View Full Version : Water probleem
Mike--1991
24-11-2010, 17:12
Ik was vorige week mijn auto aan het uitzuigen en toen kwam ik erachter dat de mat van onderen nat was.
Nu is het onder de bekleding ook nat.
Ik heb alleen niet echt een idee waar het vandaan komt.
Heb wel nog een andere deurrubber die erin komt omndat ik het idee heb dat het daar aan ligt.
Misschien nog iemand anders ideen waar het aan kan liggen?
Heb je een dakraam ?
Zo niet, haal eens je ruitenwissers er af en de plaat die daar onder zit.
Daar zit ook je ruitenwissermechanisme achter, die waterafvoeren die daar zitten willen wel eens verstoppen.
Niet te lang mee wachten, want als het dus achter je dash naar binnen komt komt het ook langs regeleenheden ;)
Succes vast.
Mike--1991
24-11-2010, 21:56
Heb je een dakraam ?
Zo niet, haal eens je ruitenwissers er af en de plaat die daar onder zit.
Daar zit ook je ruitenwissermechanisme achter, die waterafvoeren die daar zitten willen wel eens verstoppen.
Niet te lang mee wachten, want als het dus achter je dash naar binnen komt komt het ook langs regeleenheden ;)
Succes vast.
Nope heb gelukkig geen dakraam..dan ga ik morgen meteen daar eens kijken :)
Bedankt voor de tip :thumbup:
Mike--1991
25-11-2010, 15:59
De waterafvoeren zijn nog gewoon open. Dus denk dat het te maken heeft met de rubber.
Zit de parafan van golf 4 altijd vast gekit?
En staat er geen water bij je reservewiel ?
patjetta
25-11-2010, 21:05
De doorvoer rubbers van je achterklep?
Mike--1991
25-11-2010, 21:50
Nee als goed is niet.
Zal morgen eens even kijken..lijkt me toch sterk dat het via achter naar binnenkomt.
En dan alleen voor nat is?
Is het links en rechts voor ?
Mike--1991
25-11-2010, 22:14
Bestuurderskant en aan die kant moet er ook nog een andere deurrubber erin.
niels hubrecht
25-11-2010, 22:20
ik zeg maar iets hoor maar meschien meschien van de buizen van de verwarming en airco
Mike--1991
26-11-2010, 13:20
Dat daar ene van lek is bedoel je?
Kan maar dan moet het koelvloeistof zijn, simpel proeven als het zoet smaakt is het koelvloeistof.
En is dat deurrubber echt stuk dan ? Hap uit ofso ?
Want als het precies die kant is..
Deurrubber zit er helemaal niet in.
Wordt vanavond gemonteerd!
VWRickGTI
28-11-2010, 17:45
Al opgelost?
Heb je toevallig een versterker in je auto zitten met een plus kabel naar de accu?
Vriend van mij had dat ook met een mk4 tdi die lekte door het doorvoerrubber naar beneden. Hij heeft het rubber rondom dichtgekit.
Mike--1991
28-11-2010, 19:00
Er zit zeker een deurrubber in. Alleen het is volgens mij geen orginele. De deur valt ook een beetje te veel in het slot.
Heb er een orginele deurruber bij gekregen.
En het is idd de deurrubber aan de bestuurder kant ook waar het nat is.
Heb gevoeld en het is gewoon water.
@vwrickgti: Heb een versterker..alleen daar is het nergens nat. Aan de doorveor kan geen water komen.
Ga van de week de rubber in de deur zetten kijken of het dan weg is. Mij lijkt het dat het daar vandaan komt omdat het allebei aan dezelfde kant is!
oettinger_18
28-11-2010, 19:51
waarschijnlijk kachelradiateur lek..
Mike--1991
28-11-2010, 20:02
waarschijnlijk kachelradiateur lek..
Het lijkt mij sterk! Het enige waar het nat is waar je met je voeten op zit.
Verder is aan de achterkant van de pedalen nergens nat.
Ook kan ik nergens iets van water of iets dergelijks zien.
Kan niet je radiateur zijn want dan is het geen water ;)
Zal ongetwijfeld je rubber zijn geweest.
;)
Mike--1991
28-11-2010, 20:17
Kan niet je radiateur zijn want dan is het geen water ;)
Zal ongetwijfeld je rubber zijn geweest.
;)
Alles wijst er idd op dat het de rubber moet zijn :thumbup:
niels hubrecht
30-11-2010, 22:45
en wat was het nu?
Mike--1991
30-11-2010, 22:53
Ik heb nog geen tijd gehad om de rubber erin te zetten.
En me dit weer zal dat nog even duren.
Hoop hem na het weekend erin te zetten :thumbup:
Mike--1991
06-12-2010, 23:05
Heb toennet samen met me pa even de rubber erin gezet.
En ik merk al meteen verschil toen ik de eerste keer de deur dicht deed. Sloot beter aan!
Dus hopen dat het nu weg is :thumbup:
Mike--1991
10-01-2011, 16:37
Ik heb volgens mij nog altijd het probleem :mad:
Is een hele tijd goed gegaan maar toen het gister en eergister weer flink heeft geregent lijkt het weer wat natter.
Nu heb ik er net eens goed naar gekeken. En elke keer als het nat is staat er in de deur rubber water. Je hebt op de dorpel de rubber en de plastickap en precies daar tussen in dat riegeltje.
Je kunt namelijk de rubber wat naar buiten trekken en daar zie ik het staan. Waar zou dit vandaan komen? Want aan de andere kant heb ik dat niet.
En het is echt onder de mat nat aan dan meer aan de deurzijde. Als ik tegen het middenconsole voel is het weer droog.
Bij de pedalen is het ook droog. Dus er kan nergens een rubber lekken want dan zou het daar ook nat moeten zijn.
Hoop dat ik beetje verder kom :thumbup:
En je deurbekleding? Misschien via raamrubber, dat de gaatjes in je deur verstopt zijn, en het er daar langsheen siepelt? Zou kunnen dat dat ook naar je gootje heen gaat?
Mike--1991
10-01-2011, 17:59
En je deurbekleding? Misschien via raamrubber, dat de gaatjes in je deur verstopt zijn, en het er daar langsheen siepelt? Zou kunnen dat dat ook naar je gootje heen gaat?
Je bedoeld de gaatjes die onderaan de deur zitten waar die rubber overheen zit?
Heb het deurpaneel er vanaf gehad en daar was verder niks nat of vochtig.
Ik neem niet aan dat er een rot stuk in je dorpel zit, dat je probleem van onderen komt?
Verder bedoel ik inderdaad die gaatjes, maar water in je deur moet je haast wel merken...
Mike--1991
10-01-2011, 22:58
Ik neem niet aan dat er een rot stuk in je dorpel zit, dat je probleem van onderen komt?
Verder bedoel ik inderdaad die gaatjes, maar water in je deur moet je haast wel merken...
Nee de dorpel is nog goed. Heb ook op de bodem gekeken of ik niks geks zag.
Was gewoon netjes nog.
Jaa dat zou je ook zeggen..maar waar staat het water als het in de deur zit?
Maar van de week de gaatjes nog eens schoon.
niels hubrecht
11-01-2011, 22:08
ik denk dan toch meer aan de buizen van de airco en verwarming ofzo
Dexizzle
11-01-2011, 22:47
Inderdaad kijk je airco eens na! M'n schoonbroer heeft dit ook gehad in zijn passat... die had dezelfde plekken nat zoals jij aangeeft! ;)
Mike--1991
11-01-2011, 23:22
Het lijkt mij gewoon heel sterk aangezien het verder nergens aan de zijkanten nat is.
En als het van de airco is moet het ergens achter het dashboard vandaan komen.
Zal het morgen eens nakijken.en maak de gootjes van de deur even schoon.
Ga anders eens in de auto zitten en laat iemand constant water over de auto spuiten met een tuinslang ofso, en kijk of je water ziet komen werkt meestal wel goed !
Mike--1991
11-01-2011, 23:43
Ga anders eens in de auto zitten en laat iemand constant water over de auto spuiten met een tuinslang ofso, en kijk of je water ziet komen werkt meestal wel goed !
Dat zei mijn pa ook al. Van weekend tijd heb probeer ik dat ook nog eens.
Dan moet het hopelijk toch ver opgelost zijn.
Ik houd jullie op de hoogte!
vwtony83
13-01-2011, 14:43
hej,
ik heb ook een dergelijk probleem met men mk4
je moet eens je deurpanelen losmaken, dan zie je die ijzeren plaat met je al je deurmekaniek op, tussen die plaat en je deurchasis zit een rubber, die durft wel eens versterven (wss slechte kwaliteit), dan sijpelt het water op het gemaksken binnen langs je dorpel, en zo onder de mat. dan staat je deurrubber idd nat.
kan maar meegeven wat ikzelf ontdekt heb
yooo
Mike--1991
13-01-2011, 16:23
hej,
ik heb ook een dergelijk probleem met men mk4
je moet eens je deurpanelen losmaken, dan zie je die ijzeren plaat met je al je deurmekaniek op, tussen die plaat en je deurchasis zit een rubber, die durft wel eens versterven (wss slechte kwaliteit), dan sijpelt het water op het gemaksken binnen langs je dorpel, en zo onder de mat. dan staat je deurrubber idd nat.
kan maar meegeven wat ikzelf ontdekt heb
yooo
Oke, bedankt voor je tip! Bij mij zit daar nu kit..aangezien de vorige eigenaar het denk ik al eens los heeft gehad.
Dan kijk ik eens of die kit rand nog goed is anders wat nieuwe kit erbij!
Blijft klote water lekkage het kruipt overal waar het komen kan..
Mike--1991
13-01-2011, 23:30
Ja helaas wel..en aangezien het in dit landje nog wel eens fijn flink kan regenen helemaal :tongue:
Mike--1991
17-01-2011, 16:27
Vandaag eens even het paneel eraf gehad. en die afdichtings rubber was aan de onderkant niet meer veel.
Dus daar heb ik wat kit langs gedaan. Ook even de afwateringkanaaltjes beetje schoon gemaakt.
Maar nu zag ik dat in de verloopring van de speaker beetje water in stond.
Maar waar kan dat vandaan komen. Verder was het nergens nat.
Deurpanelen geven vaak dit soort ellende. Verder heb ik laatst bij familie ook een uur lopen zoeken naar de oorzaak van een lekkage. Gooi eens een emmer water in de paravan en laat iemand anders met een zaklamp onder het dashboard kijken. Ik kwam erachter dat het water via de afdekkap van de kabelboom in de paravan naar binnen kwam. Kap los, alles afkitten, zooitje weer in elkaar en probleem opgelost.
Black Devil
23-01-2011, 12:42
Deurpanelen geven vaak dit soort ellende. Verder heb ik laatst bij familie ook een uur lopen zoeken naar de oorzaak van een lekkage. Gooi eens een emmer water in de paravan en laat iemand anders met een zaklamp onder het dashboard kijken. Ik kwam erachter dat het water via de afdekkap van de kabelboom in de paravan naar binnen kwam. Kap los, alles afkitten, zooitje weer in elkaar en probleem opgelost.
Is inderdaad een bekende, via de ebox, ik wilde het net optikken maar je hebt het zelf al gevonden.
Mike--1991
23-01-2011, 14:35
Bij mij is het daar nergens nat. Daar is het droog.
Het is alleen nat echt op de bodem. En er staat soms water in de deurrubber..maar sinds ik vorige week de plaat in het paneel heb afgekit is dat ook weg.
Mike--1991
23-01-2011, 18:59
Waar zit de ebox precies? Dan kijk ik het gewoon even na.
Black Devil
23-01-2011, 19:02
Dat is dus in de parafanbak aan de bestuurderzijde. Pakking is meestal lek.
Mike--1991
23-01-2011, 21:48
Dat is dus in de parafanbak aan de bestuurderzijde. Pakking is meestal lek.
Oke is goed! Ga ik dat van de week eens bekijken :thumbup:
Mike--1991
13-02-2011, 00:02
Nou het word nog niet echt minder. Alleen ik krijg de parafan niet van de voorruit af.
Zit deze op een bepaalde manier vastgeklikt ofzo? Kan er mee naar links en naar schuiven maar dan houd het ook op.
Dan kan ik daar eens alles afkitten hopen dat het dan weg is ;)
Alvast bedankt :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.