remie
12-11-2010, 09:21
hallo,
ik wil mijn golf 2 TD opschroeven. Ik heb me al flink verdiept in het 'diesel tunen' en kwam tot de conclusie dat de meeste mensen een bleedvalve plaatsen om de boost te regelen. Nu gingen eigenlijk alle topics die ik tegen kwam over Garret turbo's.
Na wat studie onder de motorkap zag ik dat ik een KKK turbo heb, ik meen een 24 (JR blok). ik begreep dat bij de KKK turbo's ergens een imbus zit waar je de druk mee kan bepalen (en dus geen bleedvalve nodig hebt?).
Klopt dit?
Waar kan ik de schroef vinden?
Wat is de maximale druk die de motor/turbo aankan?
ik weet dat er 1001 topics zijn over dit onderwerp, maar de antwoorden zijn vaak erg kort en onduidelijk.
Ik ben verder op de hoogte dat ik met een boostmeter moet werken en rekening moet houden met EGT waardes als ik ga schroeven.
ik wil mijn golf 2 TD opschroeven. Ik heb me al flink verdiept in het 'diesel tunen' en kwam tot de conclusie dat de meeste mensen een bleedvalve plaatsen om de boost te regelen. Nu gingen eigenlijk alle topics die ik tegen kwam over Garret turbo's.
Na wat studie onder de motorkap zag ik dat ik een KKK turbo heb, ik meen een 24 (JR blok). ik begreep dat bij de KKK turbo's ergens een imbus zit waar je de druk mee kan bepalen (en dus geen bleedvalve nodig hebt?).
Klopt dit?
Waar kan ik de schroef vinden?
Wat is de maximale druk die de motor/turbo aankan?
ik weet dat er 1001 topics zijn over dit onderwerp, maar de antwoorden zijn vaak erg kort en onduidelijk.
Ik ben verder op de hoogte dat ik met een boostmeter moet werken en rekening moet houden met EGT waardes als ik ga schroeven.