PDA

View Full Version : Wat vernieuwen bij montage schroefset

polo1983
05-01-2011, 15:14
Gisteren mijn V-Maxx setje binnen gekregen die ga ik binnenkort monteren.
Wanneer het weer wat beter is :)
Maar wat vervangen jullie meestal nog meer als je de boel toch los haalt?
Voorzijde:
- Toplagers
- Draagarmen?
- Stabi rubbers?

Achterzijde:
- Heb ik geen idee eigenlijk, misschien iets van rubber bovenin de veerpoot?

De cabby is van '94 en heeft nou 170K op de teller en in de onderhoudshistorie is niks terug te vinden dat er ooit eens wat vervangen is. Het is dus allemaal niet echt nieuw meer, lijkt me daarom wel de moeite om het een en het ander te vervangen. Heb geen zin om na een maand laag te hebben gereden de boel weer los te halen omdat er een kogel of rubber kapot is.

Mike--1991
05-01-2011, 16:17
Ik zou de veerpootlagers voor zeker vervangen.
Achter zitten bovenaan die rubbers die hoeven niet perse. Maar als ze oud zijn kun je ze misschien beter wel doen;)

polo1983
07-01-2011, 11:26
Gisteravond de auto op de brug gehad en geconstateerd dat de draagarmrubbers niet in al te beste conditie meer zijn. Dus die ga ik toch maar vervangen door een setje nieuwe draagarmen.
Nou heb ik ergens gelezen dan veerpootlagers van een vr6 sterker zouden zijn dan die van een normale golf. Als dat zo is lijkt me dat een betere optie omdat je ze toch zwaarder gaat belasten.

Johan1982MK1
07-01-2011, 11:55
en alle bouten van je draagarmen los laten zitten, dan verlagen, en dan weer vast draaien.
Velen vergeten dit en dan kan je met een paar maand weer nieuwe rubbers erin zetten omdat als jij de bouten vast zet en dan verlaagd "wringen" je rubbers gewoon stuk.