View Full Version : moet die vervangen worden of nog niet?
jeroenmk1
26-10-2010, 14:57
hoi mensen ik heb ff de vraag of mijn distrubitieriem nu vervangen moet worden of wanneer wel?
het gaat om een bora 1,9 tdi niks rood bjr 1999 de riem is vervangen bij 155dzkm en de stand nu is 225dzkm dus 70dzkm met de riem gereden iemand hier een antwoord?
alvast bedankt :thumbup:
om de 90.000 km vervangen, dus bijna...
jeroenmk1
26-10-2010, 18:26
oke thnx weet ik waar ik aan toe ben :thumbup: :thumbup:
indewarre
26-10-2010, 18:33
als je de auto koopt is het verstandiger om de riem sowiezo gelijk te wisselen
ook een beetje rare stand bij 155k
ik doe het wel altijd gelijk
jeroenmk1
27-10-2010, 12:27
ja indd ook laten doen toen ik de auto kocht en dat was toen de stand vandaar :thumbup:
bjuriaan
27-10-2010, 13:03
is toch 5 of 6jaar, of om de 90dkm!
SubdubberGT
30-10-2010, 21:00
kan hem wel voor je vervangen eventueel ;)
niels hubrecht
30-10-2010, 21:02
moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden
Johan1982MK1
01-11-2010, 12:48
moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden
Ja, alle 1.3 motoren en 1.4 motoren waar de waterpomp op de distributie zit..
Die wille wel eens knappen als je er nét ff te lang mee door rijdt.
Spierings
01-11-2010, 15:10
moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden
Klopt ook, sommige tdi motoren welke in de eerdere jaren van de golf 4 zijn gebruikt moeten om de 60000, dit is meen ik later om gezet naar 90000 (na vervangen eerste riem)
Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.
VolkswagenRacing
01-11-2010, 15:48
Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.
Mijne met motorcode AJM anders gewoon om de 90dkm.
Er is geen TDI motor welke 60 dkm een riem moet hebben...
Wordt vaak geadviseerd bij de 1.4 en 1.6 motoren met de plastic spanrollen die nog wel eens in 2en willen breken... De mijne AGR 90PK gaat lekker om de 2 jaar, dan zit ik net over de 100 dkm heen.. Haalde mijn vorige riem eraf, had 114 dkm gezeten en was niks raars aan te zien. Tegenwoordig zitten de riemen van de 1.9 TDI's 150 dkm, en de nieuwste 1.6 TDI's zels 300 dkm!!
Er is geen TDI motor welke 60 dkm een riem moet hebben...
Wordt vaak geadviseerd bij de 1.4 en 1.6 motoren met de plastic spanrollen die nog wel eens in 2en willen breken... De mijne AGR 90PK gaat lekker om de 2 jaar, dan zit ik net over de 100 dkm heen.. Haalde mijn vorige riem eraf, had 114 dkm gezeten en was niks raars aan te zien. Tegenwoordig zitten de riemen van de 1.9 TDI's 150 dkm, en de nieuwste 1.6 TDI's zels 300 dkm!!
toch ben ik met mijn AGR er huiverig voor om er veel langer dan 90dkm mee te rijden. doe het liever eerder dan later.
300dkm is wel erg ideaal. en hoeveel jaar bruikbaar zijn deze?
Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.
Dat was alleen de eerste riem , daarna om de 90k.
Rijd zelf in een AJM , de eerste riem vertoonde na 60k al veel haarscheurtjes, de tweede riem na bijna 90k zag er als nieuw uit.
De nieuwe riem is ook soort van nylon.
Blijven ondingen die dure verrekte distributieriemen , kost een berg om te vervangen en dan maar hopen dat het behoorlijk gedaan wordt.
Laatste riem maakte een jankend geluid, toen is de spanning maar lager gezet.
grtn yal
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.