jetta91
31-08-2010, 09:56
ongeveer 3 weken na aanschaf van mijn 35i begint deze best te roken,
eerst was het alleen bij het starten even een paar tellen, maar nu houdt ie pas op na ongeveer een km rijdn voor zover ik kan zien dan,
ik merk aan het rijgedrag, optrekken constant rijden en doortrekken geen vermogen verlies, en ook het olie verbruik is niet schrikbarend, wel hoor ik af en toe bij het starten mijn kleppen behoorlijk tikkenmaar dit is maar heel af en toe en van korte duur,
ik heb hem zelf al en beurtje gegeven,
hierbij heb ik het volgende vervangen:
- Olie 10 W 40 Castroll GTX High Milage
- Olie Filter
- Bougie kabels
- bobine Kabel
- rotor
- verdelerkap
- luchtfilter ( open luchtfilter )
in het begin hield ie ook af en toe in, dat heb ik door het geven van deze beurt gelukkig kunne verhelpen, maar het roken blijft :mad:
ik vermoed zelf dat mijn klepsteel rubbers versleten zijn omdat het roken maar van korte duur is en het ook echt een olie geur is en blauwe rook wat ook op olie duidt, na een paar tellen draaien komt er dan weer wat olie tussen de rubbers waardoor de eventuele scheurtjes en slijtage opgevuld wordt door olie en zo afgedicht wordt maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten.
KVS ziet er normaal uit zakt wel een heel klein beetje in peil maar is redelijk constant, ook onder de olie dop ziet alles er normaal uit, en ik kan bij de kop geen buitensporige olie lekkage vinden alleen een klein beete zweet maar dat mag wel na 266.xxx km :rolleyes:
eerst was het alleen bij het starten even een paar tellen, maar nu houdt ie pas op na ongeveer een km rijdn voor zover ik kan zien dan,
ik merk aan het rijgedrag, optrekken constant rijden en doortrekken geen vermogen verlies, en ook het olie verbruik is niet schrikbarend, wel hoor ik af en toe bij het starten mijn kleppen behoorlijk tikkenmaar dit is maar heel af en toe en van korte duur,
ik heb hem zelf al en beurtje gegeven,
hierbij heb ik het volgende vervangen:
- Olie 10 W 40 Castroll GTX High Milage
- Olie Filter
- Bougie kabels
- bobine Kabel
- rotor
- verdelerkap
- luchtfilter ( open luchtfilter )
in het begin hield ie ook af en toe in, dat heb ik door het geven van deze beurt gelukkig kunne verhelpen, maar het roken blijft :mad:
ik vermoed zelf dat mijn klepsteel rubbers versleten zijn omdat het roken maar van korte duur is en het ook echt een olie geur is en blauwe rook wat ook op olie duidt, na een paar tellen draaien komt er dan weer wat olie tussen de rubbers waardoor de eventuele scheurtjes en slijtage opgevuld wordt door olie en zo afgedicht wordt maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten.
KVS ziet er normaal uit zakt wel een heel klein beetje in peil maar is redelijk constant, ook onder de olie dop ziet alles er normaal uit, en ik kan bij de kop geen buitensporige olie lekkage vinden alleen een klein beete zweet maar dat mag wel na 266.xxx km :rolleyes: