Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2011, 15:14
polo1983's Avatar
polo1983 polo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 99
Default Wat vernieuwen bij montage schroefset

Gisteren mijn V-Maxx setje binnen gekregen die ga ik binnenkort monteren.
Wanneer het weer wat beter is
Maar wat vervangen jullie meestal nog meer als je de boel toch los haalt?
Voorzijde:
- Toplagers
- Draagarmen?
- Stabi rubbers?

Achterzijde:
- Heb ik geen idee eigenlijk, misschien iets van rubber bovenin de veerpoot?

De cabby is van '94 en heeft nou 170K op de teller en in de onderhoudshistorie is niks terug te vinden dat er ooit eens wat vervangen is. Het is dus allemaal niet echt nieuw meer, lijkt me daarom wel de moeite om het een en het ander te vervangen. Heb geen zin om na een maand laag te hebben gereden de boel weer los te halen omdat er een kogel of rubber kapot is.
__________________
Why ride high if you can fly low....

Polo sold
Volvo's sold
MK3 Cabby daily ride

GSXR in progres
Reply With Quote
  #2  
Old 05-01-2011, 16:17
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Ik zou de veerpootlagers voor zeker vervangen.
Achter zitten bovenaan die rubbers die hoeven niet perse. Maar als ze oud zijn kun je ze misschien beter wel doen
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #3  
Old 07-01-2011, 11:26
polo1983's Avatar
polo1983 polo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 99
Default

Gisteravond de auto op de brug gehad en geconstateerd dat de draagarmrubbers niet in al te beste conditie meer zijn. Dus die ga ik toch maar vervangen door een setje nieuwe draagarmen.
Nou heb ik ergens gelezen dan veerpootlagers van een vr6 sterker zouden zijn dan die van een normale golf. Als dat zo is lijkt me dat een betere optie omdat je ze toch zwaarder gaat belasten.
__________________
Why ride high if you can fly low....

Polo sold
Volvo's sold
MK3 Cabby daily ride

GSXR in progres
Reply With Quote
  #4  
Old 07-01-2011, 11:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

en alle bouten van je draagarmen los laten zitten, dan verlagen, en dan weer vast draaien.
Velen vergeten dit en dan kan je met een paar maand weer nieuwe rubbers erin zetten omdat als jij de bouten vast zet en dan verlaagd "wringen" je rubbers gewoon stuk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum