Gertjan
16-02-2011, 20:11
Ik ga binnenkort mijn Jetta mk1 ombouwen naar turbodiesel.
Het is nu nog een 1300 smallblock, en er komt een SB (1.6 td met 80 pk) in te liggen.
Er zitten gelukkig al mk1 motorsteunen aan dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Wel weet ik dat ik m'n steun aan distributiezijde moet omlassen.
Nou wilde ik het volgende nog even weten:
-Aandrijfassen: kan ik die van m'n 084 bakje gewoon op de 020 bak schroeven of zit er verschil in? Homokineten zijn gewoon 90mm.
-Voorgloeien: kan ik daar gewoon een compleet stukje kabelboom van overzetten? voorgloeilampje kon dacht ik wel mooi op m'n chokelampje komen
-Brandstofleidingen: ik heb her en der gelezen dat die minimaal zus en zoveel mm dik moeten zijn, er zitten nu van die vaste leidingen onder (koper? staal?), kan ik die gewoon vervangen door rubberen (flexibele), dikkere leidingen?
-Schakelmechanisme: her en der ook wat gelezen over een missend steuntje voor het 020 5-bak mechanisme, hoe zit dat precies?
Wellicht nog tips over andere dingen waar ik tegenaan ga lopen? :D
Het is nu nog een 1300 smallblock, en er komt een SB (1.6 td met 80 pk) in te liggen.
Er zitten gelukkig al mk1 motorsteunen aan dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Wel weet ik dat ik m'n steun aan distributiezijde moet omlassen.
Nou wilde ik het volgende nog even weten:
-Aandrijfassen: kan ik die van m'n 084 bakje gewoon op de 020 bak schroeven of zit er verschil in? Homokineten zijn gewoon 90mm.
-Voorgloeien: kan ik daar gewoon een compleet stukje kabelboom van overzetten? voorgloeilampje kon dacht ik wel mooi op m'n chokelampje komen
-Brandstofleidingen: ik heb her en der gelezen dat die minimaal zus en zoveel mm dik moeten zijn, er zitten nu van die vaste leidingen onder (koper? staal?), kan ik die gewoon vervangen door rubberen (flexibele), dikkere leidingen?
-Schakelmechanisme: her en der ook wat gelezen over een missend steuntje voor het 020 5-bak mechanisme, hoe zit dat precies?
Wellicht nog tips over andere dingen waar ik tegenaan ga lopen? :D