View Full Version : koelvloeistof trouble
net de kop van mijn MH motor eraf gepakt, laten vlakken etc.
nu zie ik dat er in het onderblok nog koelvloeistof staat.
hoe krijg ik dat eruit?
Rallyegek
25-06-2010, 17:56
Blok op zijn kop houden :D
Er blijft altijd wel wat water instaan.
Je kan nog wel ff je thermostaat eruit halen.
golf mkII 16v
25-06-2010, 18:09
Met lucht eruitblazen :thumbup: :D
Blok op zijn kop houden :D
Er blijft altijd wel wat water instaan.
Je kan nog wel ff je thermostaat eruit halen.
dan moet ik heel de auto ondersteboven houden :D
thermostaat is er al uit, thermostaathuis zit bij 1.3 aan de kop.
er zaten een paar stukjes in, leken wel op stukjes noot :confused: daarom wil ik de rest van de kvs er nog uit hebben, althans zoveel mogelijk.
heb helaas geen compressor misschien moet ik die maar eens aanschaffen, is toch wel een must voor de echte vw thuismonteur.. :thumbup:
Rallyegek
25-06-2010, 22:49
Als de kop erop zit de tuinslang erop, wel zonder thermostaat
bij de brezan zo'n trekspuit halen of htf zo'n ding mag heten...
is een ronde buis met aan de ene kant een trekstang en aan de andere kant een slangetje;)
kost je een paar euro en komt je vaak van pas.
bij de brezan zo'n trekspuit halen of htf zo'n ding mag heten...
is een ronde buis met aan de ene kant een trekstang en aan de andere kant een slangetje;)
kost je een paar euro en komt je vaak van pas.
prima tip!
ook te koop bij bootaccesoireszaken.
golf mkII 16v
26-06-2010, 07:00
Stuk slang erin en het uiteinde lager houden
Dan er aan zuigen!
gooigolf
26-06-2010, 08:50
hallo ..
koelvloeistof tester .. eruitzuigen , werkt perfekt
off idd luchtslang laatstu met doekje .
succes
ben inmiddels het blok weer aan het opbouwen, maar ik ben nu aan het puzzelen met de aansluitingen op het thermostaathuis.welke slang gaat waarheen?een foto zou handig zijn.kan nergens een duidelijke vinden...
zit vooral met de 4 smallere aansluitingen te ouwehoeren
leroymk2
30-06-2010, 21:42
ben inmiddels het blok weer aan het opbouwen, maar ik ben nu aan het puzzelen met de aansluitingen op het thermostaathuis.welke slang gaat waarheen?een foto zou handig zijn.kan nergens een duidelijke vinden...
zit vooral met de 4 smallere aansluitingen te ouwehoeren
he
ik heb ook 1.3 bij mij sit het so van de grote aansluitingen aan de voorkant zit de bovenste aan de bovenste van je radiateur en de onderste op de onderkant van je radiateur de middelste gaat naar achter kant van het blok volgens mij op blok self weer verders sit aan de achter kant eentje die naar je kachel radiateur gaat en de rest is afgedopt het is nu te donker maar sou morge wel foto kunne make als dese info nie genoeg is
mvg leroy
het gaat juist om de aansluitingen die bij jou afgedopt zijn :rolleyes:
2 daarvan gan naar het inlaatspruitstuk en eentje naar de kachel en er zit er nog een.
maar ik weet niet in welke volgorde ze op het thermostaathuis horen.
leroymk2
30-06-2010, 22:15
als het op de slangen op de vlens zijn gaat de onderste naar je kachel en de ander naar je inlaat ef voor de seker heid die naar je inlaat is een soort t ene kant inlaat ander je carb correct
een foto is denk ik het handigst.volgens mij moet de onderste naar de kachel, maar er zijn er 2 die naar het spruitstuk gaan en ik weet niet welke boven moet en welke onder moet.en dan heb je dus nog dat ''t-stuk'' ik weet ook niet waar die moet.
er is namelijk 1 buisje op het thermostaathuis en die loopt dood, de rest loopt door naar het midden van het thermostaathuis.
leroymk2
01-07-2010, 16:11
ik heb er geen foto van maar heb het na gezocht so als ik al noemde moet de onderste naar de kachel de gene daar boven gaat naar je linker kanaal van je inlaat daar van gaat de splitsing de t naar je carb daar van de onderste dan gaat de gene daar boven naar de rechter kant van je inlaat so moeilijk is het niet als je fotomaakt van de vlens en je carb en inlaat waar de nippels komen kenk het nog nmmre ook voor je mvg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.