Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2010, 08:38
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Question VR6 plus ophanging onder MK2

Op het moment ben ik een snelle M-TDI voor mijn Jetta aan het opbouwen.

Ik zou graag een VR6 plus ophanging willen monteren, maar vraag me af of het gaat. Net al een poos met de zoek functie gespeelt en vrijwel niets gevonden.

Mijn idee is dat een complete Corrado VR6 ophanging zou moeten passen, klopt dit?

Past een Mk3 subframe?

Heeft iemand misschien meer informatie?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2010, 10:44
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

De plusophanging past er inderdaad onder. Je moet uiteraard wel alles omzetten dan. Plus-subframe past ook, alleen is het achterste bevestigingsgat dan ongebruikt.

Maar was jij niet degene die de plusombouw af raad vanwege de veranderde geometrie van de auto (o.a. ackermann)?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2010, 10:55
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Voor een type 1 zeker wel aangezien daar de wiel geometrie (spoorbreedte, wielbasis) verschillend is.

Voor een Corrado VR6 en een Golf 2 heb je 5 mm verschil in wielbasis. Die afwijking in de stuur inrichting heb je ook al als je een keer een stoeprandje raakt.

Als je de volledige ophanging plaatst heb je geen problemen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2010, 19:37
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Kan inderdaad gewoon Bert, maar je zult de draagarmen en fusee's en dus ook de stuurstangen moeten plaatsen. De spoorbreedte neemt wel een aardig stukje toe. Dus je wielen zullen en stuk meer naar buiten komen te staan.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2010, 20:27
wasco wasco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 46
Default

heb ook een plus onderstel onder mk2vr6

ga dus weer terug bouwen voorzijde naar g60

blijft wel gewoon 5x100


maar rijd prima
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2010, 21:46
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Het is al opgelost, heb een complete VR6 ophanging gekocht. Ik maak wel foto's als ik alles om ga bouwen.

VR6 Achteras nog even ombouwen naar Golf 4 naven en schijven.23.8mm hoofdremcilinder en het is voldoende voor de 200pk 420Nm uit de M-TDI
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #7  
Old 23-08-2010, 21:47
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Wasco: Waarom ga jij hem weer terug bouwen naar G60? Problemen met de te grote negatieve camber?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 23-08-2010, 22:56
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Waarom ga je naar Golf 4 achter? Klauwen zijn bij mijn weten niets krachtiger als VR6 klauwen?
Reply With Quote
  #9  
Old 23-08-2010, 23:26
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

zijn alu en schijnen minder snel vast te gaan zitten.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 23-08-2010, 23:49
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ja, dat klopt inderdaad, maar de schijven zijn gelijk aan die van de VR6. Of doe je het enkel voor de losse naaf (lager etc). Zoals die ook bij de Polo 6N/6N2 e.d. al is toegepast?
Reply With Quote
  #11  
Old 24-08-2010, 06:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

1 gewicht van de klauw en het verbeterde handrem mechaniek
2 de vaste naaf waardoor er minder speling op de schijf zit. Nu hoef je bij het remmen niet eerst de speling weg te trappen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #12  
Old 24-08-2010, 20:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat tweede punt had ik mijn inderdaad niet gerealiseerd maar is zekers net zo relevant (gebruik zelf altijd de versnellingsbak als handrem).
Reply With Quote
  #13  
Old 24-08-2010, 20:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

van horen zeggen dat Golf 4 handremmechanieken ook vast gaan zitten
maar ook ik gebruik hem nauwelijks
Reply With Quote
  #14  
Old 24-08-2010, 21:45
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Naar ik heb horen zeggen kan je een remdruk verdeler gebruiken om een hydaulische handrem te maken. Dat zou een hoop elende schelen. Ik weet dat ze er zijn van Tilton, maar dan betaal je de hoofdprijs.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #15  
Old 24-08-2010, 22:23
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Naar ik heb horen zeggen kan je een remdruk verdeler gebruiken om een hydaulische handrem te maken. Dat zou een hoop elende schelen. Ik weet dat ze er zijn van Tilton, maar dan betaal je de hoofdprijs.

Volgens mij moet de handrem voor apk via een tweede systeem werken, dus als door een lek de druk weg valt moet je met een handrem nog kunnen remmen.
Reply With Quote
  #16  
Old 24-08-2010, 22:49
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Als je zo'n hydraulisch handrem hebt met een palletje dan hoeft dit volgens mij niet. Als je remkabels knappen, dan heb je tpch ook geen backup?

En wat dacht je van de elektrische handrem, zoals deze op de 3C is toegepast. Daar drukt een elektromotor (aangestuurd door een kenveld, door de hitte zet de remschuif uit, de motor stelt verder na, namate de remschijf krimpt) de schroefzuiger naar buiten.
Reply With Quote
  #17  
Old 24-08-2010, 23:00
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je zo'n hydraulisch handrem hebt met een palletje dan hoeft dit volgens mij niet. Als je remkabels knappen, dan heb je tpch ook geen backup?

En wat dacht je van de elektrische handrem, zoals deze op de 3C is toegepast. Daar drukt een elektromotor (aangestuurd door een kenveld, door de hitte zet de remschuif uit, de motor stelt verder na, namate de remschijf krimpt) de schroefzuiger naar buiten.

Als je handremkabels knappen heb je ook een back up, je normale remsysteem

Met een elektrische handrem heb je net zo goed twee systemen. Hoe die verder aangestuurd word heeft er niks mee te maken. Zó'n elektrische handrem steld tijdens het rijden als de remmen warm worden ook niet na.
Reply With Quote
  #18  
Old 24-08-2010, 23:07
wasco wasco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 46
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Wasco: Waarom ga jij hem weer terug bouwen naar G60? Problemen met de te grote negatieve camber?



neej problemen met dat de wielen net passen 9jet5
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2010, 06:48
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik kijk wel even hoe ik het t.z.t. op ga lossen voorlopig het originele systeem laten zitten.

@Wasco: Aha... ja dat kan natuurlijk ook. Het is trouwens 9 inch J staat voor het velgbed type.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum