PDA

View Full Version : ABS probleem....

Siem
08-06-2010, 20:51
Hallo,

Sinds een week heb ik een golf mk2 gti edition one gekocht. De auto heb ik gekocht zonder apk. Nu blijkt dat erop de auto een abs systeem is maar dat deze buiten werking is gesteld. De sensoren zijn doorgeknipt en de abs ringen zijn afwezig.
Nu weet ik dat dit een vrij duur gebeuren is, zijn er ook andere oplossingen of is dit de enige manier om alles te verwijderen en er weer een orgineel remsysteem op de bouwen.

Auto moet namelijk voor de apk... :rolleyes:

Groeten Siem

en alvast bedankt :thumbup:

De Pul
08-06-2010, 20:56
zolang die goed remt en er geen lampje brand is er qua apk niks aan het handje...

(ik gok;) dat het om ronnie's auto gaat,niet om nou weer een hele discussie in gang te zetten,maar die is zover ik weet al tig x gekeurd met deze situatie)

Siem
08-06-2010, 20:58
Al tig keer gekeurd, dus ook er door heen gekomen?

Dus als ik het abs lichtje in de auto buiten werking laat moet het goed gaan?

Pedaalemmer
08-06-2010, 20:58
Niet helemaal waar (http://www.audiforum.nl/forum/motor-and-aandrijving/12198-abs-defect-in-a3.html), ABS Lampje moet aangaan en na een aantal seconden weer uitgaan. Dat is wat ik ervan weet.

De Pul
08-06-2010, 21:00
ja,als ie niet brand is het goed.
en er zijn aardig wat forummers eigenaar geweest van die auto,neem niet aan dat ie al die tijd ongekeurd rond heeft gereden.

Siem
08-06-2010, 21:00
Ja dat klopt, maar bij mji is het hele abs systeem buitenwerking maar de pomp hangt er nog wel onder. (snap je?)

Kan ik dan beter het lampje aan laten of uit?

De Pul
08-06-2010, 21:02
uitlaten,als je het echt netjes wil doen zou ik de pomp ertussen weghalen maar het hoeft niet.

Pedaalemmer
08-06-2010, 21:04
ja,als ie niet brand is het goed.
en er zijn aardig wat forummers eigenaar geweest van die auto,neem niet aan dat ie al die tijd ongekeurd rond heeft gereden.

Hoe je het ook went of keert het is een APK afkeur. Is ie toevallig ook door een steekproef geweest?

HannoverEdition
08-06-2010, 21:05
Niet helemaal waar, ABS Lampje moet aangaan en na een aantal seconden weer uitgaan. Dat is wat ik ervan weet.

Idd als er abs op zit,(weet niet of dit dan ook moet werken?) dan moet bij het op contact zetten dit lampje na een paar seconden uit gaan om door de APK te komen,maar als hij het helemaal niet doet.....?? en scheelt volgens mij ook een hoop wat voor keurmeester je hebt,.? als het een bekende/vriendje is scheelt dat alweer een hoop natuurlijk,maar bij een evt steekproef zijn ze wel de klos als hij goedgekeurd is! want wat er op de auto zit MOET ook werken!!
mijn Mk2 heeft ook ABS en daar heb ik vorig jaar 1 sensor (รก 120 euries :mad: ) van moeten vervangen en klaar :D
Ja en je kan je abs wel weer ''werkend'' maken,maar dan zou je de onderdelen die je nodig bent evt gebruikt van een mk2 moeten halen,is wel te doen hoor,en is uiteraard ook weer een stukkie veiliger,Succes ermee iig :thumbup:

Pedaalemmer
08-06-2010, 21:08
Ik zit zelf met hetzelfde probleem in de corrado, liefst heb ik de ABS er helemaal af.

Siem
Nee dat niet, nog helemaa niet gekeurd.

Maar als er niet mee bezig hoef dan laat ik het zo zitten. Maar is het niet verstandiger om het lampje aan te doen. De keurmeester zal dan snelle denken dat het werkt. Bij het lampje uitlaten zal de apk keurmeester zich toch vragen gaan stellen omdat er toch degelijk een abspomp onder de kap hangt.
Vragen krijgt hij zobiezo al omdat er geen sensordraden meer lopen en geen absringen meer op de auto zitten.

De lamp werkt nu ook niet, mocht ik hem werkend willen hebben sluit ik hem denk ik aan op de olie pomp.

Dus lampje aan of uit, twijfel :rolleyes:

De Pul
@henk,ik heb toch echt een vr6 ter keuring aangeboden en goedkeur met het lampje eruit:confused:

nou weet ik het ook niet meer,siem ik zou alberto even een pm doen,die kan je wel het een en ander vertellen over die auto....

Pedaalemmer
08-06-2010, 21:12
@henk,ik heb toch echt een vr6 ter keuring aangeboden en goedkeur met het lampje eruit:confused:

nou weet ik het ook niet meer,siem ik zou alberto even een pm doen,die kan je wel het een en ander vertellen over die auto....

Dat kan, mijn corrado word ook goed gekeurd met defecte ABS, maaarrrr hij is er ook een keer op afgekeurd. Nu moet hij binnenkort weer en wil ik van die oude muik ABS af, computer heb ik eraf en lampje eraf, ik vraag me af of ik het helemaal mag verwijderen?

Siem
08-06-2010, 21:14
@De Pul.
Dat zal ik morgen dan eens even doen.

Ik kan ook gewoon gokken, bij het ene apk bedrijf met werkendlampje. Wordt hij dan afgekeurd dan terug komen met een defectlampje. Of naar het volgend apk adres haha

Siem
08-06-2010, 21:15
@pedaalemmer:
Mijn abs is al compleet verwijdert, alleen de pomp hangt er nog.

De Pul
08-06-2010, 21:16
Dat kan, mijn corrado word ook goed gekeurd met defecte ABS, maaarrrr hij is er ook een keer op afgekeurd. Nu moet hij binnenkort weer en wil ik van die oude muik ABS af, computer heb ik eraf en lampje eraf, ik vraag me af of ik het helemaal mag verwijderen?
als alles weg is lijkt het me geen probleem?
bij mij zat er 1 ring niet om en bleef die gek remmen,hele boel losgegooid en lampje eruit en zo rijd ie nou nog gok ik....

Siem
09-06-2010, 17:07
Oke dan neem ik de gok daar gewoon op, lampje eruit en voor de keuring.
Heb de auto namelijk voor de rest helemaal apk klaar.

Hopen op goed geluk, als hij volgende week gekeurd is zal ik het wel laten weten!

Jongens bedankt :thumbup:

Tiefleger
09-06-2010, 21:24
Inderdaad gewoon voor de keuring gooien, en dan zie je het wel.

Marcski
10-06-2010, 09:51
en anders ook de pomp erafhalen en een gewone hoofdremcilinder plaatsen, is ook niet zo heel veel werk

Siem
10-06-2010, 14:22
@Marcski:
Niet veel werk, zou je mij kunnen vertellen wat er allemaal moet gebeuren dan? Mocht de auto echt niet door de apk komen door de abs pomp moet ik toch de pomp verwijderen en een gewone hoofdremcilinder plaatsen.

Alvast bedankt,

Marcski
10-06-2010, 14:52
gewoon een kwestie van uitwisselen dacht ik zo

Siem
10-06-2010, 16:06
Ja volgens mij komt daar wel wat meer bij kijken....

Marcski
10-06-2010, 16:17
de rest was er toch al uitgetrokken?

post eens wat foto's hoe de situatie nu is...

martiepartie
10-06-2010, 16:21
Een HRC zonder ABS wisselen;

remleidingen los
HRC met bekrachtiger en ABS pomp loshalen

Nieuwe HRC met bekrachtiger monteren
remleidingen goed aansluiten (zoals ze ook zaten)
remsysteem ontluchten.

OF; keuren, en zien wat er gebeurt :D

En even ter controle (ik hoor jou over lampje aan of lampje uit):

Bij het inschakelen contact moet het ABS lampje even branden (ter controle)
Na een paar seconden moet deze uit gaan.

Blijft het lampje branden = afkeur
Gaat het lampje niet branden = afkeur

De Limburger
10-06-2010, 16:46
gewoon gaan keuren abs staat uit die is uitgezet geworden, vraag me niet hoe maar hij is uit. Zolang het lampje niet brand, keuren ze hem gewoon goed. Aangezien hij al die keren ook gewoon is goed gekeurt. Zonder abs. Gr Ronnie succes ermee.

golf mkII 16v
10-06-2010, 18:14
Paneeltje vervangen door 1 van alleen parkeerrem/vloeistofnivo
Als de sensoren/ringen eraf zijn zit er geen ABS op :thumbup:
Staat niet op het kenteken vermeld dat er ABS op zit
HRC is alleen de verkeerde

Siem
11-06-2010, 13:41
Lampje wordt aangesloten op accu lampje. Echter laat ik het lampje wel uit(stekker los) mocht hij afgekeurd worden alleen omdat het lampje niet brand dan kan ik het stekkertje erin drukken en klaar is kees.

a.s. woensdag voor de eerste keer op keuring.

Moeten nog een paar kleine dingen gebeuren:
- Uitlaat dicht maken.
- Remslangen goed monteren
- Labdasonde opnieuw monteren. (de draden lagen los op de uitlaat en zijn bloot komen te liggen) Dit kan ook de reden zijn waarom af en toe verzuipt.

Wat al gedaan:
- nieuw wiellager lv.
- aandrijfashoes rv.
- stuurhoes rv.
- beide handremkabels.

Na de keuring:
- sierkooi verwijderen
- bbs rm eronder
- deukjes verwijderen.

Mocht de auto apk hebben, dan zal ik een andere thread starten op het juiste deel van dit forum :)

Siem
14-06-2010, 20:04
Heb in de cockpit het lampje met abs vervangen voor een lampje met alleen het handremlicht.
Woensdag gaat hij voor de keuring, hopelijk wordt hij goedgekeurd. Ik hoop in ieder geval niet op afkeur op het abs systeem.

jullie horen het wel:)

Pedaalemmer
17-06-2010, 12:55
En was hij goedgekeurd?

Vains
17-06-2010, 16:46
Toen ik de golf nog had deed de ABS het ook al niet, ik heb alles doorgemeten en het systeem gefixt. Ik heb zelf het abs lampje van in het dashboard kompleet vervangen aangezien een van de vorige eigenaren het nodig vond om het hele binnenwerk eruit te slopen. Zo'n lampje kost dus echt een slordige 100 euro voor een MK2 :crazy:

Daarna ging er weer een sensor kapot en heb ik het lampje losgekoppeld voor de apk, want de meeste mensen verwachten geen abs in een mk2 :) Hij was dus zo door de keuring.
Ronnie heeft de complete remmerij vernieuwt en had geen zin om nieuwe sensoren te plaatsen... Opzich jammer, maar ik denk als je nieuwe sensoren en bekabeling haalt het zooitje het weer zal doen... Ik zou de abs niet verwijderen want dat is een van de dingen dat deze edition uniek maakt :)

Siem
20-06-2010, 14:57
Ik ga geen geld in het abs gebeuren stoppen, dan moet ik namelijk nieuwe naven met abs ringen kopen. nieuwe sensoren en alles weer juist aansluiten.

Auto is nog niet voor de apk geweest, koppelingskabel geknapt op de dag dat hij gekeurd zou worden. Bleek dat de plaat waar het pedaal en kabel aan vast zitten gescheurd was en naar voren was gekomen. Weer mooi gelast en een nieuw kabeltje eraan. Dus hij rijd weer.
De planning is om hem a.s. woensdag te keuren, dan heb ik weer tijd.

Siem
23-06-2010, 15:07
Helaas afgekeurd :( ...

MAAR gelukkig niet op het abs-systeem. De golf is op een paar kleine dingen afgekeurd. Waaronder remslang lv en rv moet goed gemonteerd worden. Remleiding achter even roestvrij maken.
En de co2 was te hoog.
Klein stukje laswerk in de dorpel.

Dit gaan we zo snel mogelijk maken om de auto zo snel mogelijk te laten her-keuren.

Jullie horen van me,

Groeten Siem

golf mkII 16v
23-06-2010, 15:38
Heel de tijd zitten pinnen op de ABS en dan andere dingen over het hoofd zien :thumbup: :tongue:

Siem
25-06-2010, 09:17
Haha juist..

Auto zal na het weekend opnieuw voor de keuring gaan, nu ga ik er wel vanuit dat hij wordt goedgekeurd!

Groeten

Siem
03-07-2010, 15:30
Gekeurd! :)

Jongens bedankt voor de informatie en tips!

Hier mag een slotje op.....