![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() N.v.t.
Last edited by gerwin88 : 17-07-2017 at 09:11. |
#2
|
||||
|
||||
![]() emst kom uit epe maar daar heb je het dan ook mee gehad verder kan ik je niet helpen met je probleem wat voor kleur heeft je golf dan?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hij is zwart: ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() ik ken alleen het eper piratenteam tiddammm
![]() ![]() mischien alle verstuivers er in zetten ? heb je ze laten testen die je er bij gekocht heb ?? ![]() zo niet volgens mij kan MRA in apeldoorn ze wel testen zit op industrie terrein stadhoudersmolen volgens mij is het prinsenweide Last edited by gizmo98 : 02-11-2010 at 20:23. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ze waren getest en gereinigd... maar klinkt dit meer als een verstuiver probleem, of kunnen het ook gewoon de gloeispiralen zijn? |
#6
|
||||
|
||||
![]() gloeispiralen zou alleen moeilijk starten zijn, en voor de rest geen rook ofzo. misschien je dieselpomp die niet meer juist werkt?
En ik dacht dat wanneer je problemen met verstuivers hebt dat het meer een blauw/wit achtige rook was?
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() heb je dan toevallig een tijdje terug ook een rooie cab te koop gehad?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() zet ze allemaal is over stel je heb net nog 1 goeie er uitgedraaid en de andere 3 oude zijn het juist die de veroorzakers zijn
ja denk maar mee hoor ben niet echt een diesel kenner |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja klopt, was ik inderdaad... vrees trouwens dat het de koppakking is die eruit ligt. dan maar op zoek naar een ander blok ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() oke leuk woon 5min bij jou vandaan
![]() en niet zo leuk dat je pakking eruit ligt suc6 ermee |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk eens je koelvloeistofvat na is deze kleur precies zoals het hoort, of ziet deze er vies uit? Met een laagje olie? Hoe ziet je olie eruit? Als je gaat peilen? Ga je koppaking eens na of je lekkage ziet of ergens een scheur? Hoe was het gebeurd, ineens had je veel rook achter en viel de motor uit, of .. kun je wat gedetailleerder zijn. Helaas in die omgeving weet ik niemand. Gr |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik kom zelf uit zwolle en heb zelf ook een soort gelijk probleem gehad mijn gtd in me golf 1. Wou op een gegeven moment ook niet starten. Tijdens het starten grijs/blauwe rook maar wat bleek de gloeiboegies veranderd en hij deed het met 1 sleutel omdraai!! Gloeiboegies is een goedkope oplossing kost ook niet zo duur je kan proberen die te verwissen voor nieuwe. Naar je gloeboegie's gaat een dik rood/wit kabel en die loopt na je schutbord naar een zwart kastje daar heb je ook een zekering in mischien dat die doorgebrand is
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zie aan de buitenkant niets aan de kop zelf. Wel zag ik net dat m'n koelvloeistof laag stond, heb deze een klein poosje geleden nog gecontroleerd, toen stond deze niet onder het minimum. Koelvloeistofreservoir zag er een beetje rood/oranje uit van binnen. Aan de olie merk ik weinig, is gewoon zwart:P Ik had het eigenlijk al een paar dagen dat ik merkte dat hij iets minder liep, ik dacht dat dit door de verstuivers kwam, hiervan waren er 2 wat vochtig dus. Na een stuk snelweg heb ik een stop gemaakt. Daarna wou hij moeilijk starten en rookte hij heel erg. Ben direct naar huis gereden, (+/- 50 km), temperatuur oid blijft gewoon normaal. Wel vond ik dat hij wat meer geluid maakte dan normaal. Hij viel toen echter nog niet uit, Ik krijg hem nu met veel pijn en moeite wel gestart, maar dan valt die nogal eens uit ja. Quote:
oke, waar rij jij in rond dan? Quote:
Zou het mooi vinden als dit ook bij mij het geval is, alleen ik vrees het ergste ![]() Last edited by gerwin88 : 02-11-2010 at 21:57. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Wat ik ook gehad heb is dat de krukas moet los zat en de timing niet meer op tijd was en zo ook heeeel moeilijk starte met veel rook. En het is trouwens een kwaal bij 1.9 td aaz blokjes dat de krukasmoet los gaat zitten. Daarom heb ik de 1.9 td eruit geflikkert en een 1.6 gtd passat motor erin gedaan met 80 pk
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
maar kon je er toen ook helemaal niet meer mee rijden? ik hou hem nu aan het lopen als ik gas blijf geven en hem op de choke hou.. merk je het verder niet dan als zo'n moer eraf loopt? |
#16
|
||||
|
||||
![]() Mijnes liep heeel beroerd ik kreeg hem aan de praat maar naar heeel lang doorstarten en veel rook ik heb hem denk ik wel 30x optijd gezet en tog ging het mis. Totdat mijn blok tijden het starten vastliep en later bleek krukas moet losgezeten kon je gewoon met een ratel losdraaien wat absoluut niet mag
|
#17
|
|||
|
|||
![]() klinkt idd als niet op tijd meer staan..
veel rookontwikkeling is onvolledige verbranding, dus kan zijn dat hij niet meer op tijd staat.. Succes ermee. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
oke, komt er toevallig iemand uit de buurt die zin heeft om dit even te controleren?? heb dit zelf nog nooit gedaan, zou niet weten hoe het moet.. Last edited by gerwin88 : 02-11-2010 at 22:45. |
#19
|
|||
|
|||
![]() ik denk [ weet bijna wel zeker dat je distributie van tijd is] niet meer starten!!! de spie zal we van je krukas tandwiel zijn gebroken, beetje geluk nieuwkrukastandwiel spul optijd zetten en klaar ben je, met iets minder geluk is je krukas ook beschadigd. ook wel te repareren hoor hebben ze bij de dealer een special slijptooltje voor. heb dit ook gehad met mijn mk3 tdi jaar of 7 terug heb dit toen der tijd zelf gerepareerd. succes er mee, woon trouwens vlak bij zwolle veel haast mee?
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nou heel veel... het is me enigste dagelijkse auto, dus ik heb hem het liefst zo snel mogelijk weer rijdend. ik leen opt moment ff de auto van me ouders die anders naar de sloop zou gaan en dat is ook helemaal niks meer dus.. Dus als er iemand zin/tijd heeft...... |