Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2010, 19:17
Golfie1600's Avatar
Golfie1600 Golfie1600 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 8
Default Golf 1.6 hard "tokkend" geluid

Hoi allemaal,

Mijn Golf 2 1.6 8v uit 1988 (RF), maakt een hard tok-geluid bij het gasgeven, ook bij het accelereren. Ik heb pas de koppakking vervangen, misschien is er iets misgegaan met de timing van distributieriem? (kleppen, etc.) Het lijkt alsof het geluid onder de kleppendeksel vandaan komt.
Het geluid is begonnen net nadat ik de koppakking vervangen heb, eerst was het heel zacht, maar de laatste tijd is het een heel hard geluid geworden. Ik denk niet dat het goed is om hiermee rond te rijden. Ik heb de timing nogmaals gecontroleerd, die is nu echt goed, maar het geluid is er nog steeds.

Hier een filmpje van m'n motor...
http://www.youtube.com/watch?v=JAJaCa1tJuE

Iemand dit ook ooit gehad? Of denk je te weten wat het is?
Laat maar horen...

Groeten,
Tomas
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2010, 19:42
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

klinkt niet echt goed..

Voor het vv van de pakking geen gekke geluiden??
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 01-08-2010, 20:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

klinkt als een klapperend iets waar een lager tussen hoort.
zie in je andere youtube filmpje dat het geluid ook al aanwezig was.
vind het eerlijk gezegd ook niet zo gek als ik je andere youtube filmpjes bekijk
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 01-08-2010 at 20:12.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-08-2010, 20:15
pussywagons old pussywagons old is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 69
Default

misschien een krukaslager of een klep...
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2010, 20:19
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 685
Default

staat je ontsteking wel op tijd het lijkt wel op extreem heftig pingelen

deze heeft toch de verdeler aan de voorkant van het blok ipv in het verlengde van de nokkenassen?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2010, 20:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Hydroklepstoters die overleden zijn
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2010, 21:30
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

verdeler zit voor op het blok, want het is een bigblock.
klinkt inderdaad niet gezond!loopt hij verder goed?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2010, 22:29
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Heb je de waterpomp al gekeken.. of die nog goed is? en is de spanrol is die nog goed..? Zijn de klemmen van de nokkenas met het juiste moment aangedraaid..?
Reply With Quote
  #9  
Old 02-08-2010, 05:23
Golfie1600's Avatar
Golfie1600 Golfie1600 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 8
Default

Voor het vervangen van de koppakking was het er nog niet. Waterpomp is het in ieder geval niet, (multiriem eraf gehaald).
Reply With Quote
  #10  
Old 02-08-2010, 06:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Durf je het aan om er mee langs te komen
Reply With Quote
  #11  
Old 02-08-2010, 07:45
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

this geen waterpomp zoals je ziet zit die snaar er niet op dynamo staat ook stil
lijk mij een lagertje
Reply With Quote
  #12  
Old 02-08-2010, 10:16
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik vind het niet zo gek als je zonder koeling volgas gaat trappen en op remreiniger gaat starten.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #13  
Old 02-08-2010, 18:39
Golfie1600's Avatar
Golfie1600 Golfie1600 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 8
Default

Auto is niet verzekerd, ik ga zodra ik tijd heb eens kijken naar de klepstoters.
Wat ook op te merken valt is dat de laatste keer dat ik er in reed het olielampje begon te knipperen en dat er een zoemer afging in het dashboard. Maar de olie was verre van leeg. Oliepomp kapot? Ik weet niet precies hoe hard de olie moet stromen, maar als ik tijdens het lopen de oliedop eraf haal zie ik geen olie (kolken) onder de kleppendeksel. (als dit de bedoeling is.)

Ook loopt hij bij het koud starten soms op 2 cillinders, totdat ik even met het gas pomp en dan is het over.

Het is in ieder geval geen veel voorkomend probleem.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Reply With Quote
  #14  
Old 02-08-2010, 21:34
geizer's Avatar
geizer geizer is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 185
Default

wat denk je dan van een keer olie pijlen?????
Reply With Quote
  #15  
Old 03-08-2010, 07:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Heb je de nokkenas+krukas bouten goed vastzitten?..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 03-08-2010, 07:44
Tombo90's Avatar
Tombo90 Tombo90 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 519
Default

Niet lullig bedoeld maar als ik je filmpjes zie van hoe je omgaat met die auto en dat hij soms al op 2 cilinders loopt dan denk ik toch dat het blok zijn beste tijd wel gehad heeft nu.
Een golf 1.6 is namelijk niet gemaakt om over de 200 te lopen of door zich door zand heen te graven.
Als je het mij vraagt wip er een vr6 in dan heb je tenminste ook de performance die jij wilt hebben want dit gaat je op de weg vervelen dat kan ik je zeggen.
Heb zelf eerst ook veel gecrost met auto's maar op de weg valt de power ervan dan dik tegen
__________________
'06 Passat 3c variant 2.0 tdi
'01 Golf cabrio 2.0
Reply With Quote
  #17  
Old 03-08-2010, 16:05
pussywagons old pussywagons old is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 69
Default

Quote:
Originally Posted by Golfie1600
Wat ook op te merken valt is dat de laatste keer dat ik er in reed het olielampje begon te knipperen en dat er een zoemer afging in het dashboard. Maar de olie was verre van leeg. Oliepomp kapot?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval


heb dit ook voorgehad met men gti...
bij mij was het een krukaslager die erdoor was
Reply With Quote
  #18  
Old 03-08-2010, 16:21
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Volgens mij mag die auto blij zijn dat ie een beetje ziek is en daarom rust heeft. Kun je niet beter een Opel pakken voor je youtube hobby?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #19  
Old 03-08-2010, 16:37
Supernova1981's Avatar
Supernova1981 Supernova1981 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 172
Default

Een lekenvraag / observatie. Waar is je luchtfilter? Kan dat niet de reden zijn, dat er misschien is in is gezogen, of werkt dat niet zo?
__________________
Laat me met roest!
Reply With Quote
  #20  
Old 03-08-2010, 18:15
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Supernova1981
Een lekenvraag / observatie. Waar is je luchtfilter? Kan dat niet de reden zijn, dat er misschien is in is gezogen, of werkt dat niet zo?

Als je naar het filmpje kijkt kun je zien dat hij er gewoon op zit (plastic stuk op de carb bestaat uit 2 delen ), alleen de aanzuigpijp is eraf gehaald.

Zelf denk ik dat je beter een ander blokje kunt halen, zo'n geluid komt meestal van een kapot drijfstang lager of kleppen die de zuiger raken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum