View Full Version : Gezocht: iemand die mijn Dellorto DHLA kan reviseren?
Syncro86
26-05-2010, 12:04
Hallo allemaal,
Zoals in de titel staat. Via de zoekfunctie kwam ik niet verder. Heeft iemand een adresje waar is ik voor een schappelijke prijs mijn Del's 40mm DHLA kan laten reviseren? Dus nieuwe pakkingen etc ertussen zetten.
Bij revisie bedrijven betaal ik de hoofdprijs ervoor. En ik probeer de kosten een beetje te drukken voor mijn project :redface:
Het liefst in de buurt van Enschede en omstreken.
Alvast bedankt!
MauSeR35
28-05-2010, 10:41
Hier spullen bestellen:http://www.dellorto.co.uk/ of op e-bay ofzo, carbs schoonmaken en weer netjes monteren en klaar ben je. Hb je gelijk gezien hoe het allemaal in elkaar zit.
Inderdaad zo heb ik het ook gedaan.
Gewoon 1 Carb uit elkaar halen de anderen dient dan evt als vb waneer het weer in elkaar moet.
En met dit schema komt het zeker goed.
Heb er net zelf 1 gedaan de anderen ligt nu helemaal uit elkaar in de benzine te weken.
http://www.dellorto.co.uk/editor/uploads/images/dhladiag.pdf
http://i50.tinypic.com/11hsc1u.jpg (http://img535.imageshack.us/img535/4216/dsc5385.jpg)
http://i48.tinypic.com/30nessj.jpg (http://img522.imageshack.us/img522/8296/dsc4418t.jpg)
http://i49.tinypic.com/i3xngy.jpg (http://img3.imageshack.us/img3/953/)
http://i45.tinypic.com/1690sw0.jpg (http://img19.imageshack.us/img19/43)
En gelijk alle schroefjes vervangen voor R.V.S schroefjes zijn de kosten ook niet en gewoon bij de bouwmarkt te krijgen.
Syncro86
01-06-2010, 11:51
Oke, heel erg bedankt. Ik heb de revisieset besteld op www.carburateurwinkel.nl hoop dat het pakketje snel binnenkomt:)
martiepartie
01-06-2010, 12:01
Zou liever geen rvs schroefjes in Alu draaien, door de galvanische werking tussen beide materialen leidt dat tot vastrotten van de boutjes in het alu carburateurhuis. Een motorruimte is niet de meest vochtige ruimte van een auto, dat scheelt nogal, maar toch zou ik er geen RVS in draaien. Als je zo'n iel boutje afbreekt ben je verder van huis. Een RVS boutje uitboren dat in een alu huis zit is niet het meest fijne werk.
Verzinkte boutjes (zeskant) is wat dat betreft veiliger.
Zou liever geen rvs schroefjes in Alu draaien, door de galvanische werking tussen beide materialen leidt dat tot vastrotten van de boutjes in het alu carburateurhuis. Een motorruimte is niet de meest vochtige ruimte van een auto, dat scheelt nogal, maar toch zou ik er geen RVS in draaien. Als je zo'n iel boutje afbreekt ben je verder van huis. Een RVS boutje uitboren dat in een alu huis zit is niet het meest fijne werk.
Verzinkte boutjes (zeskant) is wat dat betreft veiliger.
Oke dat wist ik niet weer wat geleerd,dacht RVS kan niet mis gaan :shake:
in welke staat zijn ze?
Nieuwe pakkingen erin en schoonmaken is geen revisie.
Revisie is gasklep controleren opspeling en asje controleren evt nieuwe onderdelen erin en nog veel meer.
Daarom is het bij revisie bedrijven veel duurder dan verwacht wil je een setje carbu's laten reviseren ga dan naar www.amtdyno.be dan zijn ze beter als nieuw(maar schrik niet van de prijs)
Syncro86
02-06-2010, 12:37
De staat is van de carburateurs is goed. Maar gebruikt. Vandaar dat ik voor de zekerheid nieuwe pakkingen ertussen wil doen. Dan weet ik zeker dat er geen lekkages enzo zijn.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.