![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() zuigers van een KR of PL zijn redelijk vlak, vlakker dan de standaard zuiger als in bv een JB of DX. Stel je monteerd de cilinderkop van een 8v op een 16v onderblok, kom je dan op een hogere compressie uit?
Of zijn er nog meer problemen die je dan kunt verwachten? Reden vraag: ik moet voor weinig een 8v motortje bouwen met leuk vermogen. wie o wie biedt antwoord? ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ja, gaat goed, je zal wel problemen met pingelen en starten krijgen, maar dat is ook op te lossen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat het blok voor een cross golf is dus vandaar het vermogen
maar ik had johan ook al naar een duitse site door gelinkt waar hij even moest kijken ivm voor weinig veel power
__________________
scirocco 1,6 gt GY-78-RG audi 100 1,8 quattro |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En vertel je die link ook aan ons?? ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel wordt de compressie verhouding als je de 8v kop i.c.m. 16v zuigers gebruikt?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Die word te hoog hebben wij ook is gedaan zuigers tikten net tegen de bougies aan en 18 bar compressie. Toen de zuigers een stuk afgedraaid, je ziet nu nog net een streepje van de inkepingen in de zuiger. Nu is het goed
|
#7
|
||||
|
||||
![]() foto's linkjes en info??
Ik ben benieuwd!!
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() het antwoord: kaboem! maar wel 8 minuten gaan als een bezetene, toen bleef het gas hangen en kwam de krukas naar buiten
![]() ![]() mag van mij een slotje op ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Filmpje?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maaruh........conclusie is dus : Don't Try this at Home.......?? ![]()
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik rij ook met 16v onderblok en 8v kop, door Kronenburg in elkaar gezet. Ik heb alleen als onderblok een 9A.
Ook erg hoge compressie en de brandstofdruk is ook erg hoog, maar loopt lekker hoor ![]()
__________________
Member of Dub05 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wordt dat niet gruwelijk warm?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Moet je gewoon niet aan likken als je net gereden hebt.....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik rij zelf in een Golf 1 met 9A zuigers met een lichte kom erin en een 8V kop.
Motor heeft er al ruim 50.000 km op zitten in deze setup en heeft 176 pk en 235 Nm. Kan dus gewoon lang heel blijven als je er ook een beetje verstandig mee omgaat, niet dat ik als een oud wijf rij, maar ik loop zo'n ding niet dag in dag uit compleet af te fakkelen zoals veel petje op- petje af mannetjes doen. Ik tank 98 oct met octaanbooster bij gebrek aan beter, soms in duitsland tanken, 102 oct en dat is dan prima. http://www.youtube.com/watch?v=PX4M...feature=related
__________________
Groeten, Jeroen. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gelukkig nog geen problemen mee gehad. Er zijn natuurlijk nog wel meer dingen aangepast, zo heb ik een radiateur en fan van een fiat ducato, die is wat groter en draait sneller etc. etc. Overigens geen olie koeler. Wel had ik problemen met de bougies, die werden veelste warm. Maar vervangen door LPG bougies, die kunnen beter tegen hoge tempraturen, alleen jammer van de prijs daarvan. ![]()
__________________
Member of Dub05 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bij gebrek aan bier en sloopmotoren zeker niet voor de hobbyist ![]() ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |