View Full Version : 1.3nz klinkt raar bij acceleren
jorg-maashees
03-11-2010, 17:32
De motor van mijn jetta klinkt nogal raar, dit is al best lang zo. Hij tikt dus als ik gas geef, en stationar en eenmaal op vast toerengebied niet meer. Het klinkt niet als een tik in de motor, maar tog anders. Hij loopt verder prima , starten lopen en genoeg vermogen. kmstand 130000
Ik dacht misschien aan de injectornaalden die tikken? of vervroeging van de onsteking?
Iemand suggesties/ervaringen?
Alvast bedankt :thumbup:
Johan1982MK1
03-11-2010, 17:36
Is het niet het uitlaatspruitstuk dat lekt? dan maakt ie ook een soort tikkend/knetterend geluid
Misschien klepstoters, maar die zitten wel weer in de motor...
jorg-maashees
03-11-2010, 17:50
Uitlaatspruitstuk is het niet, en klepstoters lijkt me raar omdat je het bij stationair niet hoort....
jorg-maashees
03-11-2010, 20:37
iemand andere suggesties?
Is het geen tikkende homokineet?
jorg-maashees
04-11-2010, 19:04
Detonatie? is, ik moet er wel bij zeggen dat het bij koude motor erger is als bij warme....( niet veel verschil, maar wel waarneembaar )
Als hij echt knalt in het inlaatspruitstuk, dan zou ik de brandstofdrukregelaar eens nakijken. De brandstofdrukregelaar kun je testen door bij draaiende motor het onderdrukslangetje van de drukregelaar los te trekken. Als daar dan benzine uit druppelt, is het membraan lek en is de drukregelaar stuk.
Het maakt met die brandstofdruk uit of je stationair/constant rijdt, of gas geeft. Want als de onderdruk in je inlaatspruitstuk verandert, moet de brandstofdruk bij een NZ mee veranderen, anders klopt de inspuitduur niet meer (mag alleen afhangen van de luchtaanzuiging) en kan hij gaan knallen.
jorg-maashees
05-11-2010, 19:08
Oke, dankjewel, hier gaan we mee aan de slag. Bedankt tot zover, ik laat wel weten wat het was..... :thumbup:
jorg-maashees
13-11-2010, 17:25
Probleem opgelost, was toch een lekkende uitlaatpakking, bij de cylinderkop. Bedankt voor de suggesties ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.