PDA

View Full Version : Gaskabel schiet los

JohanV
15-07-2010, 10:58
Ik zit met het volgende Priusprobleempje: de gaskabel van mijn NZ schiet de laatste tijd weleens los uit het pedaal. Dit is nogal lastig als je net aan het inhalen bent op een driebaansweg. :D
In tegenstelling tot een Prius hou je dan nl. niet het gas erop, maar kom je nauwelijks meer vooruit. Vervolgens naar de kant en op de vluchtstrook weer onder het dashboard kruipen...

Het rubbertje in het pedaal heb ik al vervangen want die was gaar, maar dat heeft het probleem niet helemaal opgelost. Nog steeds schiet hij weleens los, terwijl de haak er eerst wel goed in zit. Ik denk dat de haak in die 20 jaar langzaam moe geworden is.

-Komt dit vaker voor?
-Kun je de haak gewoon buigen of heb je dan kans dat hij afbreekt? Ben een beetje bang dat de haak eraf knikt waar hij aan de kabel zit.
-Is er een andere nog simpelere oplossing, behalve vervangen?

Alvast bedankt!

Jetta-GTI-16v
15-07-2010, 11:30
ik heb eens het zelfde gehad allen bij mij was het het echte prius probleem :D ik zou zegge kijk eens onder je dash of er toevallig niet iets mis weg is weet ik ut en dan kan je verder kijke hoe en wat :thumbup:

gizmo98
15-07-2010, 12:22
kan je er geen tyrip om heen trekken ter beveiliging

JohanV
15-07-2010, 12:42
kan je er geen tyrip om heen trekken ter beveiliging
Ja dat had ik gedaan, maar dat houdt dus ook niet goed omdat die haak glad en gebogen is. Schoot uiteindelijk ook weer los.

Ik had liever gehad dat je de haak verder door het rubber kon trekken zodat je hem aan het uiteinde vast kunt zetten ofzo. Zoals de constructie is, heb je nu altijd de kracht naar één kant. Er had beter een U-haak aan kunnen zitten ipv een L-haak. Het is blijkbaar niet helemaal berekend op 20+ levensduur. :D

Even de dealer gebeld: gaskabel wordt niet meer geleverd. :shake:

Jetta-GTI-16v
15-07-2010, 13:01
ik zal dalijk eens kijke hoe dat bij mij zit
:thumbup:

gizmo98
15-07-2010, 14:50
ik denk dat diverse demontage bedrijven nog wel golfjes hebben staan de benzine type`s zijn de gaskabels naar mijn weten identiek

Dexter
15-07-2010, 16:00
Heb hetzelfde gehad.

Ik heb gewoon het haakje bij gebogen en sindsdien geen last meer gehad van het probleem. Auto is inmiddels ook alweer weg.

GoAzBox
15-07-2010, 18:01
gewoon proberen bij te buigen.

als dat niet lukt ff een bezoekje aan de sloperij brengen

succes!

golf mkII 16v
15-07-2010, 20:18
Aan de andere kant inhaken
Dus haak 180graden draaien

Gerard Polo MK2
16-07-2010, 01:23
Heb hetzelfde gehad.

Ik heb gewoon het haakje bij gebogen en sindsdien geen last meer gehad van het probleem. Auto is inmiddels ook alweer weg.

Check! Werkte bij mij (tot nu toe 1500km geleden) ook afdoende :thumbup: