Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-08-2010, 21:39
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default 2h motor brandstofpomp werkt niet op het juiste moment

Goedendag
sins kort is mijn moeder in het bezit van een cabrio van 1991 met een 2h motor erin.
Vanaf het begin deed de temp meter op het dashboard het niet. Ik heb toen de blauwe stekker los gehad en de zwarte stekker los gehad die bij de cillinderkop op de koelleiding. Na het terug steken van de blauwe stekker horde ik enig geknetter en en kortsluiting. De sensor was vies van binnen. Daarna de stekker er weer op gezet en geen geknetter meer.
Maar sinds dien gaat de brandstof pomp niet meer lopen als ik de auto op contact zet. Ook werkt bij het starten de ontsteking niet. ( geen vonk)
Als ik het contactslot snel van contact draai gaat de pomp lopen, ook licht het oliedruk lampje lichtjes op. Draai ik hem langzaam van contact dan is er niks aan de hand. Het relais van de pomp word ook niet doorgeschakeld alleen als hij snel van contact gaat.
Alle zekering in de zekering kast zijn heel. Ander contactblokje maakt geen verschil. Ontsteking computer vervangen ook geen verschil. Iemand een idee wat het kan zijn? ik heb al zagen erna gezochtt . Ook het alarm er tussenuit gehaald maar niks.
Ik hoop dat iemand wat kan betekenen voor mij.
mvg roy :roll:
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2010, 06:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Stekkers achter in de zekeringkast nog goed
Kan zo zijn dat er stekkers los zitten [in de plastic stekker]
Dit kan ook zo bij het contactslot zijn
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2010, 06:22
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default

zo, ben er vandaag achter gekomen dat het brandstofpomp relais, op het schakel gedeelte constant 12v heeft staan. Om het in te schakelen moet er op 1 zijde massa komen te staan. En aan de tekening van de kabelboom te zien moet deze massa vanuit de computer worden gelegd, vanuit punt 3 van de computer naar het kleinste pinnetje ( nummer vergeten) op het pomp relais. Maar nu weet ik niet als een ander element bv een druk sensor zegt wanneer de computer moet omschakelen op massa en wanneer niet.
Morge ga ik ff de computer uit wisselen en hoop dan meer te weten te komen. vermoed sterk dat de computer stuk is vandaar

mvg roy
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2010, 22:12
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

je blauwe koel sensor heeft ook met je inspuiting te maken, en denk ook met de aansturing van je brandstofpomp dus zou deze maar is vervangen, denk dat dat het euvel is. brandstof pomp is denk ik massa gestuurd. kan zo voor je uitzoeken moet ik ff een paar schema s er bij pakken.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2010, 22:14
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default

Goedendag
ik heb zelf het stroomschema, maar er staat niet bij wat erin de computer gebeurt en als hij massa geschakelt is en welke sensoren waar invloed op hebben. Wel heb ik mijn computer vandaag in een andere cabrio gehad, deze had toen hetzelfde probleem. Morgen komt er een andere computer dus hopen dat het dan is opgelost
mvg roy
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2010, 22:16
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

oke dan is de oorzaak duidelijke denk ik zo. succes er mee groetjes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum