PDA

View Full Version : Lichte bromtoon vanaf 50km/u Golf 5


The Clauw
06-12-2010, 16:18
De golf maakt sinds kort een rare lichte bromtoon en het lijkt van achter te komen.

Tijdens het rijden heb ik de motor afgezet ( auto uit laten rollen ) en de toon is er nog steeds op het moment dat de auto uit staat en rollend is met bv 100kmu

Hij begint met brommen vanaf een 40 tot 50 km per uur en gisteren heb ik de achterbank plat gehad waarbij het net leek alsof de brom toon harder werd.

Ik begrijp dat het moeilijk is om naar aanleiding van een paar zinnen te constateren wat het probleem is maar ik probeer het toch.

Het geluid lijkt trouwens een beetje op een lekke uitlaat....

pilsie
06-12-2010, 16:26
Dat is hoogst waarschijnlijk je lager zelf ook een paarkeer gehad, vervangen en probleem opgelost.

The Clauw
06-12-2010, 18:14
Dat is hoogst waarschijnlijk je lager zelf ook een paarkeer gehad, vervangen en probleem opgelost.

Is het gevaarlijk om daarmee rond te blijven rijden ?

Spierings
06-12-2010, 18:48
Is het gevaarlijk om daarmee rond te blijven rijden ?
Als het het wiellager is is het niet verstandig om hiermee door te rijden,
een lager kan tenslotte verder kapot gaan en in het ergste geval vast slaan.

The Clauw
06-12-2010, 18:58
Hoe kom ik er achter of het het wiellager zou kunnen zijn ?

Spierings
06-12-2010, 19:05
Hoe kom ik er achter of het het wiellager zou kunnen zijn ?
Op de brug zetten en het wiel rond gooien, kijken of je iets kunt voelen tijdens het rond draaien.

Anders een keer met een monteur rijden.

Neem aan dat het bij sturen links/recht minder/erger wordt --> zo ja welke kant op sturen is luider stiller ?

The Clauw
15-12-2010, 11:39
Op de brug zetten en het wiel rond gooien, kijken of je iets kunt voelen tijdens het rond draaien.

Anders een keer met een monteur rijden.

Neem aan dat het bij sturen links/recht minder/erger wordt --> zo ja welke kant op sturen is luider stiller ?


Heb er een vagmonteur mee laten rijden en die zegt idd dat het het wiellager is maar dat het verder niet gevaarlijk is.

Spierings
15-12-2010, 12:43
Heb er een vagmonteur mee laten rijden en die zegt idd dat het het wiellager is maar dat het verder niet gevaarlijk is.
Misschien dat het momenteel nog wel mee valt, maar een kapot lager kan wel nog slechter worden als je ermee door rijdt dus gevaarlijk ;)

The Clauw
15-12-2010, 13:45
Misschien dat het momenteel nog wel mee valt, maar een kapot lager kan wel nog slechter worden als je ermee door rijdt dus gevaarlijk ;)

Ze rijdt nu 30 km per dag met de golf en het laatste wat ik wil is dat er gevaar is.

Hij bromt continue tijdens het rijden en wordt niet heel veel erger ineens. Ook lijkt het alsof hij het bij 120 minder hard doet dan bij een lagere snelheid.

Spierings
15-12-2010, 15:10
Ze rijdt nu 30 km per dag met de golf en het laatste wat ik wil is dat er gevaar is.

Hij bromt continue tijdens het rijden en wordt niet heel veel erger ineens. Ook lijkt het alsof hij het bij 120 minder hard doet dan bij een lagere snelheid.
Gewoon zo snel mogelijk vervangen, iets wat kapot is moet je gewoon vervangen.

Dat hij het bij hoge snelheid minder wordt komt waarschijnlijk door de wind, geluid wordt dan minder hoorbaar. Is bij mijn motor op hoge snelheid ook, heb er een open pijp op maar op hoge snelheid hoor ik hem amper ;)

Edwin
15-12-2010, 17:01
Idd, zo snel mogelijk vervangen.
Maat van me heeft in 't verleden gewoon doorgereden waarna die opeens in z'n spiegel vlammen tussen het wiel uit zag komen. Snel naar de kant en kunnen blussen.. maar stel je voor je hebt niks om te blussen...