Log in

View Full Version : Meer pk's met dubbele carburateurs


bvdkruijt
27-02-2005, 14:50
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat informatie willen hebben over het plaatsen van dubbele weber of ander merk carburateurs op een standaard GTi DX blok.
Het is mijn bedoeling om gewoon meer vemogen te krijgen, het verbruik doet mij niet zo veel dus dat is al iets wat niet veel uitmaakt.
Hier een foto van mijn motor:

http://www.heerschend.nl/project%20cabrio/project%20cabrio%207.jpg

Nu begrijp ik dat Serge op dit forum heel wat verstand heeft van carburateurs in alle soorten en maten, misschien kan hij mij helpen?
Eigenlijk heb ik hier een paar vragen over, niet alles is mij echt duidelijk:

* Welk type carb. kun je het beste gebruiken?(ik zie diverse types/merken)
* Wat moet er worden aangepast? (brandstoftoevoer/pomp, vacuum van bijv rembekrachtiger ed)
* hoe zit het met het spruitstuk, hier komt uiteraard een ander voor.

dit zijn dus een beetje de vragen, ik heb nog niet echt een howto topic gevonden over het plaatsen van dubbele carb.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Als iemand een passende set heeft liggen houd ik mij trouwens zeker aanbevolen!!

Gr Bastiaan

René
27-02-2005, 14:53
voor zover ik weet werkt serge veel met motorfietscarb`s....waarom ook alweer...hebben volgens mij geen carburateurval ofzo...

thom heeft een keer een setje gehad op z`n oude jetta 1.3..

Stefan2
27-02-2005, 20:02
Volgens mij kan je het beste op een 1.8 DX blok 40"webers of andere carburateurs zoals solex nemen.
Evt een cross flow kop van een audi.
Dan komen de carburateurs net zoals op een 16v kop aan de voorkant te zitten.
Ik zelf zal met een orginele nokken as werken.
maar wel met een verstelbare nokken as tand wiel.

bvdkruijt
27-02-2005, 20:39
Ja precies heb ook al aan een cross flow gedacht alleen dat kost weer een paar centen(kon een kopen voor 250,- is dat reel?) en je moet dan de hele kop direct weer vervangen trouwens beckymk1freak is het ook gelukt, kijk maar es :
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2169&mode=normal

Maar crossflow is natuurlijk wel direct meer pk's zeker? en rijwind van voren, past de uitlaat trouwens ook? het orig. spruitstuk op de audi kop?

allemaal weel leuke vragen;)

groeten Bastiaan

bvdkruijt
27-02-2005, 20:40
oja en wat doe je met de originele injectoren? die laat je zitten? of die dop je af?

gr bastiaan

René
27-02-2005, 20:44
jaaa!!! dat weet ik weer!!! :D:D:D:D:D

je hebt in je versnellingsbak een dikke schroef zitten..als ik het goed heb is het zo`n aftapplug....die past daar in :D

;)

Stefan2
27-02-2005, 20:59
Gewoon als je je orginele kop blijft behouden je injectoren laten zitten.
Enkel af toppen.
Als je nog oude injectoren heb liggen die kan je die ook afzagen.

bvdkruijt
27-02-2005, 21:08
Oke dus met aftapbouten of de orig. injectoren laten zitten en afdoppen.

Goed, maar nu moet ik weten wat ik het beste kan gebruiken of nodig heb:

1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type?
2 Zijn spruitstukken los bij te bestellen en waar?
3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk?
4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.)

Alvast bedankt gr bas

Stefan2
27-02-2005, 21:18
Er worden geregeld inlaat spruitstukken aan geboden op dit forum (einzer had of heeft en mischien nog 1)
Of zoek het eens via markt plaats.
De gemiddelde prijs kan varieren vanaf €75,- tot €150,-
Carburateurs worden ook geregeld aan geboden op dit forum of op marktplaats.
(polo power had er nog te koop (zelfs nieuwe :cool: )
De prijs van carburateur kunnen ook in prijs verschillen van €150,- tot €250,-

bvdkruijt
28-02-2005, 14:42
1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type?

3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk?

4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.)

Zie diverse types bijv. Solex 40 ADDH, 45ADDH, Weber 40DCOE, 45DCOE welke is te gebruiken? of allemaal wel??

Melvin
28-02-2005, 14:46
weber DCOE zijn sowieso te gebruiken, volgens mij die solexen ook... brandstofpomp zal je een tussen moeten zetten meen ik, gewoon een universele voldoet ruim... (dit heb ik allemaal vernomen op dit forum, dus correct me if i'm wrong)

bvdkruijt
28-02-2005, 14:47
oke:) weet ik weer ff wat meer, Thanx

einzer
28-02-2005, 16:40
40er weber, kun je het best gebruiken deze zijn het makkelijkst af te stellen.

Je vacuum van je rembekrachtiger zit op je inlaatspruitstuk. Vacuumvervroeging van je ontsteking kun je gewoon weg laten.

Voor brandstofpomp kun je het beste eentje nemen geschikt voor carbarateurs (bijv facet) in combinatie met een benzinedrukregelaar.

@ Stefan ik heb dat inlaatspruitstuk inmiddels verkocht.

Lieuwe
28-02-2005, 21:56
Op MP zie ik laatste tijd wel gauw es een Crossflow langs komen :)

Tommy
28-02-2005, 21:59
link me eens als je wil dan! welke prijzen?

Lieuwe
28-02-2005, 22:04
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/187478.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dwebers%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

Beetje lui niet ;)

polopower
28-02-2005, 22:11
Solexen in maatje 40 die jij zoekt heten ADDHE. Ik heb nog een nieuwe set liggen compleet met aanzuigtrechters en gaskabelmechaniek. PM bij interesse.

Tommy
01-03-2005, 11:00
Solexen in maatje 40 die jij zoekt heten ADDHE. Ik heb nog een nieuwe set liggen compleet met aanzuigtrechters en gaskabelmechaniek. PM bij interesse.

Daar MOET ik het snel met je over hebben... :D Spreek je wel even aan op msn dan.

Tommy
01-03-2005, 11:01
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/187478.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dwebers%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

Beetje lui niet ;)

De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd.

En jah.. ik geef toe... Maar zal zelf ook eens kijken dan.. iig toch bedankt.

bvdkruijt
04-03-2005, 21:12
Ik kan een cross-flow kop regelen, denk dat ik dat maar doe, dan heb ik de inlaat in ieder geval aan de "goede" kant.
Het gaat om een audi a4 kop, deze heeft als het goed is ook alweer grotere kleppen als een gti kop.

Weet iemand ook waar ik een spruitstuk kan krijgen? dus een spruitstuk voor 40 webers/solex/dellorto op een audi a4 kop.

Als iemand nog webers/solex/dellorto heeft liggen, graag reageren:):)

Zijn er voor de rest ook mensen met ervaring op dit gebied? die dit ook al eens hebben gedaan?

Alvast bedankt! gr bastiaan

Tommy
04-03-2005, 22:09
carb's willen ook nog wel eens bevriezen... dus op de voorkant kan ook weer nadelen hebben....

Stefan2
05-03-2005, 08:59
Past op dat cross flow kop het vw kleppendeksel?
En de uilaat poorten zijn die gelijk aan een golf 1 uitlaat?
Of moet je dan ook gelijk een ander uitlaat spruitstuk steken?

Tommy
05-03-2005, 10:28
goeie vragen, geen idee....

Henk_Pigo
05-03-2005, 10:54
Uitlaat is identiek, past zo.
Het enige wat je doen moet is een inlaatspruitstuk maken en de koelwater aansluiting is anders.
Voor het kleppendeksel zou ik een originele regelen en evt omlassen ivm met gaskabel en carterontluchting aansluitingen

menno
05-03-2005, 13:28
Weet iemand ook waar ik een spruitstuk kan krijgen? dus een spruitstuk voor 40 webers/solex/dellorto op een audi a4 kop.

probeer biesheuvel motorsport eens,heb ik mijn spruitstuk ook vandaan
niet erg goedkoop maar wel nieuw,en ze kunnen je ook van alles over webers vertellen.
:wink:

menno
05-03-2005, 13:29
bovenste regel is een quote,is niet helemaal goed gegaan :o

Henk_Pigo
05-03-2005, 13:43
Geeft niet... het zij je vergeven :tongue:

Pedaalemmer
05-03-2005, 14:01
is het carb.seizoen begonnen ofzo????:D

Tommy
05-03-2005, 14:18
naja, het hele seizoen gaat gewoon weer beginnen... laten we het daar op houden. :cool:

vwleusden
05-03-2005, 14:53
Mijn nieuwe speelgoed (http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/TB's%20001.jpg)

soort van carbs maar dan anders ;)

Volkswagenaar
05-03-2005, 14:59
Throttle bodies toch, leuk spul :)

Henk_Pigo
05-03-2005, 15:21
Mooi kettinkje hoor :tongue:

Zijn dit throttlebodies? Wat is het verschil met carbs dan?

vwleusden
05-03-2005, 15:31
http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/TB's%20002.jpg

http://home.tiscali.nl/dennish/edition/ITB/TB's%20003.jpg

Tussen de injectorrail en het gasklephuis komen dus groene G60 injectoren samen met digifant 1 ;)

polopower
05-03-2005, 15:31
ITB's zijn deel van een injectie systeem. Benzine wordt direct in het aanvoerkanaal van een cylinder gespoten. Het grote verschil met een gewoon injectiesysteem is dat je nu per cylinder een aanvoerkanaal en drosselklep hebt.

Volkswagenaar
05-03-2005, 15:35
ze zijn, mits goed afgesteld (m.b.v. programmeerbare injectie) veel beter dan carbs.
reageren sneller en beter

EDIT:
Wat polopower zegt dus :D

Stefan2
05-03-2005, 18:51
@henk pigo scheelt het echt zo veel een ogineel 8v inlaat spruitstuk en zo'n crossflow kop?
of is het inlaat te vermaken?

carbreaker de autosloper
05-03-2005, 19:08
ik heb nog wel een setje 40 mm webers moet je maar laten weten of je intresse hebt...

bvdkruijt
05-03-2005, 22:05
Hallo Mensen, ik ben hoogstwaarschijnlijk al voorzien van carburateurs, ik heb 2 dellorto 40 dhla op de kop weten te tikken met luchtfilters.

De crossflow kop heeft de broer van Henk PiGo geregeld voor mij, deze word helemaal door hem bewerkt dwz de poorten worden geflowed e.d.
Inlaatspruitstuk moet ik nog zien te regelen, misschien maken we die zelf, anders ff achter dat adresje van Menno aan.

Wat dan nog rest is een mooie spaghetti, dus als iemand nog een spaghetti heeft liggen:) reageer mr ff dan:)
Ik zal tzt ff wat foto's posten, hou jullie op de hoogte.

Gr Bastiaan

Henk_Pigo
05-03-2005, 22:18
Straks VROOOAAAP :tongue:

maarem mooie dellorto's voor een mooie prijs :wink:

vwleusden
06-03-2005, 00:41
ahnendorp in duitsland heb wel inlaatspruitstukken en ook uitlaatspruitstukken :)

bvdkruijt
07-03-2005, 01:06
http://83.137.144.42/thumblist.asp?directory=480&Startpos=0

Zo hier ff een link naar de foto's van de cabrio:)

bvdkruijt
10-03-2005, 22:26
Zo ik heb de dellorto's binnen:D
Het is de DHLA 40N type, volgensmij voor 1800cc motoren dus optimaal , heeft iemand ervaring verstand van dit type (N)? wat voor sproeierbezetting dit is en of het ook de goede is.
http://83.137.144.42/fotoz/johanns%20zlap/Golf%20Cabrio%20GLi%20bastiaan/DSC09452.JPG
Mooi schoongemaakt he?

Alvast bedankt Gr bastiaan

Melvin
11-03-2005, 08:46
ziet er goed uit joh!

Henk_Pigo
11-03-2005, 08:50
Kijk aan, gaat de goeie kant op zo!

menno
11-03-2005, 23:18
blijft mooi om te zien van die dikke carbs :D
voor de sproeier bezetting zou ik biesheuvel ff bellen,vragen naar john die weet het zo uit het blote bolletje.

bvdkruijt
13-03-2005, 13:39
oke bedankt voor de tip!

gr bas

René
13-03-2005, 13:44
heb er niet zoveel verstand van...

kan wel zeggen dat ik ze er heel gaaf uit vind zien!!

Stefan2
13-03-2005, 20:37
hoever ben je nu?
en wat voor benzine pomp komt erop?
En welke nokkenas ga je steken?

bvdkruijt
14-03-2005, 01:06
Ha Stefan hier de stand:

* De cilinderkop word geflowed en gereviseerd.
* gebruik eerst de originele nokkenas van de a4 kop, als alles loopt zie ik wel verder, nokkenassen zijn duur.
* De carburateurs worden helemaal gereinigd, sproeiers moet ik controleren of deze te gebruiken zijn voor mijn toepassing DHLA 40 N, menno gaf me een tip over biesheuvel:)
* Ik moet nu nog een spruitstuk gaan regelen dus als iemand tips heeft of wat heeft liggen Welkom! uiteraard passend op een a4 kop
* Benzine pomp heb ik nog geen aandacht aan besteed, hoorde dat ik een standaard pomp moet gebruiken in dit topic, moet ik ook nog vragen hoe dit moet, hoor dat er een benzine drukregelaar tussen moet? ik heb nu een electronische pomp(gti) iemand ervaring?

en voor de rest onderdelen verder sparen zoals K&N filtertjes oid:)

vwgolf1
14-03-2005, 10:35
http://83.137.144.42/thumblist.asp?directory=480&Startpos=0

Zo hier ff een link naar de foto's van de cabrio:)

:eek:

http://83.137.144.42/showpicture.asp?foto_id=6217&Last20=0

dat benne knappertjes, en ook die dubbele carbs zien dr netjes uit man

good luck

Pedaalemmer
14-03-2005, 10:50
http://83.137.144.42/showpicture.asp?foto_id=6130&Last20=0
WTF?

Henk_Pigo
14-03-2005, 11:07
Echte VW-liefde he :o Da's de eigenaar van de rode PiGo die daar ook in de lijst staat :rolleyes:

carbreaker de autosloper
14-03-2005, 23:48
gewoon bij ferweda een electrish membraam pompje kopen dan heb je geen druk regelaar nodig
Of van een heeeeel oude honda accord van voor 84 maar waar vind je die nog
deze is die van mij :cool: :cool:

Kevin20v
15-03-2005, 00:01
Echte VW-liefde he :o Da's de eigenaar van de rode PiGo die daar ook in de lijst staat :rolleyes:
gebeurt mij ook wel eens zonder dat ik er erg in heb hahahaha :D

serge pot
17-03-2005, 12:46
of een pompje van een motorfiets(deze leveren volume zat )

Stefan2
17-03-2005, 17:06
Ik heb gehoord dat carburateurs regelmatig opnieuw afgesteld moeten worden.
is dat zo?
En om de hoeveel km wordt dat meestal gedaan?

serge pot
17-03-2005, 17:21
alleen co en synchroon nhoeven gesteld te worden eens in de 2 maand

menno
18-03-2005, 12:15
carbreaker@ wat voor een radiateur heb jij in de golf gezet?