View Full Version : schroefset zonder de hulpveer??
arthurgti
14-02-2005, 20:26
Nu lees en zie ik steeds vaker dat er mensen zijn die de hulpveer tussen de schroefset uit halen.
Zou dit nu echt zoveel schelen, en ga je dan niet constant op je bumpstops rijden.
Want als ik mijn schroefset op zijn laagste stand zet dan heb ik al om de have klap dat de vering op zijn bumpstops klapt.
ben toch wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die de hulpveren of bumpstops er tussen uit halen. :confused:
hmmm dat lijkt mij dus echt niet rijden....
precies wat je zegt, dan raak je toch constant je bumpstops, ben ik ook benieuwd naar...
arthurgti
14-02-2005, 21:21
Er zal toch wel iemand met een schroefset zijn die dit hier gedaan heeft??
VolkswagenRacing
14-02-2005, 23:11
Die hulpveer is toch alleen om je toplager omhoog te houden bij het opkrikken?
Black Devil
14-02-2005, 23:26
die is er omdat je veer anders bij t opkrikke alle kanten omgaat omdat r geen druk op staat denk ik...
Jurgen Santana
14-02-2005, 23:46
die is er omdat je veer anders bij t opkrikke alle kanten omgaat omdat r geen druk op staat denk ik...
Het is inderdaad om de veer onder spanning te houden. De veer mag voor de APK niet los zitten. Qua rijden is er geen verschil.
Thom heeeft et volgens mij ook bij z`n jetta en heeft een stuk van z`n aanslagrubbers eraf gesneden
Jurgen Santana
15-02-2005, 00:12
Thom heeeft et volgens mij ook bij z`n jetta en heeft een stuk van z`n aanslagrubbers eraf gesneden
Als je erg laag gaat moet je de aanslagrubbers inkorten. Dit heeft niets met de hulpveer te maken. Als je de hulpveer weghaalt word je auto wel lager, maar dan kan je hem ook gewoon omlaag schroeven.
Bij mij liggen beide veren los als ik de auto opkrik. Dus ik moet of een extra lange hulpveer, of twee hulpveren, of plattere veerpootlagers, of de voorkant van de auto verzwaren om even laag te blijven rijden zonder dat de veren los liggen. Maar voorlopig laat ik het lekker zo.
Allart-Ghetta
15-02-2005, 00:46
Schroefset een stukje omhoog voor de apk, wordt de hulpveer ook weer gebruikt zoals het hoort, en houdt alles vast bij opgekrikte auto = goedkeur.
Lijkt me verder onzin om ze eruit te halen omdat het op de laagste stand toch al niet goed gaat,tenmiste bij een Golf/Jetta type 2, stuurstangen lopen aan enz.
OakgreenVR6
15-02-2005, 09:33
Stijn had het ook op z'n blauwe mkII.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.