PDA

View Full Version : 2h motor brandstofpomp werkt niet op het juiste moment

royv88
05-08-2010, 21:39
Goedendag
sins kort is mijn moeder in het bezit van een cabrio van 1991 met een 2h motor erin.
Vanaf het begin deed de temp meter op het dashboard het niet. Ik heb toen de blauwe stekker los gehad en de zwarte stekker los gehad die bij de cillinderkop op de koelleiding. Na het terug steken van de blauwe stekker horde ik enig geknetter en en kortsluiting. De sensor was vies van binnen. Daarna de stekker er weer op gezet en geen geknetter meer.
Maar sinds dien gaat de brandstof pomp niet meer lopen als ik de auto op contact zet. Ook werkt bij het starten de ontsteking niet. ( geen vonk)
Als ik het contactslot snel van contact draai gaat de pomp lopen, ook licht het oliedruk lampje lichtjes op. Draai ik hem langzaam van contact dan is er niks aan de hand. Het relais van de pomp word ook niet doorgeschakeld alleen als hij snel van contact gaat.
Alle zekering in de zekering kast zijn heel. Ander contactblokje maakt geen verschil. Ontsteking computer vervangen ook geen verschil. Iemand een idee wat het kan zijn? ik heb al zagen erna gezochtt . Ook het alarm er tussenuit gehaald maar niks.
Ik hoop dat iemand wat kan betekenen voor mij.
mvg roy :roll:

golf mkII 16v
06-08-2010, 06:54
Stekkers achter in de zekeringkast nog goed
Kan zo zijn dat er stekkers los zitten [in de plastic stekker]
Dit kan ook zo bij het contactslot zijn

royv88
10-08-2010, 06:22
zo, ben er vandaag achter gekomen dat het brandstofpomp relais, op het schakel gedeelte constant 12v heeft staan. Om het in te schakelen moet er op 1 zijde massa komen te staan. En aan de tekening van de kabelboom te zien moet deze massa vanuit de computer worden gelegd, vanuit punt 3 van de computer naar het kleinste pinnetje ( nummer vergeten) op het pomp relais. Maar nu weet ik niet als een ander element bv een druk sensor zegt wanneer de computer moet omschakelen op massa en wanneer niet.
Morge ga ik ff de computer uit wisselen en hoop dan meer te weten te komen. vermoed sterk dat de computer stuk is vandaar

mvg roy

Pewi Vwteam
10-08-2010, 22:12
je blauwe koel sensor heeft ook met je inspuiting te maken, en denk ook met de aansturing van je brandstofpomp dus zou deze maar is vervangen, denk dat dat het euvel is. brandstof pomp is denk ik massa gestuurd. kan zo voor je uitzoeken moet ik ff een paar schema s er bij pakken.

royv88
10-08-2010, 22:14
Goedendag
ik heb zelf het stroomschema, maar er staat niet bij wat erin de computer gebeurt en als hij massa geschakelt is en welke sensoren waar invloed op hebben. Wel heb ik mijn computer vandaag in een andere cabrio gehad, deze had toen hetzelfde probleem. Morgen komt er een andere computer dus hopen dat het dan is opgelost
mvg roy

Pewi Vwteam
10-08-2010, 22:16
oke dan is de oorzaak duidelijke denk ik zo. succes er mee groetjes