![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kan je aan de nr van een cilinderkop van glof 1 of golf 2 zien of de kop hydr of mech klepstoters heeft ik heb het over de 1800 8v gti motors.
grz DEST |
|
||||
|
||||
![]() Ikke wel...
Zet de code hier eens neer.
|
||||
|
||||
![]() Wil ik ook wel eens weten.
Had een DX-blok binnen gedaan voor revisie, blijkt dat die met zowel mechanische als hydrolische stoters geleverd werd. ![]() Kan ook iemand hier het grote verschil in uitleggen?? Met foto's eventueel ![]() Grtz Jel
|
|||
|
|||
![]() Quote:
026 103 373 AC |
|
||||
|
||||
![]() Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
weet je toevallig ook waarom dat zo is? |
|
||||
|
||||
![]() Nee, nooit in verdiept.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik wet dat je het kan zien als je het kleppedeksel verwijderd maar zou graag de code van de mechanische en hydraulische kennen zodat ik niets hoef te verwijderen. groeten DEST |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met mechanische kleppen kun je een hoger toerental aan, en met hydraulische kleppen heb je geen gedoe met klepstelplaatjes en zal dus minder snel gaan tikken.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Op die plek zit dan een oliesmeerkanaal |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat had ik idd gezien, maar verder? |
|
|||
|
|||
![]() OK heel goei informatie hydraulische nokkenas heeft 4 nokkenasbruggen en mechanische heeft er 5 maar je kan het zien aan de nr die op de cilinderkop staat welke nr staat voor hydraulisch en welke voor mechanisch.
groet DEST ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ff checken!
Deze motor komt uit mijn 1983 passat, 1.6D. Deze kop is dus mechanisch? te zien omdat er 5 bruggen over de nok zitten waar ie mee vast zit? En alle hydro-koppen hebben er 4? ook D en TD? Is dat de beste manier om t onderscheid te maken? 4 of 5 bevestigingsbruggen?
|
|||
|
|||
![]() Nouja ik zie vanaf hier al stelplaatjes zitten dus is een mechanische kop..hydrostoters hebben namelijk geen klepstelplaatjes. Dat is dus het gemakkelijkste onderscheid in jouw situatie..
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok, die plaatjes onder de nok, zien er voor mij uit als gewoon vlakke ronde plaatjes. Hydrostoters zien er van boven dus duidelijk anders uit? mooi om te weten ![]()
|
|||
|
|||
![]() Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2. http://images.thesamba.com/vw/class...pix/3709684.jpg |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kiek, das nuttige info, bedankt!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De koppen van mijn golf 2 - 1.6 en 1.8 hadden anders maar 4 bruggen hoor. In het midden zat dan niks en zit er een oliekanaaltje ofzo. En het waren gewoon hydraulische stoters die erin zitten. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb gistere ook een koppakking veranderd van de MK2 1.6 van men broer,
4 nokken en hydro-stoters. Motorcode EZ.
|
|||
|
|||
![]() 4 idd en een spatplaat