View Full Version : Monteur gezocht voor golf 1 1.9TD (AAZ) (SPOED)
gerwin88
02-11-2010, 19:51
N.v.t.
jeroenmk1
02-11-2010, 19:55
emst kom uit epe maar daar heb je het dan ook mee gehad verder kan ik je niet helpen met je probleem wat voor kleur heeft je golf dan?
gerwin88
02-11-2010, 20:02
emst kom uit epe maar daar heb je het dan ook mee gehad verder kan ik je niet helpen met je probleem wat voor kleur heeft je golf dan?
Hij is zwart:
http://img683.imageshack.us/img683/5641/s8007738.jpg
ik ken alleen het eper piratenteam tiddammm :thumbup: :thumbup:
mischien alle verstuivers er in zetten ? heb je ze laten testen die je er bij gekocht heb ?? :screwy:
zo niet volgens mij kan MRA in apeldoorn ze wel testen zit op industrie terrein stadhoudersmolen volgens mij is het prinsenweide
gerwin88
02-11-2010, 20:29
ik ken alleen het eper piratenteam tiddammm :thumbup: :thumbup:
mischien alle verstuivers er in zetten ? heb je ze laten testen die je er bij gekocht heb ?? :screwy:
zo niet volgens mij kan MRA in apeldoorn ze wel testen zit op industrie terrein stadhoudersmolen volgens mij is het prinsenweide
ze waren getest en gereinigd...
maar klinkt dit meer als een verstuiver probleem, of kunnen het ook gewoon de gloeispiralen zijn?
mark89769
02-11-2010, 20:34
gloeispiralen zou alleen moeilijk starten zijn, en voor de rest geen rook ofzo. misschien je dieselpomp die niet meer juist werkt?
En ik dacht dat wanneer je problemen met verstuivers hebt dat het meer een blauw/wit achtige rook was?
jeroenmk1
02-11-2010, 20:44
heb je dan toevallig een tijdje terug ook een rooie cab te koop gehad?
zet ze allemaal is over stel je heb net nog 1 goeie er uitgedraaid en de andere 3 oude zijn het juist die de veroorzakers zijn
ja denk maar mee hoor ben niet echt een diesel kenner
gerwin88
02-11-2010, 21:25
heb je dan toevallig een tijdje terug ook een rooie cab te koop gehad?
ja klopt, was ik inderdaad...
vrees trouwens dat het de koppakking is die eruit ligt.
dan maar op zoek naar een ander blok:(:(
jeroenmk1
02-11-2010, 21:36
oke leuk woon 5min bij jou vandaan :thumbup:
en niet zo leuk dat je pakking eruit ligt suc6 ermee
ja klopt, was ik inderdaad...
vrees trouwens dat het de koppakking is die eruit ligt.
dan maar op zoek naar een ander blok:(:(
Kijk eens je koelvloeistofvat na is deze kleur precies zoals het hoort, of ziet deze er vies uit? Met een laagje olie?
Hoe ziet je olie eruit? Als je gaat peilen?
Ga je koppaking eens na of je lekkage ziet of ergens een scheur?
Hoe was het gebeurd, ineens had je veel rook achter en viel de motor uit, of .. kun je wat gedetailleerder zijn. Helaas in die omgeving weet ik niemand.
Gr
oettinger_18
02-11-2010, 21:47
Ik kom zelf uit zwolle en heb zelf ook een soort gelijk probleem gehad mijn gtd in me golf 1. Wou op een gegeven moment ook niet starten. Tijdens het starten grijs/blauwe rook maar wat bleek de gloeiboegies veranderd en hij deed het met 1 sleutel omdraai!! Gloeiboegies is een goedkope oplossing kost ook niet zo duur je kan proberen die te verwissen voor nieuwe. Naar je gloeboegie's gaat een dik rood/wit kabel en die loopt na je schutbord naar een zwart kastje daar heb je ook een zekering in mischien dat die doorgebrand is
gerwin88
02-11-2010, 21:52
Kijk eens je koelvloeistofvat na is deze kleur precies zoals het hoort, of ziet deze er vies uit? Met een laagje olie?
Hoe ziet je olie eruit? Als je gaat peilen?
Ga je koppaking eens na of je lekkage ziet of ergens een scheur?
Hoe was het gebeurd, ineens had je veel rook achter en viel de motor uit, of .. kun je wat gedetailleerder zijn. Helaas in die omgeving weet ik niemand.
Gr
Ik zie aan de buitenkant niets aan de kop zelf.
Wel zag ik net dat m'n koelvloeistof laag stond,
heb deze een klein poosje geleden nog gecontroleerd, toen stond deze niet onder het minimum.
Koelvloeistofreservoir zag er een beetje rood/oranje uit van binnen.
Aan de olie merk ik weinig, is gewoon zwart:P
Ik had het eigenlijk al een paar dagen dat ik merkte dat hij iets minder liep, ik dacht dat dit door de verstuivers kwam, hiervan waren er 2 wat vochtig dus.
Na een stuk snelweg heb ik een stop gemaakt.
Daarna wou hij moeilijk starten en rookte hij heel erg.
Ben direct naar huis gereden, (+/- 50 km), temperatuur oid blijft gewoon normaal.
Wel vond ik dat hij wat meer geluid maakte dan normaal.
Hij viel toen echter nog niet uit,
Ik krijg hem nu met veel pijn en moeite wel gestart, maar dan valt die nogal eens uit ja.
oke leuk woon 5min bij jou vandaan :thumbup:
en niet zo leuk dat je pakking eruit ligt suc6 ermee
oke, waar rij jij in rond dan?
Ik kom zelf uit zwolle en heb zelf ook een soort gelijk probleem gehad mijn gtd in me golf 1. Wou op een gegeven moment ook niet starten. Tijdens het starten grijs/blauwe rook maar wat bleek de gloeiboegies veranderd en hij deed het met 1 sleutel omdraai!! Gloeiboegies is een goedkope oplossing kost ook niet zo duur je kan proberen die te verwissen voor nieuwe. Naar je gloeboegie's gaat een dik rood/wit kabel en die loopt na je schutbord naar een zwart kastje daar heb je ook een zekering in mischien dat die doorgebrand is
Zou het mooi vinden als dit ook bij mij het geval is, alleen ik vrees het ergste:(
oettinger_18
02-11-2010, 21:59
Wat ik ook gehad heb is dat de krukas moet los zat en de timing niet meer op tijd was en zo ook heeeel moeilijk starte met veel rook. En het is trouwens een kwaal bij 1.9 td aaz blokjes dat de krukasmoet los gaat zitten. Daarom heb ik de 1.9 td eruit geflikkert en een 1.6 gtd passat motor erin gedaan met 80 pk
gerwin88
02-11-2010, 22:02
Wat ik ook gehad heb is dat de krukas moet los zat en de timing niet meer op tijd was en zo ook heeeel moeilijk starte met veel rook. En het is trouwens een kwaal bij 1.9 td aaz blokjes dat de krukasmoet los gaat zitten. Daarom heb ik de 1.9 td eruit geflikkert en een 1.6 gtd passat motor erin gedaan met 80 pk
maar kon je er toen ook helemaal niet meer mee rijden?
ik hou hem nu aan het lopen als ik gas blijf geven en hem op de choke hou..
merk je het verder niet dan als zo'n moer eraf loopt?
oettinger_18
02-11-2010, 22:06
Mijnes liep heeel beroerd ik kreeg hem aan de praat maar naar heeel lang doorstarten en veel rook ik heb hem denk ik wel 30x optijd gezet en tog ging het mis. Totdat mijn blok tijden het starten vastliep en later bleek krukas moet losgezeten kon je gewoon met een ratel losdraaien wat absoluut niet mag
rodydejonge
02-11-2010, 22:12
klinkt idd als niet op tijd meer staan..
veel rookontwikkeling is onvolledige verbranding, dus kan zijn dat hij niet meer op tijd staat..
Succes ermee.
gerwin88
02-11-2010, 22:33
klinkt idd als niet op tijd meer staan..
veel rookontwikkeling is onvolledige verbranding, dus kan zijn dat hij niet meer op tijd staat..
Succes ermee.
oke, komt er toevallig iemand uit de buurt die zin heeft om dit even te controleren??
heb dit zelf nog nooit gedaan, zou niet weten hoe het moet..
Pewi Vwteam
02-11-2010, 22:49
ik denk [ weet bijna wel zeker dat je distributie van tijd is] niet meer starten!!! de spie zal we van je krukas tandwiel zijn gebroken, beetje geluk nieuwkrukastandwiel spul optijd zetten en klaar ben je, met iets minder geluk is je krukas ook beschadigd. ook wel te repareren hoor hebben ze bij de dealer een special slijptooltje voor. heb dit ook gehad met mijn mk3 tdi jaar of 7 terug heb dit toen der tijd zelf gerepareerd. succes er mee, woon trouwens vlak bij zwolle veel haast mee?
gerwin88
02-11-2010, 23:02
ik denk [ weet bijna wel zeker dat je distributie van tijd is] niet meer starten!!! de spie zal we van je krukas tandwiel zijn gebroken, beetje geluk nieuwkrukastandwiel spul optijd zetten en klaar ben je, met iets minder geluk is je krukas ook beschadigd. ook wel te repareren hoor hebben ze bij de dealer een special slijptooltje voor. heb dit ook gehad met mijn mk3 tdi jaar of 7 terug heb dit toen der tijd zelf gerepareerd. succes er mee, woon trouwens vlak bij zwolle veel haast mee?
nou heel veel...
het is me enigste dagelijkse auto, dus ik heb hem het liefst zo snel mogelijk weer rijdend.
ik leen opt moment ff de auto van me ouders die anders naar de sloop zou gaan en dat is ook helemaal niks meer dus..
Dus als er iemand zin/tijd heeft......
sluit me hier bij aan :thumbup:
wat voor kleur heeft je golf dan? :screwy: :D
gerwin88
03-11-2010, 18:10
Is er nog iemand die tijd en zin heeft om hier een keer naar te kijken???
Auto staat in een verlichte schuur, dus savonds is geen probleem..
Ik hoor het graag! :)
Rechtstreeks mailen kan ook naar gerwin_bluemink@hotmail.com
Nu ik dit zo lees van die kruk as poelie ? heb ik het ook al is gehoord een maatje van me had een mk3 diesel en die had ook dit verhaal !!!!!
lees
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=813326
gerwin88
03-11-2010, 18:26
Nu ik dit zo lees van die kruk as poelie ? heb ik het ook al is gehoord een maatje van me had een mk3 diesel en die had ook dit verhaal !!!!!
lees
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=813326
hm ja dat lijkt er wel een beetje op..
maar wel toevallig dat nu wel ineens het kvs reservoir onder het minimum staat...
groeten
kvs, kan een samenloop van omstandigheden zijn....
ik zou eerst de timming laten checke
jammer genoeg kan ik je daar niet mee helpen
gerwin88
03-11-2010, 23:08
kvs, kan een samenloop van omstandigheden zijn....
ik zou eerst de timming laten checke
jammer genoeg kan ik je daar niet mee helpen
Inderdaad jammer, hoop dat er anderen zijn die me wel kunnen helpen?? :cool:
erjan1987
04-11-2010, 12:38
Ey gait nee das idd niks meer hondenhok op wielen,rammelt aan alle kanten.tevens up voor je!succes
gerwin88
04-11-2010, 18:49
Ey gait nee das idd niks meer hondenhok op wielen,rammelt aan alle kanten.tevens up voor je!succes
idd, daar heb je niet zo veel aan.
Is er nog een liefhebber die (tegen vergoeding) even naar m'n auto wil kijken??
Ik hoor het graag!
jeroenmk1
04-11-2010, 20:20
he gerwin ga anders naar beekman auto service in vaasen die weet heel veel van vw
gerwin88
04-11-2010, 21:20
he gerwin ga anders naar beekman auto service in vaasen die weet heel veel van vw
he ja daar kan ik idd wel ff contact mee opnemen, iemand die daar werkt komt btw ook uit emst en heeft ook een mk1 met een tdi blok erin...
alleen die zullen wel niet op locatie werken:(
Waar je ook heen gaat NIET NAAR ADES diesel service in apeldoorn
daar kloppen ze je geheel leeg
ken iemand die had der 2100 euro kosten gemaakt
nog niet opgelost wat bleek zendertje van 34 euro en probleem was weg
enzo ken ik er meer
he ja daar kan ik idd wel ff contact mee opnemen, iemand die daar werkt komt btw ook uit emst en heeft ook een mk1 met een tdi blok erin...
alleen die zullen wel niet op locatie werken:(
ook die beste man zal toch wel beun klusjes doen :screwy:
jeroenmk1
04-11-2010, 21:52
ik loop daar zelf ook met mijn mk1 hij weet zeker hoe en wat met vw
gerwin88
05-11-2010, 20:36
ik loop daar zelf ook met mijn mk1 hij weet zeker hoe en wat met vw
ga er morgen ff naar toe, hoop dat ze me verder kunnen helpen.
mochten er nog andere mensen zijn die ff willen kijken zijn ze welkom hoor(A)
jeroenmk1
05-11-2010, 20:42
doe hem de groeten maar :thumbup: :thumbup:
gerwin88
05-11-2010, 20:49
doe hem de groeten maar :thumbup: :thumbup:
nog voorkeur wie je daar het beste kan hebben?;)
zijn er toch meerdere?
Pewi Vwteam
05-11-2010, 21:38
ik kn em wel repareren das geen probleem alleen niet binne korte tijd, heb zo super druk kom tijd tekort. maar naar een garage brengen geen idee?! universeel garage, meestal ben je rond de 300 wel klaar.
Pewi Vwteam
05-11-2010, 21:38
misschien dat de pul hem wel wil doen?!
steven16v
05-11-2010, 21:57
Werkt dat goed zo'n slijptooltje? Bij mijn 16v met AAZ krukas heb ik de krukas weer opgelast en toen afgedraait. Dat is toch wel iets betrouwbaarder lijkt me. Maar toen was uiteraard de krukas er wel uit.
gerwin88
06-11-2010, 09:31
ik kn em wel repareren das geen probleem alleen niet binne korte tijd, heb zo super druk kom tijd tekort. maar naar een garage brengen geen idee?! universeel garage, meestal ben je rond de 300 wel klaar.
ik ben net ff bij beekman in vaassen langs geweest, daar zeiden ze 300-400 euro.
(als dit het probleem is natuurlijk)
denk dat ik hem daar gewoon heen breng, heb de auto eigenlijk gewoon weer nodig dus.
en hun konden er dan vandaag of maandag direct mee bezig...
Doen !!!! dan ben je er meteen klaar mee
ben benieuwd of ze er daar uitkomen
suc6
gerwin88
09-11-2010, 17:55
Doen !!!! dan ben je er meteen klaar mee
ben benieuwd of ze er daar uitkomen
suc6
heb hem afgelopen zaterdag weggebracht...
was idd het probleem met de krukas.
grapje gaat wel dik € 500 kosten:S
òke bedankt voor je reactie terug
maar al met al had je voor 500 ook niet zo snel een betrouwbare motor terug denk ik
jeroenmk1
09-11-2010, 19:44
ja dat is altijd zuur geld
gerwin88
09-11-2010, 19:47
òke bedankt voor je reactie terug
maar al met al had je voor 500 ook niet zo snel een betrouwbare motor terug denk ik
ja dat is altijd zuur geld
zo is dat, hoop dat ik dan ook weer wat km's kan maken.
ze kijken gelijk ff de remmen na en verversen de olie,
hoop dat die dan weer even mee kan:)
aardige lui btw die van beekman.
Pewi Vwteam
09-11-2010, 22:48
tja is inderdaad wel een hoop geld maar dan is ie wel weer oke. had ik dus toch bij het rechte eind, tis gewoon een kwaaltje, vorige week nog een golf3 1.8 benzine zelfde euvel nieuw krukastandwiel er op en hij was geluk voor de eigenaar weer helemaal oke, deze liep nog wel maar niet harder als 40km [hij heeft geluk gehad]
zo slijptooltje werkt prima zo repareren ze kruk bijna altijd, mits het nog te slijpen is.
gerwin88
13-11-2010, 11:15
tja is inderdaad wel een hoop geld maar dan is ie wel weer oke. had ik dus toch bij het rechte eind, tis gewoon een kwaaltje, vorige week nog een golf3 1.8 benzine zelfde euvel nieuw krukastandwiel er op en hij was geluk voor de eigenaar weer helemaal oke, deze liep nog wel maar niet harder als 40km [hij heeft geluk gehad]
zo slijptooltje werkt prima zo repareren ze kruk bijna altijd, mits het nog te slijpen is.
Nou ik heb inmiddels de golf terug.
rekening à dikke € 1000 volgt.
Heeft nog extra vervangen de remcilinders achter,
rubbertje op het asje van de brandstofpomp
motorolie, en wat leidingen.
verstuivers getest
Nu moet hij wel weer ff meegaan:|
hoop geld! Veel plezier er mee, kan je weer tegenaan!
gerwin88
13-11-2010, 17:58
hoop geld! Veel plezier er mee, kan je weer tegenaan!
ja inderdaad...
vind het nogal een verschil..
Eerst zei hij dat de reparatie € 506,.. zou kosten.
Dus ik zeg oke, maak hem maar.
Toen nog gevraagd of hij ook ff naar de remmen wou kijken want die stonden op't apk rapport. Dus 2x remcilinder achter vervangen.
Verder ook even gevraagd of hij de olie wou vernieuwen.
En een rubbertje op de as van de dieselpomp..
vind dan ruim €500 extra hiervoor wel erg veel geld eigenlijk:(
sciroccoGTII
13-11-2010, 18:47
ja dat is idd een hoop geld extra, remcilindertjes kosten een 15euro t stuk, keering lijkt me ook niet everdreven duur en vervangen hoeft de pomp er niet af volgens mij..
misschien achteraf gedacht maar had je niet beter kunnen vragen wat je dat extra ging kosten dan had je de keus kunnen maken......
remcilinders vervangen is denk ik van 2 kanten klein uur werk inclusief ze weer op druk brengen.....
dat van die kering weet ik niet
olie en beetje filter werk zo`n 100 euro bij de brezan dan heb je wel merk olie
mij leek een 250 euro inclusief alles een redelijkerr bedrag
maar goed je rijd weer veel gelukkige en veilige km`s gewenst
gerwin88
20-11-2010, 14:46
misschien achteraf gedacht maar had je niet beter kunnen vragen wat je dat extra ging kosten dan had je de keus kunnen maken......
remcilinders vervangen is denk ik van 2 kanten klein uur werk inclusief ze weer op druk brengen.....
dat van die kering weet ik niet
olie en beetje filter werk zo`n 100 euro bij de brezan dan heb je wel merk olie
mij leek een 250 euro inclusief alles een redelijkerr bedrag
maar goed je rijd weer veel gelukkige en veilige km`s gewenst
Factuur heb ik inmiddels:
brandstofpompreparatie: €50
olie vervangen 4,5L: € 45
oliefilter vervangen: € 5
wielremcilinder 2x: € 40
dat komt dus in totaal € 140 extra aan materiaal.
kom ik met m'n € 1.059 -/- € 506 (eerst genoemde bedrag voor reparatie) -/- € 140 = € 413 extra aan arbeid voor alleen dit meerwerk.
is me toch echt wat teveel van het goede:|
mark89769
20-11-2010, 17:15
als ik het lijstje zo zie is het +/- 6 uur werk?
€413 / 6 = €68 per uur... ik weet niet wat normaal gerekend wordt voor een monteur per uur maar zal er niet heel veel vanaf liggen volgens mij.
Dan zat ik er maar 40 euro vanaf van wat het kost
ik zei 100 euro this 140 euro aan matriaal geworden...
dat is vrij normaal
maar daar in tegen wil ik dit ook graag doen voor 413 euro zo`n beurtje
maar goed als je nu weer lekker rijd dan ben je het waarschijnlijk over een poosje ook weer vergeten
gerwin88
14-12-2010, 13:03
Dan zat ik er maar 40 euro vanaf van wat het kost
ik zei 100 euro this 140 euro aan matriaal geworden...
dat is vrij normaal
maar daar in tegen wil ik dit ook graag doen voor 413 euro zo`n beurtje
maar goed als je nu weer lekker rijd dan ben je het waarschijnlijk over een poosje ook weer vergeten
Dat zal wel zo wezen, maar ik zit er nu wel mee.
Heb ook contact gehad met de beste man zelf.
Verklaring van het verschil:
- Genoemde prijs voor het repareren was exclusief btw. Dit was niet genoemd, en meneer wist dat ik particulier was.
- Meneer noemde prijzen voor reparatie, maar bedoelt hier echter alleen de onderdelen mee. (niet van te voren gezegd!)
Arbeid zet hij er achteraf bij op...
(bijvoorbeeld reparatie van de brandstofpomp kost je € 50. Later blijkt echter dat de reparatie niet € 50 kosten, maar alleen de onderdelen. Wel een heel verschil!)
Dus trek zelf je conclusie maar....
ronnie_v
14-12-2010, 14:20
als ik het lijstje zo zie is het +/- 6 uur werk?
€413 / 6 = €68 per uur... ik weet niet wat normaal gerekend wordt voor een monteur per uur maar zal er niet heel veel vanaf liggen volgens mij.
68euro/uur is een schijntje vergeleken met sommige dealers, en hun uurtarief. :D
patjetta
14-12-2010, 17:42
wij vragen bij de dealer 72 euro EX. btw. (toyota)
Maar 50 euro voor een rubber ringetje en een messing busje die bij elkaar 15 euro kosten (zelf al een keer gedaan) dan vind ik het toch wel erg duur worden.
en als hij 6 uur doet over een olie beurtje en 2 wielremcilinders en dat busje e.d.
Dan heeft die denk wel erg veel pauze gehad in jou tijd.
olie doe je in 15 min de cilinders + ontluchten 1 uur en dat busje met pakking ring doe je ook nog geen uur over.
gerwin88
14-12-2010, 18:00
68euro/uur is een schijntje vergeleken met sommige dealers, en hun uurtarief. :D
ja misschien als je een echte vw dealer hebt ofzo ja,
dit is gewoon een klein zaakje in't dorp...
NOu, volgende keer niet meer heen gaan als ik dit zo lees!
gerwin88
01-02-2011, 18:12
NOu, volgende keer niet meer heen gaan als ik dit zo lees!
Gebeurt idd niet meer..
Hij zei dat ik €1000 mocht betalen,
heb dit excl. btw betaald (€ 840).
Heb het nagezocht, en het is verboden excl. btw aan particulieren te zeggen:
WET OP DE OMZETBELASTING 1968 (Wet OB)
Artikel 38
Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.
http://www.st-ab.nl/wetten/0677_Wet_op_de_omzetbelasting_1968_Wet_OB.htm
Vanavond is de beste man langsgeweest.
Is echt niet mee te praten...
Wil zijn probleem niet zien, gaat alleen zijn uiterste best doen om me dwars te zitten zei hij.
Zou nog heel moeilijk voor me worden zei die.
Dus mensen:
Denk er even een paar keer goed over na voordat je je auto naar deze garage brengt...
jeroenmk1
02-02-2011, 18:32
hey gerwin tjonge tjonge wat een verhaal zeg en dan heb ik je hem nog wel aangeboden :( ik heb zelf ook een redelijke ervaring bij hem ken hem al een paar jaar maar ik weet dat je gauw overal duurder uit bent maar dit is gewoon iets anders voorspiegelen ik was ook flink duurder klaar als gezegd maar dat heeft ook zijn goede reden extra werk en materiaal maar je hebt nu dus mot met hem
gerwin88
02-02-2011, 19:21
hey gerwin tjonge tjonge wat een verhaal zeg en dan heb ik je hem nog wel aangeboden :( ik heb zelf ook een redelijke ervaring bij hem ken hem al een paar jaar maar ik weet dat je gauw overal duurder uit bent maar dit is gewoon iets anders voorspiegelen ik was ook flink duurder klaar als gezegd maar dat heeft ook zijn goede reden extra werk en materiaal maar je hebt nu dus mot met hem
hah jij kunt hier ook niks aan doen hoor!
hoorde achteraf ook van meer mensen dat de prijs eigenlijk altijd tegenviel.
Wel een beetje sneu dat hij er dan niet over wil praten, maar ondertussen wel zo stoer loopt te doen dat die het me zo moeilijk mogelijk gaat proberen te maken..
hoe gaatt verder met je mk1?
heb je hem al bijna klaar??
sponzenbroekske
02-02-2011, 19:59
Dus hij eist nog 160 euro?
Als er niets van in zijn offerte stond van EXCLUSIEF BTW kan hij weinig maken.
En voor 160 euro dit voor de rechtbank brengen is economisch niet haalbaar. Ik woon/studeer in België dus Nederlands recht en gerechtskosten weet ik niets van, maar 160 euro gaat hij allicht al kwijt zijn aan gerechtskosten/ advocaatkosten al mocht hij dit winnen. :)
jeroenmk1
02-02-2011, 21:30
En voor 160 euro dit voor de rechtbank brengen is economisch niet haalbaar. Ik woon/studeer in België dus Nederlands recht en gerechtskosten weet ik niets van, maar 160 euro gaat hij allicht al kwijt zijn aan gerechtskosten/ advocaatkosten al mocht hij dit winnen. :)
als je je gelijk haalt worden je kosten daarvoor volgens mij ook nog eens bij de andere partij in rekening gebracht
gerwin88
03-02-2011, 17:54
jupz, nog 160 euro.
er is geen schriftelijke offerte geweest, alleen mondeling.
Heb wel een heel aantal keer gemaild (Niet gebeld, omdat hij telkens wat anders zei, met de mail heb ik het tenminste op papier).
In een mailtje zegt hij wel dat de genoemde prijzen exclusief btw zijn
(Dit heeft hij voor de reparatie nooit gezegd dat dit zo was, dit zei hij pas nadat ik een factuurspecificatie heb opgevraagd welke ik tot op heden nog niet heb gehad).
jeroenmk1
03-02-2011, 20:21
jupz, nog 160 euro.
er is geen schriftelijke offerte geweest, alleen mondeling.
Heb wel een heel aantal keer gemaild (Niet gebeld, omdat hij telkens wat anders zei, met de mail heb ik het tenminste op papier).
In een mailtje zegt hij wel dat de genoemde prijzen exclusief btw zijn
(Dit heeft hij voor de reparatie nooit gezegd dat dit zo was, dit zei hij pas nadat ik een factuurspecificatie heb opgevraagd welke ik tot op heden nog niet heb gehad).
was dat mailtje voor of na de afrekening? want anders is het toch gewoon duidelijk :confused:
gerwin88
03-02-2011, 23:48
was dat mailtje voor of na de afrekening? want anders is het toch gewoon duidelijk :confused:
nadat ik de factuur/afrekening had gehad.
dus er is van tevoren nooit over gesproken dat het exclusief zou wezen.
ik wou de grote verschillen oplossen, toen zei hij van ja maar...
die prijzen die ik noemde waren exclusief btw.
ja, zo creëer je zelf de verschillen:|
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.