PDA

View Full Version : welke remmen?

Aruniq
02-06-2010, 12:58
Goededag,

De auto is toe aan nieuwe remschijven en blokjes.
Het gaat om een golf 3 1.6 Motorcode AEE. bouwjaar 1996.
Ik ben al bij een winkel geweest, maar die kerel vertelde me dat er zoveel maten en soorten in zijn. Dat ik even het beste de maten van de huidige onderdelen op kon nemen. Maar nu komt het.
Ik heb de auto verlaagd, en kom er met de krik van hier thuis niet onder.
Voordat ik grove maatregelen tref. Is er iemand op dit forum die toevallig (uit ervaring) weet welke blokjes en schijven ik voor dit type auto nodig heb?

Alvast bedankt, als er al een topic hierover is waarin ik het antwoord terug kan vinden, plaats maar een linkje en dan mag deze dicht!

bvd,

Udo
02-06-2010, 13:27
Rij je auto op een balk of tegel, dan past je krik er wel onder :thumbup:

Marcski
02-06-2010, 14:43
wat een onzin, met die gegevens moet hij je toch wel de juiste spullen kunnen leveren?
ik zou lekker naar een andere onderdelenboer gaan

Thomas
02-06-2010, 15:01
Kzou voor zeker te zijn het zelf opmeten.

Je kan twee dingen doen:
Of je rijdt op enkele planken en dan gaat een normale krik er wel onder.
Maar wat ook vaak helpt is de "originele" krik gebruiken van in de koffer voor het eerste stukje. Deze gaan namelijk heel laag en zo heb ik het toch altijd gedaan.

Succes!

brabomk1g60
02-06-2010, 15:01
wat een onzin, met die gegevens moet hij je toch wel de juiste spullen kunnen leveren?
ik zou lekker naar een andere onderdelenboer gaan

:goodpost:

Thomas
02-06-2010, 15:08
:goodpost:
Hij zal geen zin hebben gehad om in die dikke boek van remblokken en remschijven te gaan bladeren :D

Aruniq
03-06-2010, 10:02
@ Marcksi : Ja ik vond het ook al vreemd.
Met mijn vorige 1.4 nooit geen problemen daarmee gehad, en nu ineens op een 1.6 zouden weet ik hoeveel schijven en blokjes passen :eek:

Inderdaad een tegel of blokje om eerst op te rijden is inderdaad een goeie!
Originele krik heeft een maat van me ook eens gebruikt werkte prima tot hij hem er niet helemaal goed onder zette en dus die lijst induwde.
Maargoed denk dat ik van het weekend me er eens aan ga geven.
Eerst maar eens uitzoeken of er echt geen andere oplossing is om die maten te krijgen.
Kan me echt niet indenken dat er geen bedrijf is wat een fatsoenlijk systeem heeft, waarbij je in 1 oogopslag kunt zien wat welk type auto aan remmen nodig heeft of kan gebruiken.

Edit ik vond dus deze site : Linkje (http://www.onderdelendirect.nl/vw/golf-iii-1h1/01870/remdelen-droog)
Ff naar beneden scrollen zijn de 3e en 4e in de lijst.
Maar de schijven lijken qua maten toch gelijk aan elkaar?

Marcski
03-06-2010, 10:16
www.hbase.nl

Aruniq
03-06-2010, 10:34
www.hbase.nl

Thanx! Daar staat veel op!
Dus als ik het goed begrijp zou ik aan de hand van mijn kenteken. De onderdelen kunnen gebruiken die daar staan.
Het zijn inderdaad veel schijven enzo, maargoed ik ben niet van plan om er Brembo's onder te gooien.

Thanx! :cool:

SpiderClass
03-06-2010, 10:51
Ik heb bij dezelfde auto, bouwjaar en motor, schijven en blokken van een golf 1 GTI geplaatst, zijn dezelfde klauwen (VWII) en maten (239mm). Enige verschil is dat die van de GTI geventileerd zijn, dus is het meteen een upgrade ;)

Aruniq
03-06-2010, 11:11
Ik heb bij dezelfde auto, bouwjaar en motor, schijven en blokken van een golf 1 GTI geplaatst, zijn dezelfde klauwen (VWII) en maten (239mm). Enige verschil is dat die van de GTI geventileerd zijn, dus is het meteen een upgrade ;)

Kijk eens aan, dat is ook zeker interessant! :)
Thanx voor het laten weten!

;)

indewarre
03-06-2010, 17:17
Goededag,

De auto is toe aan nieuwe remschijven en blokjes.
Het gaat om een golf 3 1.6 Motorcode AEE. bouwjaar 1996.
Ik ben al bij een winkel geweest, maar die kerel vertelde me dat er zoveel maten en soorten in zijn. Dat ik even het beste de maten van de huidige onderdelen op kon nemen. Maar nu komt het.
Ik heb de auto verlaagd, en kom er met de krik van hier thuis niet onder.
Voordat ik grove maatregelen tref. Is er iemand op dit forum die toevallig (uit ervaring) weet welke blokjes en schijven ik voor dit type auto nodig heb?

Alvast bedankt, als er al een topic hierover is waarin ik het antwoord terug kan vinden, plaats maar een linkje en dan mag deze dicht!

bvd,

nog ff over die krik, je kan ook je orginele krikje aan de achterkant eronderzetten en dan plaats je voor de betere krik doe ik ook altijd om de wielen te wisselen, maar ga nooit zo onder de auto liggen kom je nog dood bij.