Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2005, 20:26
arthurgti's Avatar
arthurgti arthurgti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 270
Default schroefset zonder de hulpveer??

Nu lees en zie ik steeds vaker dat er mensen zijn die de hulpveer tussen de schroefset uit halen.
Zou dit nu echt zoveel schelen, en ga je dan niet constant op je bumpstops rijden.

Want als ik mijn schroefset op zijn laagste stand zet dan heb ik al om de have klap dat de vering op zijn bumpstops klapt.

ben toch wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die de hulpveren of bumpstops er tussen uit halen.
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2005, 20:30
DaL0's Avatar
DaL0 DaL0 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 129
Send a message via MSN to DaL0
Default

hmmm dat lijkt mij dus echt niet rijden....
precies wat je zegt, dan raak je toch constant je bumpstops, ben ik ook benieuwd naar...
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2005, 21:21
arthurgti's Avatar
arthurgti arthurgti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 270
Default

Er zal toch wel iemand met een schroefset zijn die dit hier gedaan heeft??
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2005, 23:11
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Die hulpveer is toch alleen om je toplager omhoog te houden bij het opkrikken?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2005, 23:26
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

die is er omdat je veer anders bij t opkrikke alle kanten omgaat omdat r geen druk op staat denk ik...
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2005, 23:46
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
die is er omdat je veer anders bij t opkrikke alle kanten omgaat omdat r geen druk op staat denk ik...


Het is inderdaad om de veer onder spanning te houden. De veer mag voor de APK niet los zitten. Qua rijden is er geen verschil.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2005, 23:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Thom heeeft et volgens mij ook bij z`n jetta en heeft een stuk van z`n aanslagrubbers eraf gesneden
Reply With Quote
  #8  
Old 15-02-2005, 00:12
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by René
Thom heeeft et volgens mij ook bij z`n jetta en heeft een stuk van z`n aanslagrubbers eraf gesneden


Als je erg laag gaat moet je de aanslagrubbers inkorten. Dit heeft niets met de hulpveer te maken. Als je de hulpveer weghaalt word je auto wel lager, maar dan kan je hem ook gewoon omlaag schroeven.

Bij mij liggen beide veren los als ik de auto opkrik. Dus ik moet of een extra lange hulpveer, of twee hulpveren, of plattere veerpootlagers, of de voorkant van de auto verzwaren om even laag te blijven rijden zonder dat de veren los liggen. Maar voorlopig laat ik het lekker zo.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 15-02-2005, 00:46
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Schroefset een stukje omhoog voor de apk, wordt de hulpveer ook weer gebruikt zoals het hoort, en houdt alles vast bij opgekrikte auto = goedkeur.

Lijkt me verder onzin om ze eruit te halen omdat het op de laagste stand toch al niet goed gaat,tenmiste bij een Golf/Jetta type 2, stuurstangen lopen aan enz.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #10  
Old 15-02-2005, 09:33
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Stijn had het ook op z'n blauwe mkII.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum