View Full Version : Golf 1.6 hard "tokkend" geluid
Golfie1600
01-08-2010, 19:17
Hoi allemaal,
Mijn Golf 2 1.6 8v uit 1988 (RF), maakt een hard tok-geluid bij het gasgeven, ook bij het accelereren. Ik heb pas de koppakking vervangen, misschien is er iets misgegaan met de timing van distributieriem? (kleppen, etc.) Het lijkt alsof het geluid onder de kleppendeksel vandaan komt.
Het geluid is begonnen net nadat ik de koppakking vervangen heb, eerst was het heel zacht, maar de laatste tijd is het een heel hard geluid geworden. Ik denk niet dat het goed is om hiermee rond te rijden. Ik heb de timing nogmaals gecontroleerd, die is nu echt goed, maar het geluid is er nog steeds.
Hier een filmpje van m'n motor...
http://www.youtube.com/watch?v=JAJaCa1tJuE
Iemand dit ook ooit gehad? Of denk je te weten wat het is?
Laat maar horen...
Groeten,
Tomas
Johan1982MK1
01-08-2010, 19:42
:eek: klinkt niet echt goed..
Voor het vv van de pakking geen gekke geluiden??
klinkt als een klapperend iets waar een lager tussen hoort.
zie in je andere youtube filmpje dat het geluid ook al aanwezig was.
vind het eerlijk gezegd ook niet zo gek als ik je andere youtube filmpjes bekijk :D
pussywagons old
01-08-2010, 20:15
misschien een krukaslager of een klep...
vwjohnny
01-08-2010, 20:19
staat je ontsteking wel op tijd het lijkt wel op extreem heftig pingelen
deze heeft toch de verdeler aan de voorkant van het blok ipv in het verlengde van de nokkenassen?
golf mkII 16v
01-08-2010, 20:49
Hydroklepstoters die overleden zijn
verdeler zit voor op het blok, want het is een bigblock.
klinkt inderdaad niet gezond!loopt hij verder goed?
oettinger_18
01-08-2010, 22:29
Heb je de waterpomp al gekeken.. of die nog goed is? en is de spanrol is die nog goed..? Zijn de klemmen van de nokkenas met het juiste moment aangedraaid..?
Golfie1600
02-08-2010, 05:23
Voor het vervangen van de koppakking was het er nog niet. Waterpomp is het in ieder geval niet, (multiriem eraf gehaald).
golf mkII 16v
02-08-2010, 06:49
Durf je het aan om er mee langs te komen
this geen waterpomp zoals je ziet zit die snaar er niet op dynamo staat ook stil
lijk mij een lagertje
patjetta
02-08-2010, 10:16
Ik vind het niet zo gek als je zonder koeling volgas gaat trappen en op remreiniger gaat starten.
Golfie1600
02-08-2010, 18:39
Auto is niet verzekerd, ik ga zodra ik tijd heb eens kijken naar de klepstoters.
Wat ook op te merken valt is dat de laatste keer dat ik er in reed het olielampje begon te knipperen en dat er een zoemer afging in het dashboard. Maar de olie was verre van leeg. Oliepomp kapot? Ik weet niet precies hoe hard de olie moet stromen, maar als ik tijdens het lopen de oliedop eraf haal zie ik geen olie (kolken) onder de kleppendeksel. (als dit de bedoeling is.)
Ook loopt hij bij het koud starten soms op 2 cillinders, totdat ik even met het gas pomp en dan is het over.
Het is in ieder geval geen veel voorkomend probleem.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;)
wat denk je dan van een keer olie pijlen?????
Johan1982MK1
03-08-2010, 07:17
Heb je de nokkenas+krukas bouten goed vastzitten?..
Niet lullig bedoeld maar als ik je filmpjes zie van hoe je omgaat met die auto en dat hij soms al op 2 cilinders loopt dan denk ik toch dat het blok zijn beste tijd wel gehad heeft nu. ;)
Een golf 1.6 is namelijk niet gemaakt om over de 200 te lopen of door zich door zand heen te graven.
Als je het mij vraagt wip er een vr6 in dan heb je tenminste ook de performance die jij wilt hebben want dit gaat je op de weg vervelen dat kan ik je zeggen.
Heb zelf eerst ook veel gecrost met auto's maar op de weg valt de power ervan dan dik tegen :thumbup:
pussywagons old
03-08-2010, 16:05
Wat ook op te merken valt is dat de laatste keer dat ik er in reed het olielampje begon te knipperen en dat er een zoemer afging in het dashboard. Maar de olie was verre van leeg. Oliepomp kapot?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;)
heb dit ook voorgehad met men gti...
bij mij was het een krukaslager die erdoor was
Volgens mij mag die auto blij zijn dat ie een beetje ziek is en daarom rust heeft. Kun je niet beter een Opel pakken voor je youtube hobby?
Supernova1981
03-08-2010, 16:37
Een lekenvraag / observatie. Waar is je luchtfilter? Kan dat niet de reden zijn, dat er misschien is in is gezogen, of werkt dat niet zo?
Spierings
03-08-2010, 18:15
Een lekenvraag / observatie. Waar is je luchtfilter? Kan dat niet de reden zijn, dat er misschien is in is gezogen, of werkt dat niet zo?
Als je naar het filmpje kijkt kun je zien dat hij er gewoon op zit (plastic stuk op de carb bestaat uit 2 delen ;) ), alleen de aanzuigpijp is eraf gehaald.
Zelf denk ik dat je beter een ander blokje kunt halen, zo'n geluid komt meestal van een kapot drijfstang lager of kleppen die de zuiger raken.
Volgens mij mag die auto blij zijn dat ie een beetje ziek is en daarom rust heeft. Kun je niet beter een Opel pakken voor je youtube hobby?
:goodpost: :)
zonde van die vw idd
Johan1982MK1
03-08-2010, 19:39
:goodpost: :)
zonde van die vw idd
Zet m anders bij mij voor de deur, red ik me er wel mee :D
Mooi dieseltje weer erinbouwen en voila, onverwoestbare supergoedkope daily..
Jetta MaNiA
03-08-2010, 20:04
Sjonniepraktijken! Wat word je hier nou wijzer van...
vwpassat33
04-08-2010, 18:47
Tomas je hoort het hijis gewoon gaar dus jaag hem nou maar kapot dan kunne we weer n mooi fimpje make en je moet gewoon door jage tot hij t nie meeer doet en trouwes e is niks mee mis:P
Der Einzer
04-08-2010, 19:13
ja jaag hem lekker kapot joh , en koop daarna lekker een sloopel !!!
Zet m anders bij mij voor de deur, red ik me er wel mee :D
Mooi dieseltje weer erinbouwen en voila, onverwoestbare supergoedkope daily..
dat lijkt me een mooi plan...
als mijn Golf zulk geluid zou maken onder de kap
zou ik me serieus zorgen maken :(
patjetta
05-08-2010, 22:58
Tomas je hoort het hijis gewoon gaar dus jaag hem nou maar kapot dan kunne we weer n mooi fimpje make en je moet gewoon door jage tot hij t nie meeer doet en trouwes e is niks mee mis:P
Nee hij is goed ik zou er zo mee naar spanje oid. rijden constand in ze 2 met 90 km/h :( :shake:
Der Einzer
06-08-2010, 09:28
zullen we hier maar een :lock: op doen voordat we ons blijven irriteren ? ;)
patjetta
07-08-2010, 13:51
Precies gooi maar dicht
vwpassat33
08-08-2010, 12:51
wat zeuren jullie nou je ziet toch dat er geen kenteken op zit, het is gewoon een cross auto dus gewoon door jage totdat de kop er af knalt en ja natuulijk 90 in de 2 anders trekt hij nie hard zat en nog liever 70 in de 1 want da haalt ie ook of 50 achteruit nog beter
Stoere praat voor een manneke van amper 15...
Der Einzer
08-08-2010, 18:28
wat zeuren jullie nou je ziet toch dat er geen kenteken op zit, het is gewoon een cross auto dus gewoon door jage totdat de kop er af knalt en ja natuulijk 90 in de 2 anders trekt hij nie hard zat en nog liever 70 in de 1 want da haalt ie ook of 50 achteruit nog beter
ga jij lekker in de zandbak spelen pannekoek :screwy:
vwpassat33
09-08-2010, 10:28
Ja ma ik kan wel n betje reje en wiij moete ook wa te doen hebbe
Laat het hier gewoon even aan serieuze mensen over.
Kinderen en mensen die hun auto niet normaal kunnen behandelen gaan maar op de hoek van de straat hangen ofzo :screwy:
Dit topic is gewoon aandacht trekken van een idioot die niet met zijn wagen om kan gaan als je het mij vraagt.
Crossen heb ik vroeger ook gedaan maar dat kan ook nog enigszins normaal :chair:
vwpassat33
09-08-2010, 13:45
die golf koste net 50 euro, dus wa boeid het als je zo'n auto afjaagd.
da ding moet je flink heet stoke en njergens na kijke daar is een cross auto voor
RichardMK2
09-08-2010, 13:49
Al kun je zo'n auto krijgen voor niets, een VW moet je met respect behandele.
Mijn auto heeft me ook weinig gekost voor de aanschaf, mja carburateur was kapot.
Andere carburateur erop en ding liep als een nieuwe...
martiepartie
09-08-2010, 14:07
...
Sorry hoor, maar je kan je ook heiliger voordoen dan de paus ;)
Als je oliezoemer afgaat, de motor zo'n herrie maakt en niet meer op 4 cilinders wil lopen is het ding ws. overleden.
Een ander blokje is het meest goedkoop en makkelijk om weer verder te kunnen crossen met het ding. Een 1.6 of 1.8 motor haal je voor minder dan de kosten van een revisie.
RichardMK2
09-08-2010, 15:14
Ja maar waarom ander blok erin hangen als ding toch afgetrapt word...
Heb je die youtube filmpjes bekeken??!!
vwpassat33
09-08-2010, 21:30
Mijn auto heeft me ook weinig gekost voor de aanschaf, mja carburateur was kapot.
Andere carburateur erop en ding liep als een nieuwe...
ja is ook zo want vw is gewoon mooi ma ik vind dat we dat ding opmoeten jage en dan weer een nieuwe golf, polo of passat kope:P
vwpassat33
09-08-2010, 21:33
Ja maar waarom ander blok erin hangen als ding toch afgetrapt word...
Heb je die youtube filmpjes bekeken??!!
Hij wordt wel flink afgetrapt maar daar hoort een golf tegen te kunnen ja als het nou een renault was die kunnen niks hebben ma een vw wel:P
Der Einzer
09-08-2010, 22:34
heb je ook nog wat zinnigs te melden ??????
ga jij lekker in de zandbak spelen pannekoek :screwy:
doet ie ook, met ze golf. als hij het blok nou verkoopt en er trappers in bouwt mag hij zelfs op de weg:)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.