![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nu lees en zie ik steeds vaker dat er mensen zijn die de hulpveer tussen de schroefset uit halen.
Zou dit nu echt zoveel schelen, en ga je dan niet constant op je bumpstops rijden. Want als ik mijn schroefset op zijn laagste stand zet dan heb ik al om de have klap dat de vering op zijn bumpstops klapt. ben toch wel benieuwd of er hier ook mensen zijn die de hulpveren of bumpstops er tussen uit halen. ![]()
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() hmmm dat lijkt mij dus echt niet rijden....
precies wat je zegt, dan raak je toch constant je bumpstops, ben ik ook benieuwd naar... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Er zal toch wel iemand met een schroefset zijn die dit hier gedaan heeft??
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Die hulpveer is toch alleen om je toplager omhoog te houden bij het opkrikken?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
![]() die is er omdat je veer anders bij t opkrikke alle kanten omgaat omdat r geen druk op staat denk ik...
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is inderdaad om de veer onder spanning te houden. De veer mag voor de APK niet los zitten. Qua rijden is er geen verschil.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
![]() Thom heeeft et volgens mij ook bij z`n jetta en heeft een stuk van z`n aanslagrubbers eraf gesneden
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je erg laag gaat moet je de aanslagrubbers inkorten. Dit heeft niets met de hulpveer te maken. Als je de hulpveer weghaalt word je auto wel lager, maar dan kan je hem ook gewoon omlaag schroeven. Bij mij liggen beide veren los als ik de auto opkrik. Dus ik moet of een extra lange hulpveer, of twee hulpveren, of plattere veerpootlagers, of de voorkant van de auto verzwaren om even laag te blijven rijden zonder dat de veren los liggen. Maar voorlopig laat ik het lekker zo.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
![]() Schroefset een stukje omhoog voor de apk, wordt de hulpveer ook weer gebruikt zoals het hoort, en houdt alles vast bij opgekrikte auto = goedkeur.
Lijkt me verder onzin om ze eruit te halen omdat het op de laagste stand toch al niet goed gaat,tenmiste bij een Golf/Jetta type 2, stuurstangen lopen aan enz.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
||||
|
||||
![]() Stijn had het ook op z'n blauwe mkII.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |