View Full Version : golf syncro VS Country
Wie weet of de country het zelfde onderstel heeft als de gewone golf syncro?
Ik bedoel, kan je een country helemaal plat leggen net als een gewone golf of is het toch net allemaal even anders?
Ik ben namelijk op zoek naar een golf synchro maar die zie je bijna niet meer, dus dacht ik een country te kopen en die helemaal te verlagen .
En zijn er nog meer dingen anders aan een country dan aan een gewone mk2?
:rolleyes:
Een Country staat op een zgn ladder chassis, gemaakt door Steyr-Puch in Oostenrijk.
Een syncro heeft een aangepaste bodemplaat voor de 4-wiel aandrijving.
kan zo'n ladders chassis er tussenuit is volgens mij zijn vraag.
ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk, maar zou het niet doen.
country's zijn ook schaars dus vind het zonde.
jaa ik moet het tog eens zijn met joostvw ;)
Ik zou ze beide gewoon helemaal origineel houwe
op mobile.de staan nog wel golf 2 syncro's te koop hoor, moet je hem alleen invoeren
Hier in nederland staat er ook 1 maar iemand die 5000 euro voor een gewone syncro vraagt is volgens mij niet helemaal in orde .
Zo heel erg bijzonder is het ook weer niet.
Voordeel van een country is dat het een 5 deurs is , maar ik wil geen country maar gewoon een lage auto.
Maar als hij dus idd, net als elke ander 4wd een appart chassis heeft dan houd het op.
Ik hoopte dat het een gewone syncro basis was . Dus ander onderstel eronder en klaar.
Maar goed, dan maar verder op zoek naar een syncro.
@ Ries: heb jij misschien een link, want ik kan ze niet vinden.
En zijn ze dan voor normale prijzen?
jettaracing
08-09-2010, 20:35
Volgens mij is een country gewoon een 'verhoogde ' syncro hoor , de basis van de auto is namelijk een golf synchro en de auto's worden later pas omgebouwd naar een hogere versie .
Als je in principe het tussenframe eronderweg haalt ,normale schokdempers en veren zou plaatsen , en dan een een aantal andere zaken aanpast(zoals koppelingskabel, gaskabel,luchtfilterslang enz ) dan kun je m zo lager zetten hoor , is geen probleem .
De country's hebben namelijk ook al de hogere tunnel en achterbodem ,nmet bevestiging voor de achteras e.d.
@Ron MK1: Zijn op Mobile best veel type 2 Syncro's te vinden zelfs:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/changeSortOptions.html?sortPath=specifics.firstRegistration&defaultOrder=DESCENDING&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14,55&makeModelVariant1.modelDescription=syncro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de
Zijn gesorteerd op leeftijd.
jettaracing
08-09-2010, 21:51
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/changeSortOptions.html?sortPath=specifics.firstRegistration&defaultOrder=DESCENDING&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14,55&makeModelVariant1.modelDescription=syncro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de
Daar staan zelf jetta syncro's op :thumbup:
klopt country is gewoon een golf syncro
het chassis kan er gewoon tussen weg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/05082010248.jpg
deze dus
als je z'n ding gaat verlagen , doe dan even een berichtje
die delen die weg haald heb ik wel weer belang bij
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=122811694&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14%2C55&makeModelVariant1.modelDescription=syncro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
rallye's zijn er genoeg te koop. Denk niet dat ie daar naar zoekt. Hij zoekt gewoon een syncro zonder verdere poespas. Zal ongetwijfeld voor een dik project zijn:d
Kijk, daar heb ik inprincipe wel wat aan
Genoeg te koop , voor redelijke prijzen.
Een country is ook evengoed nog best duur ( persoonlijke mening).
Heb wel nog gereageerd op 1 die in belgie staat, niet de mooiste maar als basis goed genoeg.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel vermogen de standaard syncro aandrijving kan hebben.
Iemand een idee misschien, of ervaring?
Syncro86
10-09-2010, 11:57
Het vermogen wat de aandrijving aan kan is volgens mij afhankelijk van het bouwjaar. Die van mij is van '86. De aandrijfassen aan de voorkant van de syncro MK2 zijn volgens mij gelijk. Omdat de basis versie 66 kw is. Daardoor zijn die van 100 mm homokineten. Correct me if I'm wrong? :confused:
Die van de achterkant zijn altijd hetzelfde. De draagarmen voor zijn tot en met 7-'87 met 17 mm klembout. En vanaf 8/'87 met 19 mm klembout. Net als bij de gewone Golf.
De Visco-koppeling is naar mijn weten vanaf 1989 sterker. Die moest aangepast worden voor de G60 motoren. Dus hebben ze alle syncro's/country ermee gemaakt.
De 020 syncro bakken kan volgens www.vwsyncro.co.uk zo'n 150 pk aan. Die van de g60/rallye kunnen veel meer aan.
De 020 syncro bakken kan volgens www.vwsyncro.co.uk zo'n 150 pk aan. Die van de g60/rallye kunnen veel meer aan.
koel ribben tellen
country heeft 6 koel ribben op de visco 7 of meer (weet niet meer presies)
de rallye
Voor wie nog onderdelen van de aandrijving zoekt van een syncro of country.
Heb nog wel wat in de aanbieding. :)
Voor wie nog onderdelen van de aandrijving zoekt van een syncro of country.
Heb nog wel wat in de aanbieding. :)
schokdempers van country zijn bij mij zeer welkom
lek of stuk geen probleem
In belgie staat anders nog wel een country te koop
http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=101557
http://i116.photobucket.com/albums/o4/vwswans/IMG_6903.jpg
http://i116.photobucket.com/albums/o4/vwswans/IMG_6898.jpg
In belgie staat anders nog wel een country te koop
http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=101557
Een country is ook evengoed nog best duur ( persoonlijke mening).
denk dat 5500 ,- euro iets te hoog is voor Ron als ik zijn reactie hier boven lees :D
Ik zoek wel rustig naar een country of syncro tot 1000 euro.
het is ook niet de bedoeling om een knappe te kopen , en voor dat geld zijn ze er wel.
Gaat toch uit elkaar in eerste instantie.
Liefst een country omdat het eigenlijk altijd een 5 deurs is , en dat is wel makkelijk om te combineren als hobby en daily.
idd, in D is onder de 1000 nog best een heel redelijke syncro te vinden.
vind de prijzen in nederland de pan uit gaan om eerlijk te zijn.
Golfjes voor 5-6000 euro , terwijl het niks bijzonders is.
het word echt gewoon te gek hier .
Percentage dat in handen is van "liefhebbers" begint te hoog te worden.
De forumprijzen lopen uit de klauwen, en de "gewone berijders" die hun golfje willen verkopen gaan toch vergelijkbare auto's bekijken op MP voordat ze hun vraagprijs bepalen. Dat doe ik zelf ook als ik iets wil verkopen en ik geen idee heb van de waarde.
Turbo-Variant
12-09-2010, 09:18
Bijna elke syncro is een 5 deurs.
Enkel de Rallye's niet, en hier en daar een gewone syncro 3d.
heey ik heb thuis 2 syncro's zijn, een 3 en een 5 deurs..
ik wil de 5 deurs wel verkopen aan je. stuur me ffe een mailtje dan kan ik je foto's opsturen..
ow en alleen 5deurs zijn origineel in nl geleverd ;)
me mail: mike_vannunen@hotmail.com
ik wil de 5 deurs wel verkopen aan je. stuur me ffe een mailtje dan kan ik je foto's opsturen..
wou je een 3 deurs country maken Mike :D
Heb je een mailtje gestuurd :thumbup:
wou je een 3 deurs country maken Mike :D
nee dat was bedoeld voor de country.. dan kon ik die laten verzinken :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.