Ralfons
03-09-2010, 20:43
Zojuist bezig geweest met de remmen. Nieuwe blokken en schijven zijn nodig, dus de boel uit elkaar gehaald. Uiteindelijk alles losgekregen, maar omdat de oude bouten zo vast zaten heb ik van 3 de kop dol gedraaid. Goed gereedschap is dus het halve werk :D
Goed.. Nieuwe bouten had ik al gehaald, maar ze verschillen een beetje.
Ik heb zojuist de bouten gepast, maar toch gaan ze niet ver genoeg vast in dat gietijzeren wielding (hoe noem ik dat?)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/9/6/8/Boutjesremklauw.JPG
Oude bout boven(het roestige uiteinde geeft aan tot waar deze was vastgeschroefd), nieuwe eronder (rood gemarkeerd voor hoever ik deze het gat in krijg). De nieuwe bout krijg ik dus 5 mm minder diep het gat in dan zou moeten.
Ik merk dat de oude bout iets konisch is, waardoor deze dus verder in het gat gaat. De nieuwe bout is recht en gaat zeker niet diep genoeg het gat in. Vormt dit een probleem (volgensmij wel, de remklauw zit dan immers los) of heb ik echt de verkeerde bouten meegekregen bij de dealer?
Eventueel zal ik ze zelf moeten aanpassen?
Ik hoor graag de tips. Wil 'm morgen toch graag weer klaarmaken.
Alvast dank!
Goed.. Nieuwe bouten had ik al gehaald, maar ze verschillen een beetje.
Ik heb zojuist de bouten gepast, maar toch gaan ze niet ver genoeg vast in dat gietijzeren wielding (hoe noem ik dat?)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/9/6/8/Boutjesremklauw.JPG
Oude bout boven(het roestige uiteinde geeft aan tot waar deze was vastgeschroefd), nieuwe eronder (rood gemarkeerd voor hoever ik deze het gat in krijg). De nieuwe bout krijg ik dus 5 mm minder diep het gat in dan zou moeten.
Ik merk dat de oude bout iets konisch is, waardoor deze dus verder in het gat gaat. De nieuwe bout is recht en gaat zeker niet diep genoeg het gat in. Vormt dit een probleem (volgensmij wel, de remklauw zit dan immers los) of heb ik echt de verkeerde bouten meegekregen bij de dealer?
Eventueel zal ik ze zelf moeten aanpassen?
Ik hoor graag de tips. Wil 'm morgen toch graag weer klaarmaken.
Alvast dank!