Log in

View Full Version : aansluiting zetelverwarming golf3 /vento. dringend888

racers_elite
01-06-2010, 20:01
ik heb juist de kabelboom getrokken voor de zetelverwarming, alles is in orde behalve het belangrijkste. dus bij deze vraag ik jullie hulp.
kan iemand mij zeggen waar ik de 3 enkele fiches/stekkers moet plaatsen?
ik weet dat de bruine in de ronde verdeelkast rechts boven de zekeringskast tegen de A-stijl moet. maar waar moeten de andere?

ik heb een vento atlanta 1.8 benzine

alvast bedankt

G60variant
01-06-2010, 20:47
die moeten achter de zekeringkast.. ergens zitten grijze of zwarte stekkers waar je ze zo bijsteekt

vw_boyke_vw
01-06-2010, 21:27
Misschien kun je hier je laatste info van weg halen,
http://www.vwgolf-info.nl/elektrische_schemas/index.php

racers_elite
01-06-2010, 21:30
die moeten achter de zekeringkast.. ergens zitten grijze of zwarte stekkers waar je ze zo bijsteekt

in de zekerings kast zelf? of ergens achter de zekerings kast?

ik dacht dat ze op zekering 21 en 14 horen te komen, maar heb verder geen idee hoe of wat

niemand foto's?

ben zine
01-06-2010, 21:40
aansluiting zetelverwarming golf3 /vento. dringend888

Hoezo dringend, vertrek je morgen naar de Noordpool ? Ik heb weleens auto's gehad waar stoelverwarming in zat maar ik vind 't niet eens lekker. Er gaat niks boven een koele bips.

andre0511
01-06-2010, 22:19
Ligt er maar net aan wel bouwjaar jou auto is.
Op vw info staan de aansluitingen aangegeven op verdeelblokjes op de zekeringskast,maar dat is bij modellen van 92 tot 94.
Heb zelf 1 uit 96 en daar zaten die verdeelblokjes niet.
Maar kwam er toen achter dat er nog een verdeelblok onder mijn dashbord schuin naast de stuurkolom zit.
De massa moet in die ronde aan de a stijl,en de andere twee op dat verdeelblok wat ik hierboven heb beschreven.
Als het goed zit dan kan je de kleur van de stekker in de goeie kleur op het verdeelblok aansluiten en dan moet het werken.

racers_elite
02-06-2010, 19:14
Hoezo dringend, vertrek je morgen naar de Noordpool ? Ik heb weleens auto's gehad waar stoelverwarming in zat maar ik vind 't niet eens lekker. Er gaat niks boven een koele bips.

dringend = auto zo snel mogelijk op de baan krijgen ipv in de garage

Ligt er maar net aan wel bouwjaar jou auto is.
Op vw info staan de aansluitingen aangegeven op verdeelblokjes op de zekeringskast,maar dat is bij modellen van 92 tot 94.
Heb zelf 1 uit 96 en daar zaten die verdeelblokjes niet.
Maar kwam er toen achter dat er nog een verdeelblok onder mijn dashbord schuin naast de stuurkolom zit.
De massa moet in die ronde aan de a stijl,en de andere twee op dat verdeelblok wat ik hierboven heb beschreven.
Als het goed zit dan kan je de kleur van de stekker in de goeie kleur op het verdeelblok aansluiten en dan moet het werken.

dank u , ik zat namelijk met hetzelfde probleem met de uitleg op bovenvermelde site , ik heb een 94 maar hij is al volgens model 95 en jonger
dus word dash demonteren wss... ga zo snel mogelijk auto verder demonteren om hem daarna terug te kunnen monteren :D

andre0511
02-06-2010, 20:42
Je dash hoeft voor die stekkers aan te sluiten niet eruit hoor,heb het bij mij ook gedaan met dash er nog in.
Als je een beetje acrobatische vingers heb moet het wel lukken.

indewarre
03-06-2010, 17:35
yup aansluiting zit boven stuur mischien ff de stuurkonsole loshalen kun je er zo bij

racers_elite
03-06-2010, 20:43
yup aansluiting zit boven stuur mischien ff de stuurkonsole loshalen kun je er zo bij
boven het stuur? heb daarjuist alles gedemonteerd, heb enkel een zwarte verdeeldoos 5 a 10 links van de stuurkolom gevonden (maar de fiches van de kabelboom passen niet). zeg aub niet dat de verdeeldozen zich in het plastieke omhulsel(waar het contact inzit) bevinden? :D

begin depri te worden van zo'n domme kabelboom :tongue:

andre0511
03-06-2010, 23:21
Als het goed is,is het een soort plaatje die in een beugel klikt,en daarop zitten gekleurde stekker aansluitingen.
Ik heb bij mij het plaatje los geklikt om er beter bij te kunnen.
Als je het met een klok vergelijkt en het stuur is de middenas,dan zit het op 9 a 10 uur onder je dashbord.
Als je de lichtschakelaar eruit haalt kijk je er zo goed als bovenop.
En anders zal ik morgen even kijken voor de exacte lokatie.

joostvw
03-06-2010, 23:37
hoe kan een stoelverwarming nou dringend zijn met dit weer?

racers_elite
04-06-2010, 14:50
hoe kan een stoelverwarming nou dringend zijn met dit weer?

sluit jij em liever aan in de vrieskou in een kleine garage of lekker tchill buiten met dit weer :tongue:
anyway , kheb niet veel andere dingen te doen nu dus waarom ook niet....
bedankt voor de hulp al kga straks nog eens proberen