Roman78
20-12-2010, 07:18
Hallo allemaal... Zal me eerst eens voorstellen. Ben Roman, 32 jaar en sinds 1 maand in het bezit van een Golf 1 met 1.9 TD motor uit een Caravelle, zelfde blok zit in een Golf III en transporter. Sinds een paar weken heb ik last van een stotterende motor, vooral als de tank leeg raakt. Eerst was het toen de tank bijna helemaal leeg was en nu is het al bij 1/4 leeg dat hij hapert en stottert. Telkens als ik dan voltank is het meteen over. Dus denk ik dat de brandstof pomp defect is of de filter in de tank dicht zit.
Filter in motorblok heb ik reeds vervangen.
Nu wilde ik dus nog de filter in de tank (als die er zit) en de brandstof pomp vervangen. Echter zit er een andere motor in. In de Golf1 zou standaard een 1,5 of 1,6 in moeten zitten. De vorige eigenaar heeft er na de filter in het motorblok een opvoer pomp geplaatst omdat de pomp in de tank te zwak is. Dus als ik toch al de pomp ga vervangen wil ik er een in hebben die voldoende capaciteit heeft zodat ik de opvoer pomp eruit kan halen.
Dus nu de vraag. Past een brandstof pomp uit een Golf III of Transporter erin?
Filter in motorblok heb ik reeds vervangen.
Nu wilde ik dus nog de filter in de tank (als die er zit) en de brandstof pomp vervangen. Echter zit er een andere motor in. In de Golf1 zou standaard een 1,5 of 1,6 in moeten zitten. De vorige eigenaar heeft er na de filter in het motorblok een opvoer pomp geplaatst omdat de pomp in de tank te zwak is. Dus als ik toch al de pomp ga vervangen wil ik er een in hebben die voldoende capaciteit heeft zodat ik de opvoer pomp eruit kan halen.
Dus nu de vraag. Past een brandstof pomp uit een Golf III of Transporter erin?