View Full Version : 8v kop op 16v onderblok
loco-vr6
25-09-2010, 13:45
zuigers van een KR of PL zijn redelijk vlak, vlakker dan de standaard zuiger als in bv een JB of DX. Stel je monteerd de cilinderkop van een 8v op een 16v onderblok, kom je dan op een hogere compressie uit?
Of zijn er nog meer problemen die je dan kunt verwachten?
Reden vraag: ik moet voor weinig een 8v motortje bouwen met leuk vermogen. wie o wie biedt antwoord? :thumbup:
Ja, gaat goed, je zal wel problemen met pingelen en starten krijgen, maar dat is ook op te lossen.
ik denk dat het blok voor een cross golf is dus vandaar het vermogen
maar ik had johan ook al naar een duitse site door gelinkt waar hij even moest kijken ivm voor weinig veel power
dutchblade
26-09-2010, 08:25
ik denk dat het blok voor een cross golf is dus vandaar het vermogen
maar ik had johan ook al naar een duitse site door gelinkt waar hij even moest kijken ivm voor weinig veel power
En vertel je die link ook aan ons?? :thumbup:
Syncro86
27-09-2010, 12:28
Hoeveel wordt de compressie verhouding als je de 8v kop i.c.m. 16v zuigers gebruikt?
Die word te hoog hebben wij ook is gedaan zuigers tikten net tegen de bougies aan en 18 bar compressie. Toen de zuigers een stuk afgedraaid, je ziet nu nog net een streepje van de inkepingen in de zuiger. Nu is het goed
De Limburger
02-10-2010, 18:09
foto's linkjes en info??
Ik ben benieuwd!!
loco-vr6
04-10-2010, 21:22
:D startmotor van een diesle bood uitkomst bij starten :D raakt net de kop niet en repectievelijk 17.2 bar compressie. Is inderdaad voor de cross. hoeft maar 1 heat heel te blijven maar ben wel benieuwd. er wordt gereden met octaan 102, hopenlijk houdden we het pingelen een beetje in bedwang, dus het wordt vroem of BOEM!! :D
loco-vr6
05-10-2010, 19:44
het antwoord: kaboem! maar wel 8 minuten gaan als een bezetene, toen bleef het gas hangen en kwam de krukas naar buiten :D hele geintje heeft ons 2 sloopblokken en een krat bier gekost. al met al een geslaagd experiment :D
mag van mij een slotje op :)
Dub-Detail
06-10-2010, 08:13
Filmpje?
dragracer
06-10-2010, 09:12
het antwoord: kaboem! maar wel 8 minuten gaan als een bezetene, toen bleef het gas hangen en kwam de krukas naar buiten :D hele geintje heeft ons 2 sloopblokken en een krat bier gekost. al met al een geslaagd experiment :D
mag van mij een slotje op :)
Maaruh........conclusie is dus : Don't Try this at Home.......?? :D
SpiderClass
06-10-2010, 21:29
Ik rij ook met 16v onderblok en 8v kop, door Kronenburg in elkaar gezet. Ik heb alleen als onderblok een 9A.
Ook erg hoge compressie en de brandstofdruk is ook erg hoog, maar loopt lekker hoor :D
Ik rij ook met 16v onderblok en 8v kop, door Kronenburg in elkaar gezet. Ik heb alleen als onderblok een 9A.
Ook erg hoge compressie en de brandstofdruk is ook erg hoog, maar loopt lekker hoor :D
Wordt dat niet gruwelijk warm?
Moet je gewoon niet aan likken als je net gereden hebt.....
Ik rij zelf in een Golf 1 met 9A zuigers met een lichte kom erin en een 8V kop.
Motor heeft er al ruim 50.000 km op zitten in deze setup en heeft 176 pk en 235 Nm.
Kan dus gewoon lang heel blijven als je er ook een beetje verstandig mee omgaat, niet dat ik als een oud wijf rij, maar ik loop zo'n ding niet dag in dag uit compleet af te fakkelen zoals veel petje op- petje af mannetjes doen.
Ik tank 98 oct met octaanbooster bij gebrek aan beter, soms in duitsland tanken, 102 oct en dat is dan prima.
http://www.youtube.com/watch?v=PX4MeEU21r8&feature=related
SpiderClass
08-10-2010, 09:32
Wordt dat niet gruwelijk warm?
Gelukkig nog geen problemen mee gehad. Er zijn natuurlijk nog wel meer dingen aangepast, zo heb ik een radiateur en fan van een fiat ducato, die is wat groter en draait sneller etc. etc. Overigens geen olie koeler.
Wel had ik problemen met de bougies, die werden veelste warm. Maar vervangen door LPG bougies, die kunnen beter tegen hoge tempraturen, alleen jammer van de prijs daarvan. :rolleyes:
loco-vr6
18-10-2010, 19:40
Maaruh........conclusie is dus : Don't Try this at Home.......?? :D
bij gebrek aan bier en sloopmotoren zeker niet voor de hobbyist :D, of verder uitdokteren zoals bolku zegt en met beleid zal het vast wel heel blijven. maar dat was in de cross niet echt de bedoeling ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.