View Full Version : VR6 plus ophanging onder MK2
Op het moment ben ik een snelle M-TDI voor mijn Jetta aan het opbouwen.
Ik zou graag een VR6 plus ophanging willen monteren, maar vraag me af of het gaat. Net al een poos met de zoek functie gespeelt en vrijwel niets gevonden.
Mijn idee is dat een complete Corrado VR6 ophanging zou moeten passen, klopt dit?
Past een Mk3 subframe?
Heeft iemand misschien meer informatie?
Turbo-Variant
23-08-2010, 10:44
De plusophanging past er inderdaad onder. Je moet uiteraard wel alles omzetten dan. Plus-subframe past ook, alleen is het achterste bevestigingsgat dan ongebruikt.
Maar was jij niet degene die de plusombouw af raad vanwege de veranderde geometrie van de auto (o.a. ackermann)?
Voor een type 1 zeker wel aangezien daar de wiel geometrie (spoorbreedte, wielbasis) verschillend is.
Voor een Corrado VR6 en een Golf 2 heb je 5 mm verschil in wielbasis. Die afwijking in de stuur inrichting heb je ook al als je een keer een stoeprandje raakt.
Als je de volledige ophanging plaatst heb je geen problemen.
Kan inderdaad gewoon Bert, maar je zult de draagarmen en fusee's en dus ook de stuurstangen moeten plaatsen. De spoorbreedte neemt wel een aardig stukje toe. Dus je wielen zullen en stuk meer naar buiten komen te staan.
heb ook een plus onderstel onder mk2vr6
ga dus weer terug bouwen voorzijde naar g60
blijft wel gewoon 5x100
maar rijd prima
Het is al opgelost, heb een complete VR6 ophanging gekocht. Ik maak wel foto's als ik alles om ga bouwen.
VR6 Achteras nog even ombouwen naar Golf 4 naven en schijven.23.8mm hoofdremcilinder en het is voldoende voor de 200pk 420Nm uit de M-TDI
@Wasco: Waarom ga jij hem weer terug bouwen naar G60? Problemen met de te grote negatieve camber?
Waarom ga je naar Golf 4 achter? Klauwen zijn bij mijn weten niets krachtiger als VR6 klauwen?
zijn alu en schijnen minder snel vast te gaan zitten.
Ja, dat klopt inderdaad, maar de schijven zijn gelijk aan die van de VR6. Of doe je het enkel voor de losse naaf (lager etc). Zoals die ook bij de Polo 6N/6N2 e.d. al is toegepast?
1 gewicht van de klauw en het verbeterde handrem mechaniek
2 de vaste naaf waardoor er minder speling op de schijf zit. Nu hoef je bij het remmen niet eerst de speling weg te trappen.
Dat tweede punt had ik mijn inderdaad niet gerealiseerd maar is zekers net zo relevant (gebruik zelf altijd de versnellingsbak als handrem).
van horen zeggen dat Golf 4 handremmechanieken ook vast gaan zitten
maar ook ik gebruik hem nauwelijks
Naar ik heb horen zeggen kan je een remdruk verdeler gebruiken om een hydaulische handrem te maken. Dat zou een hoop elende schelen. Ik weet dat ze er zijn van Tilton, maar dan betaal je de hoofdprijs.
Spierings
24-08-2010, 22:23
Naar ik heb horen zeggen kan je een remdruk verdeler gebruiken om een hydaulische handrem te maken. Dat zou een hoop elende schelen. Ik weet dat ze er zijn van Tilton, maar dan betaal je de hoofdprijs.
Volgens mij moet de handrem voor apk via een tweede systeem werken, dus als door een lek de druk weg valt moet je met een handrem nog kunnen remmen.
Als je zo'n hydraulisch handrem hebt met een palletje dan hoeft dit volgens mij niet. Als je remkabels knappen, dan heb je tpch ook geen backup?
En wat dacht je van de elektrische handrem, zoals deze op de 3C is toegepast. Daar drukt een elektromotor (aangestuurd door een kenveld, door de hitte zet de remschuif uit, de motor stelt verder na, namate de remschijf krimpt) de schroefzuiger naar buiten.
Spierings
24-08-2010, 23:00
Als je zo'n hydraulisch handrem hebt met een palletje dan hoeft dit volgens mij niet. Als je remkabels knappen, dan heb je tpch ook geen backup?
En wat dacht je van de elektrische handrem, zoals deze op de 3C is toegepast. Daar drukt een elektromotor (aangestuurd door een kenveld, door de hitte zet de remschuif uit, de motor stelt verder na, namate de remschijf krimpt) de schroefzuiger naar buiten.
Als je handremkabels knappen heb je ook een back up, je normale remsysteem ;)
Met een elektrische handrem heb je net zo goed twee systemen. Hoe die verder aangestuurd word heeft er niks mee te maken. Zó'n elektrische handrem steld tijdens het rijden als de remmen warm worden ook niet na.
@Wasco: Waarom ga jij hem weer terug bouwen naar G60? Problemen met de te grote negatieve camber?
neej problemen met dat de wielen net passen :D 9jet5
Ik kijk wel even hoe ik het t.z.t. op ga lossen voorlopig het originele systeem laten zitten.
@Wasco: Aha... ja dat kan natuurlijk ook. Het is trouwens 9 inch J staat voor het velgbed type. ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.