PDA

View Full Version : TDI (AHU) wil niet aanslaan...

Jetta MaNiA
03-04-2011, 09:54
Hallo,

gister de hele dag onderweg geweest, niks aan de hand.
Zal de auto starten om (jahoor) even naar de wasstraat te gaan.

Slaat de auto niet meer aan.

Ondertussen op aangeven van Jettaracing naar de brandstoftoevoer gekeken.
Heb nu de aanzuigslang in een flesje met diesel gehangen om te zien of deze wel aanzuigt. Dit is wel het geval want de retour op het brandstoffilter begint meteen te lopen...

Maar hij slaat niet aan, accu is er al op doodgestart. Wat me opvalt is dat het gloeilampje op het dash niet meer aangaat, ook niet 1 sec, wat altijd wel het geval was.

Ik heb vagcom, maar niet geregistreerd, dus daar schiet ik geen fluit mee op. Vind wel een foutmelding in een temp sensor van de clima.. V42 ofzo, maar waar dat vandaan komt weet ik ook niet.

Het lijkt erop dat de pomp de brandstof niet bij de verstuivers krijgt.

Heeft iemand een idee???

M.vr.gr.
Johan

Spierings
03-04-2011, 10:02
Weet dat bij een golf 4 wel eens voorkomt dat er een relais kapot gaat (volgens mij voedingsrelais motorregelapparaat) Er gaat dan ook geen gloeilampje branden en slaat ook niet aan. Misschien dat dit bij een golf 3 ook voorkomt.

Jetta MaNiA
03-04-2011, 10:12
Maar krijg je hem dan helemaal niet aan, of slecht? Want deze slaat dus gewoon niet aan...

Turbo-Variant
03-04-2011, 10:21
Draai eens 1 of 2 leidingen op de verstuivers los, even kijken of daar brandstof uit gespoten komt tijdens starten.

Verder even luisteren of je de inspuitpomp hoort klikken tijdens contact aanzetten. Doet die bovenstaande beiden niet, zou ik beginnen met relais 109 checken cq. vervangen.

Jetta MaNiA
03-04-2011, 10:25
Draai eens 1 of 2 leidingen op de verstuivers los, even kijken of daar brandstof uit gespoten komt tijdens starten.

Verder even luisteren of je de inspuitpomp hoort klikken tijdens contact aanzetten. Doet die bovenstaande beiden niet, zou ik beginnen met relais 109 checken cq. vervangen.

Het 1e heb ik al geprobeerd, er komt niets door richting de verstuivers...
Relais 109 heb ik er net even uitgehaald, zal ik zo even vervangen (staat hier nog een TDI in de buurt)

Jetta MaNiA
03-04-2011, 10:36
Relais 109 even opengemaakt, kan nou niet zeggen dat die contactpuntjes er even fris uit zien, maarja spul is al oud. Kan er niet uit opmaken dat het onderdeel kapot of heel is.

Maare, donor TDI is hier met een half uur, dan trek ik hem daar even uit. Zal hier posten hoe of wat...

Spierings
03-04-2011, 10:45
Maar krijg je hem dan helemaal niet aan, of slecht? Want deze slaat dus gewoon niet aan...
Rond gooien maar niet aanslaan.

Jetta MaNiA
03-04-2011, 11:28
HIJ DOET HET WEER!:D

Stomme relais!

Domi
03-04-2011, 11:41
Heb laatst hetzelfde bij mijn bedrijfsbus gehad. Ook een relais kapot. Schijnt vaker te gebeuren

Spierings
03-04-2011, 14:06
HIJ DOET HET WEER!:D

:wee:

Goed om te horen.