PDA

View Full Version : 20v kop [125 pk versie] op 1.6 8v onderblok?!


Pewi Vwteam
17-10-2010, 18:56
hallo mensen ik ben al druk aan het zoeken geweest naar info over een 20v kop van een atmo, op een 1.6 8v onderblok. hier rijden ze namelijk ook mee in de cross. ben benieuwd naar prestaties, en wat er nodig is kwa aanpassingen, aan kop of\en onderblok. iemand die hier meer van weet?

Mtdi
17-10-2010, 19:16
Ik ben er ook mee bezig geweest,wel met een aluminium onderblok.
We hebben verschillende blokken bekeken,maar deze blokken hebben een dikke watermantel die niet afgedekt word door een kr cilinder kop,er een stuk alluminium aanlassen was een optie.
Maar wegens tijdgebrek,en het wiel op nieuw uitvinden ben ik af gehaakt.
Ben met iets anders bezig maar dat staat even in de ijskast.
Ga anders eens praten met die mensen op de cross.

succes.

breadfan83
17-10-2010, 19:17
Wat bedoel je met die watermantel? En wat wil je waaraan aanlassen dan? Als het is wat ik denk dat het is heb ik daar waarschijnlijk ook wel belang bij namelijk. :D

Mtdi
17-10-2010, 19:20
Als ik morgen op het demontage bedrijf ben,probeer ik even foto,s te nemen.

breadfan83
17-10-2010, 19:50
Thanks!

Neem aan dat het materiaal van het onderblok niet uitmaakt voor het oplassen.

sciroccoGTII
17-10-2010, 20:09
Hoi Jan, (en alle andere geintresseerden)

Om dat probleem op te lossen heb ik al enkele aluminium vulstukken laten watersnijden. Die dekken die naden gewoon af onder de koppakking, bestaan gewoon uit de vorm die er mist en kan er zo in geperst worden. In de cross wordt niet echt vaak een 1.6 8v als basis gebruikt maar worden zelf motoren zamengesteld. Hier word dan vaak een 1.8 teruggebracht naar 1600. Dit ivm dat er vaak 16V koppen worden gebruikt dan willen ze graag dezelfde boring als de kop hebben omdat je anders een slechte ontbranding krijgt. En met een kortere slag kun je gemakkelijker meer toeren draaien. Ze passen dus vaak de slag aan en niet de boring.

Mtdi
17-10-2010, 20:10
De kop moet een rand aan gelast worden,over de gehele lengte.

breadfan83
17-10-2010, 20:11
De kop moet een rand aan gelast worden,over de gehele lengte.

Bij mij zou 't precies andersom moeten. De kop overlapt het onderblok namelijk.

Hier nog een plaatje van een 1.6 20v (geloof ik) :D

http://www.rally24.com/res/img/products/3864_3l.jpg

Mtdi
17-10-2010, 20:56
@Mauritz:Neem eens mee als je eens langs komt.
@Chris: Die 1600 blokken heb er bij staan kijken,ik geloof fsi,maar weet dat niet zeker meer.
Zelf ga ik voor 2 liter.

breadfan83
17-10-2010, 21:00
@Chris: Die 1600 blokken heb er bij staan kijken,ik geloof fsi,maar weet dat niet zeker meer.
Zelf ga ik voor 2 liter.

Ik ook, 2.0, maar die V8 kop is blijkbaar een stuk groter dan de KR en ACE kop. Paar koelvloeistofkanalen steken uit over de rand van het onderblok.

Mtdi
17-10-2010, 21:19
Ja Chris daarom een ALT onderblok.
Ook aluminium maar dan zonder 20v kop.

Pewi Vwteam
17-10-2010, 22:19
http://www.youtube.com/watch?v=AmB6TnbEBhY&feature=related

Pewi Vwteam
17-10-2010, 22:26
oja een 1.6 van vw is toch een terug gebrachte 1.8 door verandering van de krukas.

breadfan83
18-10-2010, 00:27
oja een 1.6 van vw is toch een terug gebrachte 1.8 door verandering van de krukas.

Ligt er aan welke 1.6 je neemt. Een gedeelte is small- en een gedeelte bigblock.

Pewi Vwteam
18-10-2010, 16:20
bigblok van een mk2 bijvoorbeeld of mk1

sciroccoGTII
18-10-2010, 16:22
Alleen de nieuwere types zijn teruggebrachte 1600. De rest heeft een totaal andere boring slag. Een veelgebruikte combi is met een 1.5 krukas, 77,4 geloof ik uit mn hoofd. Kun je een vrij grote boring nemen.

Mtdi
18-10-2010, 18:41
Ik bedoel deze blokken.
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/1600001.jpg
Dit is een Passat blok 1600 AHL

http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/1600002.jpg
Deze is een veel voorkomende BSE ook 1600
En de watermantel die ik bedoel zit aan de achterkant,had helaas geen koppakking van een kr voorhanden.