Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2010, 18:56
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default 20v kop [125 pk versie] op 1.6 8v onderblok?!

hallo mensen ik ben al druk aan het zoeken geweest naar info over een 20v kop van een atmo, op een 1.6 8v onderblok. hier rijden ze namelijk ook mee in de cross. ben benieuwd naar prestaties, en wat er nodig is kwa aanpassingen, aan kop of\en onderblok. iemand die hier meer van weet?
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2010, 19:16
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Ik ben er ook mee bezig geweest,wel met een aluminium onderblok.
We hebben verschillende blokken bekeken,maar deze blokken hebben een dikke watermantel die niet afgedekt word door een kr cilinder kop,er een stuk alluminium aanlassen was een optie.
Maar wegens tijdgebrek,en het wiel op nieuw uitvinden ben ik af gehaakt.
Ben met iets anders bezig maar dat staat even in de ijskast.
Ga anders eens praten met die mensen op de cross.

succes.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2010, 19:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Wat bedoel je met die watermantel? En wat wil je waaraan aanlassen dan? Als het is wat ik denk dat het is heb ik daar waarschijnlijk ook wel belang bij namelijk.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2010, 19:20
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Als ik morgen op het demontage bedrijf ben,probeer ik even foto,s te nemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2010, 19:50
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Thanks!

Neem aan dat het materiaal van het onderblok niet uitmaakt voor het oplassen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 17-10-2010, 20:09
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Hoi Jan, (en alle andere geintresseerden)

Om dat probleem op te lossen heb ik al enkele aluminium vulstukken laten watersnijden. Die dekken die naden gewoon af onder de koppakking, bestaan gewoon uit de vorm die er mist en kan er zo in geperst worden. In de cross wordt niet echt vaak een 1.6 8v als basis gebruikt maar worden zelf motoren zamengesteld. Hier word dan vaak een 1.8 teruggebracht naar 1600. Dit ivm dat er vaak 16V koppen worden gebruikt dan willen ze graag dezelfde boring als de kop hebben omdat je anders een slechte ontbranding krijgt. En met een kortere slag kun je gemakkelijker meer toeren draaien. Ze passen dus vaak de slag aan en niet de boring.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-10-2010, 20:10
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

De kop moet een rand aan gelast worden,over de gehele lengte.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-10-2010, 20:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
De kop moet een rand aan gelast worden,over de gehele lengte.


Bij mij zou 't precies andersom moeten. De kop overlapt het onderblok namelijk.

Hier nog een plaatje van een 1.6 20v (geloof ik)


__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 17-10-2010, 20:56
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

@Mauritz:Neem eens mee als je eens langs komt.
@Chris: Die 1600 blokken heb er bij staan kijken,ik geloof fsi,maar weet dat niet zeker meer.
Zelf ga ik voor 2 liter.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-10-2010, 21:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
@Chris: Die 1600 blokken heb er bij staan kijken,ik geloof fsi,maar weet dat niet zeker meer.
Zelf ga ik voor 2 liter.


Ik ook, 2.0, maar die V8 kop is blijkbaar een stuk groter dan de KR en ACE kop. Paar koelvloeistofkanalen steken uit over de rand van het onderblok.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 17-10-2010, 21:19
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Ja Chris daarom een ALT onderblok.
Ook aluminium maar dan zonder 20v kop.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-10-2010, 22:19
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Reply With Quote
  #13  
Old 17-10-2010, 22:26
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

oja een 1.6 van vw is toch een terug gebrachte 1.8 door verandering van de krukas.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-10-2010, 00:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
oja een 1.6 van vw is toch een terug gebrachte 1.8 door verandering van de krukas.


Ligt er aan welke 1.6 je neemt. Een gedeelte is small- en een gedeelte bigblock.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 18-10-2010, 16:20
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

bigblok van een mk2 bijvoorbeeld of mk1
Reply With Quote
  #16  
Old 18-10-2010, 16:22
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Alleen de nieuwere types zijn teruggebrachte 1600. De rest heeft een totaal andere boring slag. Een veelgebruikte combi is met een 1.5 krukas, 77,4 geloof ik uit mn hoofd. Kun je een vrij grote boring nemen.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-10-2010, 18:41
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Ik bedoel deze blokken.


Dit is een Passat blok 1600 AHL



Deze is een veel voorkomende BSE ook 1600
En de watermantel die ik bedoel zit aan de achterkant,had helaas geen koppakking van een kr voorhanden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum