![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Graag zou ik wat informatie willen hebben over het plaatsen van dubbele weber of ander merk carburateurs op een standaard GTi DX blok. Het is mijn bedoeling om gewoon meer vemogen te krijgen, het verbruik doet mij niet zo veel dus dat is al iets wat niet veel uitmaakt. Hier een foto van mijn motor: ![]() Nu begrijp ik dat Serge op dit forum heel wat verstand heeft van carburateurs in alle soorten en maten, misschien kan hij mij helpen? Eigenlijk heb ik hier een paar vragen over, niet alles is mij echt duidelijk: * Welk type carb. kun je het beste gebruiken?(ik zie diverse types/merken) * Wat moet er worden aangepast? (brandstoftoevoer/pomp, vacuum van bijv rembekrachtiger ed) * hoe zit het met het spruitstuk, hier komt uiteraard een ander voor. dit zijn dus een beetje de vragen, ik heb nog niet echt een howto topic gevonden over het plaatsen van dubbele carb. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als iemand een passende set heeft liggen houd ik mij trouwens zeker aanbevolen!! Gr Bastiaan Last edited by bvdkruijt : 27-02-2005 at 17:02. |
#2
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik weet werkt serge veel met motorfietscarb`s....waarom ook alweer...hebben volgens mij geen carburateurval ofzo...
thom heeft een keer een setje gehad op z`n oude jetta 1.3..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij kan je het beste op een 1.8 DX blok 40"webers of andere carburateurs zoals solex nemen.
Evt een cross flow kop van een audi. Dan komen de carburateurs net zoals op een 16v kop aan de voorkant te zitten. Ik zelf zal met een orginele nokken as werken. maar wel met een verstelbare nokken as tand wiel. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja precies heb ook al aan een cross flow gedacht alleen dat kost weer een paar centen(kon een kopen voor 250,- is dat reel?) en je moet dan de hele kop direct weer vervangen trouwens beckymk1freak is het ook gelukt, kijk maar es :
Maar crossflow is natuurlijk wel direct meer pk's zeker? en rijwind van voren, past de uitlaat trouwens ook? het orig. spruitstuk op de audi kop? allemaal weel leuke vragen ![]() groeten Bastiaan |
#5
|
||||
|
||||
![]() oja en wat doe je met de originele injectoren? die laat je zitten? of die dop je af?
gr bastiaan |
#6
|
||||
|
||||
![]() jaaa!!! dat weet ik weer!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() je hebt in je versnellingsbak een dikke schroef zitten..als ik het goed heb is het zo`n aftapplug....die past daar in ![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
![]() Gewoon als je je orginele kop blijft behouden je injectoren laten zitten.
Enkel af toppen. Als je nog oude injectoren heb liggen die kan je die ook afzagen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Oke dus met aftapbouten of de orig. injectoren laten zitten en afdoppen.
Goed, maar nu moet ik weten wat ik het beste kan gebruiken of nodig heb: 1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type? 2 Zijn spruitstukken los bij te bestellen en waar? 3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk? 4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.) Alvast bedankt gr bas |
#9
|
|||
|
|||
![]() Er worden geregeld inlaat spruitstukken aan geboden op dit forum (einzer had of heeft en mischien nog 1)
Of zoek het eens via markt plaats. De gemiddelde prijs kan varieren vanaf €75,- tot €150,- Carburateurs worden ook geregeld aan geboden op dit forum of op marktplaats. (polo power had er nog te koop (zelfs nieuwe ![]() De prijs van carburateur kunnen ook in prijs verschillen van €150,- tot €250,- |
#10
|
||||
|
||||
![]() 1 Weber carb. 40? welk type? of Solex, ook 40? en welk type?
3 hoe zit het met de onderdruk? de vacuumvervroeging? de rembekrachtiger? zitten hier aansluitingen voor op de carbs. of spruitstuk? 4 hoe zit het met de brandstoftoevoer, moet deze worden aangepast? ivm electronische pomp?(brandstofdruk e.d.) Zie diverse types bijv. Solex 40 ADDH, 45ADDH, Weber 40DCOE, 45DCOE welke is te gebruiken? of allemaal wel?? |
#11
|
|||
|
|||
![]() weber DCOE zijn sowieso te gebruiken, volgens mij die solexen ook... brandstofpomp zal je een tussen moeten zetten meen ik, gewoon een universele voldoet ruim... (dit heb ik allemaal vernomen op dit forum, dus correct me if i'm wrong)
|
#12
|
||||
|
||||
![]() oke
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() 40er weber, kun je het best gebruiken deze zijn het makkelijkst af te stellen.
Je vacuum van je rembekrachtiger zit op je inlaatspruitstuk. Vacuumvervroeging van je ontsteking kun je gewoon weg laten. Voor brandstofpomp kun je het beste eentje nemen geschikt voor carbarateurs (bijv facet) in combinatie met een benzinedrukregelaar. @ Stefan ik heb dat inlaatspruitstuk inmiddels verkocht. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Op MP zie ik laatste tijd wel gauw es een Crossflow langs komen
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() link me eens als je wil dan! welke prijzen?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#16
|
||||
|
||||
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Solexen in maatje 40 die jij zoekt heten ADDHE. Ik heb nog een nieuwe set liggen compleet met aanzuigtrechters en gaskabelmechaniek. PM bij interesse.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar MOET ik het snel met je over hebben... ![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd. En jah.. ik geef toe... Maar zal zelf ook eens kijken dan.. iig toch bedankt.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik kan een cross-flow kop regelen, denk dat ik dat maar doe, dan heb ik de inlaat in ieder geval aan de "goede" kant.
Het gaat om een audi a4 kop, deze heeft als het goed is ook alweer grotere kleppen als een gti kop. Weet iemand ook waar ik een spruitstuk kan krijgen? dus een spruitstuk voor 40 webers/solex/dellorto op een audi a4 kop. Als iemand nog webers/solex/dellorto heeft liggen, graag reageren ![]() ![]() Zijn er voor de rest ook mensen met ervaring op dit gebied? die dit ook al eens hebben gedaan? Alvast bedankt! gr bastiaan |