht een man 4 spatlappen van mij voor een golf1, ik had een gesprek met de man en kwam er al snel achter over welke golf het ging.
Wat nu blijkt dat ze de golf hebben omgebouwd naar een rally auto voor de winter rally 2013
Erg zonde voor sown mooie auto.
En volgens mij heb ik toevallig die BBS RS velgen gekocht als dat kan kloppen
BBS RS
ET 45
Omgeboord naar 5x100
Hoogglans verdicht
Banden
Nankang 165/45/16
Nankang 195/40/16
Mvg,
Marcel
Oke duidelijke informatie, jammer maar ja er is een andere mooie in de maak ;)
De eigenaar kan er mee doen wat ie wil, misschien zie ik hem nog wel een keer in actie.
Ik zelf zit er niet zo mee de auto was in mijn ogen niet perfect en dat is eigenlijk ook de grootste reden dat ik hem weg deed.
Heb dat ook wel gezegd toen ik hem destijds verkocht.
Dit had trouwens niets met de techniek te maken, maar meer met de carrosserie, die toch nog wel onderhuids wat dingen had waar ik later pas achter kwam bij opbouw en toen ie uiteindelijk ook klaar was.
Vandaar ook dat ik de huidige zelf doe en niet meer uit besteed.
Betreft de velgen het zou zo maar kunnen met die velgen, ik weet wel ik heb de velgen toen verkocht aan iemand uit (ik geloof het westen van het land) hij had een BMW 3 serie ik geloof een E30.
Was een gigantisch rot hok want toen ik de auto opkrikte met mijn grote garage krik ging ie bijna finaal door de dorpel zo rot die auto was :D
Maar wel even nieuwe velgjes kopen want dat lijkt mooi, hij moest alleen nog even sparen voor restauratie :rolleyes:
Ik zelf zou eerst de restauratie doen en dan de wielen maar goed wie ben ik.
marceltheonly1
22-12-2012, 11:07
Die velgen komen nu weer onder een golf1
CrAzY_DrIveR
25-09-2013, 20:05
hello, did you connect the fuel gauge directly to the mk4 cluster or to the wiring? After starting to do a similar cluster as yours i decided to use mk1 parts and a mk3 digital/analogic speedo but i have a problem with the fuel and temperature capacitor :( Best regards / mk1tdi.blogspot.com
You gave me this forum link on youtube last year ;)
De auto staat nog steeds bij Van Ruiten truck. Hij is nu leuk bestickerd.
Mijn vriendin werkt boven van Ruiten trucks en ze zou foto's maken van de Golf.
Beste leden,
Ik en mijn vader zijn nog steeds de eigenaar van de 44-GR-13. De auto bevalt ons zeer goed. Momenteel ligt de koppeling eruit er gaat nu een darkside race koppeling in en het massa vliegwiel word verwijderd.
De auto word momenteel gebruikt om oldtimer rally's te rijden door heel europa.
Wij zijn ook nog op zoek naar een harde onverprutste golf 1 3drs van tot 1980.
Of een al rally klare GTI van tot 1980. Daar willen wij ook een rally auto van bouwen maar dan net iets bruter dan de golf die we nu hebben.
Onze plannen zijn dikke TDI er in met 6 bak en syncro aandrijving en een volledig professionele rolkooi er in enz... En de auto van af buiten zo origineel mogelijk laten te lijken
Hier wat foto's van de golf:
IMG_1406.JPG[/IMG
/[IMG]/Users/pietvanruiten/Desktop/winter-trial-2013-sternberk-zw10.jpg IMG_1455.JPG
/Users/pietvanruiten/Desktop/8394251539_0e5ed720d4_z.jpg
/Users/pietvanruiten/Desktop/winter-trial-2013-sternberk-zw10.jpg
/Users/pietvanruiten/Desktop/4755.jpg
/Users/pietvanruiten/Desktop/IMG_0278.JPG
/Users/pietvanruiten/Desktop/IMG_4647.jpg
/Users/pietvanruiten/Desktop/IMG_2114.jpg
/Users/pietvanruiten/Desktop/images.jpeg
Groetjes,
Piet van Ruiten
Pewi Vwteam
09-07-2015, 21:33
Pics doen niet helaas.
http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/3/IMG_5295.JPG
Foto van vandaag. Jammer van de schijnwerpers op de bumper.
knarfmk1
27-08-2015, 14:49
vind ze wel stoer staan!
cabrio20vt
23-09-2016, 18:31
dikkuh diesel dit !!!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.