Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-12-2010, 07:18
Roman78 Roman78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 2
Default Andere brandstofpomp in Golf 1

Hallo allemaal... Zal me eerst eens voorstellen. Ben Roman, 32 jaar en sinds 1 maand in het bezit van een Golf 1 met 1.9 TD motor uit een Caravelle, zelfde blok zit in een Golf III en transporter. Sinds een paar weken heb ik last van een stotterende motor, vooral als de tank leeg raakt. Eerst was het toen de tank bijna helemaal leeg was en nu is het al bij 1/4 leeg dat hij hapert en stottert. Telkens als ik dan voltank is het meteen over. Dus denk ik dat de brandstof pomp defect is of de filter in de tank dicht zit.

Filter in motorblok heb ik reeds vervangen.

Nu wilde ik dus nog de filter in de tank (als die er zit) en de brandstof pomp vervangen. Echter zit er een andere motor in. In de Golf1 zou standaard een 1,5 of 1,6 in moeten zitten. De vorige eigenaar heeft er na de filter in het motorblok een opvoer pomp geplaatst omdat de pomp in de tank te zwak is. Dus als ik toch al de pomp ga vervangen wil ik er een in hebben die voldoende capaciteit heeft zodat ik de opvoer pomp eruit kan halen.

Dus nu de vraag. Past een brandstof pomp uit een Golf III of Transporter erin?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2010, 12:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Welkom
Heb een diesel een externepomp nodig?
Is tog zelf aanzuigend door de pomp op het blok
Golf 2/3 en andere passen niet zo in de tank
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2010, 13:54
Roman78 Roman78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 2
Default

Kwam er idd achter dat er geen pomp in de tank zit. Alleen een los slangetje die verstopt zat. Alle gaten weer open gemaakt en nu rijd die weer goed.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2010, 19:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Controleer dan de brandstofvulhals aan de bovenkant op rotheid
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2011, 00:56
marleen_mk1_198's Avatar
marleen_mk1_198 marleen_mk1_198 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 17
Default

hey,

ik heb net het zelfde voor op dit moment, in mijn golf 1 cabrio, ook net ontdekt dat er geen pomp in de tank zit, maar ik zou zeker ook zeggen vulhals eens goed nakijken daar zijn mijn problemen begonnen en ik zag het veel te laat, ik denk dat ik mijn pomp stuk gereden heb hier door, ook al heb ik de filter vaak vervangen,


xx
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2011, 08:42
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Je kan een opvoerpomp monteren, maar het is niet nodig bij standaard vermogens.

Wel moet je rekening houden bij ombouw van benzine naar diesel als je veel vermogen gaat krijgen dat de 6mm brandstof aanvoer leiding te klein gaat zijn en dat dan het brandstoffilter niet snel genoeg vult.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum