View Full Version : Rembekrachtiger MK 4 in MK 2 bouwen
Ben m,n motor compartiment aant kaalhalen om opnieuw te spuiten en wil de abs pomp vervangen voor een normaal remsysteem
Nou hoor ik regelmatig dat je voor goed stevig remmen een bekragriger van eem MK 4 moet inplanteren.
Moet dan wel hier en daar gemodificeerd worden, heeft iemand daar info over met evt wat afbeeldingen.
Zou me een stuk op weg helpen ;)
Bluepower
20-02-2011, 11:52
Je wilt dus van het ABS-systeem af, en tegen naar een niet-ABS systeem? Dan kun je een rembekrachtiger nemen van een Golf2 GTI zonder ABS, en dan evt de remcilinder upgraden naar een 23.2mm cilinder van de Scirocco GTI
bekrachtiger zegt het al, als je zelf harder drukt zul je meer remmen. zie het nut niet in.
ronaroot
20-02-2011, 13:22
En dit vraagt iemand die mivw in zijn signature heeft staan :rolleyes:
En dit vraagt iemand die mivw in zijn signature heeft staan :rolleyes:
Wat maakt dat in godsnaam uit??
Wanneer je een M.I.V.W lid bent maakt dat je niet direkt alwetend.
Het is ook afhankelijk van de motor die in de auto ligt.
Niet alle motoren hebben evenveel vacuum.
ronaroot
20-02-2011, 13:48
Wat maakt dat in godsnaam uit??
Wanneer je een M.I.V.W lid bent maakt dat je niet direkt alwetend.
Dit is toch iets wat de heren van mivw zeker weten (en als ik me niet vergis al meerdere malen ook hebben toegepast)
Het is ook afhankelijk van de motor die in de auto ligt.
Niet alle motoren hebben evenveel vacuum.
zodra je (plank)gas geeft valt je vacuum weg...
zodra je (plank)gas geeft valt je vacuum weg...
Dan hoef je waarschijnlijk ook niet te remmen :rolleyes:
Wat ik ermee wil zeggen is dat de hoeveelheid vacuum ook verschil maakt.
Bv: Een motor op throttlebodies of dubbele carburateurs trekt vaak maar vacuum van 1 inlaatkanaal terwijl dit bij een "normale motor" over alle inlaatkanalen gaat , en dus een krachtiger vacuum opwekt.
Volgens mij zijn dit nog geen antwoorden die betrekking hebben op mijn vraag :)
En als je een MIVW lid bent is het toch wel mogelijk om om hier wat info bij derden te vergaren .
Om te antwoorden op de vraag welke motor luid het antwoord 20VT
ronaroot
20-02-2011, 19:36
Hallo Nico,
De mede-mivw bieden hun hulp al aan, daar moet het toch wel mee lukken :thumbup:
Groet Roger
Jullie denken dat alle MIVW ers bij elkaar in de straat wonen en elkaars werk zo ff afkijken kunnen .
Bovendien hebben de gene die het hebben in onze club het allemaal in een MK3 zitten
Ik had gehoopt hier een paar enthousiaste forumers te treffen die hier al ens zoiets hadden toegepast met foto,s en zo .
Blijkbaar heb ik het mis
ronaroot
20-02-2011, 22:40
Jullie denken dat alle MIVW ers bij elkaar in de straat wonen en elkaars werk zo ff afkijken kunnen .
Bovendien hebben de gene die het hebben in onze club het allemaal in een MK3 zitten
Ik had gehoopt hier een paar enthousiaste forumers te treffen die hier al ens zoiets hadden toegepast met foto,s en zo .
Blijkbaar heb ik het mis
Nee een enthousiaste forumer die zoiets toegepast heeft ben ik niet maar wel een enthousiaste forumer die weet (en jouw verteld) waar je de info kan vinden, jawel bij je eigen club !!!!
En je hoeft niet bij mekaar in de straat te wonen, tegenwoordig bestaat ook een mobiel, msn en mail daar kom je ook behoorlijk ver mee :D
Serieus, neem even contact op met een van de heren en dan kom je er zeker uit.
Groet
Als de bekrachtiger past op de steun van de MK3 past hij ook op de steun van de Mk2.
Het enige wat eventueel dan nog aangepast moet worden is de stang naar het pedaal. (lengte)
Deze moet zowieso een andere bevestiging aan het pedaal krijgen.
De Mk4 heeft volgens mij een kogelkop bevestiging en de Mk2 de u-beugel met de pen erdoor.
Als je mijn swallowtail project doorleest zie je dat ik de rembekrachtiger van een mk4 dus in een mk1 heb ingebouwd.
Ik moest een heel stuk uit de parafaan halen maar hoe dat bij de mk2 zit weet ik niet.
Heb de pedalen ook weer gebruikt van de mk4 moest de steun waar ie aan zat en de cilinder die aan het pedaal zit wel een stuk inkorten.
Dit omdat anders de pedalen zowat onder mijn stoel terecht kwamen :D
Ik heb de originele tdi motor van de mk4 ook ingebouwd dus met vacuum problemen kom ik niet te zitten.
Heb ook gekozen voor de mk4 rembekrachtiger omdat deze goed zijn werk doet.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.