Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2010, 14:57
jeroenmk1's Avatar
jeroenmk1 jeroenmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 358
Default moet die vervangen worden of nog niet?

hoi mensen ik heb ff de vraag of mijn distrubitieriem nu vervangen moet worden of wanneer wel?

het gaat om een bora 1,9 tdi niks rood bjr 1999 de riem is vervangen bij 155dzkm en de stand nu is 225dzkm dus 70dzkm met de riem gereden iemand hier een antwoord?

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2010, 18:02
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

om de 90.000 km vervangen, dus bijna...
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2010, 18:26
jeroenmk1's Avatar
jeroenmk1 jeroenmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 358
Default

oke thnx weet ik waar ik aan toe ben
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2010, 18:33
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

als je de auto koopt is het verstandiger om de riem sowiezo gelijk te wisselen

ook een beetje rare stand bij 155k

ik doe het wel altijd gelijk
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2010, 12:27
jeroenmk1's Avatar
jeroenmk1 jeroenmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 358
Default

ja indd ook laten doen toen ik de auto kocht en dat was toen de stand vandaar
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2010, 13:03
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 394
Default

is toch 5 of 6jaar, of om de 90dkm!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2010, 21:55
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

5 jaar of 90.000 km idd
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #8  
Old 30-10-2010, 21:00
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

kan hem wel voor je vervangen eventueel
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #9  
Old 30-10-2010, 21:02
niels hubrecht niels hubrecht is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 158
Default

moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2010, 12:48
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by niels hubrecht
moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden


Ja, alle 1.3 motoren en 1.4 motoren waar de waterpomp op de distributie zit..
Die wille wel eens knappen als je er nét ff te lang mee door rijdt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2010, 15:10
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by niels hubrecht
moeten somige niet om de 60000 km vervangen worden

Klopt ook, sommige tdi motoren welke in de eerdere jaren van de golf 4 zijn gebruikt moeten om de 60000, dit is meen ik later om gezet naar 90000 (na vervangen eerste riem)
Reply With Quote
  #12  
Old 01-11-2010, 15:23
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 01-11-2010, 15:48
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.


Mijne met motorcode AJM anders gewoon om de 90dkm.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 19-11-2010, 20:04
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Er is geen TDI motor welke 60 dkm een riem moet hebben...

Wordt vaak geadviseerd bij de 1.4 en 1.6 motoren met de plastic spanrollen die nog wel eens in 2en willen breken... De mijne AGR 90PK gaat lekker om de 2 jaar, dan zit ik net over de 100 dkm heen.. Haalde mijn vorige riem eraf, had 114 dkm gezeten en was niks raars aan te zien. Tegenwoordig zitten de riemen van de 1.9 TDI's 150 dkm, en de nieuwste 1.6 TDI's zels 300 dkm!!
Reply With Quote
  #15  
Old 21-11-2010, 14:03
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Er is geen TDI motor welke 60 dkm een riem moet hebben...

Wordt vaak geadviseerd bij de 1.4 en 1.6 motoren met de plastic spanrollen die nog wel eens in 2en willen breken... De mijne AGR 90PK gaat lekker om de 2 jaar, dan zit ik net over de 100 dkm heen.. Haalde mijn vorige riem eraf, had 114 dkm gezeten en was niks raars aan te zien. Tegenwoordig zitten de riemen van de 1.9 TDI's 150 dkm, en de nieuwste 1.6 TDI's zels 300 dkm!!


toch ben ik met mijn AGR er huiverig voor om er veel langer dan 90dkm mee te rijden. doe het liever eerder dan later.

300dkm is wel erg ideaal. en hoeveel jaar bruikbaar zijn deze?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #16  
Old 21-11-2010, 17:09
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik weet dat de snaar van een 115pk TDi om de 60.000 gedaan moet worden.


Dat was alleen de eerste riem , daarna om de 90k.
Rijd zelf in een AJM , de eerste riem vertoonde na 60k al veel haarscheurtjes, de tweede riem na bijna 90k zag er als nieuw uit.

De nieuwe riem is ook soort van nylon.

Blijven ondingen die dure verrekte distributieriemen , kost een berg om te vervangen en dan maar hopen dat het behoorlijk gedaan wordt.
Laatste riem maakte een jankend geluid, toen is de spanning maar lager gezet.

grtn yal
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum