PDA

View Full Version : Hydraulische of mechanische klepstoters


DESTROY
13-08-2010, 20:01
Kan je aan de nr van een cilinderkop van glof 1 of golf 2 zien of de kop hydr of mech klepstoters heeft ik heb het over de 1800 8v gti motors.

grz DEST

bolku
13-08-2010, 23:07
Ikke wel...
Zet de code hier eens neer.

Jel Golf 2 GTI
14-08-2010, 06:52
Wil ik ook wel eens weten.

Had een DX-blok binnen gedaan voor revisie, blijkt dat die met zowel mechanische als hydrolische stoters geleverd werd. :redface:

Kan ook iemand hier het grote verschil in uitleggen??
Met foto's eventueel :D

Grtz Jel

DESTROY
14-08-2010, 21:02
Ikke wel...
Zet de code hier eens neer.



026 103 373 AC

bolku
15-08-2010, 00:24
Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.

Hight
15-08-2010, 10:06
Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.


weet je toevallig ook waarom dat zo is?

bolku
15-08-2010, 19:34
Nee, nooit in verdiept.

DESTROY
16-08-2010, 06:42
Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.



Ik wet dat je het kan zien als je het kleppedeksel verwijderd maar zou graag de code van de mechanische en hydraulische kennen zodat ik niets hoef te verwijderen.

groeten DEST

Campion
16-08-2010, 16:38
Wil ik ook wel eens weten.

Had een DX-blok binnen gedaan voor revisie, blijkt dat die met zowel mechanische als hydrolische stoters geleverd werd. :redface:

Kan ook iemand hier het grote verschil in uitleggen??
Met foto's eventueel :D

Grtz Jel

met mechanische kleppen kun je een hoger toerental aan, en met hydraulische kleppen heb je geen gedoe met klepstelplaatjes en zal dus minder snel gaan tikken.

sciroccoGTII
17-08-2010, 16:17
weet je toevallig ook waarom dat zo is?

Op die plek zit dan een oliesmeerkanaal

Hight
17-08-2010, 19:07
Op die plek zit dan een oliesmeerkanaal

dat had ik idd gezien, maar verder?

DESTROY
18-08-2010, 16:46
OK heel goei informatie hydraulische nokkenas heeft 4 nokkenasbruggen en mechanische heeft er 5 maar je kan het zien aan de nr die op de cilinderkop staat welke nr staat voor hydraulisch en welke voor mechanisch.

groet DEST :screwy:

Zollie
30-05-2011, 13:43
ff checken!

Deze motor komt uit mijn 1983 passat, 1.6D. Deze kop is dus mechanisch? te zien omdat er 5 bruggen over de nok zitten waar ie mee vast zit?

En alle hydro-koppen hebben er 4? ook D en TD?

http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/IMG_1535.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/7/0/IMG_1536.JPG

Is dat de beste manier om t onderscheid te maken? 4 of 5 bevestigingsbruggen?

sciroccoGTII
30-05-2011, 16:07
Nouja ik zie vanaf hier al stelplaatjes zitten dus is een mechanische kop..hydrostoters hebben namelijk geen klepstelplaatjes. Dat is dus het gemakkelijkste onderscheid in jouw situatie..

Zollie
30-05-2011, 16:27
Nouja ik zie vanaf hier al stelplaatjes zitten dus is een mechanische kop..hydrostoters hebben namelijk geen klepstelplaatjes. Dat is dus het gemakkelijkste onderscheid in jouw situatie..

Ok, die plaatjes onder de nok, zien er voor mij uit als gewoon vlakke ronde plaatjes. Hydrostoters zien er van boven dus duidelijk anders uit?

mooi om te weten :)

smokewerks
30-05-2011, 18:10
Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3709684.jpg

Zollie
30-05-2011, 18:18
Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3709684.jpg

kiek, das nuttige info, bedankt!

Kevert
04-09-2011, 18:05
Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3709684.jpg

De koppen van mijn golf 2 - 1.6 en 1.8 hadden anders maar 4 bruggen hoor.
In het midden zat dan niks en zit er een oliekanaaltje ofzo.
En het waren gewoon hydraulische stoters die erin zitten.

Jel Golf 2 GTI
04-09-2011, 18:41
ik heb gistere ook een koppakking veranderd van de MK2 1.6 van men broer,

4 nokken en hydro-stoters. Motorcode EZ.

carbreaker de autosloper
04-09-2011, 19:13
4 idd en een spatplaat

Jel Golf 2 GTI
05-09-2011, 09:52
4 idd en een spatplaat

jeps klopt volledig :thumbup:

MelG60
06-09-2011, 22:29
Wel leuk dat zo een DX ed standaard mechanisch is maar veel heb je er niet aan, de bekers zijn loodzwaar (dus niet geschikt voor hoge toeren) en de plaatjes liggen bovenop dus met een beetje nokkenas ram je die er meteen af.